×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

به‌ گزارش همشهری آنلاین، مزاحمت‌های راننده کامیون ایرانی در آمریکا برای زوج هموطنش با جنایتی هولناک پایان یافت. مرد مزاحم پس از به قتل رساندن زوج ایرانی به ضرب گلوله، با شلیک به سرش، به زندگی خود نیز پایان داد.

حوالی ساعت ۱:۴۵ به‌ وقت محلی، مأموران پلیس شهر ردموند در ۲۶کیلومتری سیاتل تماسی مبنی بر وقوع تیراندازی در خانه‌ای در این شهر را دریافت کردند و راهی محل حادثه شدند اما به محض ورود به محل، با جسد غرق خون مردی در مقابل در ورودی روبه‌رو شدند که به ضرب گلوله به قتل رسیده بود. در داخل خانه نیز اجساد زن و مردی دیده می‌شد که هر دوی آنها با اصابت گلوله جان باخته بودند.

در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که عامل این جنایت هولناک همان مردی است که جسدش داخل خانه افتاده بود. او پس از ورود به داخل خانه زوج ایرانی، ابتدا مرد جوان و سپس همسر او را به قتل رسانده و پس از آن با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرده بود.

مهندس نخبه

با شروع بررسی‌های پلیسی معلوم شد که عامل جنایت مردی ۳۸ساله به نام رامین است. مقتولان نیز زوجی ایرانی به نام‌های زهره ۳۳ساله و محمدمیلاد ۳۵ساله بودند که توسط وی به قتل رسیده بودند.

زهره یک مهندس نرم افزار بود که مدرک دکترایش را از دانشگاه واشنگتن دریافت کرده بود. او که در ایران فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف بود، مدتی به‌عنوان محقق و توسعه‌دهنده وب فعالیت کرد و پس از آن راهی آمریکا شد.

او مدتی در شرکت گوگل مشغول به‌کار بود و در ژانویه۲۰۲۲ به‌عنوان مهندس نرم‌افزار به شرکت بزرگ آمازون پیوست و در آنجا مشغول به‌کار بود. این مهندس ایرانی حدود سال۲۰۱۱ با همسرش محمدمیلاد ازدواج کرد و طبق سوابق ملکی ثبت شده، خانه‌شان در شهر ردموند را در سال۲۰۲۱ خریداری کردند و زندگی خوب و آرامی داشتند تا اینکه از چند ماه قبل اتفاق تازه‌ای در زندگی این زوج رخ داد.

آشنایی شوم

به نقل از سیاتل تایمز، براساس اطلاعات منتشر شده از سوی پلیس، در اواخر سال۲۰۲۱ بود که زهره از طریق شوهرش با مردی به نام رامین که یک راننده کامیون در ایالت واشنگتن بود آشنا شد. ظاهرا شوهر زهره در آن زمان با یک گروه ایرانی آشنا شده بود که رامین نیز یکی از اعضای این گروه بود.

t3 1678600785 4811314 - قتل هولناک زوج نخبه ایرانی در سیاتل آمریکا توسط یک آشنا/ تهدید مهندس گوگل و آمازون توسط راننده کامیون برای جدایی -

هرچند این آشنایی در ابتدا مسئله‌ای عادی به‌نظر می‌رسید اما با گذشت زمان به یک مشکل بزرگ تبدیل شد. زهره علاوه بر ساخت پادکست‌هایی درباره کسب‌وکار در حوزه فناوری، در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس نیز برنامه‌هایی با همین موضوع برگزار می‌کرد که مخاطبان آن فارسی‌زبانان مقیم آمریکا بودند. یکی از همین مخاطبان رامین بود که وقتی آشنایی وی با زوج ایرانی بیشتر شد، رفته رفته مزاحمت‌هایش را آغاز کرد.

او در ابتدا پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای زهره می‌فرستاد که رفته رفته محتوای این پیام‌ها از مرز دوستانه خارج شد تا جایی که بعد از گذشت چند ماه، رامین با پیام‌هایش زهره را تهدید می‌کرد که باید از شوهرش جدا شود.

به‌دنبال این پیام‌های تهدیدآمیز بود که زوج ایرانی از رامین به اتهام مزاحمت شکایت کردند. با این حال پیام‌های تهدیدآمیز مرد مزاحم تمامی نداشت و او در ادامه زهره را تهدید می‌کرد که ابتدا او و سپس خودش را به قتل خواهد رساند.

درخواست از پلیس

براساس شکایت زهره و شوهرش در اداره پلیس، تماس‌ها و پیام‌های تهدیدآمیز رامین حتی به ۱۰۰تماس و پیام در روز هم رسیده بود و به همین دلیل آنها از پلیس درخواست حفاظت کرده بودند درخواستی که باعث شد برای مرد مزاحم به اتهام مزاحمت تلفنی و تهدید به قتل قرار قضایی صادر شود اما به‌گفته رئیس پلیس شهر ردموند «ما در تعقیب رامین (مرد مزاحم) بودیم اما به‌دلیل اینکه او راننده کامیون بود، هیچ ردی از وی نداشتیم.»

درحالی‌که زوج ایرانی امیدوار بودند پلیس با درخواست آنها برای حفاظت از خانه‌شان موافقت کند، ساعتی پس از نیمه‌شب جمعه، یک وانت قرمز رنگ در نزدیکی خانه این زوج توقف کرد و مردی که بعدا مشخص شد رامین، همان مرد مزاحم است، از آن پیاده شد.

او مخفیانه و از طریق یکی از پنجره‌ها قدم به داخل خانه زوج ایرانی گذاشت و در همین هنگام مادر زهره که متوجه ورود او شده بود، فریادزنان از داخل خانه بیرون دوید و خودش را به خانه همسایه رساند تا با پلیس تماس بگیرد. اما در همین فاصله کوتاه بود که رامین درحالی‌که سلاحی در دست داشت، ابتدا همسر زهره را به ضرب گلوله به قتل رساند و سپس جان زن جوان را گرفت و در نهایت نیز با شلیک گلوله به زندگی خودش پایان داد.‌

t3 1678600789 4811313 - قتل هولناک زوج نخبه ایرانی در سیاتل آمریکا توسط یک آشنا/ تهدید مهندس گوگل و آمازون توسط راننده کامیون برای جدایی -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.