چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41341 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکات پایه در انتخاب تلویزیون را بدانیم
    25 اسفند 1401 - 10:31
    شناسه : 241769
    0

     یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب و خرید تلویزیون، توجه به ابعاد نمایشگر آن است. ابعاد نمایشگر در تلویزیون رابطه مستقیمی با مساحت اتاق دارد. در صورتی که ابعاد نمایشگر تلویزیون با مساحت و فاصله شما از آن تناسب نداشته باشد موجب کاهش لذت و همچنین آسیب جدی به چشمان شما خواهد شد.

    پ
    پ

    تلویزیون یک وسیله برقی است که در حال حاضر بخش اعظمی از زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است. نکات بسیار زیادی هستند که در انتخاب و خرید تلویزیون به آن باید توجه نمود. مسئله اصلی در انتخاب تلویزیون این است که باید مشخص کنید چه انتظاری از تلویزیون دارید. اگر شما گیمر هستید قطعاً باید اقدام  به انتخاب تلویزیونی متناسب با نوع استفاده نمایید و تلویزیون طراحی شده برای یک گیمر برای کاربری که صرفاً از تلویزیون برای مشاهده اخبار استفاده خواهد کرد بسیار متفاوت می باشد. دلیل تنوع بالا و اینکه کمپانی ها تلویزیون را در مدل و سری های مختلف تولید خواهند کرد، همین مسئله است که هر کاربر با توجه به نیاز و نوع استفاده اقدام به تلویزیون مد نظر نماید. انتخاب برند تلویزیون می تواند تا حدی سلیقه ای و همچنین تجربه استفاده کاربر در گذشته از محصولات برند مورد نظر باشد. البته باید این نکته را یادآور شده که برند تلویزیون تا حد زیادی بیانگر کیفیت آن نیز می باشد. در حال حاضر برندهای مثل ال جی، سامسونگ، سونی، شیائومی و … بخش اعظیمی از بازار فروش تلویزیون را تصاحب کرده اند.

     یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب و خرید تلویزیون، توجه به ابعاد نمایشگر آن است. ابعاد نمایشگر در تلویزیون رابطه مستقیمی با مساحت اتاق دارد. در صورتی که ابعاد نمایشگر تلویزیون با مساحت و فاصله شما از آن تناسب نداشته باشد موجب کاهش لذت و همچنین آسیب جدی به چشمان شما خواهد شد. البته باید به نکته اشاره کرد که ابعاد نمایشگر تلویزیون از جمله مورادی است که بر قیمت تلویزیون تاثیر خواهد گذاشت. فاصله شما از نمایشگر تلویزیون تعیین کننده اندازه انتخاب تلویزیون است و تاکید می شود در انتخاب آن بسیار دقت نمایید. ابلته قبل از خرید تلویزیون باید ابعاد آن را نیز مورد توجه قرار دهید و از فضای کافی در اتاق برای نگهداری آن مطمئن شوید.

    images 1678866013 6411765d0ccdc - نکات پایه در انتخاب تلویزیون را بدانیم -

     یکی دیگر از مورادی که باید در خرید تلویزیون به آن توجه کنید، کیفیت نمایشگر آن است. نمایشگر تلویزیون ها در وضوح تصاویر مختلفی تولید می شوند و دلیل آن هم این است که هر کاربرد با توجه به نیازش ادقام به انتخاب وضوح نمایشگر کند. وضوح نمایشگر در تلویزیون از کیفیت HD شروع و تا زمان انتشار این مقاله تا وضوح ۸K تولید شده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که تلویزیون های اچ دی تقریباً منسوخ شده اند. ولی با توجه به تجربه و فیدبک و سطح فروش توسط فروشگاه اینترنتی ارکیده کالا، تلویزیون های فورکی (۴k) در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین نمایشگرها هستند که تصاویر را با رزولوشن ۳۲۶۰*۲۱۶۰ به نمایش در می آورند. این میزان از وضوح تصاویر قادر است نیاز اغلب کاربران را تامین نماید. یکی دیگر از مورادی که در انتخاب تلویزیون بسیار به آن باید توجه شود، فناوری ساخت پنل نمایشگر است. این مسئله علاوه بر تاثیر آن بر کیفیت نمایشگر، بر طول عمر، مصرف انرژی و از همه مهمتر بر قیمت آن تاثیر گذار است.

     یکی دیگر از مورادی که در حین انتخاب تلویزیون لازم است که به آن توجه شود، سیستم عامل آن است. در حال حاضر تلویزیون های هوشمند از پرطرفدارین تلویزیون ها هستند که به لطف کارایی بالا کاربران بسیار به خرید آنها روی می آورند. هر یک از شرکت های تولید کننده از سیستم عامل مختلفی در تلویزیون استفاده خواهد کرد. در حال حاضر اندروید توسط چند برند معتبر مثل سونیريا، شیائومی و جدیداً پاناسونیک و توشیبا بکار گرفته خواهد شد. سیستم عامل webos توسط برند ال جی  Tizen توسط سامسونگ در تلویزیون هایشان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. سیستم عامل رابطه مستقیمی با کارایی تلویزیون دارد. پس در حین انتخاب تلویزیون بسیار به سیستم عامل آن توجه نمایید تا بتوانید نهایت استفاده از تلویزیون را برده باشید.

    اگر تصمیم به خرید تلویزیون و یا ارتقا آن گرفته اید می توانید به صورت انیترنتی اقدام به خرید تلویزیون نمایید. خرید تلویزیون به صورت اینترنتی مزایای زیادی دارد. صرفه جویی در زمان یکی از مزایای خرید تلویزیون به صورت اینترنتی است. کاهش ریسک از آسیب به تلویزیون در حمل و نقل یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی تلویزیون است. فروشگاه اینترنتی ارکیده کالا خرید تلویزیون در مدل، ابعاد و سری های مختلف را برای کاربران فراهم آورده است. همچنین ارکیده کالا امکلان مشاوره رایگان قبل از خرید را نیز فراهم آورده است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.