×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ازدواج - شایع ترین مشکلات جنسی بین زوجین چیست؟ -

اختلالات جنسی یکی از مشکلات شایع در بین زوجین است و این مشکلات به قدری رایج هستند که آمار نشان می دهند حدود ۳۰ درصد از افراد جامعه در طول زندگی مشترک خود حداقل به یکی از انواع اختلالات جنسی دچار شده اند.

این موضوع باعث شده تا شناخت و کنترل این مشکلات اهمیت بسیار زیادی پیدا کند و در این مطلب نگاهی به این مشکلات جنسی انداخته و شما را با هر یک از آن ها آشنا خواهیم کرد.

زودانزالی

زودانزالی یکی از شایع ترین مشکلات جنسی در بین مردان است. هیچ علت ارگانیکی وجود ندارد که چرا افراد با چنین مشکلی مواجه هستند؛ با این وجود روش های مختلفی مثل تکنیک توقف-شروع وجود دارد که به مردان کمک می کند تا بتوانند مشکلات زودانزالی خود را کنترل کنند. برای درمان کامل می توانید از روش های درمانی طبیعی کمک بگیرید که تحمل را افزایش داده و باعث می شود تا مرد دیرتر انزال را تجربه کند.

اختلال نعوظ

اختلال در نعوظ نیز مشکل جنسی دیگری در بین زوجین است که می تواند رابطه جنسی را برای آن ها سخت کند. اگر مردی نتواند نعوظ داشته باشد یا آن را در طول رابطه جنسی به صورت کامل حفظ کند، مقاربت و دخول برای او غیر ممکن خواهد بود. اختلال نعوظ دلایل بیولوژیکی و یا روانی دارد و اگر دلیل آن بیولوژیکی باشد، استفاده از روش های پزشکی یا جراحی می تواند به شما کمک کند تا این مشکل را برطرف کنید.

از مهم ترین علل ارگانیک که باعث این اختلال می شوند می توان به دیابت، اختلالات هیپوفیز، غدد تیروئید یا آدرنال، کاهش سطح تستوسترون، شرایط عصبی، آسیب به نخاع یا مغز، بیماری کلیوی، مشکلات عروقی، آسیب به دستگاه تناسلی، مصرف سایر داروها و واکنش به برخی داروها به ویژه داروهای فشار خون بالا، داروهای ضد روان پریشی، داروهای ضد افسردگی و… اشاره کرد.

از سوی دیگر اگر علت این مشکل ریشه روانی داشته باشد نیاز است تا از طریق مشاوره جنسی و روان درمانی مشکل خود را برطرف کنید.

پیش نوازی ناکافی

دخول عجولانه بدون پیش نوازی منجر به ناراحتی یا درد در حین مقاربت می شود. یک زن برای لذت بردن از رابطه جنسی باید برانگیخته شده و به اندازه کافی تحریک شود.

مردان باید بیاموزند که زن خود را از طریق پیش نوازی تحریک کنند و زنان باید آزادانه آن‌چه را که به عنوان پیش نوازی از آن لذت می برند با شریک زندگی خود در میان بگذارند. صحبت صریح در مورد آن‌چه که دوست دارید و پیش نوازی طولانی مدت رابطه جنسی را برای هر دو نفر رضایت بخش و لذت بخش می کند.

فوبیا و ترس از دخول

از دیگر مشکلات جنسی شایع و رایج بین زوجین می توان به فوبیا از دخول اشاره کرد. این فوبیا ریشه در یک ترس عمیق روانی مرتبط با اندام تناسلی دارد که به دلیل آسیب جسمی و یا روانی در سال های اولیه زندگی به وجود می آید.

این ترس باعث می شود تا زن عضله کنترل کننده ورودی واژن را در هنگام دخول به صورت غیر ارادی سفت کند که این مشکل می تواند باعث درد و ناراحتی برای زوجین شود. سفت شدن غیرارادی عضلات واژن دخول را دردناک و غیرممکن می کند.

این فوبیا اکثراً مربوط به خانم ها است و در چنین شرایطی زن نیاز دارد تا از یک روان درمانگر و مشاور جنسی باتجربه کمک بگیرد تا این فوبیا را آرام آرام از بین برده و از تکنیک های حساسیت زدایی تدریجی برای حل این مشکل استفاده کند.

اضطراب از عملکرد در رابطه جنسی

اضطراب در مورد ناتوانی جنسی و ترس از نرسیدن به نعوظ کامل و یا حفظ نعوظ یکی از مهم ترین ترس های جنسی در بین مردان است؛ این ترس بزرگترین عامل ناتوانی جنسی است و در نتیجه باعث بروز مشکل در رابطه جنسی می‌شود.

اگر مردی به جای لذت بردن از رابطه جنسی، بیشتر بر عملکرد خود تمرکز کند ممکن است رسیدن به نعوظ کامل و یا حفظ آن برای او دشوار باشد. این مورد می تواند تبدیل به یک چرخه معیوب شود که در آن اضطراب در مورد نعوظ به قدری شدید می شود که او دیگر قادر به نعوظ نیست و این مشکل منجر به اضطراب بیشتر می شود.

راه حل این مشکل داشتن آرامش در هنگام برقراری رابطه جنسی است و هر چه بیشتر آرامش داشته باشید و از تجربه جنسی لذت ببرید احتمال نعوظ شما بیشتر می شود. زن و شوهر باید بدانند که هیچ راهی وجود ندارد که یک مرد بتواند به میل خود نعوظ داشته باشد و این اتفاق به خودی خود در واکنش به موقعیت ها و شرایط اتفاق می افتد.

وقتی مردی بدون استرس و اضطراب درگیر پیش نوازی می شود نعوظ به طور طبیعی اتفاق می افتد. در چنین وضعیتی درک و همکاری همسر نقش بسیار مهمی در غلبه بر چنین ناتوانی روانی دارد و همچنین کمک گرفتن از یک مشاور باتجربه می تواند به حل این مشکل کمک کند.

خودارضایی

در صورتی که با مشکلات جنسی مواجه شوید این موضوع باعث می شود تا نتوانید از طریق برقراری رابطه جنسی با همسر خود ارضا شوید و در طولانی مدت بروز چنین مشکلاتی زن و مرد را درگیر خودارضایی می کند.

اگر زوجین با مشکل خودارضایی مواجه شوند به این عمل اعتیاد پیدا کرده و دیگر نمی توانند به واسطه مقاربت با همسر خود به اوج لذت جنسی برسند.

در صورتی که با مشکل خودارضایی مواجه هستید لازم است تا از متخصصین و مشاورین حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید این مشکل را گام به گام برطرف کنید. سایت ترک سریع بهترین سایت برای ترک خودارضایی و درمان زودانزالی است. شما می توانید از طریق محتوا موجود در سایت ترک سریع، مشکلات مربوط به زودانزالی و یا خودارضایی را به سرعت برطرف کنید.

حرف آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا نگاهی به شایع ترین مشکلات جنسی بین زوجین انداخته و بیان کردیم که چگونه مشکلاتی چون زودانزالی و یا خودارضایی می توانند باعث ایجاد چالش های جنسی شوند. در صورت داشتن چنین مشکلاتی می توانید با کمک گرفتن از مشاورین و تکنیک های موجود، این اختلالات جنسی را به بهترین شکل درمان کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.