×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

در این مقاله، خواص و فواید چای سبز برای لاغری و مقدار و روش مصرف آن در طول روز و همراه صبحانه را بررسی خواهیم کرد. چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان می باشد. چای از فرآوری برگ های گیاه چای حاصل می شود. این گیاه برای اولین بار در کشورهای چین و هند کشت و استفاده شد. امروزه در اغلب نقاط دنیا چای کشت می شود.

چای سبز به علت خواص فراوان خود نظیر چربی سوزی بسیار مورد اقبال عموم مردم دنیا قرار گرفته است. کافئین موجود در چای سبز می تواند سبب افزایش متابولیسم و اکسیداسیون چربی ها شود.

images 1679134905 641590b910a9f - میزان مصرف چای سبز برای لاغری در روز چقدر است؟ -

خواص و مضرات چای سبز

چای بعد از آب محبوب ترین نوشیدنی در سراسر دنیا محسوب می شود. چای گیاه بومی کشورهای چین و هند است. اما امروزه در اغلب نقاط دنیا کشت می شود.

چای سبز همانند خواص برگاموت که یک نوع دیگری از چای است، فواید زیادی دارد و از برگ های گیاه چای که کمتر فرآوری شده، تهیه می شود. بنابراین حاوی درصد بیشتری آنتی اکسیدان و پلی فنول می باشد. به همین علت چای سبز اثر ضد التهابی و ضد سرطان دارد.

چای سبز به علت خواص بینظیر خود جایگاه ویژه ای در طب چینی و هندی پیدا کرده است. این چای در بهبود زخم ها، هضم غذا، بهبود عملکرد قلب، کنترل وزن، پیشگیری از دیابت، تنظیم دمای بدن و بهبود اختلالات کبدی موثر می باشد.

برای مصرف هر گونه رژیم یا مکمل های گیاهی بررسی تداخل آن با داروهای مصرفی شیمیایی و یا بیماری های زمینه ای باید با پزشک مشورت کرد. اما بطور کلی چای سبز موارد منع مصرف محدودی دارد. تنها توصیه می شود زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به بیماری های کلیوی، اختلالات اضطرابی، زخم معده و فشار خون بالا از مصرف چای سبز پرهیز کنند.

میزان مصرف چای سبز برای لاغری در روز

مقدار کالری چای سبز تقریبا صفر است. به همین سبب می تواند با افزایش میزان سوخت و ساز بدن، چربی سوزی انجام دهد. چای سبز حاوی فلاونوئید است که میزان اکسیداسیون چربی را در بدن افزایش می دهد. کافئین موجود در چای سبز نیز سبب کاهش وزن می شود. زیرا کافئین فعالیت و سوخت و ساز در بدن را افزایش می دهد.

چربی زیر جلدی نظیر چربی موجود در ناحیه شکم سرمنشأ بروز بسیاری از بیماری ها نظیر انواع التهابات، بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و مقاومت به انسولین می باشد. چای سبز به کاهش چربی زیر جلدی کمک شایانی می کند.

زمانی که صحبت از کاهش وزن بوسیله چای سبز باشد، باید بدانید که تاثیر مکمل های چای سبز از خود چای سبز بیشتر است. در مورد کاهش وزن با مصرف چای سبز به عنوان یک نوشیدنی باید توجه شود که حتی شیوه دم کردن آن در فرآیند کاهش وزن اثرگذار خواهد بود. چای سبز دارای ماده ای به نام کاتچین است که سبب کاهش وزن می شود. این ماده در دماهای بالا از بین می رود. بنابراین باید چای سبز را با آب گرم دم نمود. حتی اگر برای دم کردن چای سبز از آب جوش استفاده شود، باید آن را به مدت چند دقیقه کنار گذاشت تا کمی دمای آن کاهش یابد. سپس از آن می توان برای دم کردن چای استفاده نمود. هر فنجان چای سبز دارای ۲۰۰ میلی گرم کاتچین است. توصیه می شود برای کاهش وزن و لاغری روزانه ۳ فنجان چای سبز نوشیده شود.

خوردن چای سبز در صبحانه

اغلب افراد علاقه مند هستند که در وعده صبحانه خود یک نوشیدنی میل کنند. چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای صبحانه است. از آنجایی که چای سبز حاوی کافئین می باشد، می تواند انرژی مورد نیاز بدن را در آغاز روز تامین نماید. به علاوه وجود آمینواسید ال تیانین در چای سبز سبب می شود که کافئین موجود در چای به مرور در بدن آزاد شود و از هجوم یک باره کافئین جلوگیری می کند.

اگر هدف از مصرف چای سبز لاغری و کاهش وزن باشد، بهترین زمان مصرف چای سبز قبل از انجام تمرینات ورزشی می باشد. چرا که کافئین موجود در چای سبز افزایش سوخت و ساز در بدن شده و انرژی مورد نیاز برای فعالیت ورزشی را فراهم می کند. برای استخراج کافئین بیشتر از چای سبز، باید آن را برای مدت بیشتری دم کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.