جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گلکسی اس 22 و اس 23 در میدان مبارزه، کدام برنده است؟
    28 اسفند 1401 - 1:20
    شناسه : 242464
    0

    اولین چیزی که بعد از مشاهده یک گوشی هوشمند خودنمایی می‌کند ظاهر و ساختار آن است. شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهند که ظاهر گلکسی S23 نسبت به نمونه نسل قبلی آن تفاوت‌هایی دارد.

    پ
    پ

    قیمت خانواده گلکسی اس ۲۳ سامسونگ رسما اعلام شد: قیمت امریکا و انگلیس - ترنجی

    به‌تازگی اخبار و شایعاتی درباره انتشار محصول جدید سامسونگ با عنوان گلکسی S23 در فضای مجازی و خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است. در این میان شاید برای شما هم سوال باشد که نسل جدید این گوشی پرچمدار از برند سامسونگ چه تفاوت‌هایی با نسل قبلی خود یعنی گلکسی S22 دارد و چه امکانات و خدمات بهتری را به کاربران ارائه خواهد داد. به همین دلیل در ادامه برخی از جزئیات این گوشی که اخبار آن در رسانه‌ها منتشر شده، بررسی و آن را با نسل قبلی و برادر بزرگترش یعنی گلکسی S22 مقایسه می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری درباره آن کسب نمایید.

    مقایسه گلکسی اس ۲۳ باعث ۲۲ از نظر طراحی

    اولین چیزی که بعد از مشاهده یک گوشی هوشمند خودنمایی می‌کند ظاهر و ساختار آن است. شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهند که ظاهر گلکسی S23 نسبت به نمونه نسل قبلی آن تفاوت‌هایی دارد. در این شایعات آمده که سامسونگ در نظر دارد در طراحی این محصول از گلکسی S22 اولترا الهام بگیرد. علاوه بر آن تصاویری از محصول جدید سامسونگ در فضای اینترنت منتشر شده که نشان می‌دهد لنزها در پنل پشتی این محصول، در جایی متفاوت از نسخه قبلی قرار گرفتند.

    علاوه بر آن، با نگاهی به رندرها در گلکسی S23 شاهد این هستیم که پنل جلو و قسمت‌های کناری گوشی نسبت به سال گذشته، تغییری چندانی پیدا نکرده است. اما آنچه بیشتر خودنمایی می‌کند، تنوع گسترده در رنگ این گوشی جدید است که گفته شده در رنگ‌های سبز، مشکی، صورتی روشن و بژ عرضه خواهد شد. بنابراین این امکان را برای تمام کاربران فراهم می‌کند تا باتوجه‌به سلیقه و علاقه خود، رنگ گوشی را انتخاب نمایند. البته گوشی گلکسی S22 نیز در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، صورتی و بنفش عرضه شد و از این نظر تنوع خوبی برای کاربران فراهم می‌کرد.

    موضوع قابل‌توجه دیگر، ابعاد محصول جدید سامسونگ است که تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد، اما اخبار مختلف نشان می‌دهند که حاشیه‌ها کمی نسبت به S22 ضخیم‌تر شده است. این طراحی باعث می‌شود که ابعاد نمایشگر به‌خاطر حاشیه‌های ضخیم کاهش پیدا کند و به همین دلیل جذابیت این گوشی جدید را تا حد زیادی کاهش دهد. در این شرایط، شاید انتخاب گزینه‌های جذاب و پرچمدار از برندهای دیگر کمک کند تا با قیمت کمتری بتوانید از محصولات جدید استفاده کنید. به‌طور مثال با خرید قسطی گوشی شیائومی این امکان برای شما فراهم خواهد شد که از برندی خوب و باکیفیت به سراغ محصولات پرچمدار بروید و قیمت‌های کمتری بپردازید.

    سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا (Galaxy S23 Ultra)؛ مشخصات، قیمت، زمان عرضه و...

    مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر قیمتی

    توجه به قیمت محصول پرچمدار جدید سامسونگ بی‌اهمیت نخواهد بود؛ به‌خصوص زمانی‌که نسخه قبلی آن در بازار جهانی با قیمتی حدود 800 دلار عرضه شده است. به همین دلیل انتظار نی‌رود که این محصول جدید نیز قیمت بیشتری نسبت به نمونه قبلی داشته باشد و احتمالا باید قیمت جهانی آن را در محدوده 1000 دلار در نظر بگیریم. بنابراین گلکسی S23 در دسته گران‌ترین‌ها خواهد بود و همزمان با ورود آن به ایران، با قیمت فراینده و بیشتری عرضه خواهد شد.

    تفاوت نمایشگر در این دو پرچمدار

    احتمالا نمایشگر گلکسی S23 تفاوت چندانی با نسخه قبلی نخواهد داشت. همچنین بر اساس ادعای منابع خبری مختلفی که درباره این محصول اطلااعات ارائه دادند، مدل‌های مختلف این گوشی هوشمند از نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی استفاده خواهند کرد. این ابعاد نیز در گلکسی S22 استفاده شده و به همین دلیل تفاوتی باهم ندارند.

    از سویی دیگر صفحه‌نمایش OLED در این پرچمدار جدید سامسونگ به کار رفته و قادر است تصاویر را با کیفیت Full HD به نمایش بگذارد. همچنین نرخ تازه‌سازی نمایشگر این محصول معادل با 120 هرتز خواهد بود. این اعداد نیز نشان می‌دهند که چنین مشخصاتی برای صفحه‌نمایش اسمارت‌فون‌های جدید قابل قبول و مطلوب است و انتظارات کاربران را به خوبی برآورده می‌کند. اما نکته مهم دیگر این است که انتظار می‌رذفت سامسونگ در طراحی و عرضه محصول جدید خود خلاقیت بیشتری به کار ببرد و نمایشگر آن را ارتقا دهد. اما شایعات مختلف مبنی بر این هستند که تغییر چندانی در این پرچمدار جدید رخ نداده است.

    گوشی اس ۲۳ اولترا؛ سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی از راه رسید! | پلازا

    تفاوت دوربین‌ها در گلکسی S23 و گلکسی S22

    در اخبار مختلف آمده که سیستم تصویربرداری S23 نسبت به نسخه قبلی بهبود پیدا نخواهد داشت و از نظر دوربین، عملکرد مشابه به کاربران ارائه می‌کند. بنابراین باید انتظار همان امکانات تصویربرداری شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی را داشته باشیم. همچنین سنسور فوق‌ عریض 12 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی که از زوم سه برابری پشتیبانی می‌کند در گوشی جدید استفاده خواهد شد. البته برخی اخبار نیز اعدا می‌کنند که سامسونگ قصد دارد در نسخه اولترا S23 برنامه متفاوت و جاه‌طلبانه‌ای پیاده کند. به‌عبارتی قرار است این محصول با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی عرضه شودو اما همچنان سنسور فوق‌عریض و تله‌فوتو مشابه نسل قبلی خواهد بود.

    درعین‌حال در گلکسی S22 از دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی استفاده شده است. همچنین در نسخه جدید سنسور 12 مگاپیکسلی به کار می‌رود. بنابراین در مقایسه گلکسی اس 23 با گلکسی اس 22 از نظر دوربین سلفی، انتظار می‌رود که شاهد بهبود کیفیت و جزییات بیشتر در عکس‌های سلفی S23 باشیم.

    نکته دیگر اینکه لنزهای موجود در پنل پشتی S22 و S23 مشابه هم هستند، اما امکان دارد کیفیت عکس‌های گرفته شده با S23 کمی بهتر از S22 باشد. البته این اخبار فقط در حد شایعه هستند و نمی‌توان بااطمینا درباره آنها صحبت کرد. اما درمجموع کیفیت عکس‌ها در پرچمدار جدید بهتر خواهد بود.

    مقایسه عملکرد تراشه‌ها در دو پرچمدار

    یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو محصول، ارتقا تراشه است. در پرچمدار سال 2022 سامسونگ شاهد آن بودیم که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده شده بود. اما تراشه گلکسی S23 به اسنپدراگون 8 نسل 2 ارتقا پیدا کرده و از این نظر گزینه بهتری است. البته محصولات شاخص و جذاب دیگری از برندهای برتر دیگر در بازار یافت می‌شوند که تراشه قدرتمند و بهینه‌ای دارند. به‌طور مثال با خرید تبلت قسطی اپل پرو می‌توانید از تراشه M2 آن استفاده کنید که 35 درصد نسبت به نمونه قبلی عملکرد بهتر دارد و پهنای باند آن تا 50 درصد نسبت به نمونه‌های قبلی ارتقا پیدا کرده است.

    درنهایت اینکه چیپست گلکسی S22 یکی از قدرتمندترین چیپست‌های موجود در بازار است، ولی در برخی از شرایط از خود ناکارآمدی نشان داده است. به همین دلیل اگر عملکرد نسل دوم اسنپدراگون 8 بهبود داشته باشد و مصرف انرژی آن کاهش پیدا کند، گزینه بهتری خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.