×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

جمع بندی در کلاسهای آیلتس و تافل

در ذهن بسیاری از دانشجویان و داوطلبینی که در امتحانات جامع زبان انگلیسی شرکت میکنند این پرسش مهم نقش بسته است که حقیقتا بهترین نحوه استفاده از زمانبندی در چنین تستهائی چیست و چگونه میتوانند پس از ثبت نام در کلاسهای آیلتس و تافل به نحو احسن به جمع بندی در پایان ترم بپردازند و به کسب نمرات درخشان نائل شوند؟ آیا اصولا راهکاری برای همه متقاضیان صرفنظر از رتبه و سطح توانائیهای آنها در گرامر و مکالمه شفاهی و ترجمه  و دیگر معیارهای آموزشی وجود دارد و آیا میتوان درباره آن بحث کرد؟ میتوان به نکات مهم و سودمندی در این زمینه اشاره داشت همچون شرکت در تستهای آزمایشی به فاصله تنها چندین هفته قبل از امتحانات حقیقی و همچنین داشتن آشنائی کامل با نحوه ثبت نام و شرکت در آزمونهای تعیین سطح و توانش در زبان انگلیسی به منظور بالاتر بردن شانس موفقیت. بعضی وقتها شرکت کنندگان در امتحانات آیلتس و تافل به نوعی احساس احاطه شدن با فکر و نگرانی درباره روز امتحان را دارند که این خود کاملا طبیعی است و میتوان با مطالعه و تمرین کافی بر آن غلبه کرد.

images 1679317917 64185b9dcd789 - جمع بندی در کلاسهای آیلتس و تافل -

شرکت در آزمونهای آزمایشی و آشنائی با ساختار امتحانات آیلتس و تافل

یکی از بهترین روشهای آشنائی با نقاط قوت و ضعف در کلاسهای آموزشی زبان انگلیسی شرکت در دوره های فشرده جهت تستهای آزمایشی برای امتحانات حقیقی میباشد. در واقع به همه داوطلبان اکیدا توصیه میشود تا در این امتحانات شرکت کنند. در بسیاری از کلاسهای تدریس خصوصی و همچنین مؤسساتی که این دوره ها را برگزار میکنند به دانشجویان توصیه میشود تا با پرداخت مبالغ کم بهتر به سنجش معلومات خود در زمینه های مکالمه و محاوره شفاهی و همچنین مقاله نویسی آکادمیگ و گرامر و دستور زبان و همچنین درک مطلب شنیداری و کتبی خود بپردازند. از آنطرف, آشنا شدن با ساختار امتحاناتی همچون آیلتس و تافل قبل از موعد ثبت نام و شرکت در چنین جلساتی توصیه میگردد تا میزان اشتباهات در زمینه کار با رایانه و همچنین صفحه کلید و پرکردن جاهای خالی در فرمها را به حداقل رساند. از این طریق شما تصویر بهتری از آنچه در روز آزمون پیش روی شماست را خواهید داشت. همچنین شما درک بهتری از ساختار امتحانات داشته و در زمینه تست حقیقی کمتر متعجب خواهید بود چنانچه با نوع سؤالات مواجه شوید. تقریبا همه افرادی که حائز نمرات بالا شده اند در مصاحبه های حضوری و شفاهی یا کتبی بیان داشته اند که در تستهای آزمایشی شرکت کرده و از قبل مطالبی درباره نحوه برگزاری این دو آزمون, نوع پرسشها, و زمان در اختیار برای جواب دادن به سؤالات را مطالعه کرده اند. در همین زمینه میتوان به نکته مهم انتخاب از بین آزمونهای آیلتس آکادمیک و عمومی یا همان جنرال اشاره داشت که متناسب با نیاز متقاضیان میتوان در یک یا هر دوی آنها ثبت نام نمود. برخی برای ادامه تحصیل در دانشگاههای بین المللی در چنین امتحاناتی شرکت میکنند و برخی دیگر از متقاضیان به دلیل مهاجرت کاری در صورت یافتن شغل مناسب در دیگر کشورهای انگلیسی زبان و همچنین نمره قبولی در تست تافل میتواند برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا سودمند باشد.

images 1679317951 64185bbfb7fae - جمع بندی در کلاسهای آیلتس و تافل -

نوع پرسشهای مطرح شده در آزمونها و همچنین روشهای دریافت نمره بالا

چنانچه شما از قبل با نحوه برگزاری امتحانات آیلتس و تافل آشنا میباشید, در چهار قسمت و مهارت شامل درک مطلب شنیداری و کتبی و همچنین مکالمه شفاهی و نگارش مقاله آکادمیک و عمومی به صورت نوشتاری در زمینه دانش و معلومات شما در حوزه زبان انگلیسی تعیین سنجش خواهد شد و هرقدر با این نمونه سؤالات بیشتر آشنا باشید به همان نسبت شانس موفقیت شما هم در کسب نمرات بالاتر خواهد رفت. مورد دیگر این است که تقریبا آشنا باشید با مقدار زمان شامل دقیقه اختصاص داده شده به هر یک از این قسمتها تا بهتر بتوانید در روز آزمون به جمع بندی و زمان بندی بپردازید. کسب اطلاعاتی هر قدر اندک در زمینه نحوه نمره دادن در امتحان آیلتس تا حداکثر نمره ٩ و همچنین تست تافل تا میزان نمره ١٢٠ هم میتواند به شما در برنامه ریزی تحصیلی کمک کند. نحوه و میزان مطالعه و همچنین هدف بندی در این دو امتحان از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. به عنوان مثال چنانچه سطح فعلی آموزش زبان انگلیسی شما در حدود متوسط است توصیه میگردد تا به سطح بالای متوسط و پیشرفته گام بردارید و سپس در این تستها ثبت نام و شرکت نمائید. راستی آیا میدانستید که حتی برخی عادات روزمره میتوانند به شما در داشتن شانس و موقعیت بهتر برای کسب نمرات مورد نیاز کمک کنند؟ مثلا گوش دادن روزمره به برنامه های پادکست رادیویی و تماشای برنامه های خبری حتی چند دقیقه در روز مفید هستند. از آنطرف برای تقویت مهارتهای نگارش میتوانید از تمرینات مقاله نویسی استفاده کنید, مثلا برای دوست خود یک نامه غیر رسمی و یا رسمی بنویسید و نظر وی را درباره محتوای آن جویا شوید. در انتها, داشتن یک طرح و برنامه مدون و دقیق درسی مهم است شامل مرور برنامه های آنلاین خبری و مطالعه کتاب داستانهای طبقه بندی شده و مجلات و دیگر منابع. کتابهای صوتی نیز مسلما میتوانند منبع بسیار خوبی باشند برای تقویت مهارتهای درک مطلب شنیداری متقاضیان. چنانچه در کلاسهای تدریس خصوصی و آموزشگاهی مشغول مطالعه و تحصیل میباشید, سعی کنید بطور مستمر یا چند بار در طی هفته با همکلاسهای خود به انگلیسی صحبت و تمرین کنید تا بهتر رفع اشکال کرده و گرامر خود را نیز بهبود ببخشید. همچنین, با یادگیری لغات و جملات جدید بطور مستمر بر تعداد کلمات و عبارات و اصطلاحات و ضرب المثلهای موجود در حافظه خود بیفزایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.