شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بسته بندی وکیوم اسن پلاست به کمک صنایع غذایی می‌آید
    03 فروردین 1402 - 14:01
    شناسه : 243888
    0

    شرکت اسن پلاست تولید کننده انواع دستگاه ها و ماشین آلات بسته بندی برای بهبود کیفیت بسته بندی صنایع غذایی کشور به کمک مهندسین ایرانی اقدام به مهندسی معکوس دستگاه های بسته بندی وکیوم کرد.

    پ
    پ

    شرکت اسن پلاست تولید کننده انواع دستگاه ها و ماشین آلات بسته بندی برای بهبود کیفیت بسته بندی صنایع غذایی کشور به کمک مهندسین ایرانی اقدام به مهندسی معکوس دستگاه های بسته بندی وکیوم کرد.

    images 1679328307 641884335d9d7 - بسته بندی وکیوم اسن پلاست به کمک صنایع غذایی می‌آید - بسته بندی

    بسته بندی وکیوم چیست ؟

    می توان توضیح داد که از این نوع بسته بندی با هدف اینکه مواد غذایی ماندگاری بالاتری داشته باشند و دیرتر خراب شوند، استفاده می‌شود. دستگاه بسته بندی وکیوم برای بسته بندی مواد غذایی، داروها، وسایل الکتریکی، سخت افزارها، وسایل پزشکی و هر محصول و لوازمی که برای ماندگاری بیشتر و خراب و فاسد نشدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    بسته بندی وکیوم به دلیل فراهم کردن فضای خلا نسبی و نبود اکسیژن موجب به تاخیر انداختن واکنش شیمیایی مواد غذایی میشود. جالب است بدانید به جای خلا کامل بسته بندی میتوان هوای داخل آن را با نیتروژن جایگزین کرد که به دلیل واکنش پذیری ناچیز آن مواد غذایی ماندگاری بیشتری پیدا میکنند. صنایع و کارخانه های بزرگ از انواع دستگاه های بسته بندی وکیوم صنعتی برای این بسته بندی استاندارد استفاده میکنند.

    5 مزیت استفاده از بسته بندی وکیوم

    از جمله مزیت های بسته بندی وکیوم میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

    1. حفظ عطر و طعم مواد غذایی : مزه و بوی خوراکی ها حفظ خواهد شد و موجب حفظ استادارد های کیفیتی میشود.
    2. نگهداری طولانی مدت مواد غذایی: شما با استفاده از بسته بندی وکیوم میتوانید بدون مواد افزودنی ماندگاری مواد غذایی را به طور میانگین 3 برابر کنید درخالی که ارزش غذایی آن را حفظ کردید.
    3. جلوگیری از رشد میکروب و قارچ: به دلیل مکش هوا و نبود اکسیژن (یکی از عوامل فساد مواد غذایی) داخل آن، از رشد میکروب و قارچ جلوگیری به عمل می آورد که باعث ماندگاری بیشتر محصول میشود.
    4. کاهش هزینه : این نوع بسته بندی از دور ریختگی ، فاسد شدن و هدر رفتگی مواد خوراکی جلوگیری می کند در نتیجه موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.
    5. کاهش حجم : دستگاه های وکیوم با بسته بندی مواد عذایی موجب میشوند حجم کمتری اشغال کنند در نتیجه حمل و نقل آنها بسیار راحت تر میشود.

    بسته بندی با نیتروژن روش نوین بسته بندی

    دستگاه های بسته بندی وکیوم همانطور که میتوانند خلا نسبی فراهم کنند میتوانند هوا را با گاز نیتروژن جایگزین کنند. بسته بندی با استفاده از گاز نیتروژن از چند نظر دارای همیت است است.

    در این نوع بسته بندی شکل ظاهری محصول حفظ میشود و باعث زیبایی بیشتر بسته بندی میشود. به علاوه موجب حفاظت فیزیکی از محصول شما میشود. آیا تا به خال فکر کردید چرا نصف پاکت چیپس نیتروژن است ؟ اینکار باعث میشود چیپس ها خرد نشوند و به شکل دایره های سالم به دست شما برسند.

    انواع دستگاه های بسته بندی وکیوم اسن پلاست

    اسن پلاست از شرکت های بزرگ صنعت بسته بندی که به شرکت های دیجی کالا ، تکنولایف ، پنبه ریز و … در زمینه بسته بندی محصولات یاری رسانده. حال برای بهبود کیفیت بسته بندی مواد غذایی  اقدام به تولید انواع دستگاه های بسته بندی وکیوم صنعتی کرده که میخواهیم مدل های مختلف این دستگاه ها را برسی کنیم.

    با توجه به کاربرد متنوع دستگاه های بسته بندی وکیوم این دستگاه ها در ابعاد و همچنین توان های متفاوتی تولید میشوند که میخواهیم از کوچک ترین مدل دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی کار را شروع کنیم.

    دستگاه های بسته بندی وکیوم کابین دار

    images 1679324716 6418762c2a2e2 - بسته بندی وکیوم اسن پلاست به کمک صنایع غذایی می‌آید - بسته بندی

    به طور کلی کلی دستگاه های بسته بندی وکیوم را میتوان به دو دسته کابین دار و بدون کابین ( زبانه دار ) تقسیم کرد. دستگاه های بسته بندی وکیوم کابین دار به دلیل داشتن محفظه و ابعاد به خصوص بیشتر در صنایع غذایی استفاده میشوند. حال برایتان این سوال پیش می آید که مگر به جز صنایع غذایی دستگاه وکیوم جای دیگری هم کاربرد دارد؟ با ما همراه باشید تا در قسمت دستگاه های بسته بندی وکیوم زبانه دار برای شما بگویم.

    دستگاه بسته بندی وکیوم تک کابین رو میزی

    این دستگاه بسته بندی وکیوم با توجه به ابعاد کوچکی که دارد در بعضی از آشپزخانه ها هم مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه بسته بندی وکیوم تک کابین رو میزی به کارخانه های کوچک مواد غذایی که تولید زیادی ندارند پیشنهاد میشود و میتواند مواد غذایی را به خوبی وکیوم کند.

    دستگاه بسته بندی وکیوم تک کابین ایستاده

    دستگاه بسته بندی وکیوم تک کابین ایستاده در واقع برادر بزرگ تر مدل رو میزی آن است که دارای قدرت و همچنین حجم بیشتری است. لازم به ذکر است که تمامی دستگاه های وکیوم کابین دار قابلیت جایگزین کردن هوا با نیتروژن را دارند که به همین دلیل است که کاربرد اصلی این دستگاه ها در صنایع غذایی است.

    دستگاه بسته بندی وکیوم دو کابین

    خب رسیدیم به بزرگ ترین دستگاه بسته بندی وکیوم یعنی دستگاه بسته بندی وکیوم دو کابین. این دستگاه در کارحانه ها و صنایع بزرگ مواد غذایی استفاده میشود. این دستگاه دارای دو محفظه وکیوم است به به صورت متناوب عمل وکیو مروی هر یک از این سینی ها انجام میشود که باعث بالا تر رفتنسرعت کار و راندمان کارخانه میشود.

    دستگاه های بسته بندی وکیوم زبانه دار

    images 1679327021 64187f2d7ac9c - بسته بندی وکیوم اسن پلاست به کمک صنایع غذایی می‌آید - بسته بندی

    دستگاه های بسته بندی وکیوم زبانه دار از سری دستگاه های متوسط صنعت بسته بندی هستند. این دستگاه ها علاوه بر اینکه در صنایع غذایی مورد استفاده قرار میگیرند برای کاهش حجم محصولات حجم گیر از قبیل پتو ، بالشت ، عروشک و … استفاده میشوند.

     دستگاه بسته بندی وکیوم رومیزی

    دستگاه بسته بندی وکیوم رو میزی کوچک ترین مدل دستگاه های بسته بندی وکیوم زبانه دار است اما از قدرت بسیار بالایی برخوردار است که یکی از محبوب ترین دستگاه های وکیوم در کشور ایران به شمار می‌آید.

    دستگاه بسته بندی وکیوم ایستاده

    دستگاه بسته بندی وکیوم ایستاده درواقع مدل ایستاده ورژن قوی تر و بزرگ تر مدل رو میزی است که برای وکیوم های سنگین استفاده میشود. این دستگاه در کارخانه های تولید کالای خواب و عروسک سازی کاربرد ویژه ای دارد.

    چرا از هر پلاستیکی برای بسته بندی وکیوم استفاده نکنم ؟

    images 1679329235 641887d3837a3 - بسته بندی وکیوم اسن پلاست به کمک صنایع غذایی می‌آید - بسته بندی

    یکی از مواردی که اکثر دوستان به آن توجه نمیکنند پلاستیک وکیوم است. شما باید بدانید که نمیتوانید از هر پلاستیکی برای وکیوم استفاده کنید زیرا مواد سازنده هر نوع پلاستیک متفاوت است و مواد سایر پلاستیک ها ملکول های بزرگ تر از ذرات هوا دارند و موجب میشود پس از گذشت زمان وکیوم شما خراب شود.

    چه پلاستکی برای وکیوم مناسب است ؟

    پلاستیک هایی برای وکیوم مناسب هستند که دارای ماده شیمیایی پلی آمید هستند. پلاستیک های وکیوم به دلیل داشتن درصدی پلی آمید گران تر هستند و هرچه درصد پلی آمید آن بیشتر باشد قیمت آن افزایش میابد. پلی آمید به دلیل داشتن ساختاری منسجم با تراکم بالا اجازه عبور ملکول های هوا را نمیدهد و باعث میشود بسته بندی شما تا مدت ها خلا خود را حفظ کند.

    خرید دستگاه بسته بندی وکیوم

    خب حالا من میخوام دستگاه بخرم کجا بخرم کلاه سرم نره.

    بیاین اول انتظاراتمون را برسی کنیم.

    images 1679330535 64188ce7e2588 - بسته بندی وکیوم اسن پلاست به کمک صنایع غذایی می‌آید - بسته بندی

    • گارانتی : دستگاه بدون گارانتی یعنی من هیچ مسئولیتی قبول نمیکنیم اما من میخواهم از سلامت دستگاه توی سال اول مطمئن باشم.
    • ضمانت و خدمات پس از فروش : با توجه به تجربه شخصی من ضمانت و خدمات پس از فروش در خصوص دستگاه های صنعتی مهم تر از گارانتی است. زیرا در دستگاه های صنعتی ممکن است شما به دلیل خراب شدن یک قطعه و پیدا نشدن آن در بازار ایران مجبور به تعویض دستگاه شوید.
    • تضمین قیمت : من دوستدارم خوب بخرم اما با بهترین قیمت بخرم آیا تضمین میکنه داره قیمت مناسب میفروشد.

    یک مورد هم شما برامون توی نظرات بنویس.

    خب یکی از معتبر ترین شرکت هایی که من میشناسم شرکت اسن پلاست است. اسن پلاست با سال ها تجربه در خصوص تولید انواع دستگاه ها و ماشین آلات بسته بندی میتواند گزینه مناسبی باشد. اولا تمام دستگاه های این شرکت 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش دارد به علاوه اگر دستگاهی را توانستید ارزان تر پیدا کنید پیش فاکتور بیاورید و خسارت بگیرید. دیگه تضمین از این بالا تر ؟

    امیدوارم اطلاعات این مقاله برای شما مفید بوده و از آن نهایت استفاده را ببرید.

    منبع : اسن پلاست | asnplast

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “بسته بندی وکیوم اسن پلاست به کمک صنایع غذایی می‌آید”
    1. بسیار جامع و آموزنده سپاسگذارم
      کدام یک از این دستگاه ها برای وکیوم حبوبات مناسب است ؟

      پاسخ
    2. یکی از دستگاه هایی که به تازگی ما در اسن پلاست از آن رونمایی کردیم برای بسته بندی وکیوم حبوبات بسیار مناسب است و میتواند در هر بار 10 بسته را به راحتی بسته بندی وکیوم بکند و دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.