سه‌شنبه, 18 اردیبهشت 1403 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41598 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2375×
هزینه ایمپلنت | قیمت ایملپنت دندان 1402
03 فروردین 1402 - 14:11
شناسه : 243927
0

با توجه به مزایای ایمپلنت دندان و محبوببیت روزافزون این تکنیک، عده زیادی تمایل دارند در مورد هزینه ایمپلنت دندان اطلاعاتی کسب کنند. به همین دلیل در این مقاله، اطلاعات مفیدی راجع به قیمت ایمپلنت دندان در اختیار شما قرار داده ایم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پ
پ

images 1679472284 641ab69c8b431 - هزینه ایمپلنت | قیمت ایملپنت دندان 1402 -

یکی از اعضای حساس بدن که برای سالم ماندن نیاز به مراقبت های بسیاری دارد؛ دندان است. اما با وجود تمام مراقبت ها، دندان ها دارای طول عمر مشخصی هستند و در اثر افزایش سن، پوسیدگی، صدمه های متعدد و شکستگی، ممکن است از بین بروند. بنابراین می‌توان گفت تمام افراد در طول زندگی خود با مشکل از دست دادن دندان مواجه خواهند شد. امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، روش های متعددی برای درمان و ترمیم دندان های از دست رفته، وجود دارد. یکی از این روش های محبوب، ایمپلنت دندان است.

با توجه به مزایای ایمپلنت دندان و محبوببیت روزافزون این تکنیک، عده زیادی تمایل دارند در مورد هزینه ایمپلنت دندان اطلاعاتی کسب کنند. به همین دلیل در این مقاله، اطلاعات مفیدی راجع به قیمت ایمپلنت دندان در اختیار شما قرار داده ایم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مطالعه پیشنهادی: اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید ولی از عارضه های اون آگاه نیستین، بهتون پیشنهاد میکنم که حتما عوارض ایمپلنت دندان رو مطالعه کنین تا قبل از انجام ایمپلنت و مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی، اطلاعات کاملی از این پروسیجر داشته باشین.

قیمت ایمپلنت دندان

توجه داشته باشید که عوامل زیادی بر قیمت و هزینه ایمپلنت دندان تاثیرگذارند؛ به عنوان مثال هزینه ایمپلنت دندان به صورت تک واحد با قیمت ایمپلنت کامل متفاوت است. خیلی از افراد قصد دارند که برای کل فک بالا و پایین، ایمپلنت انجام دهند. این عمل نیازمند انجام دادن اقدامات دیگری است. همین امر موجب افزایش قیمت ایمپلنت دندان خواهد شد.

عوامل موثر بر روی هزینه ایمپلنت دندان

قیمت دندان ایمپلنت به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توان برای ایمپلنت دندان قیمت مشخصی در نظر گرفت. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت ایمپلنت می‌توان به موارد زیر پرداخت:

images 1679472306 641ab6b2da9d1 - هزینه ایمپلنت | قیمت ایملپنت دندان 1402 -

  • جنس و کیفیت ایمپلنت

پرداخت هزینه بیشتر در هنگام انجام ایمپلنت می‌تواند از هزینه های بعدی جلوگیری کند. هر چه دندانپزشک از ایمپلنت دندان با کیفیت تری برای شما استفاده کند؛ قطعا هزینه ایمپلنت دندان نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین دقت داشته باشید که تنها به خاطر قیمت دندان ایمپلنت، کیفیت را فدای قیمت نکنید و یک برند عالی انتخاب کنید.

  • ضمانت قطعات ایمپلنت

از دیگر عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان، ضمانت قطعات ایمپلنت می‌باشد. برخورداری از ضمانت نامه معتبر، بیان کننده اعتماد شرکت سازنده به برند خودش است. این امر از چنان اهمیتی برخوردار است که بعضی از تولیدکنندگان قطعات ایمپلنت، با ارائه ضمانت نامه های کتبی، کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کنند.

images 1679472325 641ab6c5e7545 - هزینه ایمپلنت | قیمت ایملپنت دندان 1402 -

  • کشور تولید کننده ایمپلنت

اینکه ایمپلنت تولید کدام کشور است، بر قیمت ایمپلنت تاثیر خواهد گذاشت. بعضی از کشورها دارای سابقه طولانی و درخشانی در ساخت ایمپلنت هستند و این امر در قیمت دندان ایمپلنت تاثیر گذار است.

  • تکنولوژی به کار رفته در ساخت ایمپلنت

تمام شرکت های مشهور در زمینه ساخت ایمپلنت، تکنولوژی ها و ترفندهای مخصوصی را برای تهیه قطعات ایمپلنت، به کار می‌برند. به طوری که هیچکدام از این شرکت ها، تکنولوژی خاص خود را آشکار نمی‌کنند. همین امر موجب رقابت بین سازندگان ایمپلنت شده است و بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیر گذاشته است.

  • میزان ماندگاری و دوام ایمپلنت

هر چه قطعات ایمپلنت از دوام و استحکام بیشتری برخوردار باشند و ماندگاری آن ها بیشتر باشد؛ قیمت ایمپلنت نیز افزایش می‌یابد.

images 1679472350 641ab6dea8c5d - هزینه ایمپلنت | قیمت ایملپنت دندان 1402 -

  • لابراتوار

هر چه قطعات ایمپلنت در لابراتوار پیشرفته تر و مجهز تری ساخته شوند؛ هزینه ایمپلنت دندان افزایش می‌یابد.

  • تعداد دندان های ایمپلنت شده

روش ایمپلنت برای یک دندان و بیشتر یا تمام دندان ها قابل استفاده است. به همین دلیل یکی از مواردی که بر روی هزینه ایمپلنت تاثیرگذار است؛ تعداد دندان هایی است که افراد قصد ایمپلنت کردن آن ها را دارند. بدیهی است هر چه تعداد دندان هایی که تحت ایمپلنت قرار می‌گیرند، بیشتر باشد؛ هزینه بیشتر خواهد شد. همچنین قیمت ایمپلنت کامل از ایمپلنت جزئی برای چند دندان، بیشتر است.

  • میزان تخصص و مهارت دندانپزشک

هر دندانپزشک از نظر تخصص، تجربه و مهارت در کار خود با سایر دندانپزشکان در سطح متفاوتی قرار دارد. این ویژگی ها بر روی دستمزد دندانپزشکان تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش دستمزد دندانپزشکانی که سابقه کار درخشانی دارند یا از مهارت بیشتری برخوردار هستند، می‌شود. همین امر، هزینه ایمپلنت دندان را افزایش خواهد داد.

  • هزینه های کلینیک دندانپزشکی

 معمولا افراد برای انجام ایمپلنت دندان، به کلینیک های دندانپزشکی یا مطب شخصی دندانپزشک مراجعه می‌کنند. انجام امور ایمپلنت در کلینیک و یا مطب دندانپزشک، بر روی میزان قیمت ایمپلنت، تاثیر گذار است. به طور معمول، هزینه ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی نسبت به مطب دندانپزشک بیشتر است.

دهان یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن است؛ به همین دلیل اکثر افراد در سنین و شرایط مختلف با مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان درگیر هستند. مراکز و کلینیک‌های دندانپزشکی زیادی در سراسر کشور به منظور رفع این مشکلات تأسیس شده‌اند. انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج می‌تواند بهترین نتایج را برای بیماران حاصل کند.

images 1679472368 641ab6f098105 - هزینه ایمپلنت | قیمت ایملپنت دندان 1402 -

  • به روز بودن تجهیزات کلینیک

هر چه کلینیک های دندانپزشکی از تجهیزات و امکانات بیشتری برخوردار باشند؛ یا تجهیزات به روز تر و پیشرفته تری را در اختیار بیماران قرار دهند، هزینه خدمات درمانی از جمله هزینه ایمپلنت دندان افزایش می‌یابد.

  • نوع ایمپلنت دندان

امروزه ایمپلنت دندان در انواع مختلفی وجود دارد و با توجه به شرایط دهان و دندان هر فرد، دندانپزشک نوع خاصی از ایمپلنت را برای فرد توصیه می‌کند. از انواع ایمپلنت می‌توان به ایمپلنت دائمی، متحرک و فوری اشاره کرد. نوع ایمپلنت بر قیمت دندان ایمپلنت تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به تفاوت متریال به کار رفته در هر نوع ایمپلنت و دائمی یا موقتی بودن آن، قیمت ایمپلنت متفاوت خواهد بود. برای مثال، قیمت ایمپلنت فوری کمتر از ایمپلنت ثابت یا دائمی است.

  • نرخ ارز

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر هزینه ایمپلنت دندان، متغیر بودن نرخ روز ارز و دلار می‌باشد. به طور کلی، بسیاری از قطعات ایمپلنت و یا روکش آن، در داخل کشور ساخته نمی‌شود، بلکه در سایر کشورها تولید شده و از طریق واردات، به ایران وارد می‌شوند. در نتیجه، بالا رفتن نرخ ارز موجب افزایش قیمت دندان ایمپلنت و هزینه ها خواهد شد. همین امر موجب می‌شود این هزینه هر سال نسبت به سال قبل بیشتر شود و نتوان نرخ مشخص و ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

هزینه های جانبی

ممکن است قبل از انجام ایمپلنت، نیاز انجام برخی جراحی های جانبی نظیر جراحی سینوس یا بازسازی فک داشته باشید. در چنین حالتی، به دلیل طولانی تر و پیچیده تر شدن روند ایمپلنت دندان قیمت آن افزایش می‌یابد. همچنین گاهی ممکن است پیش از انجام ایمپلنت دندان، نیاز به پیوند استخوان داشته باشید؛ که در این صورت پزشک ابتدا جراحی لازم را انجام می‌دهد. با توجه به تمام مراحلی که نیاز است قبل از ایمپلنت، انجام شود؛ هزینه ایمپلنت دندان تغییر خواهد کرد.

مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی کرج

اگر ساکن شهر کرج هستین و قصد مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی کرج رو دارین، وبسایت هایی همچون پزشکبان، ویکی درمان، پزشکا، پزشک 24 و mediglobus و bestclinic وجود دارند که لیست بهترین های کرج و حتی شهر های دیگه و همچنین دیگر کلینیک ها از جمله بهترین دکتر ختنه، بهترین دکتر لیپوماتیک، بهترین دکتر بوتاکس، بهترین کلینیک لیزر موهای زائد و …. رو برای شما تهیه کرده اند تا بدون هزینه و واسطه کلینیک یا دکتر خودتون رو پیدا کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.