چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مطالبه گری و خروج از شعارزدگی دانشجویان | تفکر احمدی‌نژادی مرده است | روحانی نسبت به اصلاح‌طلبان خلف وعده نکرده است
    16 آذر 1395 - 21:59
    شناسه : 24399
    0

    «بامردم»: شانزدهمین روز آذرماه، دکتر نجفقلی حبیبی، عضو شورای بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ ، استاد فلسفه دانشگاه تهران، رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، از اعضای هیات موسس جبهه مشارکت و رئیس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی مهمان دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت روز دانشجو به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار […]

    پ
    پ

    دکتر-نجفقلی-حبیبی

    «بامردم»: شانزدهمین روز آذرماه، دکتر نجفقلی حبیبی، عضو شورای بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ ، استاد فلسفه دانشگاه تهران، رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، از اعضای هیات موسس جبهه مشارکت و رئیس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی مهمان دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت روز دانشجو به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی این دانشگاه بود.

    این مراسم با حضور اساتید، دانشجویان و برخی چهره‌های سیاسی برگزار شد. محور مباحث مطرح‌شده در این مراسم بررسی نقش دانشجویان در تحولات سیاسی کشور بود .

    معلمان و دانشگاهیان مورد اعتمادترین قشر جامعه

    نجفقلی حبیبی در این نشست عنوان کرد: به علت غیبت احزاب کارآمد در کشور، بار مسئولیت تربیت اجتماعی افراد بر عهده دانشجویان گذاشته‌شده است. او با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اجتماعی دانشجویان از بهترین راه‌های حل مسائل کشور است گفت: ما ملتی هستیم که سرمایه‌های مادی و سرمایه‌های انسانی ارزشمندی داریم. او گفت باید خردمندانه‌تر عمل شود و اجازه داده شود که جوانان کسب تجربه کنند.

    این استاد دانشگاه با تاکید بر فعالیت‌های علمی گفت : در عین تربیت، و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی باید دانست که تخصص از مهم‌ترین مباحثی است که دانشگاه بر پایه آن شکل‌گرفته است.

    حبیبی افزود: جامعه بشری با کمک علم است که اداره می‌شود و ثروت و قدرت نیز با علم فراهم می‌شود. او به دانشجویان توصیه کرد: خیلی مراقبت کنید که علم‌آموزی دچار  آسیب نشود.

    رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه گفت: نگذارید حیثیت دانشگاه و دانشگاهیان از بین برود.

    او با اشاره به انتخابات سال گذشته گفت: آمارها نشان داده است که درصد اعتماد مردم به معلمان و دانشگاهیان از باقی اقشار جامعه بیشتر بوده است. حبیبی این آمارها را نشان از سلامت این قشر معرفی کرد و گفت: اگر از این سلامت مراقبت نکنید و حیثیت علمی آسیب ببیند باید به چه چیزی تکیه کنیم؟ این استاد دانشگاه ادامه داد: جامعه به دانشگاه اعتماد دارد و نباید با تقلب‌های علمی این اعتماد را سلب کرد چون خساراتی که وارد می‌شود دودش به چشم خود دانشگاهیان می‌رود.

    مطالبه گری و خروج از شعارزدگی

    بخشی از برنامه هم به پرسش‌های دانشجویان از حبیبی اختصاص داشت. حبیبی در پاسخ به سوالات یکی از دانشجویان گفت: بازخواست و مطالبه از مسئولین ارزشمند است و برای خیلی‌ها خوب نیست که کسی از آن‌ها سوال نکند که مشغول چه‌کاری هستند.

    او همچنین ادامه داد مطالبات را پیگیری کنید، اگر شما سکوت نکنید از ۱۰ درخواست به نیمی از آن خواهید رسید.

    حبیبی گفت اگر آرمان داشته باشید، روی آرمانتان خواهید ایستاد .

    این استاد دانشگاه افزود: برخی عملکرد دولت را زیرسوال می‌برند در حالی که باید تلاش کنیم از شعارزدگی خارج شویم.

    او با اشاره به پیروزی احتمالی راست‌گرایان در فرانسه و وضعیت کنونی آمریکا گفت: ما باید از حیثیت سیاسی‌مان بر اساس معیارهایمان دفاع کنیم و نمی‌توانیم بازیچه سیاسی کشور دیگری باشیم.

    عضو شورای بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸  با اشاره به رویکرد دولت یعنی تعامل با جهان گفت:استقلال و آزادی دو بحثی است که در قانون اساسی آمده است و هیچ دولتی حق ندارد به بهانه آزادی، استقلال را از دست بدهد یا به بهانه استقلال جلوی آزادی را بگیرد.

    او ادامه داد جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که به استقلال اهمیت می‌دهد و انشاالله به آزادی هم بدهد تا از تلاطم جهانی محفوظ بماند.

    حبیبی در پاسخ به پرسشی درباره وظایف قوه قضاییه هم توضیح داد: الحمدالله نماینده‌ها با حفظ موازین اخلاقی و ادب اقداماتی انجام می‌دهند و نگرانی‌هایی در برخی از محاکم قضایی وجود داشت اما کار یک قاضی را نباید به‌کل دستگاه نسبت داد و امیدواریم قوه قضاییه به‌عنوان ناظر بر قوانین بهتر عمل کند.

    اجماع اصلاحات روی حسن روحانی

    رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر خلف وعده دولت حسن روحانی به جبهه اصلاحات گفت: به نظر نمی‌رسد این‌طور باشد چون دولت با موانع  زیادی در کشور مواجه است و تلاش می‌کند آزادی‌ها را حفظ کند.

    او با اشاره به تغییر فضا در ۳ سال گذشته گفت : نباید انتظار داشت ۲۴ ساعته همه‌چیز حل شود و آقای روحانی آرام‌آرام تدبیر می‌کند چون در طی ۸ سال دولت قبلی اتفاقات زیادی در کشور روی‌داده و دولت روحانی باید گام‌به‌گام آن‌ها را برطرف کند.

    حبیبی همچنین پیش‌بینی کرد که جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶  روی حسن روحانی به اجماع برسند.

    او با تأکید بر مستقل بودن تفکر دانشجویان گفت: این طبیعی است که در بعضی مواضع همسو با جریان اصلاحات باشند اما اینکه آن‌ها را پیاده‌نظام اصلاحات بخوانند درست نیست. او گفت جریانات دانشجویی را این‌گونه می‌خواهند از صحنه سیاست حذف کنند.

    حبیبی ادامه داد چند سال قبل دانشجویان با چالش‌های مختلفی مواجه شدند و به مدت‌زمان بیشتری برای احیای اعتماد نیاز است.

    او عنوان کرد دانشجویان بهترین خیرخواهان و دلسوز کشورند نه عامل و مزدور دشمن.

    حبیبی از جریانات خارج از دانشگاه درخواست کرد: برای افزایش اختلافات بین دانشجویان تلاش نکنند چون طی سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای درک متقابل بین دانشجویان ایجادشده است و نباید تصور شود که با زدوخورد و بگیروببند اختلافات حل می‌شود.

    تفکر احمدی‌نژادی مرده است

    او همچنین درباره احتمال حضور افرادی با تفکراتی مشابه محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده گفت: خود احمدی‌نژاد که امکان حضور در انتخابات را ندارد و برداشت من این است که تفکر احمدی‌نژادی مرده است و گمان نمی‌کنم اگر کسی شبیه ایشان در انتخابات آینده حضور پیدا کند موفق به جلب نظر مردم شود.


    منبع: گیل نگاه | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.