×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

عضو شورای کلانشهر رشت با بیان اینکه دانشگاهیان و دانشجویان  مولد اتفاقات در جامعه هستند، گفت: اگرچه امروزه دانشگاه زنده است اما حالش خوب نیست چون متاسفانه ساختار دانشگاهی ما در ایران ۳۰ سال است که درجا می زند.

به گزارش «بامردم»، مهندس رضا رسولی، عضو شورای کلانشهر رشت عصر امروز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو که در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز، اظهار کرد: برخورد می بالم که امسال در این مراسم و در سالختمان جدید مجموعه جهاددانشگاهی حاضر شدم قطعا احداث چنین مجموعه ای حسن مدیریت ریاست جهاددانشگاهی گیلان را نشان می دهد که اتفاق بزرگی را برای این واحد رقم زد.

وی با بیان اینکه روز دانشجو مصادف با شهادت سه دانشجوی شهید است که در راه دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام به فیض شهادت نائل آمدند، افزود: باتوجه به اینکه روز دانشجو، روز شهادت است اما ما بهم تبریک می گوییم زیرا تبریک به مناسبت یک تولد است. روز دانشجو، روز میلاد مدرنیته در ایران و آغاز حرکت عمومی و مردمی است زیرا پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اعتراضی به اتفاقات سیاسی رخ نداده بود تا در تاریخ ماندگار شود و پس از ۱۶ آذر این اتفاق توسط قشر دانشجو رقم خورد.

رسولی با بیان اینکه دانشگاهیان و دانشجویان مبدا و مولد اتفاقات در جامعه هستند و همواره نقش پررنگی دارند، گفت: اتفاقاتی که این روزها در سیستم دانشگاهی رخ می دهد، ناامیدکننده است؛ دانشگاهیان مغز متفکر و قلب تبنده جامعه هستند. جامعه ما امروز بواسطه ساختار آموزشی در وزارت علوم و آموزش و پرورش، شاهد کم رنگ شدن تفکر علمی است که اگر این روند ادامه یابد ایجاد ناامنی می کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اگرچه امروزه دانشگاه زنده است اما حالش خوب نیست چون متاسفانه ساختار دانشگاهی ما در ایران ۳۰ سال است که درجا می زند و به دلیل عدم بروز رسانی و بومی شدن سرفصل های آموزشی دانشگاه های ما وضعیت خوبی ندارند.

عضو شورای کلانشهر رشت با تاکید مجدد بر اینکه دانشگاه زنده است اما حال خوبی ندارد، تصریح کرد: تلاش ما این است که شما دانشجویان بتوانید توانمندتر باشید، همه ما متوجه نقصان ها، کمبودها و برخی کج روی ها هستیم، امید ما این است که دانشجویان ما زنده باشند و بتوانند در عرصه های علمی خلاق تر و پویاتر حضور یابند.


 منبع: ایسنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.