شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع ویژگی و کاربرد های دستگاه پرداخت سه فاز
    05 فروردین 1402 - 11:24
    شناسه : 245065
    0

    برای پرداخت کاری قطعات، دستگاه پرداخت کاری و ابزار های مختلفی در صنعت وجود دارند. این دستگاه ها و ابزار آلات، با توجه به نوع روش پرداخت کاری و پولیش کاری مد نظر و کیفیت سطح مورد نظر انتخاب می شوند.

    پ
    پ

    دستگاه های پرداخت کاری

    برای پرداخت کاری قطعات، دستگاه پرداخت کاری و ابزار های مختلفی در صنعت وجود دارند. این دستگاه ها و ابزار آلات، با توجه به نوع روش پرداخت کاری و پولیش کاری مد نظر و کیفیت سطح مورد نظر انتخاب می شوند. موارد دیگری مانند نوع برق کارگاه، تخصص اپراتور، مواد قطعات تولیدی و … در انتخاب دستگاه و ابزار پرداخت و پولیش موثر می باشند. دستگاه پرداخت کاری موشکی، یکی از دستگاه های پرکاربرد در بین لوازم پرداخت کاری می باشد. این نوع دستگاه ها در دو مدل تک فاز و سه فاز و در ابعاد و توان های مختلف، دسته بندی می شوند. در این مقاله توضیحاتی درباره دستگاه پرداخت سه فاز، کاربرد و ویژگی های آن ارائه می کنیم.

    images 1678099967 6405c5ff62358 - انواع ویژگی و کاربرد های دستگاه پرداخت سه فاز - دستگاه پرداخت کاری

    دستگاه پرداخت سه فاز

    دستگاه پرداخت سه فاز زمانی قابل استفاده می باشد، که کارگاه دارای برق سه فاز باشد. ابزار های پرداخت کاری و پولیش کاری مانند سنباده های پودری و نواری، انواع گیلانس، فرچه، نمد، واکس و غیره قابلیت نصب بر روی این دستگاه را دارا می باشند.

    این دستگاه جز اولویت های یک کارگاه است. به این دلیل که هر کارگاه تولیدی برای عملیات پرداخت کاری خود، مسلما به دستگاه پرداخت سه فاز نیاز پیدا می کند. انواع متفاوت مواد اولیه قطعات، ابتدا فرایندهای مختلف تولید را طی می کنند و پس از آن، با استفاده از این دستگاه، پرداخت کاری می شوند. این مواد اولیه شامل فلزات، چوب، سنگ، شیشه و انواع عناصر قیمتی مانند طلا و نقره می باشند.

    در پرداخت و پولیش کاری به وسیله دستگاه پرداخت سه فاز، تخصص اپراتور اهمیت ویژه ای دارد. از آنجا که عملکردهای پرداخت کاری این دستگاه، توسط اپراتور انجام می شود، کیفیت مطلوب قطعات ارتباط مستقیمی با تخصص این افراد دارد.

    images 1678100015 6405c62f33023 - انواع ویژگی و کاربرد های دستگاه پرداخت سه فاز - دستگاه پرداخت کاری

    دستگاه پرداخت سه فاز زمانی قابل استفاده می باشد که کارگاه دارای برق سه فاز باشد.

    کاربرد دستگاه پرداخت سه فاز

    همانطور که گفته شد دستگاه پرداخت سه فاز، برای انواع مواد اولیه و در صنایع مختلف کاربرد دارد. کارگاه ها با توجه به محصولاتی که تولید می کنند، از دستگاه ها و ابزار آلات پرداخت کاری و پولیش کاری، استفاده های زیاد و مختلفی می کنند. در زیر به چند نمونه از این کاربرد ها در صنایع می پردازیم.

    کارگاه تولیدی قطعات فلزی

    خیلی از کارگاه های تولیدی، قطعات شرکت های بزرگ تر مانند ایران خودرو و سایپا را تولید می کنند. در این کارگاه ها، انواع و اقسام قطعات از جنس های مختلف مانند آهن، فولاد، آلومینیوم، مس و غیره تولید می شوند. پس از انجام مراحل مختلف تولید و در مرحله آخر، قطعات نیاز به پرداخت کاری دارند. پرداخت کاری باعث افزایش زیبایی قطعات و تضمین کننده کیفیت سطح آنها می باشد. دستگاه پرداخت سه فاز به وسیله ابزار های مختلف پولیش کاری که بر روی آن نصب می شوند، این فرایند را انجام می دهد.

    صنایع تولیدی طلا و نقره

    طلا و نقره بیشتر برای تولید محصولاتی مورد استفاده قرار می گیرند که ویژگی صیقلی بودن و زیبایی ظاهری، اولویت می باشد. برای پولیش این مواد، ابزار های پرداخت کاری مخصوصی وجود دارند که بر روی دستگاه پرداخت سه فاز نصب می شوند. فرایند پرداخت کاری و پلیسه گیری در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

    تولیدی مبلمان و صنایع چوب

    اگر نگاهی به لوازم چوبی داخل خانه خود بیاندازیم، متوجه سطح صیقلی و زیبایی منحصر به فرد هر کدام از این وسایل می شویم. برای دارا بودن این زیبایی در این لوازم، نیاز به پولیش کاری آنها می باشد. دستگاه پرداخت سه فاز که عملیات پرداخت و پولیش بر روی آن انجام می گیرد، در تولیدی های مبلمان و صنایع چوبی نقش مهمی را ایفا می کند.

    images 1678100015 6405c62f39b57 - انواع ویژگی و کاربرد های دستگاه پرداخت سه فاز - دستگاه پرداخت کاری

    برای پولیش جواهرات ابزار های مخصوصی وجود دارند که بر روی دستگاه پرداخت سه فاز نصب می شوند.

    صنایع بلور سازی و صنایع شیشه ای

    خیلی از لوازم تزئینی و دکوری، ساخته شده از جنس بلور و شیشه هستند. این لوازم علاوه بر حالت تزئینی، می توانند در موارد دیگری مانند لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرند. اگر هر کدام از این وسایل کوچک ترین پلیسه ای داشته باشد، مصرف کننده ممکن است با خطری جدی مواجه شود. برای این منظور، به وسیله دستگاه پرداخت سه فاز و ابزار های پولیش کاری مربوط به شیشه و بلور، این قطعات پلیسه گیری می شوند. در ضمن ظاهر زیبای این لوازم به وسیله همین ابزار آلات پرداخت و پولیش می شوند و به این ترتیب، کیفیت مورد نظر بدست می آید.

    ویژگی های دستگاه پرداخت سه فاز

    دستگاه پرداخت سه فاز، ویژگی های مختلف و منحصر به فردی دارد که اهمیت آن را در صنایع مختلف، دوچندان می کند. این دستگاه از قدرت و توان بالایی برخوردار می باشد و به این وسیله، پولیش کاری و پلیسه گیری با استفاده از این دستگاه، در ابعاد مختلف و در سطوح گوناگون امکان پذیر می باشد. دستگاه پرداخت سه فاز، لرزش کمی دارد و صدای آن اذیت کننده نمی باشد. به این صورت، کارکنان کارگاه در حین روشن بودن و انجام عملیات پرداخت کاری با این دستگاه، اذیت نمی شوند. اپراتور به وسیله اهرمی که برای دستگاه تعبیه شده است، کنترل مناسبی را برای عملیات پرداخت و پولیش دارد.

    از دیگر ویژگی های دستگاه پرداخت سه فاز، طراحی خوب و مناسب آن است. طراحی این دستگاه به گونه ای است که هیچگونه نشتی آب، دیگر مایعات و پلیسه ها در حین فرایند پولیش کاری و پرداخت کاری وارد دستگاه نمی شود. نکته ای دیگر که در مورد طراحی خوب این دستگاه وجود دارد این است که اگر در حین پولیش و پرداخت قطعات، برق قطع شود، دستگاه به حالت safe سوئیچ قرار می گیرد و ابزار ها به یکباره شروع به حرکت نمی کنند. این مورد باعث ایمنی اپراتور و عدم از آسیب دیدگی وی می شود.

    images 1678100015 6405c62f40df7 - انواع ویژگی و کاربرد های دستگاه پرداخت سه فاز - دستگاه پرداخت کاری

    دستگاه پرداخت سه فاز برای انواع مواد اولیه و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

    این نوع دستگاه پرداخت کاری، به صورت ایستاده استفاده می شوند و اپراتور برای حرکت در جهات مختلف، آزادی خوبی را دارا می باشد. دستگاه پرداخت سه فاز، به گونه ای طراحی شده است که به هیچ عنوان لیز نمی خورد و قابلیت استیبل خوبی را دارد.

    بهترین فروشگاه برای خرید دستگاه پرداخت سه فاز

    مجموعه ساب پولیش، یک فروشگاه اینترنتی معتبر و مطمئن برای خرید دستگاه پرداخت سه فازمی باشد. این مجموعه با سابقه بالا، محصولات متنوعی در زمینه پرداخت کاری و پولیش کاری را برای فروش عرضه می کند. شما با توجه به نوع فعالیتی که دارید، می توانید از مشاوران ساب پولیش کمک بگیرید و دستگاه و ابزار های مورد نیاز خود را خریداری کنید.

    منبع:وبسایت اینترنتی فروشگاه ساب پولیش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.