شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا می‌توان از ابزار mdf در کنار کاغذ دیواری استفاده کرد؟
    07 فروردین 1402 - 18:21
    شناسه : 245690
    0

    ام دی اف نوعی چوب با سطح صاف و یکدست متشکل از خاک اره و چسب است که در شرایطی شامل فشار و حرارت بالا تولید می‌شود. MDF با سطحی صاف و لبه‌های منسجم در تناژ رنگی قهوه‌ای تیره تا روشن است و نسبت به چوب طبیعی از مقاومت بالاتری در برابر فرسایش و پوسیدگی برخوردار است.

    پ
    پ

    این روز‌ها با علم و مهارت به دکوراسیون داخلی فضای خانه می‌توانید قدیمی‌ترین ساخت‌ها را به خانه‌ای لوکس تبدیل کنید. یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی منازل دیوار‌ها هستند که در اولین نظر به چشم فرد تازه‌وارد به خانه می‌آید. کاغذ دیواری یکی از پراستفاده‌ترین دیوارپوش‌ها در این روزهاست. شما می‌توانید از عناصر دیگر مانند mdf در کنار کاغذ دیواری برای دیوار‌های خودتان استفاده کنید و به زیبایی دیوار‌های خانه‌تان کمک کنید. در این مقاله به استفاده از کاغذ دیواری و mdf در فضای داخلی ساختمان می‌پردازیم و سعی بر پاسخ‌دادن به رایج‌ترین سؤال این روز‌های شما داریم:

    آیا می‌توان از ابزار mdf در کنار کاغذ دیواری استفاده کرد؟

    mdf و تأثیر آن در زیباسازی خانه

    Mdf چیست؟

    ام دی اف نوعی چوب با سطح صاف و یکدست متشکل از خاک اره و چسب است که در شرایطی شامل فشار و حرارت بالا تولید می‌شود. MDF با سطحی صاف و لبه‌های منسجم در تناژ رنگی قهوه‌ای تیره تا روشن است و نسبت به چوب طبیعی از مقاومت بالاتری در برابر فرسایش و پوسیدگی برخوردار است.

    ویژگی‌های mdf

    1. چوب مرکب و غالباً بر پایه چوب‌های نرم مثل کاج
    2. ساخته شده از مواد اولیه شامل چوب طبیعی و رزین
    3. مقاومت بالاتر در برابر آتش، حرارت و رطوبت
    4. قابلیت ماشین‌کاری بالا
    5. عایق نسبی صدا

    word image 245690 1 - آیا می‌توان از ابزار mdf در کنار کاغذ دیواری استفاده کرد؟ - word image 245690 2 - آیا می‌توان از ابزار mdf در کنار کاغذ دیواری استفاده کرد؟ -

    کاربرد mdf در دکوراسیون داخلی

    1. کمددیواری

    Mdf ماده‌ای رایج برای ساختن کمد دیواری‌های منازل شما با قیمت پایین‌تر نسبت به مواد اولیه مشابه دیگر و با قابلیت شست‌وشوی آسان است. این نوع چوب را می‌توانید در تناژ‌های رنگی متفاوت و به سبک‌های متنوع برای ساخت کمد‌های دیواری استفاده کنید.

    1. دیوارپوش

    دیوارپوش‌های mdf که علاوه بر زیبایی در پوشاندن دیوار‌های خانه به عنوان زیرساخت برای نصب عناصر اضافه‌ای مثل شیشه و آینه روی دیوار‌ها کاربرد ویژه‌ای دارند. اگر به دنبال استفاده از دیوارپوش‌های ‌ام دی افی هستید ترکیب‌های بسیاری به عنوان گزینه‌های روی میز پیش روی شماست:

    ام دی اف با روکش ملامینه، mdf با روکش چوب طبیعی، MDF با روکش هایگلاس،‌ام دی اف با روکش رنگ، mdf با روکش کاغذ دیواری و غیره.

    1. کابینت

    کابینت‌های ‌ام دی افی با تناژ‌های رنگی مختلف به دلیل نوع متفاوت چوب استفاده شده در ترکیب ساخت‌ ام دی اف، طرف‌داران زیادی برای دکوراسیون داخلی فضای آشپزخانه دارد. یکی از دلایل منطقی استفاده از این ماده برای کابینت‌سازی در آشپزخانه مقاومت بالای ان در برابر حرارت و گرما است. شما با خیال راحت بدون نگرانی از آسیب‌دیدن سطح کابینت‌های خود می‌توانید ظروف داغ را روی آن قرار دهید. چوب‌های mdf با اینکه مقاومت بالاتری در برابر رطوبت نسبت به چوب طبیعی دارند با این حال به طور کلی مقاومت نسبی بالایی ندارند پس بهتر است برای جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها از روکش کاغذ دیواری روی آن استفاده کنید.

    1. کفپوش

    این نوع چوب به دلیل اینکه از ورق‌های فشرده‌شدهٔ چوبی با روکشی مقاوم در برابر ضربه و تردد ساخته شده است می‌تواند گزینه مناسبی برای پوشاندن کف خانه‌های شما باشد. این نوع کفپوش می‌تواند به خوبی برای شما تداعی‌گر طبیعت باشد.

    1. سرویس خواب

    سرویس خواب‌های ماندگار با مقاومت بالا و کیفیت مناسب غالبا از ‌ام دی اف ساخته شده‌اند.

    1. سایر کاربرد‌ها

    از دیگر کاربرد‌های mdf در دکوراسیون داخلی، وسایل خانه و ابزارآلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • درب داخلی خانه، اتاق‌ها و حتی درب‌های ضدسرقت ورودی خانه
    • میز عسلی کنار مبل‌ها
    • ویترین و طبقه‌های دیواری، استند گل
    • قاب عکس‌ها و ساعت‌دیواری
    • کتیبه پرده
    • الماری
    • پارتیشن
    • کتابخانه و میز و صندلی مطالعه
    • میز و صندلی ناهارخوری
    • قرنیز ‌ام دی اف

    قرنیز همان باند یا نوار‌های استفاده شده در دور دیوارهاست که در قدیم از سنگ برای قرنیز استفاده می‌شد. امروزه از قرنیز‌های mdf با روکش pvc استفاده می‌کنند.

    ابزار‌ام دی اف گرده برای پوشاندن ما به تفاوت سطح قبلی با پارکت نصب شده روی کف زمین استفاده می‌شود. یکی از این ابزار‌های گرده قرنیز اسکوتیا است با ضخامت سه سانتی‌متر برای پوشش کف استفاده می‌شود.

    یکی از ابزار تزیینی در دکوراسیون داخلی خانه است که برای پوشاندن نبش، کنج و فاصله بین دیوار و سقف استفاده می‌شود. از جنس ‌ام دی اف با روکش پی وی سی است که در برابر آب و رطوبت مقاوم است.

    کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی خانه

    کاربرد کاغذ دیواری

    استفاده از کاغذ دیواری در خانه یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای زیبایی دیوار‌های خانه شماست. این روکش تزیینی امروزه به دلیل قابل‌شست‌وشو بودن و تنوع مطابق با همه سلیقه‌ها از استفاده و کارایی بالایی برخوردار است.

    سالن نشیمن یا پذیرایی خانه به دلیل اولین محل ورود مهمانان یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خانه است و انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای سالن نشیمن از این جهت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مورد شما می‌توانید کاغذ دیواری خود را در کنار سنگ نما یا آجر‌ها استفاده کنید و باید در نظر داشته باشید که رنگ آن‌ها نباید در تضاد با تم غالب سالن شما باشد.

    کاغذ دیواری‌ها برای اتاق‌خواب‌ها نیز استفاده‌های زیادی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها در اندازه‌های بزرگ یا طرح‌های برجسته برای ایجاد یکنواختی و تعادل در فضای اتاق استفاده کنید.

    این نوع پوشش‌های تزیینی برای روی درب کمد‌ها و تزیین سرویس‌های بهداشتی همچنین برای مزین کردن پله‌ها کاربرد دارند.

    برخی از انواع کاغذ دیواری

    • کاغذ دیواری اتاق‌خواب
    • کاغذ دیواری کودک
    • کاغذ دیواری کاغذی
    • کاغذ دیواری نانو
    • کاغذ دیواری pvc
    • کاغذ دیواری مخمل و بافت‌دار
    • کاغذ دیواری سه بعدی

    ترکیب کاغذ دیواری و mdf در دکوراسیون داخلی

    همان‌طور که اشاره کردیم یکی از متداول‌ترین سؤال‌های این روز‌ها این است که آیا می‌توان از ابزار mdf در کنار کاغذ دیواری استفاده کرد؟

    یکی از مهم‌ترین موضوعات در این عرصه استفاده از ترکیب کاغذ دیواری و‌ام دی اف است. شما می‌توانید برای ساخت کابینت‌های آشپزخانه، کمد‌های دیواری، دیوارپوش‌های خانه و … از mdf استفاده کنید؛ ولی در کنار آن به عنوان پوششی برای ‌ام دی اف‌ها به منظور جلوگیری از پوسیدگی زودهنگام آن در برابر رطوبت از کاغذ دیواری‌های ست با طرح‌های مختلف برای تزیین زیباتر منزل خود استفاده کنید.

    یکی دیگر از کاربردهای ‌ام دی اف و کاغذ دیواری کنار هم این است که شما می‌توانید به عنوان دیوارپوش از کاغذ دیواری استفاده کنید و در عوض تمامی ابزار دکوراسیون داخلی قابل استفاده مثل قرنیز، ابزار گرده و نبشی تاشو را از جنس mdf انتخاب کنید.

    نتیجه

    در این مقاله به یکی از متد‌های زیباسازی منزل یعنی استفاده از mdf و ابزار mdf در کنار کاغذ دیواری اشاره کردیم و برسی کردیم که هر یک از این عناصر در کدام بخش از دکوراسیون داخلی فضای خانه و زیباسازی آن تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید با استفاده از ابزار mdf در کنار کاغذ دیواری جلوه‌ای زیبا به دیوار‌های خانه‌تان بدهید و به خوبی چشم هر بیننده‌ای را جذب کنید. تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.