شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 10 نکته شگفت انگیز برای نوشتن محتوای باکیفیت
    09 فروردین 1402 - 0:55
    شناسه : 245814
    0

    با انجام 10 مرحله ارائه‌شده در این مقاله می‌توانید مطمئن شوید که به طور مداوم محتوای باکیفیت تولید می‌کنید و نتایج بهتری را برای وبلاگ خود به ارمغان خواهید آورد.

    پ
    پ

    چند بار پست وبلاگ نوشته‌اید که دیده نشده است؟ خوب است بدانید که نوشتن یک پست وبلاگ این نیست که بنشینید و مثلا 500 کلمه از هر آن چه در ذهن خود دارید یا در رابطه با آن چیزی که در ذهن مدیرعامل شماست، بنویسید. در این حالت شما نهایتا یک پست متوسط را خلق و منتشر کرده‌اید.

    برای اولین بار عبارت 10x Content را رند فیشکین در سخنرانی withboard friday خود در سال 2016 به میان آورد. در آن سخنرانی، او توصیه‌های خوبی در رابطه با نیاز به محتوای باکیفیت ارائه داد که برخی از این توصیه‌ها عبارت بودند از:

    • مشاهده‌ی بهینه محتواها در هر دستگاه
    • قابل اعتماد بودن و مفید بودن
    • برطرف‌کننده مشکلات
    • ارائه‌دادن مطالب هیجانی
    • ارائه محتوا به صورت منحصر به فرد

    در این مقاله 10 نکته شگفت‌انگیز به همراه مثال‌هایی از بلاگ‌های دیگر به عنوان پایه و اساسی برای ایجاد محتوای باکیفیت آورده شده است که می‌تواند به شما در افزایش کیفیت محتواهای خود کمک بسیاری کند. محتواهای باکیفیت می‌توانند محبوبیت وبلاگ و نام تجاری شما را ارتقا دهند و برند شما را به عنوان یک منبع تخصصی قابل قبول در بین مخاطبان جا بیندازند.

    word image 245814 1 - 10 نکته شگفت انگیز برای نوشتن محتوای باکیفیت -

    همیشه با چرا شروع کنید.

    چرا این کار را انجام می‌دهید و هدف شما از تولید محتوا چیست؟

    دانستن مقصد و هدف اولین چیزی است که در هنگام نوشتن یک محتوای باکیفیت باید به آن فکر کنید تا بتوانید به خوبی روی متن خود کار کرده و در نهایت بهترین محتوا را ارائه دهید. در ابتدا لازم است بررسی کنید که وبلاگ شما برای چیست:

    • آیا شما یک منبع اطلاعاتی در رابطه با یک موضوع خاص هستید؟
    • آیا می‌خواهید در فیلد کاری خود تبدیل به یک رهبر فکری با قدرت شوید؟
    • یا دارای سایتی هستید که در رابطه با ترندهای روز مطالبی را منتشر می‌کند؟

    هر زمان که توانستید به طور کلی هویت وبلاگ خود را بشناسید و درک کنید، حال لازم است برای نوشتن بهترین محتوا به سوالات زیر پاسخ دهید که این پست برای چیست:

    • آیا موجب افزایش خواننده‌ها می‌شود؟
    • آیا موجب افزایش مشترکین می‌شود؟
    • آیا این مقاله برای پشتیبانی از صفحه اصلی است؟
    • آیا این مقاله برای اشتراک‌گذاری است یا برای گرفتن لینک؟
    • آیا مقاله بر اساس ترندهای روز نوشته شده است؟
    • آیا به دنبال یک مقاله همیشه‌سبز هستید؟

    وبلاگ Backlinko یکی از نمونه‌های خوب در تولید محتوای باکیفیت است. Dean در تولید محتوای باکیفیت پیشتاز بوده است به طوری که بهبود آن در همان جایگاه لینک‌سازی تقریبا غیرممکن خواهد بود.

    کاری که Dean انجام می‌دهد واضح است. هدف او این است که افرادی که به دنبال محتواهای مرتبط با سئو هستند، به وبلاگ او مراجعه کنند. کیفیت بالای وبلاگ Backlinko موجب شده این تولیدکننده محتوا، اعتبار و شهرت خوبی در صنعت خود پیدا کند.

    هر کدام از صفحه‌های وبلاگ او یک منبع عمیق محسوب می‌شود زیرا Dean زمان خود را صرف کیفیت کار کرده و به دنبال کمیت نیست. به همین دلیل ممکن است هر چند ماه یک بار پستی منتشر کند ولی این پست به طور حتم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار خواهد بود. گفتنی است این روند تا به این‌جا برای وبلاگ او کارساز بوده است و موجب موفقیت آن شده است.

    وبلاگ Backlinko هیچ‌وقت به دنبال این نیست که در رابطه با موضوعات تصادفی صحبت کند. به طور کل با هویت خود آشناست و می‌داند چرا این کار را انجام می‌دهد.

    بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید

    مورد بعدی که باید برای تولید محتوای باکیفیت به آن توجه کنید این است که مخاطب شما کیست؟ به دنبال مطالعه چه چیزی است؟ شما باید بدانید مخاطب می‌خواهد چه چیزی را بخواند و نه آن‌چه فکر می‌کنید که آن‌ها می‌خواهند بخوانند.

    شخصیت خواننده‌های خود را تعریف کنید و بدانید که آن‌ها به چه چیزهایی علاقه دارند و از همه مهم‌تر مشکلات آن‌ها چیست تا بتوانید با مطالبی که می‌نویسید، کمکی در رفع مشکلات مخاطبان خود کرده باشید.

    توجه به نظر مخاطب راهی مطمئن برای جلب توجه افراد و ارتباط‌گرفتن با آن‌هاست.

    به طور مثال برخی از وبلاگ‌های شرکتی هستند که در رابطه با اخبار شرکت خود و اتفاقاتی که داخل شرکت می‌افتد، محتوا تولید می‌کنند. ولی هیچکس به این قضیه اهمیت نمی‌دهد که شما در کدام خیریه شرکت کرده‌اید یا مدیر فروش شما، شرکت را ترک کرده است یا تولید ماشین‌آلات جدید شما 25 درصد افزایش پیدا کرده است. مردم تنها به خودشان فکر می‌کنند و به دنبال این هستند که چطور می‌توانید برای ایجاد یک زندگی بهتر یا آسان‌تر به آن‌ها کمک کنید.

    یکی از مثال‌های خوب در این زمینه وبلاگ Wellness Mama است که منبعی باورنکردنی و ارزشمند از اطلاعات و محتوای باکیفیت است. این وبلاگ می‌داند که مخاطبانش زنان و مادرانی هستند که می‌خواهند سلامتی را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورند و بتوانند همسر یا مادر بهتری باشند. این وبلاگ مملو از توصیه‌هایی است که روزگاری مادربزرگ شما به شما منتقل می‌کرد اما در طول نسل‌ها گم شده‌اند.

    وبلاگ Wellness Mama تمرکز خود را بر این که با چه کسی صحبت می‌کند از دست نمی‌دهد و محتواهای خود را متمرکز بر آن‌ها می‌نویسد تا به مخاطبان خود کمک کند به هدف خود که تبدیل‌شدن به والدین بهتری است، برسند.

    فقط در رابطه با چیزی که در آن صلاحیت و تخصص دارید، بنویسد – متن کپی‌شده ننویسید

    اگر یک مرغ‌دار به من بگوید که چگونه ماهی بگیرم، من به توصیه‌های او شک می‌کنم. در نتیجه با توجه به این مثال می‌توان گفت برای این که یک برند به مرجع تبدیل شود، نیاز است که در حوزه خود دارای تخصص و صلاحیت‌هایی باشد تا بتواند محتواهای مناسب خلق کند.

    یک شرکت حقوقی که دستور پخت غذا منتشر می‌کند، به مخاطبان خود اطمینانی در رابطه با مهارت‌هایش نمی‌دهد. همچنین یک مربی تنیس سعی نمی‌کند مشاوره مالیاتی به افراد دیگر دهد.

    زمانی که جایگاه خود را شناختید، سعی کنید تخصص لازم را پیرامون موضوع مورد نظر خود به دست آورید و با این تخصص مقالات خود را بنویسید. حال می‌توان گفت که این مقاله‌ها جنبه‌های مختلف محتوای باکیفیت را پوشش می‌دهند. اگر در تعریف مخاطبان خود زمان زیادی صرف کرده باشید، به خوبی با آن‌ها و مشکلاتشان آشنا شده‌اید. حال می‌توانید مشکلات آن‌ها را با دانش تخصصی خود ترکیب کنید و یک محتوای باکیفیت ارائه دهید. مخاطب شما به دنبال این است که با خواندن محتوا مشکل خود را حل کند یا به پاسخ سوال خود برسد. در نتیجه زمانی که ببیند محتوای شما همان چیزی است که به دنبالش است، خواندن آن را از دست نخواهد داد.

    برای نوشتن یک محتوای باکیفیت در وهله اول به نوشتن عناوینی که مخاطبان را جذب کند توجه کنید و در وهله بعدی، به نوشتن یک متن مناسب بپردازید که در این متن لازم است توصیه‌هایی به مخاطبان خود بکنید تا به واسطه آن‌ها، پاسخ سوالات خود را پیدا کنند.

    گری واینرچاک می‌گوید: «اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید در چه چیزی بهترین هستید و سپس با عالی‌ترین ورژن خود در آن حوزه وارد شوید.»

    هر زمان به دنبال محتوایی پیرامون سلامتی باشید، مانند «علائم سنگ کلیه چیست» یا «بهترین راه برای جذب ویتامین C به بدن چیست»، Mercola در بهترین نتایج قرار می‌گیرد.

    مرکولا وبلاگی است که توسط دکتر Mercola که یک پزشک سلامت طبیعی است، مدیریت می‌شود. او دارای لیستی از مجوزهاست که نشان‌دهنده اعتبار اوست. البته توجه به این نکته ضروری است که نباید کورکورانه از هر مطلبی که در این وبلاگ وجود دارد، استفاده کنید. ولی به طور کل مقالات وی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان یک مرجع قوی دیده شوند. وبلاگ Mercola شهرت بسیاری در رسانه‌ها دارد و به واسطه همین شهرت نیز مقالاتی که می‌نویسد، معتبر هستند.

    در رابطه با استانداردهای مقاله‌نویسی تحقیق کنید.

    الگوریتم پیج‌ رنک گوگل از اهمیت ارجاعات به مقالات آکادمیک الهام گرفته است و به همین دلیل میزان ارجاعات یک مقاله و تعداد مقالاتی که به آن لینک خورده است، نحوه ارزیابی مقاله را توسط گوگل مشخص می‌کند. این مورد یکی از مهم‌ترین استانداردهای مقاله‌نویسی بوده و باید به آن توجه کافی شود.

    به طور کل منظور این است که تمام گفته‌های ذکر شده در یک مقاله باید دارای منبع مشخصی باشند. به طور مثال اگر در بخشی از مقاله، اطلاعات و آمار خاصی ذکر می‌شود، منبع این آمار نیز باید مشخص باشد. زیرا ارائه اطلاعات غیرقابل اعتماد، سریع‌ترین راه برای از دست دادن اعتبار به‌دست‌آمده در بین مخاطبان است.

    به طور مثال وبلاگ ،Mercola همیشه از مراجع پزشکی برای پشتیبانی از ادعاهای خود استفاده می‌کند و به همین دلیل است که کیفیت مناسبی را ارائه می‌دهد.

    از نوشتن محتوای مشابه دوری کنید – اصیل باشید یا رویکردی تازه پیدا کنید

    حتما تا به امروز در بسیاری از وب‌سایت‌ها، محتواهای مشابه را مشاهده کرده‌اید. یعنی زمانی که در رابطه با یک موضوع جستجو می‌کنید، مقاله‌هایی را مشاهده کرده‌اید که از منابع و ساختار مقاله دیگری استفاده کرده‌اند.

    برای ایجاد محتوای باکیفیت که متمایز از رقبا باشد، باید یک قدم در حوزه خود جلوتر باشید و در صورت امکان، مطلبی اصیل و منحصربه‌فرد را بیان کنید یا به رویکردی تازه در رابطه با یک موضوع قدیمی بپردازید.

    اگر عبارتی را در رابطه با ویژگی‌های یک وبلاگ باکیفیت سرچ کنید، مشاهده می‌کنید که تمامی مقالات موجود در رتبه‌های برتر، همه از یک چیز صحبت می‌کنند. واضح است که آن‌ها از یکدیگر کپی کرده‌اند و در نتیجه هیچ کدام دارای یک محتوای باکیفیت نبوده‌اند. ولی در این بین محتوای نوشته‌شده توسط Larry Kim برجسته‌تر از دیگر محتواها دیده می‌شود زیرا دارای دیدگاه متفاوتی است. از ویژگی‌های این مقاله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • لحن منحصربه‌فرد
    • جانبداری کامل در رابطه با موضوع
    • ارائه داده‌های زیاد برای پشتیبانی از نظریه خود
    • استفاده از تصاویر بزرگ و مرتبط با موضوع
    • استفاده از تشبیهات به‌جا و داستان‌سرایی
    • کار شدن روی این تئوری از زوایای بسیار

    مقاله نوشته‌شده توسط وی لزوما نمی‌گوید که چگونه می‌توان یک وبلاگ باکیفیت خلق کرد، اما مطابق با عنوان آن، مواردی که یک محتوا را تبدیل به محتوای باکیفیت می‌کند، به خوبی در این مقاله ارائه شده است. لری کیم مخاطبان خود را می‌شناسد و با لحن مناسبی که دارد و آمارهای بسیاری که ارائه داده است، توجه بسیاری از کاربران را جلب می‌کند. به دلیل همین ویژگی‌هاست که در نوشتن محتوا تا به امروز موفق عمل کرده است.

    آموزنده باشید و به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید.

    وب به عنوان یک منبع عظیم از اطلاعات دیده می‌شود و امروزه افراد بسیاری برای رسیدن به پاسخ پرسش‌های خود، از آن کمک می‌گیرند. کاری که تا همین 30 سال پیش در کتابخانه‌ها انجام می‌شد که این روزها غیرقابل تصور است.

    بازاریابی محتوا با ارائه پاسخ به پرسش‌های مخاطبان، به آن‌ها کمک می‌کند و راه حل ارائه می‌دهد. یکی از راه‌هایی که می‌توان اعتماد مخاطب را به یک برند جلب کرد، ارائه محتواهای با کیفیتی است که سوالات آن‌ها را پاسخ داده است. زمانی که کاربران از محتواهای موجود در وبلاگ یک برند بهره ببرند، نام آن برند در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند و به واسطه اعتمادی که به محتواهای تولیدی آن برند پیدا کرده‌اند، ممکن است به سمت خرید از آن نیز کشیده شوند.

    به طور معمول مقالات برای ارائه اطلاعات وجود دارند. مقاله‌ای که کاربردی نباشد، فاقد ارزش بوده و الهام‌بخش نخواهد بود. در نتیجه نمی‌تواند با مخاطبان خود ارتباطی برقرار کند و آن‌ها را تشویق به تعامل کند. چنین مقالاتی تاثیر خاصی بر کسب‌وکار شما نخواهد گذاشت.

    یک محتوای باکیفیت باید مطلبی را به شما ارائه کند و حدس و گمانی را در ذهن شما به وجود نیاورد. در فضای بازاریابی دیجیتال، محتوای وبلاگ‌های کیفیت متوسط به دلیل وجود وبلاگ‌های باکیفیت، نادیده گرفته می‌شوند. این مورد باعث می‌شود زمان و بودجه‌ای که نویسنده وبلاگ برا نوشتن مقاله و آپدیت وبلاگ خود خرج کرده است از بین برود. به همین دلیل است که لازم است وبلاگ‌ها در پست‌های خود ارزش زیادی را ارائه دهند تا تبدیل به یک وبلاگ باکیفیت شوند.

    مجله Smashing یکی از بهترین نمونه‌ها در ارائه محتواها با توصیه‌های کاربردی و متمایز از دیگران است. برای تهیه هر پست از این وبلاگ زمان زیادی صرف شده و تحقیقات خوبی صورت گرفته است، به همین دلیل پس از خواندن محتواهای آن، چیزی با ارزش و واقعی دریافت خواهد شد. زمان خواندن محتواهای این وبلاگ 20، 30 و 50 دقیقه است و از این نظر می‌توان گفت هیچ مقاله کوتاه و کم‌ارزشی در این وبلاگ وجود ندارد.

    مدیران مجله Smashing به خوبی با مخاطبان خود آشنا بوده و به هیچ وجه از ارائه محتوای خاص خود دور نمی‌شوند. همین دقت و تمرکز است که به آن‌ها کمک کرده کاربرانی فعال و وفادار در حوزه خود داشته باشند.

    روی تراکم محتوا تمرکز داشته باشید، نه طول محتوا.

    تا به امروز مطالعات زیادی در رابطه با بهترین اندازه برای یک مقاله منتشر شده است که طبق 10 نتیجه برتر جستجو نیز می‌توانید متوجه شوید بهتر است هر مقاله به طور متوسط حدود 2000 کلمه باشد.

    دلیل طولانی‌بودن تعداد کلمات یک مقاله این است که پست‌های طولانی‌تر در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و احتمال کلیک روی آن‌ها تا حد زیادی افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که حتما نباید همه مقاله‌ها در این حدود کلمه داشته باشد، فقط به این دلیل که می‌توانید مقاله‌ای در حدود 2000 تا 3000 کلمه بنویسید، دلیلی بر این امر نیست که باید این کار را انجام دهید. طول مقاله تا جایی باید باشد که چیز جدیدی برای ارائه داشته باشید. زمانی که پای زیاده‌گویی و تکرار وسط می‌آید، مقاله ارزش خود را از دست می‌دهد.

    به همین دلیل لازم است هیچ مقاله 500 کلمه‌ای را، صرفا برای افزایش‌یافتن کلمات تبدیل به 2500 کلمه نکنید. هر مقاله‌ای را به اندازه‌ای که نیاز است، بنویسید.

    وبلاگ The Book of Life دارای مقالات متعددی در رابطه با یادگیری بهتر هوش هیجانی است که با مطالعه آن‌ها، ارتباط طول مقاله و ارزش ارائه را بهتر درک خواهید کرد.

    با لحن صدای مناسب با مخاطبان خود صحبت کنید.

    تصور کنید در یک رویداد شبکه B2B و در سطح اجرایی در حال سخنرانی هستید؟ آیا مانند یک کودک 5 ساله با مخاطبان خود صحبت می‌کنید؟ آیا شما با مدیر خود همانند دیگر افراد صحبت می‌کنید؟ در این‌جاست که شناخت مخاطب به میان می‌آید. زمانی که مخاطب خود را به خوبی بشناسید، می‌دانید که بهتر است با چه لحنی با او صحبت کنید و این لحن را در محتوای خود نیز دخیل خواهید کرد.

    در هنگام نوشتن محتوا سطح مخاطبان خود را نیز مد نظر داشته باشید. به طور مثال سطح یک فریلنسر با سطح یک مدیر مرتبه بالا تفاوت‌هایی دارد. مقاله شما باید با سطح هوش و آگاهی آن‌ها مطابقت داشته باشد. یعنی نوشتن یک محتوا برای یک مدیر سطح بالا نیاز به چارچوب بیشتر و استراتژی‌های گسترده‌تر دارد، در صورتی که یک فریلنسر احتمالا نیاز به یک راهنمای عملی گام‌به‌گام در مورد سوالات و مشکلات خود دارد.

    در صورتی که مخاطبان شما B2C باشند، ممکن است بخواهید در سطح آن‌ها و با لحن محاوره‌ای به تولید محتوا بپردازید، در صورتی که محتواهای مورد نیاز برای یک کسب‌وکار B2B نیاز به لحن مناسب و تخصصی صنعت مربوطه دارد.

    یکی از بهترین وبلاگ‌هایی که تا به امروز به خوبی مخاطب خود را شناخته است و طیف گسترده‌ای از محتوای باکیفیت و هدفمند را به مخاطبان خود عرضه داشته است، وبلاگ Mr Porter است.

    این وبلاگ دارای محتواهایی با مضمون «چگونه می‌توان»، «کجا باید رفت»، «چه باید کرد»، «نحوه لباس‌پوشیدن» و … است. مقاله‌های موجود در این وبلاگ به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند و ارزش بالایی دارند.

    وبلاگ Mr Porter دارای مخاطبان مشخصی است و تمامی مقاله‌های آن با یک لحن مشخص با مخاطب صحبت می‌کند. لحن او، لحن شخصی تحصیل‌کرده و باهوش است که درآمد زیادی دارد و به طور منظم در جهان سفر می‌کند. این نشریه کار خود را برای مخاطبان مرد شروع کرده است و فاصله بسیاری با لحن در فرهنگ Lad که در نشریه Nuts استفاده شده است، دارد.

    توجه به نحوه ارائه ضروری است.

    امروزه مقالات طولانی در بین کاربران محبوب شده‌اند، در نتیجه لازم است چشم خواننده از نظر بصری نیز تحریک شود تا علاقمند به خواندن ادامه محتوا باشد. به طور مثال بهتر است از زیرعنوان‌های جذاب، تصاویر دیدنی، بولت‌ها و پاراگراف‌های کوتاه در نوشتن مقاله استفاده شود تا خواننده از خواندن مقاله خسته نشود.

    مقاله Sharks and Minnows از نیویورک‌تایمز که در سال 2013 منتشر شد، از نظر بسیاری از خواننده‌ها مقاله جذابی تلقی می‌شد. زیرا دارای تصاویر بزرگ، ویدئو، گرافیک، نقشه و جملات خواندنی بود که تا انتها خواننده را درگیر می‌کرد.

    تولیدکنندگان محتوا از این مقاله یاد گرفتند که تصاویر بزرگ، گرافیک، فیلم و تایپوگرافی‌های جذاب می‌توانند در افزایش کیفیت مقاله موثر باشد و خوانندگان بیشتری را جذب وبلاگ کند.

    در نتیجه باید گفت در کنار توجه به موضوع محتوا و رعایت استانداردهای مقاله‌نویسی، نحوه ارائه محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با رعایت اصول محتوا بهترین محتوای ممکن را ارائه می‌دهید ولی در صورتی که نحوه ارائه آن مناسب نباشد و کاربری آن را نخواند، متن نوشته‌ شده مفید و ارزشمند نخواهد بود.

    اطلاعات محتوا را به روز نگه دارید.

    پس از انتشار مقاله چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا پس از انتشار، محتوا را فراموش می‌کنید؟ یکی از مواردی که به افزایش کیفیت محتوا کمک می‌کند این است که محتوای خود را همیشه سبز (اطلاعات پایدار و مانا) نگه دارید. محتواهایی که به طور مرتب به روز می‌شوند، در مدت طولانی افراد بسیاری را برای خواندن مطلب به سمت وبلاگ شما می‌کشد.

    به طور کل می‌توان گفت ارزش یک محتوای باکیفیت و همیشه سبز، بسیار بالاتر از 10 یا حتی 20 مقاله بی‌کیفیت است. از دیگر مزایای به‌روزرسانی تاریخ انتشار یک مقاله این است که به طور مرتب در نتایج برتر جستجوی گوگل قرار می‌گیرد.

    وبلاگ Backlinko پست‌های مهم خود را در صفحه اصلی می‌گذارد که این پست‌ها، هر سال با انجام به‌روزرسانی جدید می‌شوند و از این طریق کاربران جدیدتر این پست‌ها را مشاهده می‌کنند و به بازدیدهای این پست‌ها می‌افزایند.

    عوامل کلیدی برای انتشار محتوای باکیفیت

    برای تولید محتوای باکیفیت، از 10 نکته زیر استفاده کنید و نتایج بهتری را برای وبلاگ خود به دست آورید:

    • چرا یک محتوا را می‌نویسید؟ شما باید هدف خود از نوشتن یک محتوا را به خوبی بدانید.
    • مخاطبان خود را بشناسید و با سلایق آن‌ها و مطالبی که به دنبال خواندن آن هستند، آشنا شوید.
    • فقط در رابطه با هر چیزی که در مورد آن تخصص دارید، مطلب بنویسید. همچنین از کپی‌کردن مطالب به شدت پرهیز کنید.
    • در رابطه با استانداردهای نوشتن مقاله و انتشار آن، تحقیق کنید.
    • خلاق باشید یا نگاهی تازه به ایده‌های قدیمی خود داشته باشید.
    • محتوای نوشته‌شده باید آموزنده باشد و به سوالات مخاطبان پاسخ دهد.
    • محتوا باید به اندازه کافی بلند باشد تا عمق مطلب به خوبی ارائه شود، اما باید دارای طول کافی نیز باشد و در صورت نیاز، کوتاه نوشته شود تا از تکرار مطالب جلوگیری شود.
    • لحن مناسب را برای مخاطبان خود برگزینید و از آن استفاده کنید.
    • به نحوه ارائه مطلب توجه کافی داشته باشید تا پست‌های شما در بالاترین نتایج جستجو مشاهده شوند.
    • اطلاعات مقاله را به روز نگه دارید. آن‌ها را به طور مرتب مرور کنید و با به‌روزرسانی، مقاله‌های خود را به مطالب جدیدی تبدیل کنید.

    توصیه پایانی

    اگر سفارش‌دهنده محتوا هستید و می‌خواهید محتوای باکیفیت، خلاقانه و غیرکپی برای انتشار در وبلاگ خود داشته باشید، یکی از راه‌های مناسب این است که از نویسندگان باتجربه کمک بگیرید. نویسندگانی که در مجموعه تریبون فعال هستند، از تجربه کافی برخوردار بوده و محتواهایی باکیفیت و با لحن مناسب وبلاگ شما را به رشته تحریر درمی‌آورند. نویسندگان این مجموعه از تمامی نکات ذکرشده در این مقاله برای نوشتن یک مطلب بهره می‌برند تا بهترین خروجی را برای وبلاگ شما داشته باشند. همچنین پیش از آغاز نگارش محتوا نیازسنجی کاملی از شما انجام می‌دهند تا در نهایت بهترین محتوا را برای شما تهیه و تولید کنند. برای سفارش محتوا می‌توانید بر روی این تیم حساب باز کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.