پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انجام پروپوزال دانشجویی و نکات مهمی که باید بدانید!
    09 فروردین 1402 - 21:52
    شناسه : 245934
    0

    بدون انجام پروپوژال دانشجویی هدف و دلیل نگارش پایان‌نامه برای اساتید راهنما نامفهوم باقی می‌ماند و حتی دانشجو نیز دید روشنی از ادامه راهی که آغاز نموده، نخواهد داشت. از این پروپوژال با تعیین نقشه راه می‌کوشد تا بدون فوت زمان و انرژی سریع‌ترین، امن‌ترین و اثرگذارترین مسیر برای رسیدن به هدف را نمایان کند.

    پ
    پ

    بدون انجام پروپوژال دانشجویی هدف و دلیل نگارش پایان‌نامه برای اساتید راهنما نامفهوم باقی می‌ماند و حتی دانشجو نیز دید روشنی از ادامه راهی که آغاز نموده، نخواهد داشت. از این پروپوژال با تعیین نقشه راه می‌کوشد تا بدون فوت زمان و انرژی سریع‌ترین، امن‌ترین و اثرگذارترین مسیر برای رسیدن به هدف را نمایان کند. به همین دلیل دانشجویان برای نگارش پایان‌نامه حتماً به پروپوژال و قدرت آن برای قالب‌بندی رساله، افزایش سرعت و برقراری نظم بیشتر نیازمند هستند. کارگروه پژوهش نوین با علم به این اهمیت بالا آماده است تا در تمامی اجزای اصلی انجام پروپوژال دانشجویی مانند گسترش موضوع، طرح مسئله، گردآوری اطلاعات، بیان فرضیات تحقیق و دیگر بخش‌های مختلف همراه شما باشد. بدین ترتیب راحت‌تر به هدفتان که ارائه یک پیش‌نویس توجیهی از طرح اصلی تحقیقتان است، به موفقیت برسید.

    طول معمول پروپوژال برحسب تعداد صفحات:

    بسته به اینکه در چه مقطع تحصیلی بوده و قصد انجام پروپوژال دانشجویی رادارید، تعداد صفحات مجاز برای شما متغیر است. به دلیل اینکه در مقطع کارشناسی هدف اساتید بیشتر آماده‌سازی دانشجو برای پایان‌نامه دکترا است، تعداد صفحات کمتری را در نظر گرفته و ارائه پایان‌نامه کامل‌تر و طولانی‌تر را به مقطع دکترا واگذار می‌کند. برحسب توضیحات داده‌شده، پروپوژال کارشناسی ارشد تا هشت صفحه بوده و از 5 صفحه نباید کمتر باشد. ولی این مقدار در دکترا به دلیل شرح و بسط بیشتر و باهدف ارائه یک پروپوژال دانشجویی کامل‌تر، گسترده‌تر و مسلماً پیچیده‌تر تا 15 صفحه رسیده و حداقل تعداد صفحات آن نیز 8 صفحه است.

    word image 245934 1 - انجام پروپوزال دانشجویی و نکات مهمی که باید بدانید! -

    منابع مختلف مجاز و قابل‌استفاده برای انجام پروپوژال دانشجویی:

    دانشجویان مجاز هستند از تمامی منابع دیداری، شنیداری و نوشتاری برای انجام پروپوژال دانشجویی خود استفاده نمایند. هرچه تعداد این منابع بیشتر و از زبان‌های مختلفی در آن استفاده‌شده باشد، کیفیت کار بالاتر رفته و پروپوژال قابل‌قبول‌تر است. این منابع شامل انواع کتب، مجلات علمی، مقالات پژوهشی یا اسناد تاریخی و علمی می‌شود. البته برای تکمیل بهتر کار می‌توان از تمامی سایت‌های معتبر داخلی و خارجی و مقالات و ژورنال‌های منتشرشده در آن‌ها نیز کمک بگیرید. در ادامه تحقیقات میدانی، طرح پرسشنامه، مصاحبه حضوری و آنلاین، آزمایش و استفاده ا نرم‌افزارهای تخصصی نیز از منابع خوبی هستند که بسیار کمک‌کننده و کاربردی به نظر می‌رسند. به‌راستی گردآوری مطالب از چندین منبع مختلف خود به‌تنهایی پروسه پیچیده‌ای است که در این مسیر نیز کارگروه پژوهش نوین می‌توانند، همراه شما باشند تا یافتن منابع، جمع‌آوری اطلاعات و دسته‌بندی آن‌ها را بهینه‌تر و سهل‌تر انجام دهید.

    مراحل ثبت پروپوژال دانشجویی:

    برای آنکه پروپوژال نوشته‌شده شما به ثبت برسد و مجاز به شروع نگارش پایان‌نامه بر طبق آن شوید. در ابتدا باید تأیید استاد راهنمای خود را کسب نمایید. پس از تأیید پروپوژال دانشجویی به شورای پژوهشی دانشگاه ارجاع داده‌شده تا بررسی‌های لازم حول آن صورت گیرد. پس از تأیید این شورای موضوع شما به ثبت رسیده و دانشجو می‌تواند کار پژوهشی خود را آغاز نماید. این مرحله به دلیل تأثیر مستقیم بر پایان‌نامه بسیار مهم است.

    میزان توانایی دانشجویان در ارائه پروپوژال نوشته‌شده در مراکز:

    اگر همراهی‌تان را از ابتدا تا انتهای انجام پروپوژال دانشجویی با مؤسسات مربوطه حفظ نمایید، این مراکز با ارائه آموزش‌های لازم حین کار، چنان مهارت و دانش شمارا ارتقا خواهند داد که به‌تمامی بخش‌های پروپوژال خود اشراف کامل می‌یابید. سطح علمی و فنی پروپوزال‌ها با یکدیگر متفاوت است، اما نکته مهم این است که سطح علمی شما هم‌تراز پروپوزالتان باشد. بدین ترتیب فقط کافی است، در طی تعاملاتتان با این مراکز به توضیحات کامل متخصصان آن مجموعه گوش فراداده تا هم‌سطح پروپوزالتان خود نیز پیشرفت نمایید. بدین ترتیب چنان بر پروپوژال تسلط می‌یابید که دیگر گویی خود به‌تنهایی به نگارش آن پرداخته‌اید. در این حالت توانایی‌تان تا سطحی ارتقا می‌یابد که حتی می‌توانید، به دیگر دانشجویان نیز برای نگارش یک پروپوژال حرفه‌ای و کامل کمک نمایید.

    پلان‌های اقتصادی برای دانشجویان با توان مالی محدود:

    اغلب هر موسسه پلان‌های خدماتی متفاوتی را با سطح قیمتی متمایز تعیین می‌کند تا دانشجویان علاقه‌مند به استفاده از خدمات انجام پروپوژال دانشجویی بتوانند، متناسب با بودجه خود یک مورد را انتخاب نمایند. در پلان‌های ارزان‌قیمت‌تر از پژوهشگرهای جوان‌تر کمک گرفته می‌شود. ولی در پلان‌های گران‌تر از اساتید باتجربه و متخصص استفاده‌شده که قیمت مصوب بالاتری دارند. ولی این امربر کیفیت کار تأثیری نداشته و نظارت‌های مکرر مؤسسه اجازه افت کیفیت را نمی‌دهد.

    راه‌های ارتباطی مختلف مؤسسات انجام پروپوژال دانشجویی:

    دانشجویان از راه‌های ارتباطی مختلفی می‌توانند با مؤسسات انجام خدمات پایان نامه و پروپوژال دانشجویی و به‌تبع پژوهشگر اختصاصی خود مرتبط باشند. اگرچه هر موسسه متناسب با شرایط خود یک سری راه‌های اختصاصی اعلام می‌کند، اما در حالت کلی ثبت درخواست در وب‌سایت، پیگیری از طریق شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی، ایمیل و مراجعه حضوری بهترین راه‌های ارتباطی به شمار می‌روند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.