×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بادام هندی

بادام هندی دانه درختچه ای همیشه سبز استوایی است که با انبه، پسته و پیچک سمی شباهت هایی دارد.پرورش دهندگان تجاری، بادام هندی را در آب و هوای گرم و مرطوب در سراسر جهان کشت می کنند. ویتنام، نیجریه، هند، برزیل و اندونزی در میان تولیدکنندگان برتر هستند.دانه‌های بیشتر میوه‌ها در داخل گوشت رشد می‌کنند، اما دانه بادام هندی از ته سیب بادام هندی آویزان است، که اساساً یک ساقه متورم است.یک پوسته سخت با دو لایه، دانه بادام هندی کلیه شکل را می پوشاند که باید با دست برداشت شود.بین این دو لایه، رزین فنولیک اوروشیول، که همان ماده‌ای است که پس از تماس با پیچک سمی و بلوط سمی ایجاد بثورات تاولی می‌کند، پنهان شده است. پس از جدا کردن این ماده از آن در ساخت محصولاتی مانند لاک، حشره کش، رنگ و سایر محصولات صنعتی استفاده می شود. به دلیل سمیت احتمالی، بادام هندی هرگز در پوسته فروخته نمی شود.سیب‌های بادام هندی تازه طعم خوشمزه‌ای دارند، اما فقط تولیدکنندگان و افرادی که در نزدیکی باغ‌های بادام هندی زندگی می‌کنند می‌توانند از این میوه لذت ببرند، زیرا بسیار فاسد شدنی است.سیب بادام هندی بلافاصله پس از برداشت شروع به تخمیر می کند و بیشتر از ۲۴ ساعت تازه نمی ماند. سیب بادام هندی در محل رشد خود بسیار ارزشمند است، گاهی اوقات می توان آن را به صورت کنسرو شده یا مربا یافت. درخت بادام هندی نیز هدر نمی رود، زیرا چوب به الوار تبدیل می شود و برای ساخت جعبه ها و قایق های حمل و نقل استفاده می شود.

گردو و مغز گردو

گردو نوعی آجیل درختی است که پوسته سخت و محکمی دارد. مغز درونی شبیه مغز انسان است و طعمی غنی و شیرین دارد. گردو پرمصرف ترین آجیل در جهان است و بیش از ۸۰۰۰ سال است که از آن استفاده می شود. گردو پس از گرفته شدن پوست آن به شکل خام یا در غذاهایی مانند نان، کیک و حتی بصورت سس در غذاها مصرف می شود.

انواع گردو

بیش از ۵۰ گونه درخت گردو وجود دارد که همگی از خانواده Juglandaceae هستند. رایج ترین گونه ای که فروخته و خورده می شود گردوی ایرانی است که بومی آسیا و بالکان است، اما امروزه به صورت تجاری در آسیا، اروپا و غرب ایالات متحده رشد می کند و طعم ملایم و پوسته نازکی دارد که به راحتی شکسته می شود.گونه رایج دیگر گردوی سیاه کالیفرنیا است که بومی آمریکاست و اغلب به صورت وحشی در مناطق مرکزی و شرقی آمریکا رشد می کند. پوسته ضخیمی دارد که شکستن آن دشوارتر است و تولید تجاری را به چالش بزرگی تبدیل می‌کند. این گردو طعمی پررنگ و خاکی دارد و می تواند دست و لباس را لکه دار کند.

بیشتر بدانید : خرید مغز گردو

آجیل مخلوط

آجیل مخلوط یک میان وعده محبوب است که اغلب از بادام زمینی، بادام درختی، بادام هندی، فندق، پسته و گردو تشکیل شده است. سرو آجیل مخلوط یک گزینه محبوب در مهمانی ها است. از خرید آجیل مخلوط باکیفیت در سایت آجیلی لذت ببرید.مقادیر کمی از این میان وعده می تواند منبع انرژی خوبی برای برخی فعالیت های استقامتی مانند پیاده روی به دلیل مقادیر بالای پروتئین آن باشد.البته که به جای خرید آجیل از پیش مخلوط شده، برخی از افراد دوست دارند از دستور العمل های خود برای برشته کردن و چاشنی دادن به این میان وعده در خانه استفاده کنند.آجیل مخلوط ممکن است نمک زده، بو داده، پخته یا بلانچ شود و علاوه بر مصرف مستقیم، آجیل مخلوط را می توان در آشپزی نیز استفاده کرد.آجیل هایی مانند بادام هندی حاوی مقادیر قابل توجهی چربی های تک غیراشباع هستند که متخصصان تغذیه برای حفظ سلامت قلب و سیستم گردش خون توصیه می کنند.گردو دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش خطر برخی سرطان ها کمک کند.آجیل مخلوط می تواند دارای سطوح بالایی از چربی اشباع شده همراه با پروتئین، آهن و روی باشند.

بادام زمینی

اگرچه بادام زمینی در واقع نوعی حبوبات و متعلق به خانواده لوبیا و نخود است، اما با افتخار عنوان شماره ۱ میان وعده ها را به خود اختصاص داده است و در عین حال دارای بسیاری فواید برای سلامتی است.بادام زمینی بیش از دو سوم کل مصرف آجیل در ایالات متحده را تشکیل می دهد و بیش از نیمی از بادام زمینی به عنوان کره بادام زمینی مصرف می شود.اعتقاد بر این است که بادام زمینی برای بیش از ۳۵۰۰ سال وجود داشته است و منشا گیاه بادام زمینی در آمریکای جنوبی است. امروزه، بادام زمینی کاربردهای بسیار متنوعی در سرتاسر جهان دارد و به دلیل فواید زیاد برای سلامتی، بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

بیشتر بدانید : خرید آجیل مخلوط

A bowl of nuts

Description automatically generated with medium confidence

فندق

فندق آجیل درخت Corylus avellana است و در پوسته محافظ و به صورت خوشه ای روی درختان فندق رشد می کند.زمانی که فندق ها می رسند، از پوسته ها روی زمین می افتند و زمان برداشت آن ها آغاز می شود.

تاریخچه فندق

باستان شناسان مصرف فندق را تقریباً به ۱۰۰۰۰ سال قبل و به دوران میان سنگی و نوسنگی باستانی نسبت می دهند.چین باستان (۲۰۰۰ سال قبل از میلاد) فندق را به عنوان یک غذای مقدس در نظر گرفته است.یونان باستان (۴۰ سال پس از میلاد) پزشکی به نام دیوسکوریدس داشت که می گفت خمیر فندق می تواند سرفه، سرماخوردگی و طاسی را درمان کند.در دوران مدرن، در سال ۱۹۴۶ فندق محبوبیت زیادی پیدا کرد و پیترو فررو ایتالیایی نوتلا را اختراع کرد.

۲۵درصد از عرضه جهانی فندق توسط شرکت اروپایی Ferrero SpA برای تولید نوتلا و شکلات‌های Ferrero Rocher بر پایه فندق استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید : خرید مغز فندق

بادام درختی

بادام درختی اغلب به عنوان یک آجیل در نظر گرفته می شود، اگرچه از نظر فنی میوه ای است که توسط درخت آن تولید می شود. این گیاه بومی شمال آفریقا، غرب آسیا و مدیترانه است، اگرچه امروزه بیشتر بادام درختی در ایالات متحده، اسپانیا و ایتالیا کشت می شود.

انواع بادام درختی

بادام درختی انواع مختلفی دارد که بیشتر آنها بادام درختی شیرین هستند.بادام درختی تلخ باید قبل از مصرف بلانچ شود تا طعم تلخ آن کاهش یابد و سموم آن از بین برود.در میان انواع بادام درختی شیرین که در در سراسر جهان رشد می‌کنند، آن ها با یکدیگر در اندازه، رنگ، و اینکه آیا آنها نیاز به بلانچینگ دارند یا نه تفاوت دارند.برخی از انواع بادام درختی در تولید برخی محصولات استفاده می شوند در حالی که برخی دیگر برای استفاده به صورت آجیل به مصرف کننده فروخته می شوند.این آجیل محبوب به صورت خام یا بو داده خورده می شود و در انواع غذاها گنجانده می شود.بادام درختی را در دستور العمل های دسر، نان و سایر محصولات پخته شده و همچنین غذاهای خوش طعم از سراسر جهان خواهید یافت.

بیشتر بدانید : خرید بادام درختی

پسته و پسته شور

مغز پسته آماده مصرف، دانه ای به رنگ سبز تیره است که در پوسته ای کرم رنگ قرار گرفته است که به صورت دسته‌ای روی درخت پسته رشد می‌کنند.پسته زمانی که پوست پسته به‌ طور طبیعی در امتداد درز آن ترکیده می‌شوند و دانه‌های داخل آن آشکار می‌شود، آماده برداشت می شود.

تاریخچه پسته

پسته یکی از قدیمی ترین درختان آجیل است که منشا آن خاورمیانه باستان (از جمله ایران، افغانستان و سوریه کنونی)، آسیای میانه و آسیای غربی است.در اوایل قرن ششم، پسته در سراسر اروپا شناخته شده بود و تجارت می شد که رفته رفته کشت پسته به مدیترانه و در نهایت به ایتالیا گسترش یافت.در صده ۱۸۰۰، درختان پسته به مناطق گرم ایالات متحده از جمله کالیفرنیا و تگزاس برده شدند.اکنون بزرگترین تولیدکنندگان پسته ایران، آمریکا، چین، ترکیه و سوریه هستند.

بیشتر بدانید : خرید پسته شور

A picture containing fruit, pea, vegetable

Description automatically generated

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.