چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بررسی تاثیر اینترنت بر کسب و کارها
    14 فروردین 1402 - 12:41
    شناسه : 246522
    1

    در این مقاله به بررسی تاثیر اینترنت بر کسب و کارها می پردازیم و به روش های بازاریابی اینترنتی مثل سئو، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ و غیره اشاره می کنیم.

    پ
    پ

    بررسی تاثیر اینترنت بر کسب و کارها موضوعی است که امروز برای تجزیه و تحلیل انتخاب نموده‌ایم.

    مزایای استفاده از اینترنت در کسب و کار

    استفاده از اینترنت یکی سری مزایایی دارد که به طور لیست وار به آنان اشاره می‌کنیم.

    • حذف واسطه‌ها و دلالان
    • کاهش هزینه
    • ارتباط پایدار فروشنده و خریدار
    • افزایش و رشد فروش
    • کمک به رشد کسب و کارهای نوپا
    • تاثیر غیر مستقیم اینترنت بر کسب و کارها

    images 1679775892 641f58944916f - بررسی تاثیر اینترنت بر کسب و کارها - بازاریابی

    نمونه‌هایی از اثرات غیر مستقیم اینترنت در کسب و کارها

    • تحقیقات بازار و تحلیل داده ها

    علاوه بر مزایای مستقیمی که اینترنت روی کسب و کارها دارد یک سری مزایای غیر مستقیم نیز دارا می‌باشد. به عنوان مثال تحقیقات بازار و تحلیل آن با روش سنتی کار آسانی نبوده و عملا هزینه بر و دشوار است. دقت و سرعت بالای تکنولوژی باعث می‌شود تا نیاز مشتریان درک شود و راحت‌تر به مخاطب هدف دسترسی پیدا کرد. از طرفی درک سلایق کاربر و ترجیحات او آسان‌تر خواهد بود.

    • دسترسی آسان‌تر به مخاطب و ترویج برند
    • روش ارتباطی بهتر و سریع تر
    • نیاز کمتر به نیروی انسانی

    سئو و جذب مشتری

    سئو یکی دیگر از مصداق‌های ورود اینترنت و فناوری به عرصه کسب و کار است. یکی از موتورهای جستجویی که میان مردم محبوبیت دارد گوگل است. روزانه عده زیادی از مردم اقدام به کسب اطلاعات و خرید از اینترنت می‌کنند. حال اگر کسب و کاری موفق به کسب اعتبار و رتبه‌های برتر در گوگل شود می‌تواند به خوبی برند خود را به جامع مردم نشان دهد و فروش خود را چندین برابر کند. با پیاده‌سازی اصول سئو در سایت می‌توانید ترافیک سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

    images 1679775976 641f58e849431 - بررسی تاثیر اینترنت بر کسب و کارها - بازاریابی

    افزایش اعتبار به کمک موتور جستجوی گوگل

    در دیدگاه عموم مردم سایت‌هایی که رتبه‌های خوبی در گوگل دارند قابل اعتماد تلقی می‌شوند. اما چگونه می‌توان به کمک سئو در رتبه‌های برتر قرار گرفت؟

    • لینک سازی
    • واکنش مثبت کاربر
    • کاربر پسند بودن سایت
    • تولید محتوای مفید و دارای شاخص‌های لازم
    • و غیره (بیش از 200 عامل)

    جذب مشتری‌های محلی به کمک گوگل و سئو

    در سئوی محلی تمرکز اصلی روی منطقه‌ای خاص است. با الگوریتم‌های جدید گوگل ابتدا نتایجی به کاربر نمایش داده می‌شوند که در نزدیک‌ترین محدوده به کاربر قرار دارند. در صورت پیاده‌سازی سئوی محلی برای سایت کسب و کار خود می‌توانید مشتری‌های هدف را در محدوده کاری خود به راحتی جذب نمایید.

    نکته مهم در خدمات سئو: همانطور که اشاره شد سئو فرآیندی تخصصی و زمان بر است که دستیابی به نتیجه مطلوب در آن کار راحتی نیست. از این رو برخی کارفرمایان به دنبال خدمات سئو تضمینی سایت هستند که البته اکثر سئوکاران هم از ارائه این نوع خدمات فراری هستند، پیشنهاد می شود قبل از شروع پروژه سئو KPI های مناسبی را جهت پیشبرد پروژه در نظر بگیرید.

    پیشرفت در موتورهای جستجو روشی کم هزینه

    اجرای تکنیک‌های سئو روی سایت نسبت به مزایایی که در پی دارد ناچیز است. صرف هزینه برای سئو در بلند مدت سود بالایی به ارمغان می‌آورد و نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌گردد.

    بازاریابی اینترنتی در کسب و کار

    ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی سایت از جمله مصادیقی برای بازاریابی اینترنتی هستند. برای اینکه مشاغل در اینترنت همواره در دید باشند و به فروش بالایی برسند لازم است که اولا نه تنها در یکی از موارد نامبرده شده فعالیت کنند بلکه لازم است در چندین مورد به طور مستمر فعالیت داشته باشند.

    تبلیغ کسب و کار

    یکی از راه‌های معرفی محصول و خدمات به عموم مردم استفاده از تبلیغات اینترنتی است. تبلیغ اینترنتی به برند سازی کسب و کار شما نیز کمک خواهد کرد. بازاریابی اینترنتی و تبلیغات از راه اینترنت جز بازاریابی مدرن طبقه بندی می‌شود.

    ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

    ایمیل مارکتینگ از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی اینترنتی با تبلیغات اینترنتی متفاوت است. در ایمیل مارکتینگ هدف ارتباط بلند مدت و دوسویه با مشتریان است. در حالیکه در تبلیغات ایمیلی یک پیام تبلیغاتی مشخص از طریق ایمیل برای افراد زیادی ارسال خواهد شد. هدف در بازاریابی اینترنتی ارسال پیام از پیش تعیین شده نیست بلکه راهی است برای ایجاد رابطه عمیق و طولانی با مخاطب.

    images 1679776325 641f5a455f7fa - بررسی تاثیر اینترنت بر کسب و کارها - بازاریابی

    خبرنامه ایمیلی

    خبرنامه ایمیلی یکی از راه‌های ایمیل مارکتینگ است. در این نوع از بازاریابی اینترنتی در بازه‌های زمانی مشخصی خبرنامه‌ای از طریق ایمیل به مخاطب ارسال می‌شود. این کار باعث یادآوری برند به مشتری می‌شود می‌توان تخفیف‌ها و جشنواره‌ها نیز از طریق ایمیل به مشتری اطلاع رسانی شود. ارسال ایمیل به منظور بازاریابی نیازمند دقت و توجه بسیاری است تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد چرا که بسیاری از ایمیل‌ها هرگز باز نمی‌شوند.

    سایر کاربرد های ایمیل مارکتینگ

    • نظر سنجی از مشتریان
    • یادآوری خریدهای تکمیل نشده
    • ارسال ایمیل تبریک تولد
    • ارسال فاکتور

    نکته‌ای مهم در بازاریابی ایمیلی و یا تبلیغات ایمیلی

    برخی از افراد اقدام به خرید لیست ایمیل می‌نمایند که اصلا توصیه نمی‌شود. چرا که هیچ تضمینی برای واقعی بودن ایمیل‌ها وجود ندارد. این دست از ایمیل‌ها به چندین نفر فروخته می‌شوند پس احتمال اسپم کردن ایمیل شما بالا می‌رود. احتمال اینکه مخاطب هدف شما در لیست باشد کم است.

    تبلیغات کلیکی یا PPC

    به ازای هر کلیکی که کاربر روی تبلیغات درخواستی شما می‌کند باید هزینه پرداخت کنید. در این روش تبلیغات به عده زیادی نمایش داده می‌شود اما فقط کلیک بر تبلیغ شامل دریافت هزینه می‌شود. پی پی سی که مخفف pay per click است در تلاش است تا خرید را بالا ببرد. امکان اعمال محدودیت در این نوع بازاریابی اینترنتی نیز وجود دارد. بعنوان مثال می‌توان تبلیغات را فقط در محدوده جغرافیایی خاصی به نمایش درآورد. کلیک‌های الکی (Click-fraud) از معایب استفاده از این روش هستند.

    images 1679776428 641f5aac203cc - بررسی تاثیر اینترنت بر کسب و کارها - بازاریابی

    نکته مهم در خدمات PPC: یکی از چالش های مهم در تبلیغاتی کلیکی، کلیک های فیک است که توسط ربات ها و انسان ها ایجاد می شود از این رو همکاری با یک تیم متخصص و همچنین استفاده از یک پلتفرم معتبر جهت انجام تبلیغات (مثل گوگل ادز) حیاتی می باشد. همچنین انجام تکنیک های LPO و CRO قبل از اجرا تبلیغات از واجبات کمپین می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.