شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جوجه بلدرچین تخمگذار و جوجه اردک تورنگ طلایی
    17 فروردین 1402 - 0:47
    شناسه : 246849
    0

    یکی از مواردی که در پرورش جوجه بلدرچین یکروزه باید به آن توجه داشته باشید، محل نگهداری و آگاهی و مهارت در این زمینه است. جوجه‌ها بسیار حساس بوده و برای رشد نیاز به مراقبت دارند. اگر قصد خرید و پرورش جوجه بلدرچین یکروزه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک بار آن را انجام داده، تا مهارت کافی کسب کنید.

    پ
    پ

    سالن پرورش جوجه بلدرچین مولد تخمگذار یک روزه، در پرورش آن‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد. این که سالن‌ها در کجا و چه شرایطی ساخته می‌شوند بسیار مهم است. تامین هوا، تهویه، گرما و سرما، کاهش استرس جوجه‌ها و تغذیه مناسب از دیگر موارد مهم در هنگام پرورش و خرید جوجه بلدرچین یکروزه هستند.

      جوجه بلدرچین یکروزه

    بلدرچین مولد تخمگذار

    بلدرچین از جمله پرندگانی است که تخم آن به دلیل خواص بی‌نظیری که دارد مورد توجه بسیاری در کشور ما قرار گرفته است. این پرنده در عرض 50 روز الی 2 ماه کاملاً بالغ شده و قابلیت تخمگذاری دارد که می‌توان از آن به عنوان بلدرچین مولد تخمگذار استفاده کرد. اگر قصد پرورش بلدرچین تخمگذار را دارید، حتماً از قفس‌های مکانیزه استفاده کنید. در نهایت با برداشت و فروش تخم بلدرچین می‌توانید کسب درآمد داشته باشید.

    بلدرچین مولد تخمگذار

    جوجه بلدرچین یکروزه و مولد تخمگذار

    در پرورش بلدرچین مولد تخمگذار، می‌توانید به راحتی و با راه اندازی یک مزرعه پرورش بلدرچین، بلدرچین‌های نر و ماده را ترکیب کرده و تخم نطفه دار بلدرچین را برداشت کنید. به این ترتیب اگر آموزش‌های لازم را دیده باشید، می‌توانید اقدام به جوجه کشی کرده و جوجه یک روزه تولید کنید. حتی می‌توانید تخم‌های نطفه دار را به فروش رسانده و از این راه کسب درآمد کنید.

    اگر قصد پرورش بلدرچین تخمگذار را دارید، خرید نیمچه یا بلدرچین بالغ برای شروع کار مناسب نیست، زیرا بلدرچین تخمگذار برای رسیدن به حداکثر بازدهی، باید دانه مخصوص تخمگذاری دریافت کرده و برنامه مخصوص نوردهی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است پرورش جوجه بلدرچین یک روزه و مولد تخمگذار را آغاز کنید.

    نگهداری بلدرچین

    بلدرچین به دلیل گوشت و تخم‌های درخشانش در برخی از نقاط جهان به عنوان طیور یا پرندگان تجاری نگهداری می‌شود. رایج ترین بلدرچین‌های قابل نگهداری و پرورش بلدرچین‌های ژاپنی هستند. این پرنده کوچکترین پرنده مزرعه ای است که تنها 100 گرم وزن دارد. به طور کلی حدود 1.4 میلیارد بلدرچین در سال در سراسر جهان پرورش می‌یابد. پرورش بی‌رویه بلدرچین سیستم‌های اسکان متشکل از قفس‌های باتری و انبارهای پر ازدحام که هزاران بلدرچین را در خود جای می‌دهند، ممنوع کرده است.

    بلدرچین تخمگذار در حدود 7 هفتگی تخم می‌گذارد. مرغ‌ها در 8 ماهگی ذبح می‌شوند. بلدرچین‌هایی که برای گوشت پرورش داده می‌شوند در 5 هفتگی ذبح می‌شوند. پرورش دهندگان بلدرچین باید سلامت جسمی، روحی و زندگی طبیعی بلدرچین‌ها را تضمین کنند، کاری که ما در گروه نغمه تورنگ طلایی به آن اهمیت می‌دهیم.

    جوجه بلدرچین یکروزه و مولد تخمگذار

    نکات اصلی مراقبت از جوجه بلدرچین

    قیمت جوجه محلی مراقبت از جوجه بلدرچین بسیار مهم است، زیرا جوجه بلدرچین پرندگان کوچکی هستند و برای زنده ماندن نیاز به مراقبت و مدیریت بسیار ویژه ای دارند. به دلیل جثه کوچک جوجه‌ها می‌توانند به راحتی از محوطه خود فرار کنند، توسط اشیاء خطرناک آسیب ببینند و همچنین می‌توانند توسط حیوانات یا پرندگان دیگر مجروح شوند. بنابراین مراقبت ویژه ای برای نگهداری جوجه‌های شما در شرایط خوب لازم است. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد مراقبت از جوجه بلدرچین نیاز دارید، در ادامه این راهنما از نغمه تورنگ طلایی، نکاتی را بیان کرده‌ایم.

    مراقبت از جوجه بلدرچین

    بلدرچین‌ها معمولاً سریع رشد می‌کنند و بالغ شدن آن‌ها خیلی طول نمی‌کشد. آنها بالغ می‌شوند و از سن 6 هفتگی شروع به تخم گذاری می‌کنند. بچه بلدرچینی که با دست بزرگ شده به راحتی رام می‌شود. به هر حال برخی از نکات مراقبت از جوجه بلدرچین عبارتند از:

    راه اندازی برودر

    پرورش دهنده فضای کوچک یا اتاقی با محیطی خاص است که قرار است جوجه‌های شما برای چند هفته آینده در آن بمانند. به طور کلی پرورش دهنده می‌تواند از هر چیزی ساخته شود به شرطی که ایمن، گرم و بهداشتی باشد. برای مثال می‌توانید با جعبه مقوایی ساده برای جوجه بلدرچین‌های خود مکان نگهداری درست کنید.

    بلدرچین باید در مکانی امن و گرم و دور از شکارچیان نگهداری شود. همچنین بهتر است مکان آن‌ها را در داخل اتاق یا زیر سوله قرار دهید. همیشه یک لامپ حرارتی برای جوجه‌ها تهیه کنید و درجه حرارت را در ابتدا روی 100 درجه فارنهایت تنظیم کنید. هر هفته به تدریج دما را با سرعت 5 درجه فارنهایت کاهش دهید تا به دمای اتاق برسد.

    نظارت بر حرکت جوجه‌ها

    اگر جوجه بلدرچین‌ها گرم هستند و سعی می‌کنند از منبع گرما دور شوند، دما بالاست. اگر جوجه‌ها تمایل دارند زیر منبع گرما بمانند، دما پایین است. بنابراین، مقداری مواد بستر را در داخل قفس اضافه کنید. تراشه‌های چوب برای استفاده به عنوان بستر برای جوجه بلدرچین خوب است. البته می‌توانید از دستمال کاغذی یا روزنامه نیز برای بستر استفاده کنید. با این حال دستمال یا روزنامه به اندازه تراشه‌های چوب جاذب نیستند و روزنامه می‌تواند برای جوجه‌ها لیز باشد.

    تورنگ طلایی

    انواع جوجه اردک موجود در بازار

    برخی از انواع جوجه اردک موجود در بازار که شما می‌توانید از طریق گروه نغمه تورنگ طلایی سفارش دهید شامل موارد زیر است:

    جوجه اردک یک روزه

    جوجه اردک یکروزه از زمانی که سر از تخم بیرون آورد، می‌تواند از آب و دانه‌ای که برای آن تدارک دیده‌اید، تغذیه کند. جوجه اردک‌ها نسبت به سایر ماکیان خانگی، کمتر نیاز به نگهداری و پرورش دارند. علاوه بر این سازگاری بیشتری با شرایط داشته و مقاومت آن‌ها بیشتر است.

    برای پرورش جوجه اردک یک روزه لازم است دمای سالن نگهداری در هفته‌های اول بین 28 تا 32 درجه تنظیم شود. تهویه سالن نگهداری جوجه اردک یک روزه نیز بسیار مهم است. از آنجایی که اردک بوی بیشتری نسبت به سایر ماکیان دارد، لازم است تهویه هوا قوی‌تر بوده و از یک فن برای سالن استفاده نمایید.

    جوجه اردک اسراییلی

    جوجه اردک اسراییلی نوعی نژاد اردک است که در ایران به صورت گله‌های بزرگ نگهداری می‌شود. تخمگذاری جوجه اردک اسراییلی نسبت به سایر نژادها کمتر است. این جوجه اردک‌ها به تعداد محدود در ایران موجود هستند و برای اطمینان از خرید خود، لازم است از منابع معتبر جوجه اردک اسراییلی را تهیه نمایید. ما در نغمه تورنگ طلایی جوجه اردک سالم و مرغوب اسراییلی را زیر نظر کارشناسان تولید کرده و پس از ثبت سفارش، به سراسر کشور ارسال می‌کنیم.

    .activeidea.net

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.