جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فروش نبات یزد در تهران
    17 فروردین 1402 - 1:05
    شناسه : 246860
    1

    نبات، همواره یکی از قدیمی‌ترین خوراکی‌های شیرین‌کننده متداول در میان مردم بوده است. هر کدام از ما تا به حال برای یک بار هم که شده به توصیه مادربزرگ‌ها و مادرهایمان، چای نبات را امتحان کرده‌ایم.

    پ
    پ

    فروش نبات یزد در تهران

    نبات، همواره یکی از قدیمی‌ترین خوراکی‌های شیرین‌کننده متداول در میان مردم بوده است. هر کدام از ما تا به حال برای یک بار هم که شده به توصیه مادربزرگ‌ها و مادرهایمان، چای نبات را امتحان کرده‌ایم. یزد یکی از خاستگاه‌های اصلی نبات در ایران بوده و فروش نبات یزد در تهران، در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. امروزه، فروشگاه‌های زیاد و معتبری در سطح شهر تهران وجود دارند که سوغات و به ویژه نبات تازه یزدی را در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌دهند.

    مقدمه‌ای بر سوغات یزد

    سوغات یزد

    به طور کلی، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر را می‌توان به خرید سوغاتی اختصاص داد. قسمتی از هر سوغات نیز همیشه به خوراکی‌های دلچسب و لذت‌بخش آن اختصاص می‌یابد. امروزه اما، با پیشرفت تکنولوژی حمل و نقل و…، سوغات اصیل شهرهای مختلف در نقاط مختلف کشور به خصوص شهر تهران نیز عرضه می‌گردد. سوغات یزد، به ویژه انواع شیرینی‌های خوشمزه آن، از جمله سوغاتی‌هایی است که در تهران و فروشگاه‌های معتبری همچون فروشگاه ارمغان پارسی به فروش می‌رسد. از این میان می‌توان به قطاب، باقلوا، نان برنجی، کیک یزدی، پشمک، لوز، شیرینی حاجی بادام، حلوا ارده و نقل و نبات اشاره کرد.

    ویژگی‌های نبات خوب

    نبات خوب و مناسب دارای ویژگی‌هایی از قبیل رنگ سفید یا زعفرانی، نگین‌های درشت و شفاف و با ضخامتی کم است. نبات، به دلیل طبع گرمی که دارد، در فرهنگ ما ایرانی‌ها، خواص درمانی زیادی دارد. به عنوان مثال، دل دردها، در بسیاری از مواقع با یک لیوان چای نبات داغ یا خوردن نبات برطرف می‌گردد.

    بیشتر بخوانید: خواص نبات

    به دلیل همین استفاده زیاد در کشور، امروزه این خوراکی در اشکال مختلفی تولید و به فروش می‌رسد.

    محبوبیت نبات یزد

    همان‌طور که بیان شد، امروزه برای خرید سوغات و نبات یزد، نیازی به سفر کردن از تهران به شهر تاریخی و زیبای یزد نیست. در واقع شما می‌توانید برای فروش نبات یزد در تهران، به سراغ فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه ارمغان پارسی و خرید آنلاین بروید. از این طریق، به راحتی می‌توان انواع سوغات و از جمله نبات خوشمزه یزدی را به خانه آورد.

    برای شناخت نبات سنتی و اصیل یزد، بهتر است در ابتدا با شکل و شمایل این نوع نبات آشنا شوید. نبات یزد، که حاصل تجربه سالیان بسیار درازی است، کریستال‌های یکنواخت و بزرگی دارد. این کریستال‌ها معمولا به هم پیوسته هستند و به راحتی می‌توان با یک قاشق آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد. این نوع نبات، فاقد مواد نگهدارنده بوده و رنگ زرد آن کاملا طبیعی است. در واقع این رنگ بر اثر ایجاد حرارت به وجود می‌آید.

    علت محبوبیت نبات یزد طعم آن است، که معمولا شیرین‌تر از نبات‌های دیگر است. مزه کاراملی این نبات، طعم دلپذیری به چای یا نوشیدنی شما می‌بخشد. به همین دلیل نبات یزد جز بهترین سوغات یزد نیز محسوب می شود.

    در هنگام خرید نبات یزد، باید دقت کنید که نبات از چه برندی است. در واقع کارگاه تولید کننده نبات تاثیر به‌سزایی در تمیزی و کیفیت نبات تولیدی دارد. برای خرید نبات زعفرانی باید توجه داشت که از زعفران اصیل در آن استفاده شده باشد و رنگ‌های زعفرانی جایگزین آن نباشد. همچنین، توجه به این نکته که رطوبت نبات، آلودگی‌های محیطی را به سرعت جذب خود می‌نماید نیز ضروری است. زیرا این امر باعث می‌شود تا از خرید نبات فله‌ای اجتناب گردد.

    طرز تهیه نبات یزدی

    برای تهیه نبات یزدی، در ابتدا شکر و آب جوشانده و تا دمای ۱۰۵ تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد تغلیظ می‌شود. سپس این شربت درون پاتیل ریخته می‌شوند. این پاتیل‌ها حاوی شربت بوده و به مدت ۳ الی ۵ روز بدون حرکت در گرم‌خانه‌ای با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد باقی می‌مانند. بعد از گذشت این مدت، حدود ۵۰ درصد شربت متبلور و به نبات تبدیل می‌شود.

    مابقی به صورت شیره نبات باقی می‌ماند. این شیره مجددا با مقداری شکر مخلوط و حرارت داده شده و تا دمای ۱۰۵ تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد تغلیظ می‌شود. دومرتبه این شربت داخل پاتیل ریخته شده و بعد از گذشت ۳ الی ۵ روز، ۵۰ درصد آن به نبات و مابقی به شیره نبات تبدیل می‌شود. این فرآیند در ۵ مرحله و در تولید نبات چوبی در ۸ الی ۲۰ مرحله تکرار می‌شود. در هر کدام از این مراحل، نبات تیره‌تر شده و در مرحله آخر به رنگ کاملا قهوه‌ای در می‌آید. باید توجه داشت که گاهی افراد سودجو، نبات قهوه‌ای را به عنوان به عنوان نبات تولیدی با شیره انگور یا خرما معرفی می‌کنند و با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسانند.

    انواع نبات یزدی

    انواع نبات یزدی موجود در فروشگاه ارمغان پارسی

    برای خرید نبات یزد در تهران، بهتر است به دنبال بهترین انواع یزد باشید. نبات یزد در مدل‌های متفاوتی تولید و روانه بازار می‌شود که اصیل‌ترین و سنتی‌ترین نوع آن، پرده نبات و کاسه نبات است.

    پرده نبات

    این نوع نبات بلورهای درخشان و زیبایی دارد و معمولا صاف و یک‌شکل است. پرده نبات، بلورهای بسیار ترد و شکننده‌ای داشته و متقاضیان زیادی نیز دارد. این نبات بر روی سطح پاتیل تشکیل می‌گردد و دارای کیفیت بسیار مطلوبی است. شیرینی پرده نبات در مقایسه با کاسه نبات کمتر است. از ترکیب زعفران با این نبات نیز، پرده نبات زعفرانی درجه یک به دست می‌آید.

    کاسه نبات

    کاسه نبات غلظت بالایی دارد و شکنندگی سختی دارد. این نبات در کف پاتیل تشکیل می‌شود و به تخته نبات نیز معروف است. شیرینی کاسه نبات در مقایسه با پرده نبات بیشتر است.

    به جز این دو نوع نبات، انواع دیگری از نبات نیز مانند نبات چوبی، شاخه‌ای و لقمه‌ای نیز با کیفیت بسیار مطلوب در شهر زیبای یزد به تولید می‌رسند. هر کدام از انواع این نبات‌ها، در مکان‌ها و شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    معرفی فروشگاه ارمغان پارسی

    خرید نبات یزد در تهران از فروشگاه ارمغان پارسی

    در حال حاضر، فروشگاه ارمغان پارسی یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های سوغات شهرهای مختلف در تهران به حساب می‌آید. در این فروشگاه، سوغات شهرهایی مانند اصفهان، قم، قزوین، کرمانشاه و یزد به فروش می‌رسد. شما به منظور خرید نبات یزد در تهران، می‌توانید به سراغ این فروشگاه اصیل و با سابقه بروید. بهترین و باکیفیت‌ترین انواع نبات یزد مانند: نبات پرده دو آتیشه درجه یک، نبات پرده ممتاز، نبات پرده زعفرانی درجه یک، نبات کاسه زعفرانی عطارزاده، نبات لقمه زعفرانی افضلی و نبات چوبی نی‌دار کرمانی، کاسه نبات فوق اعلا، نبات زعفرانی شاخه‌ای کرمانی و سایر انواع نبات از برترین برندهای کشور، در این فروشگاه عرضه می‌شوند. فروشگاه ارمغان پارسی همواره سعی کرده است تا انواع سوغات یزد و شهرهای دیگر را از معتبرترین و اصیل‌ترین برندها تهیه نماید. بنابراین، با انتخاب این فروشگاه از کیفیت و اصالت سوغات مورد نظر خود اطمینان کامل خواهید داشت.

    جمع‌بندی

    نبات، یکی از اصیل‌ترین شیرین‌کننده‌های ایرانی به حساب می‌آید. در حال حاضر نبات‌ها، انواع متفاوتی دارند و امکان انتخاب هر یک از آن‌ها با توجه به شرایط و موقعیت وجود دارد. شما برای خرید نبات یزد در تهران، می‌توانید به سراغ فروشگاه‌های معتبری مانند فروشگاه ارمغان پارسی رفته و از خرید محصولات با کیفیت لذت ببرید.

    ارمغان پارسی، شیرین کامی را برایتان به ارمغان آورده ایم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.