سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکاتی مهم در مورد قرارداد پیش فروش ویلای شمال
    17 فروردین 1402 - 13:48
    شناسه : 246924
    0

    در رابطه با ویلاهایی که ثبت شده اند و دارای سابقه ثبتی هستند؛ طبق ماده 22 و موارد 47 و 48 نمی توان از مبایعه نامه به عنوان سند انتقال مالکیت استفاده کرد. ماده 22 یک قانون در رابطه قلمرو املاک ثبت شده می باشد و به گفته این قانون هیچ قوه حاکمه ای این سند عادی را به عنوان مالک ویلا به صورت رسمی نمی شناسد.

    پ
    پ

    زمان تحویل ویلا

    زمان تحویل و انتقال سند ویلا به پیش خریدار به صورت رسمی باید در قرارداد گفته شود. هرچند این موارد ممکن است تغییر کند ولی باید در قرارداد گفته شود که اگر پیش فروشنده به تعهدات خود عمل نکرد و یا در زمان معین شده ویلا را تحویل نداد چقدر خسارت پرداخت کند و یا اینکه مبلغ کمتری بگیرد که به نفع پیش خریدار باشد.

    images 1680697909 642d6a35e5ea1 - نکاتی مهم در مورد قرارداد پیش فروش ویلای شمال -

    رکن های اصلی عقد قرارداد ویلا

    طبق قانون هر عقدی دارای رکن و شرایط به خصوص می باشد که اگر آن شرایط در آن عقد رعایت نشده باشد آن باطل است. رکن های اصلی عقد قرارداد عبارتند از:

    1. اولین رکن رضایت طرفین معامله است.
    2. اهلیت آنها
    3. معامله ای که انجام میدهند مشروع باشد.
    4. باید مبیع و ثمن معین معلوم و معین باشد.

    شما باید بدانید که طبق قانون زمانی که فروشنده بگوید فروختم و همچنین خریدار بگوید خریدم عقد بین آنها ایجاد می شود و مال آنها انتقال پیدا می کند. به همین دلیل اگر بعد از آن قیمت آن مال کم یا زیاد شود؛ این تغییر قیمت در مال خریدار ایجاد شده است و مربوط به فروشنده نمی باشد. اما با توجه به این که انتقال اموال دارای تشریفات خاصی است؛ شخصی مالک مال شناخته می شود که سند رسمی به نام او خورده باشد.

    نکاتی مهم در مورد قرارداد پیش فروش ویلای شمال

    در رابطه با ویلاهایی که ثبت شده اند و دارای سابقه ثبتی هستند؛ طبق ماده 22 و موارد 47 و 48 نمی توان از مبایعه نامه به عنوان سند انتقال مالکیت استفاده کرد. ماده 22 یک قانون در رابطه قلمرو املاک ثبت شده می باشد و به گفته این قانون هیچ قوه حاکمه ای این سند عادی را به عنوان مالک ویلا به صورت رسمی نمی شناسد.

    باید بدانید که نقل و انتقال ویلا فقط از طریق سند امکان دارد و جز این راه، راه دیگری وجود ندارد؛ و کسی که دارای مبایعه نامه است به عنوان مالک ویلا شناخته نمی شود. پس طبق قانون عقد بیع قرارداد پیش فروش ویلا در شما افاده بیع نمی کند و می توان گفت این قرارداد ها فقط برای تعهد، ساخت و تملیک ویلا می باشد و چیزی جز این موارد استنباط نمی کند.

    امضای قرارداد پیش فروش ویلا

    با امضای قرارداد پیش فروش فروشنده ویلا وجوهی را طبق قرارداد از خریدار دریافت می کند و به خریدار تعهد ساخت و تملک می دهد. این قرارداد مانند هر قرارداد دیگری رعایت آن الزامی می باشد و خریدار می تواند از فروشنده الزام اجرای مفاد قرارداد بخواهد. در این زمان دادگاه حکم الزام اجرای مفاد قرار داد به فروشنده می دهد و حکمی که توسط دادگاه صادر شده است قابل اجرا می باشد.

    در قرارداد پیش فروش ویلا در شمال اختلاف بین خریدار و فروشنده بر اساس وضعیت های مختلفی به وجود می آید مانند اختلاف هایی که بین مالکین و سازندگان مشارکت ساخت ساختمان به وجود می آید و این اختلاف ها باعث قربانی شدن خریدار می شود.

    images 1680697921 642d6a4137872 - نکاتی مهم در مورد قرارداد پیش فروش ویلای شمال -

    جزئیات ویلا در شمال

    در این قسمت می خواهیم به مشخصات و جزئیاتی ویلا در شمال بپردازیم. جزئیات و مشخصات ویلا عبارتند از:

    • موقعیت مکانی ویلا
    • تعداد طبقات
    • تعداد اتاق های ویلا
    • متراژ هر واحد
    • زمین ویلا
    • نوع کاربری
    • پارکینگ و انبار
    • سیستم های سرمایشی و گرمایشی
    • نما و متریال بیرونی ویلا
    • مصالح به کار رفته در ساخت ویلا
    • مشخصات دکوراسیون مثل کابینت
    • زمان تحویل ویلا به خریدار

    مساحت ویلا  در قرارداد پیش فروش

    همانطور که گفته شد در قرارداد پیش فروش ویلا باید مساحت ویلا ذکر شود. اگر مساحتی که در قرارداد تعیین شده است کمتر یا بیشتر شود؛ باید قیمت آن طبق قیمتی که در قرارداد درج شده است محاسبه شود. اگر مساحتی که در قرارداد ذکر شده است تا 5 درصد بیشتر باشد هیچ کدام از طرفین قرارداد نمی توانند معامله را فسخ کنند ولی اگر این مقدار از 5 درصد بیشتر باشد؛ فقط خریدار می تواند آن معامله را فسخ کند و یا باید مبلغ اضافه را پرداخت کند. اگر مساحتی که ذکر شده است کمتر از 95 درصد باشد میزان مساحت توافق باشد؛ پیش خریدار می تواند معامله را فسخ کند و یا باید قیمت آن مقدار را بر اساس نرخ روز کارشناس و ناظر کسر نماید.

    البته ناگفته نماند در تمام این موارد به خاطر تخلفی که از پیش فروشنده صورت گرفته است؛ پیش خریدار معامله را فسخ می کند و یا پیش فروشنده موظف است از راه مصالحه بین دو طرف معامله یا بر اساس کارشناسی که هر دو طرف رضایت دارند خسارتی که به پیش خریدار وارد شده است را پرداخت کند.

    انتخاب داور

    یکی از مسائل بسیار مهم در قرارداد پیش فروش انتخاب داور برای حل اختلافات است.هیئت داوران شامل سه داور می باشد.

    1. داور انتخاب شده توسط پیش خریدار
    2. داور انتخاب شده توسط پیش فروشنده
    3. داوری که هر دو طرف معامله بر آن رضایت داشته باشند.

    اگر دو طرف معامله نتوانستند داوری انتخاب کنند که هر دو بر آن رضایت داشته باشند؛ داوری از طرف رئیس دادگستری آن شهرستان معرفی می شود؛ انتخاب می شود. آیین داوری در قرارداد پیش فروش بر اساس قوانین دادگاه های عمومی و انقلاب می باشد.

    مرحله آخر

    در مرحله آخر زمانی که کار ساخت و ساز ویلا در زمان مشخص شده به پایان رسید و تمام مطالبات وصول شد، پیش خریداری می تواند با ارائه مدارک انجام تعهدات، سند ویلا را به صورت رسمی به نام خود انتقال دهد. بعد از این که سند انتقال داده شد و همچنین تعهدات سند پیش فروش ویلا از طرف هر دو پیش خریدار و پیش فروشنده انجام شد، هر دو موظف هستند قرارداد را به دفتر خانه بازگشت دهند.

    در صورت بروز خلاف

    اگر تا مرحله وضع قرارداد پیش فروش هیچ مشکلی پیش نیاید و همچنین پیش فروشنده و پیش خریدار به تعهدات خود عمل کنند؛ می توان گفت آنها نیمی از راه را رفته اند. اگر پیش فروشنده در تاریخی که در قرارداد گفته شده است ویلا را تحویل پیش خریدار ندهد و یا اینکه به تعهدات خود عمل نکند؛ پیش فروشنده موظف است که جریمه به پیش خریدار پرداخت کند.به عنوان مثال اگر پیش فروشنده مساحت ویلا را کمتر از چیزی که تعیین کرده است؛ باشد یا اینکه سند را به موقع به پیش خریدار انتقال ندهد باید خسارت این تاخیر ها را پرداخت نماید.

    images 1680697932 642d6a4c1b554 - نکاتی مهم در مورد قرارداد پیش فروش ویلای شمال -

    https://mosalasonline.com/

    مزایای پیش خرید ویلا در شمال

    مانند هر کاری پیش خرید ویلا هم دارای مزایا و معایبی می باشد ولی اگر شما تمام نکاتی که گفته شد رعایت کنید و قرارداد های خود را به صورت شفاف و واضح وضع نمایید؛ معایب آن بسیار کم می باشد و شما می توانید یک تجربه خوب به دست آورید.در ادامه به چنیدن مزایای پیش خرید ویلا می پردازیم.

    • پیش خرید ویلا با قیمتی مناسب انجام می شود و در زمان تکمیل شدن قیمت افزایش پیدا می کند.
    • در مراحل ساخت ویلا می توانید سلایق خود را روی ویلا پیاده سازی کنید.
    • به صورت دوره ای می توانید از ویلا بازدید نمایید و در جریان پیشرفت ساخت ویلا قرار بگیرید و همچنین اگر خواسته باشید می توانید تغییر در ویلا بدهید.
    • پرداخت هزینه ویلا به صورت دوره ای و به صورت بلند مدت می باشد.
    • می توانید از تسهیلات بانکی استفاده نمایید.
    • صدور سند رسمی به نام شما

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.