پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با برنامه حسابداری سپیدار
    17 فروردین 1402 - 13:55
    شناسه : 246940
    1

    برای آشنایی با برنامه حسابداری سپیدار در ابتدا باید عنوان کرد که هر نوع از این برنامه‌ها برای عملکردهای مختلف حسابداری قابل‌استفاده هستند که در این طیف، برنامه سپیدار برای انجام تمام عملیات مالیاتی نیز قابلیت استفاده دارد. از آن جایی که به چشم می‌خورد این نرم‌ افزار توانسته است هم سو با نرم‌ افزار هلو حرکت کند و میزان کاربران خود را افزایش دهد تا جایی که افزایش رو به پیشرفت این نرم‌افزار را به‌آسانی می‌توان مشاهده کرد.

    پ
    پ

    برای آشنایی با برنامه حسابداری سپیدار در ابتدا باید عنوان کرد که هر نوع از این برنامه‌ها برای عملکردهای مختلف حسابداری قابل‌استفاده هستند که در این طیف، برنامه سپیدار برای انجام تمام عملیات مالیاتی نیز قابلیت استفاده دارد. از آن جایی که به چشم می‌خورد این نرم‌ افزار توانسته است هم سو با نرم‌ افزار هلو حرکت کند و میزان کاربران خود را افزایش دهد تا جایی که افزایش رو به پیشرفت این نرم‌افزار را به‌آسانی می‌توان مشاهده کرد.

    این نکته نیز قابل‌ تأمل است که نه‌تنها نرم‌ افزارهای دیگر سعی در هر چه آسان‌تر کردن طراحی نرم‌افزار خود دارند سپیدار نیز توانسته است از این گزینه بهره ببرد و کار را برای حسابداران راحت‌تر سازد. همچنین نسبت به دیگر برنامه‌های پر کاربرد توانسته قابلیت‌های روزافزونی را به کارکردهای خود بیفزاید که برنامه خود را از دیگر برنامه‌ها متمایز سازد.

    سپیدار از دایره محدودیت‌های خیلی کمی برخوردار است و به همین دلیل به چشم حسابداران بسیار نمود پیدا کرده است و این عدم محدودیت‌های نرم‌افزاری یکی از نقاط قوت این نرم‌افزار محسوب می‌شود. چرا که دست حسابداران را در انجام امور حسابداری بخش‌های اقتصادی باز گذاشته است.

    البته باید عنوان کرد که این برنامه در شرکت‌های بازرگانی، پیمانکاری و تولیدی قابلیت بیشتری دارد و حسابدار را در رسیدن به مقصد نهایی راهنمایی می‌کند و به کارهای مالی سرعت می‌بخشد.

    images 1680772256 642e8ca0cdb4f - آشنایی با برنامه حسابداری سپیدار - حسابداری

    مزایای نرم افزار حسابداری سپیدار

    برخی نکات وجود دارد که باعث می‌شود افراد هر چه بیشتر به سمت برنامه سپیدار سوق پیدا کنند که از آن جمله بارگذاری کدهای پیشرفته، انجام امور مالیاتی از جمله اظهارنامه‌ها در زمانی کوتاه که باعث می‌شود دیگر برای بارگذاری و تنظیم اظهارنامه به برنامه دیگری متوسل نشد.

    عدم کاربرد موس کامپیوتر

    در کارکردن با این برنامه می‌توان به‌طورکلی موس را کناری گذاشت و تنها با کیبورد کارکرد. برای این کار باید از منوی برنامه سپیدار فعالیت موس را به طور کامل قطع کرد و به‌آسانی کار را از سر گرفت. این مزیت برنامه سپیدار برای زمان‌هایی که موس ازکارافتاده است و زمان برای تعویض وجود ندارد بسیار قابل‌استفاده است.

    نمایش میز کار روزانه

    شما برای هر چه تسریع‌کردن امور می‌توانید یک میز کار شخصی برای خود در این برنامه بسازید تا به‌محض واردشدن به برنامه با فرم‌ها و سندهایی که کار دارید شروع به فعالیت کنید و نخواهید راهی پر پیچ‌وخم را برای یافتن سندهای پر کاربرد طی کنید. به همین دلیل سپیدار راهی میان بر را برای شما در نظر می‌گیرد.

    پیوست

    برنامه سپیدار به شما این امکان را داده است که برای هر سندی که ثبت می‌کنید تا چندین سند در فرمت‌هایی متفاوت را پیوست کنید و با ین کار به گزارش‌های بیشتری دسترسی داشته باشید. این پیوست‌ها بیشتر نقش اطلاعات تکمیلی را در برنامه برای هر سند ایفا می‌کند.

    از جمله دیگر مزایایی که برنامه سپیدار دارد:

    ⚫ یکپارچگی

    ⚫ آپدیتید

    ⚫ پشتیبانی

    ⚫ تبادل اطلاعات

    ⚫ امنیت

    ⚫ سرعت بالا

    ⚫ گزارش‌های روزانه برای انواع مشاغل

    ⚫ طراحی به‌روز نرم‌افزار

    عیوب برنامه حسابداری سپیدار

    معایبی برای این نرم‌افزار برشمرده شده است که اولین و مهم‌ترین آن‌ها رایگان بودن برخی از نسخه‌های این نرم‌افزار است که در بازار دانلودها موجود است. باید توجه داشت که این نسخه‌های رایگان تنها با محدودیت، قابلیت اجرایی دارند و با برخوردن به هر نوع مشکلی باید با پشتیبانی تماس بگیرید که این نسخه‌های رایگان شامل پشتیبانی نمی‌باشند و شما را وادار به خرید نسخه اصلی می‌کند. البته پشتیبانی‌ها باید از نرم‌افزارهای مورداستفاده در دست هر کاربری اطلاع داشته باشند تا بتوانند خدمات ارائه کنند؛ اما این نسخه‌های رایگان این قابلیت را نیز از میان برداشته‌اند.

    عدم گرفتن بک‌ آپ خودکار

    نرم‌افزار سپیدار از این گزینه که به‌صورت روزانه و خودکار از تمامی اطلاعات مندرج در آن روز در برنامه بک‌آپ گرفته شود برخوردار نیست و همین امر ممکن است کاربران را با معضلاتی روبرو سازد. برای همین امر، کاربر و یا حسابدار باید توجه داشته باشد که با اتمام کار روزانه خود از برنامه پشتیبان تهیه کند تا برای آغاز روز کاری بعد با مشکل مواجه نشود و از ثبت اطلاعات خود به‌صورت دائم مطمئن باشد.

    images 1680772281 642e8cb926b7d - آشنایی با برنامه حسابداری سپیدار - حسابداری

    ماژول های سپیدار سیستم

    البته باید گفت که برای آشنایی با برنامه حسابداری سپیدار می‌توان به امکانات بالقوه‌ای که طراحان این برنامه در آن گنجانده‌اند اشاره کرد و با کارایی آن‌ها بیشتر آشنا شد. هر برنامه سپیدار دارای سیستم‌های مختلفی است که در این برنامه تعبیه شده است و برای بررسی ماهیت حسابها مورداستفاده قرار می‌گیرد و دسته‌بندی‌های منوی این برنامه را تشکیل می‌دهد.

    ⚫ انبارداری

    ⚫ دارایی ثابت

    ⚫ حقوق و دستمزد

    ⚫ دریافت‌ها و پرداخت‌ها

    ⚫ فروش

    اما در این بخش با برخی از این سیستم‌ ها آشنا می‌شویم:

    فروش

    در بخش سیستم فروش برنامه حسابداری سپیدار می‌توان به ثبت انواع فاکتورها اعم از پیش‌فاکتور، فاکتور اصلی، برگشتی‌ها و یا در نهایت باطل کردن آن اشاره داشت. البته در ابتدا باید برای هر نوع کالا یا متریالی که در مجموعه موردنظر وجود دارد قیمت را جهت فروش انتخاب کرد که بتوان؛ بنا بر این قیمت‌ها فاکتور فروش را صادر کرد. این سیستم به کاربر اجازه می‌دهد که از تمامی سیستم فروش فایل‌های متفاوت جهت گزارش روزانه تهیه کند.

    دریافتی و پرداختی

    این سیستم بیشتر به واریزی‌ها و بخش اقتصادی یک مجموعه مربوط می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد که تمامی واریزی‌ها و چک‌هایی که جهت کسرشدن از حساب دریافت شده است را در برنامه وارد کنید و تمامی سررسیدهای چک‌ها و یا پیگیری‌های مربوطه را در برنامه بگنجانید.

    انبارداری

    تمامی این سیستم به بخش انبار مربوط می‌شود که در زمان انبارگردانی بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد. انواع حواله‌هایی که برای ورود و خروج متریال به انبار صادر می‌شود را می‌توان در این بخش وارد نمود. همچنین کالاهای وارد شده به انبار و یا خارج شده از آن را می‌توان از طریق کدگذاری تعیین نمود.

    دارایی‌های ثابت

    این سیستم به شما اجازه می‌دهد که استهلاک‌های موجود در یک مجموعه را مورد محاسبه قرار دهید و مخارج‌هایی که از دارایی‌های ثابت انجام‌گرفته است را نیز در این محاسبات وارد کنید. همچنین می‌توانید دارایی‌ها و اموال ثابت یک مجموعه را کدگذاری کنید و تمامی محاسبات دارایی را نیز بررسی نمایید.

    حقوق و دستمزد شاغلین

    این سیستم برای بیمه، حقوق و پاداش‌های کارکنان مورداستفاده قرار می‌گیرد حتی بدون اینکه از برنامه‌های بیمه دیگری استفاده کنید. همچنین تدابیری را که برای ورود و خروج کارکنان اندیشیده‌اید را نیز می‌توانید به این سیستم متصل کنید و در زمان پرداخت حقوق و دستمزد وارد محاسبات خود کنید. همچنین تمام محاسبات پرداخت حقوق را حتی در آخر سال می‌توانید به این برنامه بسپارید و در صورت لزوم قراردادها و فیش‌های حقوقی را نیز می‌توانید با این نرم‌افزار شکل دهید و هر نوع فرمت خاصی که مدنظر شماست را دریافت نمایید.

    در پایان نیز باید اشاره کرد که یک شرکت حسابداری می‌تواند به‌تمامی این سیستم‌ ها از طریق آشنایی با برنامه حسابداری سپیدار دسترسی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آموزش کاربردی نرم افزار حسابداری سپیدار پیشنهاد میکنیم تا به سایت مجموعه سماسوشیانت آریا (سماحساب) مراجعه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.