×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سهام عدالت - ماجرای سود ۵ میلیونی سهام عدالت چیست؟ - سهام عدالت

رئیس پلیس فتای البرز در خصوص پیامک‌های جعلی با عنوان سود پنج میلیونی سهام عدالت هشدار داد و از کاربران خواست مراقب این گونه پیامک‌ها باشند.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز گفت: کلاهبرداران با جعل پیامک‌هایی با عنوان سود سهام عدالت و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آنها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او از کاربران خواست چنانچه وارد لینک آلوده شدند، بلافاصله اینترنت گوشی خود را قطع کرده و به پلیس فتا مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران بدون آگاهی اقدام به باز کردن این لینک‌های آلوده می‌کنند؛ درحالی که این لینک‌ها یک بدافزار هستند و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

جلیلیان افزود: علت دسترسی به اطلاعات و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران، اعتماد آنها به افراد ناشناس، پیامک‌های دریافتی و لینک‌های موجود در فضای مجازی است که می‌طلبد کاربران دقت لازم برای هرگونه درخواست وجه حتی با مبالغ اندک تحت عنوان سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی (ثنا) یا هر عنوان دیگری جعلی را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

او گفت: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند؛ و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال می‌شوند، اعتماد نکنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.