شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • محمدعلی نجفی از زندان آزاد شد
    20 فروردین 1402 - 17:48
    شناسه : 247687
    0

    محمدعلی نجفی چند ماه قبل درخواست عفو کرد که نامه او از طریق زندان در اختیار کمیسیون عفو و بخشودگی قرار گرفت و پرونده او نیز مثل بقیه زندانیان که درخواست عفو داده‌بودند، مورد بررسی قرار گرفت تا این‌که با درخواست عفوش موافقت شد.

    پ
    پ

    نجفی از زندان آزاد شد - محمدعلی نجفی از زندان آزاد شد - cknhk

    شهردار پیشین تهران که به اتهام قتل همسر دوم خود در زندان به سر می‌برد، پس از نزدیک به چهار سال، عفو و از زندان آزاد شد.

    به گزارش جام‌جم، محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، هفتم خرداد۹۸ همسر دوم خود به نام میترا استاد را با شلیک گلوله در خانه‌شان در محله سعادت‌آباد تهران به قتل رساند. ساعاتی بعد از ارتکاب این قتل، برسر مزار والدین خود در شهرستان رفت و سپس خود را به پلیس تهران تسلیم کرد.

    او در جریان تحقیقات پلیسی-قضایی اعلام کرد با همسرش اختلافات خانوادگی داشته که همین باعث شده میان آن‌ها در آن روز بگو مگو شکل بگیرد و بعدهم عصبانی شده و این اتفاق تلخ رقم خورده‌است. اتهامات شهردار پیشین تهران قتل عمدی همسرش، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح بود. پرونده وی با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. این در حالی بود که متهم توانست از خانواده مقتول با پرداخت دیه رضایت بگیرد و بخشیده شود. در ادامه قضات دادگاه کیفری نجفی را از جنبه عمومی جرم به شش سال و شش ماه زندان محکوم کردند.

    علاوه بر این، شهردار پیشین بابت نگهداری سلاح نیز به دو سال حبس از سوی دادگاه انقلاب محکوم شد. او همچنان در زندان به سر می‌برد تا این‌که چند ماه قبل درخواست عفو کرد که نامه او از طریق زندان در اختیار کمیسیون عفو و بخشودگی قرار گرفت و پرونده او نیز مثل بقیه زندانیان که درخواست عفو داده‌بودند، مورد بررسی قرار گرفت تا این‌که با درخواست عفوش موافقت شد؛ بنابراین نام وی در فهرست زندانیان مورد عفو قرار گرفت و بعد از گذشت نزدیک به چهارسال از محکومیتش، از زندان آزاد شد. پرونده این قتل پس از کش و قوس‌های فراوان در اجرای احکام دادسرای جنایی تهران بسته شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.