×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

9b249bda 3993 4858 b55e 3918ac5fcebd - رقص مختلط و مشروب خوردن جوانان در پارک گهر سیرجان | اجرای حکم شلاق در وسط همان پارک - پارک گهر سیرجان

به گزارش همشهری آنلاین، انتشار فیلم شرب خمر ۲ جوان در کنار دریاچه مصنوعی گهرپارک سیرجان آن هم در ماه مبارک رمضان، اذهان عمومی را مشوش و روح افراد را جریحه دار کرد.

این ۲ جوان در حالی که رو به دوربین گوشی خود اعلام می کنند اینجا اروپا یا ترکیه نیست، بلکه اینجا گوهرپارک سیرجان است، اقدام به شرب خمر و فیلم این اقدام خود را نیز در فضای مجازی منتشر می کنند تا در فاصله کوتاهی به دست سایر شهروندان سیرجان و دیگر نقاط کشور برسد.

مجتبی قدیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان در پی انتشار کلیپی از حضور گروهی به صورت مختلط و با وضعیت نامتعارف در مجموعه گهرپارک سیرجان گفت: این اقدام هنجارشکنانه موجب رنجش قاطبه مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان سیرجان شده و با هنجارشکنان برخورد قضایی خواهد شد.

وی اظهارداشت: با توجه به اهمیت موضوع و درک دغدغه تمامی مردم ارزشی و ولایتمدار شهرستان دارالحسین سیرجان، دستور لازم برای شناسایی، تعقیب و برخورد قانونی با عوامل و مسببان این موضوع صادر شد.

این مقام قضایی افزود: رعایت هنجارها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در سطح شهرستان با حساسیت و دقت رصد می‌شود و در هر نقطه‌ای که هنجارشکنی مشاهده شود، دستگاه قضایی با قاطعیت از حیثیت، اخلاق و عفت عمومی دفاع می کند و با هرگونه اقدام و عمل هنجارشکن، غیراخلاقی و غیرقانونی برخورد می‌شود.

مدعی العموم در سیرجان خاطرنشان کرد: ملاک ما در برخورد با هنجارشکنان و متخلفان بخش های مختلف مانند عفاف و حجاب ، روزه خواری و… رعایت مبانی و شاخص های مورد تاکید قانون است و در مسیر صیانت از حقوق عامه و در روند اجرای وظایف قانونی خود، کوچکترین کوتاهی نخواهیم داشت.

ما چهاردهم فروردین سال جاری و درست زمانی که فقط چند روز از انتشار فیلم شرب خمر در فضای مجازی گذشته بود دادستان سیرجان در ادامه خبر خود خبر د یگری اعلام کرد که حاوی چند نکته بود.

نخست اینکه با سرعت و قاطعیت با چنین مواردی برخورد می شود و دوم هم اینکه در تحریر نوع حکم قضایی، رویه و رویکرد را بر اصلاح گذاشته است زیرا عاملان شرب خمر در سیرجان به ۲۸۰ ساعت فعالیت و خدمات عمومی رایگان و البته شلاق محکوم شده بودند.

دادستان سیرجان گفت: حکم شلاق ۲ نفر که در یک مجتمع تفریحی در سیرجان اقدام به شرب خمر به نحو علنی نموده و پس از تهیه فیلم از خود نسبت به انتشار گسترده آن در فضای مجازی اقدام نموده بودند، روز دوشنبه- ۱۴ فروردین- اجرا شد.

برپایه این گزارش حکم شلاق این ۲ نفر که متهم به شرب خمر و تظاهر به شرب خمر به نحو علنی هستند پس از طی تشریفات کامل قانونی و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم خاص و مشابه و در جهت پاسخ به مطالبات عمومی مبنی بر مقابله قاطعانه دستگاه قضایی ؛ در محل وقوع جرم به مرحله اجرا درآمد.

گفتنی است پس از انتشار این کلیپ در فضای مجازی دستگیری متهمان در دستور کار دادستانی سیرجان قرار گرفت و این ۲ مرد در کمتر از ۴۸ ساعت توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان سیرجان دستگیر می شوند.

پس از تشکیل پرونده و با پیگیرهای ویژه، صدور کیفرخواست و صدور رای در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲، هر یک از متهمان به اتهام شرب خمر به تحمل ۸۰ ضربه شلاق حدی ‌و از باب اتهام تظاهر به شرب خمر به نحو علنی به ۲ ماه حبس تعزیری و در نهایت در جهت سیاست حبس زدایی وجلوگیری از آسیب های ناشی از اجرای حبس های کوتاه مدت به مجازات جایگزین حبس شامل ۲۸۰ ساعت فعالیت و خدمات عمومی رایگان در آن مجتمع محکوم شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان در توضیحات تکمیلی گفت: اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با اینگونه جرائم و دفاع از حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

قدیمی افزود: اجرای سریع اینگونه احکام با استفاده از ظرفیت های قانونی و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم مجدد و مشابه صورت می پذیرد و بر این اساس به هیچ فرد و گروهی اجازه نخواهیم داد با اقدامات هنجار شکنانه نظم شهر و امنیت جانی و روانی شهروندان را به مخاطره بیاندازند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.