جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درگیری نیروی زمینی ارتش با عناصر طالبان و داعش + جزئیات
    21 فروردین 1402 - 1:28
    شناسه : 247738
    0

    فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش(نزاجا) گفت: طی روزهای گذشته چند مرحله درگیری با عناصر طالبان و داعش داشتیم .

    پ
    پ

    نیروی زمینی ارتش با عناصر طالبان - درگیری نیروی زمینی ارتش با عناصر طالبان و داعش + جزئیات - ارتش

    ایرنا، یک فرمانده ارتش گفت: از ورود عناصر مهاجم در مرزهای شرقی به داخل کشور جلوگیری شد.

    فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش(نزاجا) گفت: طی روزهای گذشته چند مرحله درگیری با عناصر طالبان و داعش داشتیم و از ورود این عناصر به داخل کشور جلوگیری شد.

    سرتیپ امیر غلامعلیان روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ارتش (۲۹ فروردین) افزود: اینک نیروهای یگان قرارگاه منطقه ای جنوب‌شرق ارتش در نوار مرزی و در حساس ترین شرایط به نگهبانی و حراست از مرز و جلوگیری از اشرار و گروهک ها مشغول هستند و ۵۰ هزار نفر از افراد تردد کننده غیرمجاز مرزی نیز دستگیر شده اند.

    وی با اشاره به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: برنامه های هفته ارتش امسال به علت تنوع از ۱۹ فرودین آغاز شده است که تا سوم اردیبهشت ادامه دارد.

    فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: اقدامات و برنامه های ارتش در کرمان و در ابتدای سال ۱۴۰۲ با افتتاح بخش اطفال بیمارستان امام حسین(ع) آغاز و تاکنون سه بخش منحصربه فرد به این بیمارستان اضافه شده است.

    وی با بیان اینکه تاکنون در حوزه مغز و اعصاب ۲ هزار عمل جراحی مغز و اعصاب به صورت پیشرفته توسط متخصصان ارتش در کرمان انجام شده است تاکید کرد: خدمات رسانی ما محدود به قشر خاصی نیست و عموم مردم می توانند از تمامی امکانات پزشکی ارتش استفاده کنند.

    امیر غلامعلیان بیان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب، امام و رهبری و نیز غبارروبی مزار شهدا از جمله سردار شهید سلیمانی در نخستین روز از هفته ارتش انجام شد.

    وی گفت: امسال به مناسبت سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی، مراسمی در دانشگاه فرهنگیان کرمان در تجلیل از این بزرگوار خواهیم داشت و در این همایش از ۱۰ مقاله برتر تبیین اندیشه های صیاد شیرازی تجلیل خواهیم کرد.

    فرمانده ارشد ارتش در جنوب شرق کشور افزود: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، اطعام ایتام زیرپوشش کمیته امداد، محفل انس با قرآن کریم، ویزیت رایگان بیمارستان امام حسین(ع) در مناطق محروم شهر کرمان و غیره نیز در ایام هفته ارتش در کرمان برگزار می شود.

    وی تصریح کرد: همچنین در روز ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی رژه باشکوه یگان های موتوری وخودرویی و پرش چتربازان در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان برگزار می شود.

    امیر غلامعلیان اظهار داشت: همچنین امسال به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سرلشگر ولی الله قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی و اولین شهید ترور، مراسم بزرگداشتی در سوم اردیبهشت در کرمان اجرا می شود.

    وی افزود: نصب تابلو عکس شهید منصور قناتغستانی، اولین شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس در شهر کرمان، توزیع بسته های معیشتی و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد زیرپوشش کمیته امداد نیز برای ایام هفته بزرگداشت ارتش تدارک دیده شده است.

    امیر غلامعلیان با بیان اینکه قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نزاجا استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد را در بر می گیرد تاکید کرد: در بخش زهکلوت شهرستان رودبارجنوب ۳۷ کیلومتر جاده سازی برای مردم محروم با امکانات مهندسی ارتش در حال انجام و در استان سیستان و بلوچستان نیز ۹۰ کیلومتر آبرسانی انجام شده است.

    فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نزاجا بیان کرد: طی ۲ سال اخیر تمامی رودخانه های استان کرمان که در معرض سیلاب بودند توسط واحدهای مهندسی ارتش لایروبی، سیل‌بندها ترمیم و در سیلاب تابستان گذشته در رفسنجان و زرند خدمات رسانی انجام شد.

    وی بیان کرد: همچنین ۲ بیمارستان بیماران حاد تنفسی در شهرهای خاش و زاهدان در اوج دوران کرونا ساخته و تحویل داده شد و هم اکنون در مرز با افعانستان ۲۰۰ هزار دام توسط نیروهای ارتش آبرسانی می شود.

    امیر غلامعلیان بیان کرد: توسط ارتش جمهوری اسلامی ۲۸ مرحله توزیع اقلام معیشتی، زیستی، خواربار و جهیزیه در تمام شهرستان های استان کرمان بین جامعه هدف با همکاری کمیته امداد داشت.

    وی گفت: در حوزه منازل مسکونی سازمانی و شخصی نیز یک هزار و ۲۰۰ منزل مسکونی در کرمان، زاهدان و ایرانشهر ساخته و افتتاح شد؛ همچنین اینک ۴۳۲ واحد در شهر کرمان در حال ساخت است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.