جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41449 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گشایش همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر در رشت
    24 آذر 1395 - 11:35
    شناسه : 24812
    0

    همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر، امروز (چهارشنبه) با حضور محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در دانشگاه گیلان گشایش یافت. به گزارش «بامردم»، دبیر علمی همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر در حاشیه آغاز به کار این همایش به خبرنگاران گفت: ۱۳۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده که […]

    پ
    پ

    82345926-71247139-768x413

    همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر، امروز (چهارشنبه) با حضور محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در دانشگاه گیلان گشایش یافت.

    به گزارش «بامردم»، دبیر علمی همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر در حاشیه آغاز به کار این همایش به خبرنگاران گفت: ۱۳۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده که طبق نظر داوران، ۷۰ مقاله برای ارائه مورد پذیرش قرار گرفته است.
    مهدی اسمعیلی ورکی به اهمیت برگزاری نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر اشاره کرد و افزود: در مسیر دستیابی به اهداف پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات ناشی از بلایای طبیعی و یا تهدیدات بالقوه و بالفعل، نقش ژئوپلیتیکی و راهبردی سواحل شمالی کشور بسیار حائز اهمیت است.
    وی با بیان اینکه این همایش با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی، سازمان ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد حساسیت در سطوح مختلف مدیران، دانشگاهیان، مراکز پژوهشی، سازمان‌ها و نهادهای اثرگذار نسبت به موضوع پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر از اهداف مهم برگزاری این همایش است.
    دبیر علمی همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر اظهار داشت: تشویق نخبگان به انجام تحقیقات در حوزه‌های مرتبط، شناخت وضعیت، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه‌ گسترش فضای علمی و تحقیقاتی پدافند غیر عامل در کشور از دیگر اهداف برجسته این همایش ملی است.
    عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه عزم مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در ارائه ایده‌ها، راه‌حل‌ها و طرح‌های اجرایی در موضوع پدافند غیرعامل جدی است، افزود: فراخوان مقالات به همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و تا پایان آبان‌ماه ادامه داشت.
    وی گفت: اقتصاد دریامحور با رویکرد پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل در حوزه گردشگری و اکوتوریسم دریای خزر، حمل و نقل دریایی و الزامات پدافندی، منابع انرژی دریای خزر از نگاه پدافند غیرعامل ، نقش مناطق آزاد تجاری در توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه دریای خزر ، پدافند غیرعامل در بخش شیلات، کشاورزی، امنیت غذایی و توسعه پایدار در حوضه آبی دریای خزر از محورهای برگزاری این همایش علمی است.
    اسمعیلی ورکی آلودگی‌های زیست محیطی و بیولوژیک در دریای خزر، پدافند غیرعامل در مهندسی با رویکرد استان‌های شمالی، نفوذ دشمن، چالش‌ها و راهکارها با نگاه به مسائل استان‌های کرانه دریای خزر، معماری و شهرسازی استان‌های ساحلی با رویکرد پدافند غیرعامل، تهدیدات نوین در حوزه دریای خزر با نگاه آینده پژوهی (سایبری، زیستی، جنگ نرم) و فرهنگ، هویت، دین و ارزش های اجتماعی با رویکرد پدافند غیرعامل را از دیگر محورهای برگزاری این همایش علمی عنوان کرد.
    نخستین همایش پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تالار حکمت دانشگاه گیلان با هدف هم افزایی علمی و تولید دانش بومی مرتبط با مسائل دریای خزر و حوزه آن در زمینه پدافند غیرعامل برگزار می شود.
    عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، فروردین ماه امسال در حکمی استاندار گیلان را به عنوان رئیس همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه‌ دریای خزر منصوب کرد.
    هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل گفته می شود.


    منبع: ایرنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.