شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خبر ناگهانی : شغل هایی که به زودی از بین میروند!
    22 فروردین 1402 - 15:17
    شناسه : 248194
    0

    در سال جاری شغل های بسیاری از بین خواهند رفت ! اولین شغلی که از بینر خواهد رفت ، طراحی گرافیک است و کسانی که دوره آموزش فتوشاپ دیده اند . در این مقاله به تمامی سوالات و ابهامات شما در مورد از بین رفتن شغل ها پاسخ خواهیم داد.

    پ
    پ

    images 1681209962 64353a6a33f0d - خبر ناگهانی : شغل هایی که به زودی از بین میروند! -

    در سال جاری شغل های بسیاری از بین خواهند رفت ! زیرا سطح پیشرفت بشر به نقطه ای رسیده که دائما از تکنولوژی های جدید و به روز رو نمایی میکند و این امر سبب شده بسیاری از افراد احساس خطر در کار خود داشته باشند. همانطور که در گذشته هم این اتفاق بارها و بارها تکرا شده ؛ همانند جایگزینی دستگاه های بسته بندی محصولات که در خط تولید کارخانه ها استفاده میشود و بی نیاز از انسان ها شده است.

    هوش مصنوعی (AI) در سال های اخیر به سرعت در حال پیشرفت بوده و به بخش مهمی از بسیاری از صنایع تبدیل شده است. با افزایش محبوبیت هوش مصنوعی، نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است منجر به از دست دادن شغل شود. ما در این مقاله تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل و پیامدهای بالقوه برای آینده این کار ها را بررسی خواهیم کرد.

    در ابتدا، مهم است که بدانیم هوش مصنوعی چیست و چه کاری می تواند انجام دهد. هوش مصنوعی به توانایی ماشین‌ها برای انجام وظایفی اشاره دارد که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند یادگیری، حل مسئله و تصمیم‌گیری ؛ هوش مصنوعی می تواند در صنایع مختلف، از جمله مراقبت های بهداشتی، مالی، حمل و نقل و تولید، برای خودکارسازی کارهای تکراری و وقت گیر، کاهش خطاها و بهبود کارایی استفاده شود.

    اولین شغلی که میخواهیم به آن بپردازیم طراحی گرافیک است.هوش مصنوعی (AI) صنایع مختلف از جمله طراحی گرافیک را متحول می کند. با ظهور فناوری هوش مصنوعی، بسیاری از طراحان گرافیک نگران تأثیر بالقوه آن بر شغل خود هستند. با این حال، هوش مصنوعی جایگزینی برای طراحان گرافیک نیست، بلکه ابزاری است که می تواند به افرادی که با دیدن  دوره جامع آموزش فتوشاپ حداقل مفاهیم پایه گرافیک را درک کرده اند کمک کند و خلاقیت و کارایی آنها را افزایش دهد.

    images 1681209962 64353a6a443d1 - خبر ناگهانی : شغل هایی که به زودی از بین میروند! -

    هوش مصنوعی در طراحی گرافیک و فتوشاپ

    هوش مصنوعی با خودکار کردن کارهای تکراری مانند ویرایش تصویر، تصحیح رنگ و تغییر اندازه، صنعت طراحی گرافیک را متحول می کند. برای مثال، فناوری Sensei AI Adobe می‌تواند به‌طور خودکار پس‌زمینه‌های تصاویر را حذف کند، نور و کنتراست را تنظیم کند و حتی جفت‌های فونت را پیشنهاد دهد. این فناوری باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان طراحان می شود و به آنها اجازه می دهد تا روی کارهای خلاقانه تری تمرکز کنند.

    در حالی که هوش مصنوعی روش کار طراحان گرافیک را تغییر می دهد، ولی جایگزینی برای آنها نیست. فناوری هوش مصنوعی فقط به اندازه فردی که از آن استفاده می کند خوب است و نمی تواند خلاقیت و اصالت یک طراح انسانی را تکرار کند. یعنی یک طراح باید با دیدن دوره آموزش فتوشاپ به مهارت‌هایی که طراحان گرافیک دارند، مانند خلاقیت، تفکر انتقادی و حل مسئله، که توسط هوش مصنوعی غیرقابل جایگزینی هستند، برسند.

    با این حال، هوش مصنوعی در حال تغییر الزامات شغلی برای طراحان گرافیک است. اکنون طراحان باید در ابزارها و فناوری‌های هوش مصنوعی مهارت داشته باشند تا بتوانند در صنعت رقابت کنند. این بدان معناست که طراحان گرافیک باید به طور مستمر مهارت داشته باشند و با فناوری های جدید سازگار شوند تا مرتبط باقی بمانند.

    ابزارها و فناوری‌های هوش مصنوعی برای طراحان و گرافیست ها

    همینطور که در بالا گفتیم طراحان و گرافیست ها اگر میخواهند از فناوری هوش مصنوعی عقب نیفتند و حرفه خودشان رو در خطر نیندازند باید با ابزارها و فناوری های مصنوعی آشنا باشند و در آنها مهارت کافی را داشته باشند. در ادامه به بهترین و مهم ترین سایت های هوش مصنوعی در زمینه گرافیک و فتوشاپ میپردازیم.

    images 1681209962 64353a6a515ff - خبر ناگهانی : شغل هایی که به زودی از بین میروند! -

    ابزار هوش مصنوعیAdobe Sensei (بی نیازی از برنامه های گرافیکی!)

    Adobe Sensei یک فناوری هوش مصنوعی است که توسط شرکت آدوبی توسعه داده شده است. این هوش مصنوعی با نرم افزارهای طراحی محبوب Adobe از جمله فتوشاپ، ایلستریتور و ایندیزاین یکپارچه شده است . با Adobe Sensei، طراحان میتوانند تشخیص و پردازش تصویر پیشرفته، رنگ‌آمیزی خودکار و سایر ویژگی‌های پیشرفته را انجام بدند که میتونه به آنها کمک کنه تا طرح‌های بهتری را با کارایی بیشتری ایجاد کنند.

    ابزار هوش مصنوعی Canva AI (طراحی در کوتاه ترین زمان!)

    Canva یک ابزار طراحی آنلاین محبوب هست که از هوش مصنوعی برای ارائه ویژگی های طراحی پیشرفته به کاربران خود استفاده می کند. با استفاده از Canva AI، کاربران می توانند به سرعت طرح های گرافیکی مثل طراحی پوسترها، طراحی کارت ویزیت ،طراحی لوگو ، کارت های تبریک ، پست های شبکه های اجتماعی و موارد دیگر رو ایجاد کنن. این ابزار به کاربران اجازه میدهد تا عناصر طراحی را انتخاب کنند و بعد در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک طرح نهایی را تولید کنند.

    ابزار هوش مصنوعی RestorePhotos (تبدیل عکس پیکسلی به HD !)

    قطعا برای تمام گرافیست ها و طراحان پیش آمده که برای طراحی به دنبال عکس های باکیفیت باشند ولی بعد از گشت و گذار زیاد در اینترنت نتوانند عکس باکیفیت پیدا کنند. با استفاده از این هوش مصنوعی دیگر نباید نگران عکس های بی کیفیت باشند.

    با استفاده از هوش مصنوعی RestorePhotos ، کاربران میتونند تصاویر قدیمی خودشان را اسکن کنند و سپس با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، تصاویر خودشان را به صورت خودکار و با کیفیت بهبود یافته بازسازی کنند.

    ابزار هوش مصنوعی Logomaker AI (ساخت لوگوی جذاب و رایگان!)

    Logomaker AI یک سیستم هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه میدهد به صورت خودکار و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، لوگوهای حرفه ای را برای خود تولید کنند. این سیستم از تکنولوژی های یادگیری عمیق و شبکه های عصبی برای تشخیص الگوها و نمادهای مشابه در طرح های قبلی استفاده می کند تا به کاربران پیشنهادهایی برای طراحی لوگو ارائه کند.

    سخن پایانی

    هوش مصنوعی صنعت طراحی گرافیک را متحول می کند، اما جایگزینی برای طراحان گرافیک نیست. هوش مصنوعی ابزاری است که خلاقیت و کارایی طراحان را افزایش می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد روی کارهای خلاقانه‌تر تمرکز کنند. طراحان گرافیک باید به طور مداوم خود را با فناوری های جدید وفق دهند تا در صنعت رقابت کنند. با ادامه پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، فرصت‌های شغلی جدیدی در این صنعت پدیدار خواهد شد که به افرادی نیاز دارد که درک عمیقی از فناوری هوش مصنوعی و کاربرد آن در فرآیند طراحی داشته باشند.

    منبع : آکادمی آموزش گرافیک

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.