جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هرگونه شکار باید با اخذ پروانه شکار باشد | دریافت مجوز به منزله شکار در کلیه محیط ها نمی‌باشد | وجوهات دریافتی برای اخذ مجوز به حساب های دولتی واریز می‌شود
    25 آذر 1395 - 0:14
    شناسه : 24826
    0

    مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هرگونه شکار باید با اخذ پروانه شکار باشد، این پروانه با توجه نوع پروانه از نظر نوع جانور مورد شکار و تعدا مجاز شکار متفاوت می باشد. در پی طرح و ارسال چند سوال پیرامون موضوعات محیط زیستی توسط مخاطبین رسانه خبری تحلیلی بامردم، و درخواست پیگیری این […]

    پ
    پ

    مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هرگونه شکار باید با اخذ پروانه شکار باشد، این پروانه با توجه نوع پروانه از نظر نوع جانور مورد شکار و تعدا مجاز شکار متفاوت می باشد.

    در پی طرح و ارسال چند سوال پیرامون موضوعات محیط زیستی توسط مخاطبین رسانه خبری تحلیلی بامردم، و درخواست پیگیری این عزیزان از «بامردم»،  بر آن شدیم تا در قالب یک مصاحبه اختصاصی به صورت پرسش و پاسخ با قربانعلی محمد پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، سوالات مخاطبین گرامی «بامردم» را پاسخ دهیم.

     

    %d9%82%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%d8%b9%d9%84%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d9%be%d9%88%d8%b1

    بامردم: روند دریافت مجوز شکار و اسلحه شکاری چگونه است؟ آیا مراحل دشواری دارد؟

    محمد پور با بیان اینکه دریافت مجوز سلاح شکاری از طریق معاونت اسلحه و مهمات و مواد ناریه ارتش و سپاه پاسداران صورت می‌گیرد، گفت: همچنین تولید و فروش و واردات سلاح مجاز شکاری توسط وزارت دفاع انجام گرفته و برای هر کدام هزینه دریافت می‌شود که دارای مصوبات مربوط به خود می باشد و همه وجوهات دریافتی به حساب های دولتی واریز می‌گردد.

    بامردم: آیا برای دریافت مجوز مبلغی می بایست پرداخت شود؟ هزینه دریافت مجوز چقدر می باشد و این هزینه دریافتی در کجا ذخیره یا هزینه می شود؟

    مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار کرد: هرگونه شکار باید با اخذ پروانه شکار باشد، این پروانه با توجه نوع پروانه از نظر نوع جانور مورد شکار و تعدا مجاز شکار متفاوت می باشد.

    وی افزود: انواع پروانه های شکار دارای قیمت‌های متفاوتی است که وجوه دریافتی به حساب درآمدهای دولتی واریز شده و هزینه کرد آن از طریق دولت و خزانه صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود که ممکن است این هزینه‌ها برای بهسازی محیط زیست نیز اسنفاده گردد.

    بامردم: دریافت مجوز به منزله شکار آزاد در همه محیط های طبیعی می‌باشد؟ یا شرایطی دارد

    محمد پور خاطرنشان کرد: دریافت مجوز به منزله شکار در کلیه محیط ها نمی‌باشد و شکار در محدوده «مناطق شکار ممنوع» و همچنین مناطق چهارگانه، ممنوع است، هم‌چنین شکارچیان مجاز به شکار تعداد محدود و در مکانها و مناطق آزاد می‌باشند.

    بامردم: با وجود قوانین موجود، عده ای بدون مجوز اقدام به شکار می‌کنند، چه تمهیداتی برای برخورد با این افراد اندیشیده شده؟

    هرگونه شکار بدون مجوز ممنوع بوده و با متخلفین براساس قانون برخورد خواهد شد و متخلفین با تشگیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.