×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

امروزه به دلایل متفاوتی نظیر خستگی یا مشکلات جسمی و… صحبت از امر تزریقات در منزل و پانسمان در منزل به میان آمده است، تزریقات و پانسمان در منزل از مزیت های فراوانی برخوردار می باشد، من جمله صرفه جویی در هزینه ها و صرفه جویی در زمان، اما آیا هر شخصی می تواند این امور را صحیح، امن و بدون خطر انجام دهد؟

طبیعتاً خیر! به یاد داشته باشید تزریقات و پانسمان از زیر مجموعه های مهم رشته پرستاری می باشند و انجام آن ها نیازمند تخصص و تجربه می باشد و هر گونه سهل انگاری در انجام آن ها می تواند برای بیمار خطرات جانی نیز به دنبال داشته باشد.

در ادامه به برخی از خطرات عوارض تزریقات و پانسمان اشتباه اشاره خواهیم کرد و به شما موسسه ای را معرفی خواهیم کرد که خدمات پانسمان و تزریقات در منزل را توسط پرستاران مجرب و آموزش دیده در منزل ارائه می کند.

injections at home1 - تزریقات و پانسمان در منزل خوب است یا بد؟ - پانسمان

عوارض انجام اشتباه تزریقات

در صورت عدم رعایت نکات لازم، کلیه میکروب هایی که در مواد تزریقی وجود دارند و آلودگی های روی پوست می توانند به بدن وارد شوند و منجر به عفونت های جدی شوند، همچنین درصورتی که شخص فاقد مهارت باشد، ممکن است شکستگی رگ های خونی و یا آسیب های عصبی یا عضلانی اتفاق بیفتد.

عوارض ناشی از انجام اشتباه تزریقات عضلانی

  • درد در محل تزریقات
  • شکستن سوزن در بدن
  • عفونت و آبسه
  • و موردی خطرناک تر از سایرین که ورود سوزن به داخل عصب می باشد، این موضوع می تواند موجب فلج شدن و ناکار آمدی همیشگی عضو شود.

عوارض ناشی از انجام اشتباه تزریقات وریدی

به طور کلی اشتباه در شناسایی روش و نوع تزریق و یا اشتباه و ناآگاهی در نحوه مخلوط کردن داروهای تزریقی می تواند به شوک و یا حتی مرگ بیمار منجر شوند، التهاب رگ، خونریزی زیر پوستی، عفونت محل تزریق و یا ادم ریوی شود.

با انجام چه اقداماتی می توان از عوارض تزریق اشتباه جلوگیری کرد؟

  1. اولین نکته قابل توجه، بهره بردن از خدمات مؤسساتی است که تزریقات در منزل را با ایمنی و توسط پرستاران ماهر ارائه می کنند.
  2. مورد بعدی این است که تزریقات دارویی را به هیچ وجه نباید خودسرانه انجام داد و لازم است که دستور تزریق و نوع آن ها را پزشک تجویز کرده باشد.
  3. انجام تزریقات نیز باید توسط شخصی دارای مهارت و دانش در تزریقات انجام شود.
  4. پیش از تزریقات باید تاریخ مصرف سرنگ و داروی تزریقی را بررسی کرد.
  5. کسی که تزریقات را انجام می دهد، باید دستان خود را به خوبی با آب و صابون بشوید و بعد هم از دستکش استفاده کند.
  6. محل تزریق باید با پنبه یا پد الکلی، استریل شود و این پنبه یا پد نباید از پیش آماده شده باشد.
  7. فرو بردن سوزن و خارج کردن آن باید سریعاً انجام شود اما تزریق دارو باید به آهستگی صورت پذیرد.
  8. پس از تزریق، بهتر است محل تزریق را ماساژ ندهید چرا که موجب می شود دارو زودتر از حالت مناسب جذب شود.

injections at home2 - تزریقات و پانسمان در منزل خوب است یا بد؟ - پانسمان

عوارض انجام اشتباه پانسمان

انجام پانسمان و یا تعویض پانسمان ممکن است امری ساده به نظر برسد اما در حقیقت پانسمان کردن موضوعی است که اگر توسط کادر درمان صورت نپذیرد، ممکن است عوارض جبران ناپذیری چون به تأخیر انداختن روند بهبودی و یا عفونت زخم را به همراه داشته باشد که این موضوع کاملاً مخالف هدف پانسمان که همان تسریع بهبودی زخم است می باشد.

علاوه بر مورد ذکر شده، انجام پانسمان باید توسط شخصی آموزش دیده و ماهر انجام شود چرا که هر نوع آسیب دیدگی و زخم، برای بهبود خود به نوع خاصی از پانسمان نیاز دارند.

تعویض پانسمان در منزل با سپید گستر

در اغلب موارد، بیماران برای تعویض و یا انجام پانسمان به مراکز درمانی مراجعه می کنند،، چه بسا بیماران امکان خروج از خانه را به دلیل ناتوانی جسمی نداشته باشند، اما با وجود مؤسسات ارائه کننده خدمات پانسمان در منزل دیگر لزومی به مراجعه افراد و تحمل دشواری های رفت و آمد به این مراکز نیست.

انجام پانسمان توسط کادر سپید گستر توسط اشخاص حرفه ای و کاملاً استرلیزه صورت می پذیرد، در صورتی که ساکن هر یک از مناطق تهران و کرج می باشید می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۲۸۳۳۵ تماس بگیرید تا پرستاری ماهر به صورت فوری به منزل شما اعزام شود.

انجام کدام پانسمان ها توسط کادر سپید گستر صورت می گیرد؟

پرستاران حرفه ای سپید گستر با تخصص خود کلیه پانسمان ها را در منزل و استریل انجام می دهند.

bandage at home4 - تزریقات و پانسمان در منزل خوب است یا بد؟ - پانسمان

پانسمان زخم دیابتی

انجام این پانسمان که باید با حساسیت ویژه صورت پذیرد، توسط کادر سپید گستر انجام می شود.

پانسمان زخم باز منزل

در مورد زخم های باز لازم است اشاره کنیم که منشأ این زخم ها باید شناسایی شوند، بنا بر اینکه زخم ساییدگی باشد، سوراخ شدگی، بریدگی و یا جداشدگی نوع پانسمان آن ها متفاوت است که کلیه آن ها توسط کادر سپید گستر صورت پذیرد.

پانسمان زخم سوختگی در منزل

سوختگی درجه های متفاوتی را دارا می باشد که بر همین مبنا هر کدام پانسمان مناسب و تخصصی خود را لازم دارند.

پانسمان زخم بستر در منزل

از آن جایی که زخم بستر در لایه های زیرین خود عفونی می باشد، پانسمان آن باید توسط شخصی انجام شود که دوره های پانسمان زخم بستر را گذرانده باشد، انجام پانسمان زخم بستر به صورت تخصصی توسط پرستاران ماهر سپید گستر انجام می شود.

پانسمان زخم بخیه در منزل

پس از انجام جراحی معمولاً زخمی بر بدن باقی می ماند که نیازمند مراقبت و تعویض پانسمان منظم می باشد.

bandage at home3 - تزریقات و پانسمان در منزل خوب است یا بد؟ - پانسمان

برای انجام پانسمان در منزل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

شخصی که پانسمان را انجام می دهد باید پیش از انجام پانسمان، دست های خود را کامل بشوید، به حریم خصوصی بیمار و عزت نفس او احترام بگذارد، تخت بیمار را تنظیم کند و برای رسیدن به پوزیشن راحت برای بیمار کمک کند.

انجام پانسمان و تزریقات در منزل با سپید گستر

موسسه سپید گستر از سال ۱۳۸۷ با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه همراه با ایجاد حس امنیت و آرامش در بیماران و خانواده های آنان آغاز به فعالیت کرده است.

این موسسه با سابقه تنها با پرستاران آموزش دیده، مجرب و دارای مدارک لازم همکاری می کند، ضمناً بر کلیه امور به طور مداوم نظارت می کند.

ضمناً از کلیه مجوزهای لازم وزارت بهداشت برخوردار بوده و در صورت تماس شما، پرستاری را از نزدیک ترین نقطه به منزلتان اعزام می نماید، لازم به ذکر است، هزینه پانسمان و تزریقات در منزل مطابق نرخ مصوب و کاملاً منصفانه محاسبه می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.