جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نان را فریز نکنید
    27 فروردین 1402 - 18:58
    شناسه : 249039
    0

    بیشتر افراد به‌دلیل مشغله‌های مختلف مقدار بیشتری نان را خریداری و در فریزر نگه می‌دارند. این تصمیم شاید سهولت در مصرف داشته ‌باشد اما انتخاب صحیح تغذیه نخواهد بود.

    پ
    پ

    - نان را فریز نکنید - فریز کردن نان

    بر اساس توصیه برخی از کارشناسان، نان را به غیر از موارد ضروری در فریزر نگهداری نکنید.

     دلایل فریز نکردن نان را در ادامه می‌خوانید:

    از دست ‌دادن کیفیت نان

    نان محصول تازه و فاسدشدنی است که از آرد، آب، مخمر و نمک تهیه می‌شود. گرچه انجماد مدت نگهداری نان را طولانی‌تر می‌کند اما می‌تواند بر کیفیت آن تاثیر بگذارد. در زمان یخ‌زدن، نان خشک‌تر و تردتر می‌شود که در نتیجه طعم و بافت آن تغییر می‌کند. همچنین، هنگام انجمادزدایی نان ممکن است رطوبت کیسه فریزر باعث خیس‌شدن و چسبندگی نان شود.

    کاهش ارزش تغذیه ای نان

    نان حاوی ریزمغذی‌هایی مانند فیبرها، ویتامین‌ها و املاح است که در زمان انجماد بخشی از آنها تغییر می‌کند. ویتامین‌ها در برابر گرما و اکسیداسیون حساس هستند و انجماد این روند را تسریع می‌کند. به‌علاوه، انجماد سبب تغییر در فیبرهای غذایی شده و ارزش تغذیه ای آن را کاهش می‌دهد.

    تغییر طعم نان

    نان تازه طعم و مزه دلچسبی دارد. با این حال زمانی که نان در فریزر منجمد می‌شود، طعم آن تغییر می‌کند. در این شرایط، مولکول‌های نان جابجا و شکسته می‌شوند که در نتیجه بر کیفیت نان تاثیر می‌گذارد. همچنین، نان در مجاورت دیگر خوراکی‌های موجود در فریزر، طعم و مزه مختلفی به خود می‌گیرد.

    اما بهترین روش نگهداری نان

    نان تازه بهترین عطر و طعم را دارد و هرچه زودتر مصرف شود، کیفیت بهتری خواهد داشت. نان را می‌توان تا دو روز در شرایط معمولی که خیلی گرم نباشد نگهداری کرد اما مسلما کمی سفت می‌شود و طعم دلچسب خود را از دست می‌دهد. برای افزایش ماندگاری می‌توان نان را در کاغذ بهداشتی مواد غذایی پیچید و در محیط خشک و خنک قرار داد. در صورت ضرورت برای نگهداری نان در فریزر نیز بهتر است نان را پس از اینکه کمی خنک شد در کیسه فریزر بدون‌منفذ قرار دهید و بلافاصله درون فریزر بگذارید. برای انجمادزدایی نان نیز نباید آن را در معرض حرارت مستقیم گذاشت زیرا نان می‌سوزد و ارزش تغذیه ای خود را از دست می دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.