پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هزینه ورود پلیس به مقوله بی‌حجابی «سنگین» است ‌/ نباید باعث «لجاجت زنان و دختران» شد
    28 فروردین 1402 - 3:10
    شناسه : 249091
    0

    صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در روزنامه همشهری نوشت:حجاب، امری شرعی و دینی است، به‌طوری که همگان باید آن‌ را رعایت کنند. اما راهکارهای اینچنینی که فرماندهی انتظامی کشور قصد اجرای آن را دارد و می‌خواهد از ارائه خدمات به بی‌توجهان حجاب خودداری کند، باید با کمترین هزینه و ضرر اجرا شود.

    پ
    پ

    بد حجابی بی حجابی 2 - هزینه ورود پلیس به مقوله بی‌حجابی «سنگین» است ‌/ نباید باعث «لجاجت زنان و دختران» شد - بی‌حجابی

    جامعه ما از لحاظ فرهنگی در شرایط خوبی قرار ندارد. از طرفی دشمن نیز به‌دنبال ایجاد فضای دوقطبی در کشور است. این فضای دوقطبی هم در ‌شأن جامعه اسلامی و هم به نفع آن نیست.

    این سبک زندگی که برخی از آقایان و خانم‌ها در جامعه انتخاب کرده‌اند یعنی همین بی‌توجهی‌ها به امر حجاب و عفاف و قانون‌شکنی‌های پیرامون آن، علاوه بر اینکه نقض قوانین کشور است، باعث آزردگی خاطر مومنین و مردم نیز شده است.

    حجاب، امری شرعی و دینی است، به‌طوری که همگان باید آن‌ را رعایت کنند. اما راهکارهای اینچنینی که فرماندهی انتظامی کشور قصد اجرای آن را دارد و می‌خواهد از ارائه خدمات به بی‌توجهان حجاب خودداری کند، باید با کمترین هزینه و ضرر اجرا شود. به‌طوری که موجب لجاجت زنان و دختران نشود. در حقیقت بایستی در جامعه به نوعی ایمنی برسیم و در سایه این امنیت همه از نعمات جامعه اسلامی بهره‌مند شوند.

    پس نمی‌شود عده‌ای به‌طور خودجوش حجاب را در ایران اسلامی رعایت نکنند چون تنها کسی که از این کشف حجاب و قانون‌شکنی‌ها سود می‌برد، دشمن است. درواقع دشمن از این راه به‌دنبال ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف جامعه است. پس باید یک‌سری اقدامات ایجابی در جامعه انجام شود و چه خوب است این اقدامات و فرهنگسازی‌ها را از سنین پایین در خانم‌ها شروع کنیم. چون حجاب از سن نوجوانی بر دختران واجب می‌شود و باید همزمان با این امر شبهات آنان نیز پیرامون حجاب و عفاف برطرف شود. همزمان باید یک‌سری اقدامات را مثل همین منع ارائه خدمات به بی‌حجاب‌ها در جامعه اجرایی کنیم تا با کسانی که از روی لجاجت بی‌قانونی می‌کنند، برخورد شود. یعنی همین کاری که فرماندهی انتظامی کشور قصد انجام آن را دارد.اما این نکته را یادآور می‌شوم که راهکار پلیسی اصلا پیشنهاد نمی‌شود. چون قطعا این کار شدنی نیست و تنها هزینه‌های جامعه را بیشتر می‌کند.

    در مجموع همین اقداماتی که فراجا می‌خواهد انجام دهد، چون به‌صورت غیرمستقیم با قانون‌شکنان حجاب برخورد می‌شود، امر پسندیده‌ای است.درحقیقت وقتی فردی جرمی در جامعه انجام می‌دهد، قاضی متناسب با آن جرم برایش حکم تعیین می‌کند. پس باید تناسب را در امر قانون‌شکنی حجاب درنظر بگیریم و با قانون‌شکنان متناسب با جرمشان برخورد کنیم. البته این برخوردها تا جایی که ممکن است باید در سایه رافت اسلامی صورت بگیرد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.