شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لباس مناسب تابستان
    09 اردیبهشت 1402 - 17:24
    شناسه : 250288
    1

    فصل تابستان یکی از فصل‌های گرم سال است و افراد در این فصل معمولاً از لباس‌های نازک و خنک استفاده می‌کنند. انتخاب لباس مناسب در این فصل از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند به خنک نگه‌داشتن افراد کمک زیادی کند، ازاین‌رو با فرارسیدن فصل گرما، معمولاً افراد به‌دنبال خرید لباس‌های نو و جدید هستند که پارچهٔ آن‌ها متناسب با فصل باشد.

    پ
    پ

    پارچه فصلی تابستان دارای ویژگی‌های است که متناسب با این فصل است. به‌طوری‌که تاروپودر آن‌ها به‌گونه‌ای است که در کنار سبک بودن، بدن افراد را نیز خنک نگه می‌دارند. نکتهٔ دیگری که درمورد لباس‌های مناسب این فصل مهم است، مدل دوخت است. هرساله مدل جدیدی از لباس‌ها در بازار به فروش می‌رسند. به عبارتی لباس‌ها با مدل و رنگ خاصی مد می‌شود. افراد خوش‌پوش همیشه به دنبال جدیدترین و خاص‌ترین مدل و رنگ لباس هستند. خوشبختانه لباس‌های فصل تابستان بسیار متنوع هستند و ازاین‌رو هر فردی می‌تواند به‌راحتی لباس موردعلاقهٔ خود را از بازار خریداری کند یا آن را سفارش دهد.

    در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با چند پارچه فصلی مناسب برای تابستان آشنا کنیم که امسال بسیار ترند هستند.

    پارچه فصلی تابستان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

    همان‌طور که می‌دانید، در فصل‌های نیمهٔ اول سال، دمای هوا بالاست و همین باعث افزایش تعریق بدن می‌شود، ازاین‌رو انتخاب لباس‌هایی که از پارچه‌های خنک دوخته شده‌اند، به خنک نگه‌داشتن بدن کم زیادی می‌کنند، به همین دلیل افراد باید هنگام خرید پارچه‌های بهاری و تابستانی، به ویژگی پارچه‌های آن‌ها توجه داشته باشند. ازجمله پارامترهایی که در پارچه‌های فصل بهار و تابستان باید وجود داشته باشد عبارت است از:

    • جنس آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام عرق‌کردن به بدن نچسبند.
    • رنگ و لعاب و ظاهری زیبا داشته باشند. معمولاً پارچه‌های با رنگ روشن و دارای طرح‌های متنوع، برای فصل تابستان مناسب هستند.
    • جنس پارچه به‌گونه‌ای باشد که هنگام نشستن چروک نشود.
    • در صورت شستشو سایز آن تغیر نکند.
    • سبک و خنک باشد.
    • جنس پارچه نرم و لطیف باشد تا باعث خارش پوست بدن نشود.
    • تراکم تاروپود پارچه مناسب باشد.

    photo ۲۰۲۳ ۰۴ ۲۹ ۱۷ ۲۱ ۰۲ 2 - لباس مناسب تابستان -

    چند پارچهٔ مناسب برای دوخت لباس‌های تابستانی و بهاری

    بعد از دانستن ویژگی‌های پارچه فصلی تابستان، خوب است که شما را با چند پارچهٔ مناسب این فصل آشنا کنیم. شایان ذکر است که تنوع پارچه‌های مناسب برای این فصل بسیار زیاد است. به‌طوری‌که هرکدام از آن‌ها نیز دارای یک‌سری ویژگی خاص هستند، به همین دلیل قبل از انتخاب پارچه، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای چه مدل لباسی نیاز به خرید پارچه دارید. برای مثال اگر به دنبال خرید پارچه برای دوخت مانتو هستید، باید پارچه‌هایی را انتخاب کنید که در حین خنک بودن زود چروک نشوند، اما اگر به دنبال خرید پارچه برای دوخت لباس راحتی هستید، باید به دنبال پارچه‌های نرم و لطیف باشید. پارچه‌های زیر برای دوخت لباس‌های تابستانی بسیار مناسب هستند:

    • پارچه شانتون

    اگر به دنبال یک پارچه بهاری مناسب برای دوخت مانتو یا شومیز مجلسی هستید، پارچه شانتون گزینهٔ بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این پارچه یکی از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای فصل‌های گرم سال است. از ویژگی‌های برجستهٔ آن می‌توانیم به ظاهر شیک، چروک نشدن و خوش دوختی آن اشاره کنیم. افراد می‌توانند از شانتون برای دوخت لباس‌های مهمانی و رسمی نیز استفاده کنند. تنوع رنگ در این جنس بسیار زیاد است و به همین دلیل هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقهٔ خود، از آن استفاده کند.

    images 1680851248 642fc130e45f0 - لباس مناسب تابستان -

    • پارچه نخی یا پنبه‌ای

    پارچه‌های نخی یا پنبه‌ای یکی از بهترین و مناسب‌ترین پارچه‌ها برای فصل تابستان و بهار هستند. ازآنجایی‌که هوا به خوبی از بین تاروپود این پارچه‌ها عبور می‌کند بدن با پوشیدن لباس‌های نخی یا پنبه‌ای احساس گرما نخواهد کرد. از این پارچه‌ها می‌توان برای دوخت انواع لباس راحتی، لباس کودکان، شلوار زنانه و… می‌توان از این مدل پارچه‌ها استفاده کرد.

    اگر به دنبال یک پارچه فصلی بی‌رقیب برای فصل تابستان هستید، حتماً پارچه کرپ را انتخاب کنید. کرپ یک پارچه تابستانی بسیار زیبا و شیک است. این پارچه دارای انواع مختلفی است و به همین دلیل نیز برای دوخت انواع لباس بهاری و تابستانی، گزینه‌ای بسیار عالی است. این پارچه در حین زیبایی، بسیار خنک و نرم و لطیف بوده و به‌هیچ‌وجه پوست بدن را اذیت نمی‌کند. برای دوخت انواع لباس‌های مجلسی، مانتو، لباس راحتی، شومیز مجلسی و… می‌توان از این پارچه استفاده کرد. تنوع رنگی در پارچه‌های کرپ بسیار زیاد است و به همین دلیل هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقهٔ خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

    photo ۲۰۲۳ ۰۴ ۲۹ ۱۷ ۲۱ ۰۴ - لباس مناسب تابستان -

    پارچه لینن یک پارچه فصلی مناسب برای تابستان است که دارای ظاهری بسیار زیبا و شیک است. این پارچه‌ها در اصل از جنس کتان بوده به همین دلیل بسیار خنک هستند. از این پارچه می‌توان برای دوخت انواع مانتوهای رسمی و مینیمال استفاده کرد. پارچه‌های لینن در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند به همین دلیل افراد با سلیقه‌های متفاوت می‌توانند از آنها استفاده کنند. مانتوهای لینن امسال که سال 2023 است بسیار پرطرف‌دار و ترند هستند.

    • پارچه ابریشمی

    پارچه‌های ابریشمی جزو پارچه‌های نرم، لطیف، سبک و بسیار خنک هستند. از دیرباز تاکنون پارچه‌های ابریشمی جایگاه ویژه‌ای در بین سایر پارچه‌ها داشته‌اند. این پارچه دارای ظاهری بسیار زیبا و شیک بوده و برای دوخت انواع لباس‌های مجلسی، لباس‌خواب، مانتو و لباس راحتی، گزینهٔ بسیار مناسبی است. لباس‌های ابریشمی همیشه ترند و مد هستند و هیچ‌وقت قدیمی و ازمدافتاده نمی‌شوند. به همین دلیل اگر به دنبال پارچه‌ای هستید که برای چند سال بتوانید از آن استفاده کنید، حتماً پارچه ابریشمی را انتخاب کنید.

    images 1680851187 642fc0f3984c2 - لباس مناسب تابستان -

    خلاصه

    به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که پارچه فصلی مناسب برای تابستان و بهار سبک، نرم و لطیف و خنک هستند. تنوع پارچه بهاری و تابستانی بسیار زیاد است و به همین دلیل افراد باید قبل از خرید پارچه به این نکته توجه کنند که برای دوخت چه لباسی نیاز به خرید پارچه دارند. پارچه لینن، ابریشمی، کتان، پنبه‌ای، نخی، کرپ، شانتون و… گزینهٔ بسیار مناسبی برای دوخت لباس تابستان هستند. برای خرید انواع پارچه‌های فصلی مناسب برای فصل تابستان و بهار می‌توانید به سایت پارچه‌فروشی عاقبتی مراجعه کنید. در این سایت انواع پارچه با قیمت و کیفیتی بسیار مناسب به فروش می‌رسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.