جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هزینه اجاره خودرو چقدر است؟ عوامل موثر در تعیین قیمت کرایه خودرو
    10 اردیبهشت 1402 - 12:35
    شناسه : 250410
    0

    فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت اجاره خودرو تاثیرگذارند که مهمترین آن عبارت‌اند از قیمت روز خودرو ، هزینه بیمه و خدمات خودرو، مدت زمان اجاره و غیره که هر کدام باید به طور جداگانه بررسی شوند. این فاکتورها ممکن است سبب بروز تفاوت چشمگیر میان قیمت‌های ارائه شده توسط شرکت‌های اجاره خودرو شوند. لذا، پیش از ثبت سفارش خود حتما به عوامل موثر در تعیین تعرفه کرایه ماشین توجه کنید.

    پ
    پ

    اجاره خودرو به عنوان یک ایده جذاب برای کاهش هزینه‌های رفت و آمد محسوب می‌شود. تا چند سال قبل هیچکس تصورش را هم نمی‌کرد که شرکت‌های رنت ماشین در ایران نیز تاسیس شوند. اما چندین شرکت بزرگ نظیر کاسپین رنت ، هما گشت یا هما رنت به این مهم دست یافته‌اند و با ارائه خدمات کرایه خودرو تحولی بزرگ در صنعت حمل و نقل کشور رقم زده‌اند. اما، سوالی که پیش از هر چیزی ذهن مخاطبان را به خود مشغول می‌کند، هزینه اجاره خودرو است.

    فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت اجاره خودرو تاثیرگذارند که مهمترین آن عبارت‌اند از قیمت روز خودرو ، هزینه بیمه و خدمات خودرو، مدت زمان اجاره و غیره که هر کدام باید به طور جداگانه بررسی شوند. این فاکتورها ممکن است سبب بروز تفاوت چشمگیر میان قیمت‌های ارائه شده توسط شرکت‌های اجاره خودرو شوند. لذا، پیش از ثبت سفارش خود حتما به عوامل موثر در تعیین تعرفه کرایه ماشین توجه کنید.

    images 1682807349 644d9a352e2da - هزینه اجاره خودرو چقدر است؟ عوامل موثر در تعیین قیمت کرایه خودرو -

    عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت اجاره خودرو

    همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، عوامل زیادی در تعیین قیمت نهایی رنت ماشین تاثیرگذارند که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

    • روزهای اجاره خودرو
    • زمان رزرو خودرو
    • محل اجاره خودرو
    • نحوه تحویل خودرو
    • کیلومتر شمار
    • جریمه‌ها، هزینه‌های جانبی
    • نوع خودرو
    • خسارت‌های وارده بر خودرو

    روزهای اجاره خودرو

    یکی از مهمترین شاخصه‌هایی که در تعیین نرخ اجاره خودرو تاثیرگذار است، روزهایی است که برای انجام این کار اقدام می‌کنید. به طور مثال، هزینه اجاره ماشین در روزهای تعطیل یا اصطلاحا پیک، به دلیل بالا رفتن میزان تقاضا کمی گران‌تر می‌شود. این موضوع در روزهای آخر هفته که میزان تردد در آن بیشتر می‌شود نیز صدق می‌کند. البته در برخی از کلان‌شهرها نظیر تهران که میزان تردد به طور عادی در تمامی روزهای هفته بالا است، قیمت نهایی اجاره خودرو بیشتر از سایر شهرهای کشور می‌باشد.

    زمان رزرو خودرو

    برخی از شرکت‌های اجاره خودرو مانند هما گشت خدماتی تحت عنوان رزرو خودرو ارائه می‌دهند. این خدمات شامل رزرو خودرو از چند هفته یا چند ماه قبل می‌باشد. به این معنی که فرد برای جشن عروسی خود از هفته‌ها قبل اقدام به رزرو خودرو می‌کند. لذا، با این کار هزینه اجاره خودرو به مراتب کمتر می‌شود.

    images 1682808330 644d9e0a033a1 - هزینه اجاره خودرو چقدر است؟ عوامل موثر در تعیین قیمت کرایه خودرو -

    محل اجاره خودرو

    محل کرایه اتومبیل نیز در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار است. به طور مثال هزینه رنت کردن ماشین در دفاتر فرودگاهی کمی بالاتر از دفاتر سطح شهر است. به این دلیل که بخشی از درآمد حاصل از این کار به فرودگاه پرداخت می‌شود. لذا بهترین کار این است که پیش از اجاره خودرو ابتدا از فرودگاه خارج شوید، سپس در نزدیک‌ترین محل اقدام به این کار نمایید. همچنین اجاره ماشین در شهر دبی ارزان تر از تهران است. شاید عجیب به نظر برسد اما بهتر است بدانید قیمت اجاره یک خودروی اقتصادی در کشور امارات به نسبت رفت و آمد با تاکسی بسیار به صرفه تر است.

    نحوه تحویل خودرو

    در صورتی که خودروی درخواستی را از پارکینگ شرکت دریافت کنید، دیگر مجبور به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب نخواهید بود. اما اگر خودروی خود را در محلی که خودتان تعیین کرده‌اید، دریافت کنید مشمول پرداخت هزینه اضافی می‌شوید. با این حال، برخی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس برای نشان دادن حسن نیت از دریافت این مبلغ صرف نظر می‌کنند.

    کیلومتر شمار

    از دیگر عواملی که در تعیین قیمت اجاره خودرو تاثیرگذار است، مسافتی است که با خودروی اجاره‌ای طی می‌کنید. اغلب شرکت‌ها مسافتی را به عنوان محدوده پیشفرض (سقف مسافت) برای ارائه خدمات خود تعیین می‌کنند که در صورت گذر از این محدوده مشمول پرداخت هزینه اضافی خواهید شد. به طور مثال اگر شما بیش 250 کیلومتر مسافت را با خودروی اجاره‌ای رانندگی کرده باشید، به ازای هر کیلومتر اضافی باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

    بهترین کار این است که پیش از اجاره خودرو حتما از آپشن‌های ویژه استفاده کنید. این بسته‌ها شامل رزرو هفتگی یا ماهیانه خودرو می‌شوند که با تخفیف‌های ویژه‌ای نیز همراه هستند. مثلا اگر به جای 4 روز، اقدام به رزور خودرو برای 10 روز کنید مشمول تخفیف‌ خواهید شد.

    جریمه‌ها و هزینه‌های جانبی

    در صورتی که با خودروی اجاره‌ای جریمه شوید، باید هزینه آن را از جیب پرداخت کنید. شرکت‌های اجاره خودرو هیچ مسئولیتی در قبال جریمه‌های احتمالی برعهده نمی‌گیرند. لذا توصیه می‌شود هنگام رانندگی به قوانین احترام بگذارید. هزینه‌های جانبی نیز شامل بیمه یا گل‌آرایی (در صورت تمایل) می‌شوند. هزینه گل‌آرایی مخصوص کرایه ماشین عروسی است، اما هزینه بیمه تقریبا الزامی است و باید توسط مشتری پرداخت شود. بیمه کردن ماشین های اجاره‌ای اقدامی هوشمندانه است، چراکه در صورت تصادف هیچ هزینه‌ای متوجه شما نخواهد شد.

    نوع خودرو

    از دیگر فاکتورهایی که ممکن است در قیمت اجاره خودرو تاثیر بگذارد، نوع ماشین می‌باشد. طبیعتا هزینه اجاره خودروی لوکس خارجی با هزینه اجاره خودروهای داخلی فرق دارد. فرض کنید قصد اجاره بنز در تهران را دارید. قطعا هزینه اجاره آن بیشتر از اجاره پژو 206 خواهد بود. لذا، پیش از ثبت سفارش خود حتما به این نکته توجه کنید.

    images 1682808616 644d9f28990ff - هزینه اجاره خودرو چقدر است؟ عوامل موثر در تعیین قیمت کرایه خودرو -

    خسارت های وارده بر خودرو

    در یک قانون کلی، تمامی مسئولیت‌های خودرو بر عهده راننده است. حال، راننده می‌تواند کارمند شرکت ارائه‌دهنده سرویس باشد و هم می‌تواند مشتری باشد. در چنین شرایطی اگر خسارتی متوجه خودرو شود، این راننده است که باید تمامی خسارت را پرداخت کند. شاید پیش خود بگویید که اجاره خودرو با راننده گزینه‌ای هوشمندانه باشد. اما توصیه ما به شما این است که اقدام به اجاره خودرو بدون راننده کنید و با بیمه کردن خودرو خیال خود را از بابت خسارت‌های احتمالی آسوده نمایید. شما می‌توانید برای آسودگی خاطر بیشتر از بیمه‌های طلایی و الماس استفاده کنید).

    قیمت اجاره خودرو چقدر است؟

    اکنون که با عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه اجاره خودرو آشنا شدید، وقت آن رسیده است تا با بازه قیمتی آن‌ها نیز اشنا شوید. به طور کلی هزینه اجاره ماشین در هر شبانه روز از 600 هزار تومان تا 15 میلیون تومان متغیر است. بسته به نوع خودرو و مدت زمان اجاره آن این قیمت‌ها تغییر می‌کنند. شما می‌توانید پیش از ثبت سفارش خود با شرکت‌های مربوطه تماس بگیرید و از آخرین قیمت‌ها اطلاع کسب کنید.

    سخن پایانی

    در این مطلب شما را با عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت اجاره خودرو آشنا کردیم. همانطور که مشاهده کردید عوامل مختلفی نظیر نوع خودرو، بیمه، مدت زمان اجاره، مسافت و غیره در تعیین قیمت‌ها تاثیرگذار می‌باشند. اگر شما نیز به دنبال اجاره ماشین لوکس و باکیفیت هستید، می‌توانید اکنون از سایت‌های معتبر نظیر هما گشت سفارش خود را ثبت کنید.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “هزینه اجاره خودرو چقدر است؟ عوامل موثر در تعیین قیمت کرایه خودرو”
    1. یک روزه هم اجاره میدین؟

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.