پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید طلا و سکه
    11 اردیبهشت 1402 - 3:36
    شناسه : 250464
    0

    از زمان‌های گذشته تا به امروز، طلا و سکه به عنوان انتخاب‌های کلیدی مردم جهت سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. تعیین قیمت جهانی طلا و نقدشوندگی سکه باعث شده است تا این بازار به عنوان بازار هدف بسیاری از مردم باشد. اگر شک دارید که از میان طلا و سکه یک گزینه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، بهتر است به رفتار سکه و طلا در سال‌های گذشته توجه داشته باشید.

    پ
    پ

    قبل از این که در بازارهای سرمایه‌گذاری نظیر طلا و سکه خرید خود را تکمیل کنید، باید موارد مختلفی را بررسی کنید. برای خرید طلا و سکه توجه کردن به قیمت روز و نمودار قیمتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انواع مختلفی از سکه و طلا در بازار وجود دارند که شناخت آنها می‌تواند به خرید بهینه کمک کند. برای خواندن اخبار اقتصادی بیشتر میتوانید به ساناپرس مراجعه نمایید. در این مقاله قصد داریم تا به راهنمای خرید طلا و سکه بپردازیم. در صورتی که می‌خواهید در این بازار مالی سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

    word image 250464 1 - راهنمای خرید طلا و سکه - اخبار اقتصادی

    سرمایه‌گذاری در طلا و سکه؛ کدام بهتر است

    از زمان‌های گذشته تا به امروز، طلا و سکه به عنوان انتخاب‌های کلیدی مردم جهت سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. تعیین قیمت جهانی طلا و نقدشوندگی سکه باعث شده است تا این بازار به عنوان بازار هدف بسیاری از مردم باشد. اگر شک دارید که از میان طلا و سکه یک گزینه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، بهتر است به رفتار سکه و طلا در سال‌های گذشته توجه داشته باشید.

    بررسی این موضوع باعث می‌شود تا در نهایت بهترین انتخاب را انجام دهید. باید بدانید که طلا همواره دارای کارمزد مشخص شده است و اگر طلای زینتی خریداری کنید، باید اجرت ساخت آن را بپردازید. این موضوع باعث می‌شود تا در نهایت هزینه بیشتری از ارزش واقعی طلا را بپردازید. در هنگام فروش نیز هزینه کارمزد به فروشنده تعلق نخواهد گرفت. این موضوع باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران متناسب با نیاز خود بتوانند از طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

    چه سکه‌ای برای سرمایه‌گذاری مناسب است

    قبل از خرید سکه باید توجه داشته باشید که ۴ نوع سکه رایج در کشور وجود دارد که برای سرمایه‌گذاری مناسب است. از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • سکه تمام بهار آزادی
    • نیم سکه بهار آزادی
    • ربع سکه بهار آزادی
    • سکه گرمی

    سرمایه‌گذاران برای خرید طلا و سکه باید با توجه به روند شکل‌گیری نمودار قیمتی، بتوانند تا حدود زیادی صعود و سقوط قیمت طلا و سکه را پیش بینی کنند. در مجموع سرمایه‌گذاری بر روی طلا و سکه در بلندمدت می‌تواند بسیار مناسب باشد.

    سکه طرح قدیم یا بهار آزادی

    بیان این نکته دارای اهمیت است که بدانید، به تمام سکه‌هایی که در بین سال‌های ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۷۰ ضرب شده‌اند، سکه بهار آزادی یا طرح قدیم گفته می‌شود. در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، پس از پیروزی انقلاب، سکه‌های طلا با نام حضرت علی (ع) در یک طرف و تصویر حرم امام رضا (ع) در طرف دیگر آن وجود داشته است. عبارت بهار آزادی در این سکه‌ها ضرب شده است که با نام سکه طرح قدیم شناخته می‌شود. برای خواندن اخبار خودرو میتوانید به ساناپرس مراجعه نمایید.

    word image 250464 2 - راهنمای خرید طلا و سکه - اخبار اقتصادی

    سکه‌های طرح جدید با نام سکه‌های امامی معروف هستند که از سال ۱۳۷۰ به بعد ضرب شده‌اند. در این سکه‌ها یک طرف آن تصویر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و در طرف دیگر آن تصویر بارگاه امام رضا (ع) قرار گرفته است. جالب است بدانید که نرخ تعیین کننده قیمت بازار، قیمت سکه طرح جدید است که بر روی سایر سکه‌های نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی اثرگذار است.

    سکه امامی بهتر است یا بهار آزادی

    اگر از لحاظ وزن و عیار بخواهیم دو سکه امامی و بهار آزادی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که تفاوتی میان آنها وجود ندارد. ضرب سال دو سکه با یکدیگر متفاوت است که اصلی‌ترین تفاوت موجود در همین امر است. هر دو سکه امامی و بهار آزادی دارای وزن ۸.۱۳ گرم و عیار ۹۰۰ هستند. با توجه به اختلاف خریداران و فروشندگان این دو نوع سکه، میزان تقاضا برای هر کدام متفاوت است.

    از لحاظ تفاوت قیمت و میزان تقاضای موجود باید گفت که با مقایسه روند ارزش ریالی هر کدام، سکه بهار آزادی تا ۱.۵ برابر بیشتر از سکه تمام بهار آزادی افزایش قیمت داشته است. این امر باعث می‌شود تا خریداران و صاحبان سکه سود بیشتری را دریافت کنند.

    سکه گرمی چیست

    سکه گرمی یک نوع دیگر از سکه است که توسط بانک مرکزی ضرب شد. این سکه از سال ۱۳۹۰ به بعد ضرب شد. بسیاری از مردم برای هدیه دادن از سکه گرمی نیز استفاده می‌کنند. بانک مرکزی با ضرب این سکه سعی کرد تا محصول جدیدی با عیار بیشتر تولید کند. حباب قیمت سکه گرمی زیاد است و این امر باعث شده تا بسیاری از مردم برای سرمایه‌گذاری از آن استفاده نکنند.

    عیار سکه یک گرمی ۲۲ است در حالی که سکه پارسیان ۱۸ عیار است. یک نکته قابل توجه در این موارد این است که برخلاف سایر سکه‌های موجود در بازار، تاریخ ضرب بر روی این سکه حک نشده است.

    word image 250464 3 - راهنمای خرید طلا و سکه - اخبار اقتصادی

    کدام سکه برای سرمایه‌گذاری مناسب است

    بازدهی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که سکه‌های با قیمت پایین‌تر، افزایش قیمت بیشتری در کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته است. سکه بهار آزادی ضرب سال ۸۶، در حال حاضر بالاترین قیمت سکه را در میان سایر محصولات دارد. سرمایه‌گذاران در این بازار معتقد هستند که این نوع سکه به عنوان یک مورد بسیار مهم در سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. حباب سکه نیز بر اساس قیمت آن تعیین می‌شود. از مشخصات سکه‌های موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تمام سکه بهار آزادی با عیار ۹۰۰ و وزن ۸.۱۳ گرمی
    • نیم سکه بهار آزادی با عیار ۹۰۰ و وزن ۴.۰۷ گرمی
    • ربع سکه بهار آزادی با عیار ۹۰۰ و وزن ۲.۰۳ گرمی
    • سکه یک گرمی بهار آزادی با عیار ۹۰۰ و وزن ۱.۰۱ گرمی

    سرمایه‌گذاران در این بازار مالی باید به نوسان قیمتی، عرضه و تقاضا، حباب قیمتی، رفتار قیمت و سایر موارد کلیدی توجه داشته باشند تا بهترین سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

    جمع بندی

    با توجه به این که خرید طلا و سکه دارای شرایط مخصوص به خود است، افراد و سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن موارد مختلف در کوتاه‌مدت، می‌توانند خرید خود را در این بازار انجام دهند. نمودار رفتار قیمتی، بررسی گذشته و تاریخچه طلا و سکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر می‌خواهید در مورد نوسانات قیمت طلا و سکه بیشتر بدانید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، بهتر است به وب سایت خبری ساناپرس سر بزنید. ساناپرس با دارا بودن بخش‌های مختلف اقتصادی، به شما کمک خواهد کرد تا یک سرمایه‌گذاری بدون نقص داشته باشید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.