×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

هزینه راه اندازی تعویض روغنی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که برای اولین بار قصد ورود به این حرفه را دارند. این اشخاص یا از قبل در حوزه مربوط به خدمات تعمیرات خودرو فعالیت داشته یا به تازگی وارد این عرصه شده‌اند. در هر صورت باید بگوییم که شما راه درست را برگزیده‌اید و با پشتکاری دارید، مطمئنا در این پیشه موفق خواهید شد. به خصوص که این روزها خدمات تعویض روغنی و سایر مشاغل فنی مرتبط به این حوزه، بازار پرتلاطمی داشته و سوددهی مطلوبی درپی دارد. به همین خاطر به شما تبریک می‌گوییم که این مسیر را انتخاب کرده‌اید و قصد راه اندازی تعویض روغنی در شهر خود را دارید. فلذا ما هم برای افزایش اطلاعات شما در این زمینه، قصد داریم موضوع امروز را به محاسبه قیمت لوازم تعویض روغنی و سرمایه مورد نیاز برای شروع این کار اختصاص دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

C:\Users\hemmati\Desktop\555\oil-change2.jpg

راه اندازی تعویض روغنی چه مراحلی دارد؟

پیش از هر اقدامی لازم است بدانید که برای راه اندازی تعویض روغنی باید از تجربه و مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریانتان، اعتماد آن‌ها را نسبت به خود جلب نمایید. فلذا شما که در حال خواندن این مطلب هستید، ممکن است یک شاگرد تعمیرکار بوده یا یک دانشجوی رشته فنی حرفه‌ای باشید که قصد دارید به صورت مستقل، در این حرف فعالیت کنید.

در هر صورت چندان توفیری نخواهد داشت؛ اگر هنوز هم مردد هستید و احساس می‌کنید که نیاز است تا به یک یکسری مباحث تسلط کامل‌تری داشته باشید، ما به شما شرکت در بهترین کلاش آموزش تعویض روغنی را پیشنهاد می‌کنیم. این کورس آموزشی توسط آموزشگاه فنی حرفه ای ایران آیلو به صورت اختصاصی برگزار می‌گردد و هر ساله کارآموزان بسیاری با حضور در این فراخوان، به یک استادکار حرفه‌ای تبدیل می‌شوند. پس اگر شما هم قصد پیوستن به خانواده ایران ILO را دارید، تنها کافیست به آدرس https://iranilo.com/ مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی را راجع به دوره مذکور، از کارشناسان مجموعه جویا شوید. خب بازگردیم سر اصل مطلب؛ یعنی مراحل راه اندازی مغازه تعویض روغنی!

C:\Users\hemmati\Desktop\555\Carcility-Carcility-The-Top-5-Benefits-of-Getting-a-Car-Oil-Change-Regularly.jpg

تحقیقات محلی و برنامه‌ریزی هوشمندانه

در اولین مرحله از راه اندازی تعویض روغن، ابتدا باید راجع به ماهیت این شغل، بازارکار آن در شهر خود، میزان سود ماهانه و چندین پارامتر دیگر اطلاعات جامعی به دست آورید. به خاطر داشته باشید که تحقیق و پژوهش پیش از هر اقدامی حول محور تمام کسب‌وکارها، یک امر مهم و حیاتی می‌باشد. ضمنا دید شما را هم نسبت به مسیری که پیش رو دارید، بازتر می‌کند. به همین خاطر شاید یکی از سوالات موجود در ذهن شما این باشد که در مراکز تعویض روغنی، چه خدماتی ارائه می‌گردد؟! در پاسخ به این پرسش تمام خدمات مرتبط با این حرفه را در ادامه برایتان شرح می‌دهیم:

  • تعویض روغن ترمز، موتور و گیربکس خودرو
  • تنظیم چرخ موتور، باد تایر و تعویض آن‌ها
  • تعویض لنت، روغن هیدرولیک فرمان و فیلتر روغن

این سوال تنها یک مورد از فاکتورهای ضروری بود که دانستن آن برای تمام افراد مبتدی لازم و ضروری می‌باشد. علاوه بر این کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موقعیت مکانی احداث مجموعه، شناخت رقبای خود، چگونگی چیدمان یک برنامه اساسی و… بسیار حائز اهمیت است.

C:\Users\hemmati\Desktop\555\maxresdefault.jpg

محاسبه هزینه راه اندازی تعویض روغنی

هزینه راه اندازی تعویض روغنی یا همان سرمایه اولیه، براساس دو فاکتور اصلی، تعیین می‌گردد. یعنی هزینه مغازه و هزینه دستگاه‌های مود نیاز. هر یک از این موارد ویژگی‌هایی دارند که در تعیین قیمت نهایی، تاثیر گذار خواهند بود. همراه ما باشید تا جزئیات هر دو مورد را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه اجاره و خرید مغازه تعویض روغنی

اگر بخواهید مغازه‌ای را رهن و اجاره کرده یا حتی خریداری نمایید؛ در هر صورت نیاز خواهد بود تا مقداری سرمایه بدین منظور فراهم سازید. پیشنهاد ما برای شروع کار به افرادی که بودجه خیلی زیادی ندارند، این است که یک مکانی را اجاره یا رهن کنید. شما می‌توانید براساس موقعیت مکانی خود و مساحت مرکزی که قصد اجاره و رهن آن را دارید: ۵۰_۱۰۰ میلیون تومان تهیه کنید.

نکته: حداقل مساحت موردنیاز برای یک مغازه تعویض روغنی، ۳۰ متر مربع می‌باشد. همچنین باید حداقل به یک چاله تعویض روغن مجهز باشد.

قیمت لوازم تعویض روغنی

بخش دیگرِ سرمایه شما صرف خرید تجهیزات و لوازم تعویض روغنی می‌شود. از این‌رو لازم است که با برآورد دقیق هزینه هر یک از ابزارآلات و دستگاه‌ها، مقدار بودجه مورد نیاز برای این قسمت را هم آماده نمایید. لازم به ذکر است که به علت نوسانات نرخ ارز و تغییر بهای لوازم، از اعلام قیمت دقیق آن‌ها معذوریم. با این حال لیست موارد الزامی را در ادامه شرح می‌دهیم، تا با استعلام قیمت هر یک از آن‌ها، مقدار سرمایه مورد نیاز را محاسبه کنید.

  • دستگاه بالانس چرخ و تعویض لاستیک
  • باکس تجمیع روغن سوخته
  • قفسه نگه داری لوازم و آینه بزرگ
  • دستگاه ساکشن روغن و بوکس بادی
  • شلنگ مخصوص باد برای تنظیم چرخ‌ها
  • ست کامل آچار بوکس و انواع پیچ گوشی
  • دستگاه کمپرس در باد و جک سوسماری

C:\Users\hemmati\Desktop\555\gettyimages-adding-engine-oil.jpg

اخذ مجوزهای راه اندازی مرکز تعویض روغنی

پس از انجام تحقیقات لازم و تامین سرمایه مورد نیاز، باید مراحل اداری و قانونی کار را طی کنید. در اولین بخش از این مرحله لازم است تا پروانه کسب این حرفه را اخذ نمایید. بدین منظور ابتدا به درگاه ملی مجوزهای کشوری mojavez.ir مراجعه فرمایید. پس از ثبت نام و ورود؛ رسته مربوطه را انتخاب کرده و مدارک درخواستی را بارگذاری کنید تا احراز هویت انجام گیرد. پس از آن کارشناسان برای بازدید از واحد صنفی شما، در مکان مربوطه حضور می‌یابند. بعد از تایید نهایی، مجوز شما صادر می‌گردد.

نکته: در صورتی که نمی‌دانید چه مدارکی جهت ارائه لازم است، ادامه این مطلب را مطالعه فرمایید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه کسب تعویض روغنی:

  • تصویر شناسنامه، کارت ملی و سند یا اجاره نامه مغازه
  • یک عدد تصویر ۳×۴ و کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت
  • گواهی کارآموزی، عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه و کارت سلامت
  • تاییدیه اماکن نیروی انتظامی و فیش واریز حق عضویت در اتحادیه

C:\Users\hemmati\Desktop\oil-change_CarWorld.png

ثبت نام برای پرداخت مالیات

پس از اینکه مغازه تعویض روغنی خود را راه‌اندازی کردید، اولین کاری که باید انجام دهید، ثبت نام برای مالیات و ارسال اظهارنامه آن است. شما هر ساله موظف می‌باشید تا این اظهار نامه را آماده و برای سازمان مالیات کشور intamedia.ir ارسال نمایید. بدین منظور کافیست در سایت رسمی مالیات کشور، وارد بخش اظهارنامه الکترونیک شوید. سپس براساس وضعیت خود، اظهارنامه اشخاص حقیقی یا اظهارنامه اشخاص حقوقی را انتخاب کنید. پس از آن کد ملی و شماره تماس خود را ثبت نمایید. حال نوبت آن است تا جداول اطلاعاتی، مالی و ترازنامه را تکمیل فرمایید. بعد از انجام موارد مذکور، پروسه ثبت نام شما تکمیل می‌شود و باید منتظر بمانید تا کارشناسان اطلاعات‌تان را تایید و قبض مالیاتی شما را صادر نمایند.

C:\Users\hemmati\Desktop\555\iStock-1195719250-1.jpg

پرسش های خود در رابطه با هزینه راه اندازی تعویض روغنی را با ما در میان بگذارید.

در این مقاله به بررسی و محاسبه هزینه راه اندازی تعویض روغنی و مراحل مربوط به آن پرداختیم. همچنین دانستیم که قیمت لوازم تعویض روغنی تاثیر مستقیمی بر مقدار سرمایه مورد نیاز برای آغاز این کار خواهد داشت. امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مطلب برده و پاسخ سوالات خود را یافته باشید. در هر صورت اگر همچنان نظر یا پرسشی راجع به این موضوع در ذهن خود دارید، حتماً در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت بدان پاسخ دهیم. یه به منبع بخش های فنی این متن یعنی صفحه دوره تعویض روغنی فنی حرفه ای ایران ILO مراجعه کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.