شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پایان کار شیطان فریبکار در سیستان و بلوچستان / زنان و دختران در عشق مدلینگ شدن گرفتار شدند
    11 اردیبهشت 1402 - 13:08
    شناسه : 250563
    0

    معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا از دستگیری عامل سریالی فریب و اخاذی بانوان با ترفند فعالیت در مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

    پ
    پ

    دستگیر - پایان کار شیطان فریبکار در سیستان و بلوچستان / زنان و دختران در عشق مدلینگ شدن گرفتار شدند - پلیس فتا

    به گزارش رکنا، سرهنگ رامین پاشایی گفت: بر اساس پرونده‌های قضائی واصله به پلیس فتا مشخص شد فردی با هویت معلوم ضمن معرفی خود به عنوان دارنده برند پوشاک با ایجاد صفحه شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با برقراری ارتباط با کاربران خانم و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کرد.

    این مقام مسئول ادامه داد: این فرد کلاهبردار با ارائه وعده فعالیت مدلینگ با درآمد بالا و سایر وعده‌های تو خالی پس از به دست آوردن تعدادی تصویر نامناسب و کاملاً خصوصی و شخصی از فریب خوردگان و دسترسی به اطلاعات بستگان، نزدیکان و همکاران با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و نامتعارف از فریب خوردگان اخاذی مالی می‌کرد.

    وی افزود: پس از ارجاع چندین پرونده و شکواییه قضائی به پلیس فتا، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری این پلیس در دو استان کرمانشاه و سیستان و بلوچستان قرار گرفت و بر اساس انجام اقدامات اطلاعاتی، انتظامی و فنی نامبرده که با هویت معلوم ” ش. ع” متولد یکی از استان‌های شمالی کشور به صورت کاملاً حرفه‌ای عمل می‌نمود در استان سیستان و بلوچستان مورد شناسایی قرار گرفت.

    سرهنگ پاشایی بیان داشت: در این راستا پس از انجام اقدامات تأمینی مناسب و هماهنگی با مراجع قضائی در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، متهم در مخفیگاه خود در استان سیستان و بلوچستان طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و پس از مواجه با ادله دیجیتال موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

    معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا گفت: از نامبرده علاوه بر گوشی تلفن همراه، بیش از ده قطعه سیم کارت با اپراتورهای مختلف و همچنین چندین حساب بانکی متعلق به سایر افراد و به خصوص بستگان درجه یک کشف شد.

    وی با اشاره به شیوه و شگرد مجرمانه متهم گفت: این متهم سابقه دار با برقراری ارتباط دوستی با فریب خوردگان و عمدتاً دختران جوان که سودای درآمد بالا و معروفیت را داشته‌اند آنان را اغفال می کرده است.

    این مقام مسئول به کلیه کاربران فضای مجازی، به خصوص بانوان گرامی خاطر نشان کرد: ارتباط‌های آنلاین و مجازی همواره ریسک بالایی داشته و غیر قابل اعتماد می‌باشد و می‌تواند پوششی در جهت اغفال و فریب آنان باشد.

    سرهنگ پاشایی خبر داد: سایر کاربران فضای مجازی که با این روش مورد اغفال قرار گرفته‌اند و به دلایل مختلف موفق به پیگیری قضائی و شکواییه نشده‌اند می‌توانند با برقراری تماس تلفنی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ پیگیر بزه وارده باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.