×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

 خرید ناودانی منقطع سورنا هبلکس

ناودانی منقطع چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟

وقتی قرار باشد از بلوک های هبلکس برای ساخت دیوار استفاده شود، باید تا جایی که امکان دارد ایمنی ساختمان افزایش یابد. یکی از ابزارهایی که در همین راستا کمک کننده ظاهر شده، ناودانی از نوع منقطع است. این ناودانی برای افزایش مقاوم سازی دیوارها به کار برده می شود. برخی ها می گویند که اگر این ناودانی در کنار میلگرد بستر به کار برده شود، مقاومت ساختمان در مقابل زلزله به چندین برابر افزایش پیدا می کند. در واقع می بایست بدانید که این نوع ناودانی، یک جایگزین بسیار شایسته و مناسب برای نبشی کشی هایی است که در قدیم استفاده می شد.

نکته دیگری که خوب است در مورد ناودانی منقطع به خاطر داشته باشید این است که روش اجرای این ناودانی، که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد، هم راحت تر است و هم سرعت اجرای پروژه را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

دیگر مزیتی که می توان در مورد ناودانی منقطع گالوانیزه بیان کرد، کاهش هزینه های ساخت و ساز است. زمانی که از این ناودانی استفاده می کنند، گیره و قاب حذف می شود و به این شکل است که هزینه های کلی پروژه های ساختمانی کاهش محسوسی پیدا می کند. به گزارش مشرق، ایلنا و فارس سورنا هبلکس یکی از با دوام ترین و با کیفیت ترین انواع ناودانی در کشور را عرضه می کند. بسیاری از پروژه های عمرانی بزرگ با محصولات این مجموعه شروع شده و به پایان رسیده اند.

نحوه اجرای وال پست منقطع چگونه است؟

بعد از آشنایی با ناودانی منقطع می بایست در مورد نحوه اجرای وال پشت منقطع نیز نکاتی را بیان کنیم. برای آنکه مقاومت محصولات فولادی را افزایش دهند آنها را پوشش دار می کنند. این پوشش از جنس عنصر روی است که اصطلاحا به آن گالوانیزه گفته می شود. گالوانیزه شدن وال پست های منقطع تاثیر بسزایی روی افزایش دوام آنها خواهد داشت.

در اجرای ناودانی منقطع گالوانیزه، وال پست ها در فاصله هایی که از قبل توسط مهندس محاسب، حساب شده است به تیر، دیوار و یا ستون متصل می شوند. در جاهایی که این ناودانی به سازه وصل می شود، می بایست یک ورق عایق حرارتی ۳ سانتی بین ناودانی و دیوار قرار داده شود.

اجرای وال پست های منقطع می بایست با توجه به استانداردهای که برای آن تعیین شده است، صورت گیرد. برخی از این استانداردها به شرح زیر است:

  • برای دیوارهایی که مساحت آنها از ۳.۵ متر کمتر است، می بایست از وال پست های ۴۰ سانتی متری استفاده کرد.
  • برای ایجاد فاصله بین بلوک های چیده شده و این ناودانی می بایست از فوم و یا پشم سنگ استفاده شود.
  • وال پست های منقطع نباید به کف و سقف سازه متصل شوند. این وال پست ها باید حداقل ۵ سانتی متر از کف فاصله داشته باشند.

 ناودانی منقطع

انواع ناودانی منقطع گالوانیزه که باید بشناسید!؟

موضوع بسیار مهم دیگری که در تکمیل مبحث پیرامون ناودانی منقطع باید ذکر شود، انواع ناودانی یا وال پست های منقطع است که در صنعت ساختمان به کار برده می شود. انواع این ناودانی به شرحی است که در ادامه بیان می کنیم:

۱- وال پست های عمودی

یکی از انواع ناودانی منقطع گالوانیزه، ناودانی عمودی یا وال پست های عمودی است. به این نوع وال پست، وال پست میانی، میان قاب و یا وادار میانی نیز گفته می شود. این نوع وال پست را، هم راستا با ستون و یا اعضایی از سازه که به صورت قائم هستند، قرار می دهند؛ به این صورت وقتی که این وال پست در محل خود قرار داده می شود، شکل حرف H لاتین ساخته می شود. در اجرای این روش، ۲ ناودانی و یا ۴ نبشی در زمان نبشی کشی به کار برده می شود.

۲-وال پست های افقی

نوع دیگری از وال پست های منقطع، وال پست افقی است. این ناودانی که به آن تیرک هم می گویند از یک عضو افقی تشکیل شده است. معمولا این عضو افقی یا از فولاد ساخته می شود و یا از بتن.

نکته ی مهمی که لازم می دانیم آن را در همین جا بیان کنیم، عواقب و خطرات استفاده نکردن از وال پست ها در سازه های امروزی است. در جاهایی که از این ناودانی استفاده نمی کنند، عواقب قانونی و سنگینی متوجه تیمی خواهد بود که مسئولیت ساخت پروژه ساختمانی به عهده آنها گذاشته شده است. این مسئولیت سنگین، در اثر عدم استفاده از ناودانی های منقطع، و کاهش میزان دوام و ماندگاری سازه به وجود می آید. همان طوری که در بالاتر نیز اشاره کردیم، این نوع ناودانی نقش مستقیمی در افزایش مقاومت سازه خواهد داشت و در جاهایی که از آن استفاده نمی شود، خسارت های سنگینی مالی و جانی زیادی وارد می آید.

 ناودانی منقطع گالوانیزه

برای خرید ناودانی منقطع گالوانیزه چه کنیم؟

قیمت ناودانی منقطع هر قدر که می خواهد باشد، اصلا مهم نیست، بلکه تنها فاکتوری که این روزها باید به آن توجه زیادی کرد افزایش ماندگاری سازه و سر پا نگه داشتن آن است. جان آدمیزاد چیزی نیست که بتوان آن را با هر قیمتی معامله کرد.

اگر به عنوان کسی که مسئولیت یک پروژه عمرانی را بر عهده دارد، قلبتان برای مردمی که در کنار شما زندگی می کنند می تپد ، توصیه می کنیم برای افزایش مقاومت و ایمنی سازه، حتما برای تهیه ناودانی منقطع گالوانیزه اقدام کنید.

موضوعی که نباید از خاطر ببرید این است که محصولاتی مانند ناودانی قیمت ثابتی نداشته و قیمت آن مرتبا در حال تغییر است. به همین جهت بهتر است زمانی که قصد خرید این ناودانی را دارید، در ابتدا قیمت را جویا شوید و سپس برای خرید اقدام کنید.

برای دریافت قیمت این ناودانی می توانید از طریق منابع معتبر فروش، همچون شرکت سورنا هبلکس اقدام کنید. این منبع، یکی از معتبرترین منابع فروش در کشور به شمار رفته و ناودانی های منقطع با کیفتی را به فروش می رساند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.