جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راه اندازی سامانه تامین دام و طیور کشور
    19 اردیبهشت 1402 - 18:31
    شناسه : 251433
    0

    در واقع هدف سامانه تامین دام و طیور آن است که با یکپارچه‌سازی حلقه‌های تامین محصولات پروتئینی (دام و طیور) در یک بستر گسترده با همکاری و مشارکت پایدار تامین‌کنندگان ضمن کمک به این مشاغل برای پیشرفت بهتر به تامین گسترده محصولات این صنعت نیز دست یابد.

    پ
    پ

    به گزارش جام جم آنلاین، سامانه تامین دام و طیور با آدرس stdt.ir به عنوان بزرگ‌ترین شبکه تامین‌کنندگان دام و طیور دقیقا در همین راستا فعالیت گسترده و حساب‌شده خود را آغاز کرده‌ است. آشنایی با نحوه کار و هدف سامانه تامین دام و طیور می‌تواند به درک بهتر شما از موضوع کمک کند.

     راه اندازی سامانه تامین دام و طیور

    هدف از راه اندازی سامانه تامین دام و طیور

    همانطور که گفتیم این سامانه که به تازگی رونمایی شده است، به عنوان بزرگ‌ترین شبکه تامین‌کنندگان دام و طیور شناخته می‌شود؛ با این حساب می‌توان حدس زد که این مجموعه، استراتژی و راهبرد بزرگ و مهمی در راستای به ثمر نشاندن اهداف خود دارد. هدف این سامانه آن است که صنعت دامداری، مرغداری و مشاغل وابسته، به توسعه و بهره‌وری بیشتری برسند‌. این هدف یعنی دستیابی به توسعه پایدار و تولید و عرضه محصولات دامی باکیفیت، تنها در صورتی محقق می‌شود که مبتنی بر رویکرد فرآیندگرایی بوده و در نهایت به دنبال تامین نیاز مصرف‌کنندگان باشد.

    در واقع هدف سامانه تامین دام و طیور آن است که با یکپارچه‌سازی حلقه‌های تامین محصولات پروتئینی (دام و طیور) در یک بستر گسترده با همکاری و مشارکت پایدار تامین‌کنندگان ضمن کمک به این مشاغل برای پیشرفت بهتر به تامین گسترده محصولات این صنعت نیز دست یابد.

     قیمت گوشت در سامانه تامین دام و طیور
    ارزش‌ها و آرمانهای سامانه تامین دام و طیور

    آنچه به این شبکه بزرگ تامین‌کنندگان دام و طیور ارزش می‌بخشد، در حقیقت همان ارزش‌هایی است که برای حفظ آن تلاش می‌کند. توسعه و بهره‌وری بیشتر در هر حوزه‌ای از صنعت، علاوه بر فاکتورهایی از قبیل بهره‌مندی از تکنولوژی، نیازمند کار گروهی، تعامل‌گرایی، نوآوری، خلاقیت، مسئولیت‌پذیری، مشتری مداری و فاکتورهای مهمی است.‌ این سامانه در تلاش است که تامین‌کنندگان دام و طیور بتوانند با فعالیت گسترده در سطح کشور، نهاده‌های دامی را نیز به صورت مناسب توزیع کرده و محصولات پروتئینی را با قیمت مناسب به سبد غذایی خانواده‌ها برسانند.

    همانطور که گفتیم هدف سامانه تامین دام و طیور رفع نیازها و تامین خواسته‌های تامین‌کنندگان در راستای بهره‌وری بیشتر فعالین این حوزه از جمله دامداری‌‌ها و مرغداری‌ها است. آنچه در این راستا اهمیت می‌باید، حفظ و پایداری این سامانه برای استمرار کار و تحقق اهداف آن است. این سامانه اولین شبکه‌ای است که توانسته زنجیره تامین‌کنندگان دام و طیور را کامل کند و این همان ارزشی است که برای ما اهمیت دارد. نحوه عملکرد این سامانه در توزیع محصولات دامی می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در رفع بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و تامین معیشت مردم عمل کند‌.

    مسیر پیش روی سامانه تامین دام و طیور

    صنعت دام و طیور یک صنعت استراتژیک و بسیار مهم است؛ چون علاوه بر تامین محصولات پروتیینی برای مصارف غذایی، بخش قابل‌توجهی از مشاغل موجود را پوشش می‌دهد. وقتی از توسعه پایدار و بهره‌وری بیشتر دامداران، مرغداران و فعالین این حوزه صحبت می‌کنیم، در واقع به دنبال آن هستیم که در قدم اول چالش‌های تامین‌کنندگان دام و طیور را مرتفع کنیم. این در حالی است که انتقال نامتقارن قیمت محصولات و نهاده‌های دامی در این صنایع سبب شده است که علاوه‌بر بروز مشکل در معیشت مردم، سود دامداران و مرغداران نیز کاهش پیدا کند و فعالین این حوزه عملا با مشکل مواجه شوند.

    images 1683146718 6452c7def0111 - راه اندازی سامانه تامین دام و طیور کشور - سامانه تامین دام و طیور
    هرچند عده‌ای تصور می‌کنند که افزایش قیمت محصولات پروتئینی می‌تواند به نفع تامین‌کنندگان آن باشد؛ اما نوسان شدید قیمت‌ها و عدم قابلیت پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌تواند به ضرر این صنف تمام شود؛ بنابراین چشم‌انداز سامانه تامین دام و طیور، توزیع عمده محصولات دامی با بهترین قیمت است. این سامانه به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی قیمت گوشت، قیمت مرغ و سایر فرآورده‌های دامی، قیمت لحظه‌ای این محصولات را ارائه می‌دهد. دسترسی سریع به قیمت روز گوشت و محصولات طبقه‌بندی‌شده دامی خود مزیت بزرگی است که در این سامانه وجود دارد. علاوه بر آن شما می‌توانید از اخبار روزی که حول این صنعت می‌چرخد، مطلع شوید.

    خرید و فروش عمده دام در سامانه تامین دام و طیور

    کاربران می‌توانند در سامانه تامین دام و طیور ضمن خرید محصولات غذایی پروتئینی و نهاده‌های دامی، به خرید و فروش عمده دام نیز بپردازند. در این سامانه قیمت روز دام زنده نیز لحاظ شده و مرتبا به‌روزرسانی می‌شود‌. وقتی از زنجیره کامل تامین‌کنندگان دام و طیور صحبت می‌کنیم، طبیعی است که فعالیت این سامانه خرید و فروش دام زنده را نیز پوشش دهد. این سامانه در راستای تامین امنیت معاملات دامی عمده و در واقع معاملات منصفانه گام‌های بزرگی برداشته است. لازم به ذکر است شما می‌توانید تبلیغات و اطلاعیه خود را برای خرید و فروش دام و محصولات دامی در این سامانه قرار دهید.

    images 1683146783 6452c81f44ce3 - راه اندازی سامانه تامین دام و طیور کشور - سامانه تامین دام و طیور

    با وجود این که صنعت تولید و توزیع محصولات دامی رونق خود را دارد و در شرایط اقتصادی کنونی که کشور درگیر تحریم‌های خارجی است، توانسته پایداری خود را حفظ کند. در بخش‌هایی از کشور شاهد نارضایتی فعالین این صنعت هستیم. با توجه به این که بروز هر گونه چالش و مشکل در حوزه تامین دام و طیور در قدم اول به کمبود در سبد غذایی خانوارها ختم می‌شود، باید به هر طریقی شده این چالش‌ها را مرتفع ساخت. در این راستا یک ساماندهی اصولی در صنعت دامپروری در سطح کشور به شدت احساس می‌شود. این سامانه بر آن شده که تا با رویکرد اصولی خود گامی بزرگ در جهت توسعه و بهره‌وری بیشتر فعالین حوزه دام و طیور بردارد.

    منبع

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.