جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ساندویچ پانل و کاهش مصرف انرژی
    20 اردیبهشت 1402 - 11:15
    شناسه : 251528
    0

    ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی نوین می باشد که دارای مزایای فراوانی می باشد. این محصول عایق حرارتی فوی می باشد به این معنی که ضریب عبور گرما در آن بسیار پایین است. ساندویچ پانل ها دارای مدل های مختلفی می باشند و بر اساس معیار های مختلفی دسته بندی می شوند که در ادامه به بررسی مدل های مختلف آن می پردازیم.

    پ
    پ
    ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی نوین می باشد که دارای مزایای فراوانی می باشد. این محصول عایق حرارتی فوی می باشد به این معنی که ضریب عبور گرما در آن بسیار پایین است. ساندویچ پانل ها دارای مدل های مختلفی می باشند و بر اساس معیار های مختلفی دسته بندی می شوند که در ادامه به بررسی مدل های مختلف آن می پردازیم.

    ساندویچ پانل چیست ؟

    ساندویچ پانل از دو یا یک لایه ورق تشکیل شده است که میان آن توسط یک عایق پر شده است. عایق استفاده شده در ساخت ساندویچ پانل تاثیر بسزایی در ضریب انتقال حرارت آن دارد که در ادامه بیشتر در رابطه با آن توضیح می دهیم.

    images 1683621881 645a07f937427 - ساندویچ پانل و کاهش مصرف انرژی -

    در ساخت ساندویچ پانل از عایق های مختلفی مانند پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه، XPS، پلی یورتان و غیره استفاده می شود که امروزه معمولا در ساخت ساندویچ پانل های با کیفیت از عایق پلی یورتان استفاده می نمایند که ضریب انتقال حرارت آن بسیار پایین می باشد و عایق قوی حرارت می باشد.

    عایق های پلی یورتان در ضخامت و دانسیته های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. هرچه ضخامت و دانسیته عایق بیشتر باشد ضریب انتقال حرارت ساندویچ پانل کمتر می شود یا به عبارتی به عایق بهتری در مقابل حرارت تبدیل می شود.

    برای آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول ساندویچ پانل مراجعه نمایید.

    انواع ساندویچ پانل

    ساندویچ پانل ها را بر اساس معیار های مختلفی چون کاربرد، نوع عایق، نوع ورق و غیره دسته بندی می نمایند اما اصلی ترین دسته بندی به صورت زیر می باشد.

    • ساندویچ پانل دیواری
    • ساندویچ پانل سقفی

    ساندویچ پانل دیواری

    ساندویچ پانل دیواری همانطور که از اسم آن مشخص است در ساخت دیوارهای سازه استفاده می شود. این محصول در ضخامت های 2 الی 20 سانتی متری به صورت یک رو ورق و دو رو ورق تولید می شود. ساندویچ پانل دیواری دارای مدل های صاف، کلاسیک، پیچ مخفی، مینیاتوری و غیره می باشد که این مدل ها مربوط به شیار های روی سطح پانل می باشد.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساندویچ پانل های دیواری به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول ساندویچ پانل دیواری مراجعه نمایید.

    images 1683621895 645a080776df7 - ساندویچ پانل و کاهش مصرف انرژی -

    ساندویچ پانل سقفی

    ساندویچ پانل های سقفی همانطور که می دانید در ساخت سقف سازه استفاده می شوند و دارای مقاومت فشاری بالاتری نسبت به مدل دیواری می باشند. ورق روی سطح این ساندویچ پانل ها دارای شیار های عمیق به شکل ذوزنقه می باشند که به آن گام می گویند. ساندویچ پانل های سقفی به صورت 3 گام و 5 گام تولید می شوند و هرچه تعداد گام های آن بیشتر باشد مقاومت فشاری آن بیشتر می شود.

    ساندویچ پانل های سقفی در ضخامت های 4 الی 20 سانتی متری تولید می شوند و دارای مدل های یک رو ورق و دو رو ورق می باشند. شما می توانید برای استعلام قیمت ساندویچ پانل به صفحه بررسی قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل مراجعه نمایید.

    images 1683621902 645a080e28c5a - ساندویچ پانل و کاهش مصرف انرژی -

    تاثیر ساندویچ پانل در مصرف انرژی

    با استفاده از ساندیچ پانل در ساخت سازه ها می توان در فصل های گرم سال از نفوذ گرما به درون محیط جلوگیری نمود و همچنین در فصل های سرد سال از خروج حرارت که توسط تجهیزات گرمایشی ایجاد شده است جلوگیری نمود. به این صورت مصرف انرژی سازه هایی که با ساندویچ پانل پیاده سازی شده اند کمتر می شود.

    ساخت ویلا با ساندویچ پانل

    با استفاده از ساندویچ پانل می توان در سخت ترین شرایط آب و هوایی ویلا و ساختمان هایی برای سکونت طراحی و اجرا نمود که مصرف انرژی آنها بسیار پایین باشد. امروزه با استفاده از ساندویچ پانل ویلاهای متنوع با ظاهر و طراحی شیک و خاص اجرا می شوند که کاملا سازگار با محیط زیست می باشند و باعث کاهش مصرف انرژی می شوند.

    برای اطلاع از قیمت و هزینه های ساخت ویلا با ساندویچ پانل و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محاسبه هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل مراجعه نمایید.

    ساخت سردخانه با ساندویچ پانل

    از ساندویج پانل به این دلیل که عایق قوی حرارت می باشد از آن در ساخت سردخانه ها استفاده می شود. این مصالح ساختمانی نوین سبب کاهش شدید مصرف انرژی در سردخانه ها می شود به این دلیل که اختلاف دمای محیط سردخانه با محیط بیرون بسیار زیاد می باشد و وجود یک عایق قوی برای جلوگیری از نفوذ حرارت به درون سردخانه الزامی می باشد.

    هرچه اختلاف دما بین دو محیط بیشتر باشد ضریب انتقال حرارت بیشتر می شود و به همین دلیل باید در سردخانه ها با دمای بسیار پایین از ساندویچ پانل با ضخامت و دانسیته بالا استفاده شود.

    برای آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل های مورد استفاده در ساخت سردخانه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ساندویچ پانل سردخانه مراجعه نمایید.

    images 1683621910 645a0816ca8c1 - ساندویچ پانل و کاهش مصرف انرژی -

    سایر مزایای ساندویچ پانل

    همانطور که گفتیم ساندویچ پانل ها دارای مزایا مختلفی می باشند که در ادامه به بررسی سایر مزایای آن می پردازیم.

    • عایق صوتی
    • مقاوم در برابر زلزله و طوفان
    • سبک و حمل آسان
    • امکان نصب سریع
    • مقاوم در برابر رطوبت و اشعه خورشید
    • طول عمر بالا
    • امکان جابجایی و نصب مجدد 

    جمع بندی

    با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه شد متوجه می شوید که ساندویچ پانل ها جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح ساختمانی سنتی می باشند و مزایای بیشتری نسبت به آنها دارند. با استفاده از این محصول می توان سازه های مطمئن تر که کیفیت بالاتری دارند طراحی و اجرا نمایید که سبب افزایش راحتی افراد و کاهش مصرف انرژی می شود.

    با کاهش مصرف انرژی کمک شایانی به محیط زیست می شود و به دلیل سایر مزایای دیگری که ساندویچ پانل دارد این محصول جزو مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ساندویچ پانل سوله مراجعه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.