شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین پارچه برای شلوار زنانه
    23 اردیبهشت 1402 - 13:53
    شناسه : 251808
    0

    در حال حاضر تنوع در طرح، کیفیت، جنس و مدل پارچه ها بسیار زیاد است و زمانی که شما قصد دارید یک پارچه مناسب برای دوخت شلوار تهیه کنید با مدل های بسیار زیادی رو به رو خواهید شد. به همین دلیل توصیه می شود پیش از انتخاب پارچه هدف خود را از خرید آن مشخص کنید.

    پ
    پ

    شلوار زنانه

    در حال حاضر تنوع در طرح، کیفیت، جنس و مدل پارچه ها بسیار زیاد است و زمانی که شما قصد دارید یک پارچه مناسب برای دوخت شلوار تهیه کنید با مدل های بسیار زیادی رو به رو خواهید شد. به همین دلیل توصیه می شود پیش از انتخاب پارچه هدف خود را از خرید آن مشخص کنید.

    اگر در مرحله اول مشخص کنید که شلوار رسمی ، راحتی یا شلوار مناسب برای مهمانی ها می خواهید، تصمیم گیری برایتان راحت تر خواهد بود و می توانید مناسب ترین پارچه را بر اساس نیاز خود تهیه کنید.

    در ادامه با انواع پارچه های مناسب برای دوخت شلوار و کاربردهای هر یک آشنا خواهید شد و پس از آن می توانید نسبت به خرید یک پارچه مناسب اقدام کنید، پس با ما همراه باشید.

    پاچه های مناسب دوخت شلوار

    پارچه گاباردین

    این نوع پارچه خاصیت ارتجاعی نداشته و مشابه پارچه های کرپ است. پارچه های گاباردین به دو دسته کچ راه و صابونی تقسیم می شوند. این نوع پارچه ها به دلیل جنس سفت و محکم برای دوخت انواع شلوار، پالتو و کت و شلوار مناسب هستند.

    پارچه بنگال

    این نوع پارچه ها تا حدودی به تازگی وارد بازار شده اند، اما به دلیل خاصیت کشسانی بالا برای دوخت انواع شلوارهای کشی و لگ مناسب هستند. معمولا برای دوخت شلوارهای اسپرت از پارچه های بنگال استفاده می کنند.

    پارچه کتان

    پارچه های کتان در دسته یکی از بهترین پارچه های موجود در بازار قرار می گیرند، که بسیاری از افراد نسبت به آن شناخت کافی دارند. برای دوخت بسیاری از لباس ها و شلوارهای راحتی استفاده از پارچه های کتان توصیه می شود.

    یکی از دلایل انتخاب پارچه های کتان جمع نشدن و مقاومت آن ها در برابر عوامل محیطی و شوینده ها شناخته می شود.

    پارچه نخ

    پارچه های نخی بسیار نرم و لطیف هستند، که برای فصول گرم سال یک انتخاب ایده آل به شمار می آیند. به دلیل خواص بالای این پارچه ها برای استفاده روزمره مناسب هستند.

    پارچه فلانل

    این پارچه ها معمولا از الیاف پشمی تولید می شوند. البته خنکی پارچه های فلانل به حدی بوده که از گرم شدن و تعریق بدن جلوگیری می کنند.

    پارچه های ابریشمی و کشمیری

    بسته به سبک و نوع سلیقه شما انتخاب این نوع پارچه ها نیز گزینه مناسبی شناخته می شوند. استفاده از پارچه های ابریشمی برای تولید انواع لباس خواب و سایر لباس های زنانه پیشنهاد می شود.

    پارچه کرپ

    برای تولید پوشاک و شلوارهای رسمی از پارچه های کرپ استفاده می کنند. این نوع پارچه ها در مدل های ابریشمی، پشمی و پلی استر تولید می شوند.

    معمولا برای تولید انواع مدل شلوار پارچه ای زنانه راسته از پارچه های کرپ استفاده می کنند.

    پارچه دیور و دورس

    برای دوخت انواع اسلش و گرم کن پارچه های دیور مناسب هستند. هنگام استفاده از این پارچه ها شاهد طول عمر بالایی خواهید بود؛ زیرا ضخامت و مقاومت بالاییدارند.

    پارچه نیل

    پارچه های نیل دارای رنگ های خام هستند به همین دلیل اگر پیش از سنگ شور شدن به آن ها دست بزنید، موجب رنگ گرفتن دستان می شود. پارچه های نیل کشسانی مناسبی دارند، به همین دلیل برای تولید شلوارهای زنانه مناسب هستند.

    پارچه لک

    خاصیت کشسانی و ثبات بالای پارچه های نیل باعث شده است تا برای تولید شلوارهای زنانه مناسب باشند. البته در حال حاضر کاربرد این پارچه ها نسبت به گذشته کمتر است.

    پارچه تیار

    پارچه تیار به دو دسته کج راه و پاناما تقسیم می شود که از پاناما برای تولید شلوارهای بهاری و تابستانی و از کج راه برای شلوارهای پاییزی و زمستانی استفاده می کنند.

    پارچه گرد بافت

    برای افرادی که قصد خرید شوارهای اداری را دارند، انتخاب پارچه های گرد بافت پیشنهاد می شود.

    پارچه مخمل

    پارچه های مخمل به دو دسته کبریتی و مخمل کوبیده تقسیم می شوند. در تولید ساپورت و انواع مختلف شلوارهای زنانه استفاده از پارچه های مخمل کاربرد دارد.

    پارچه جین

    پارچه های جین ضخامت های مختلفی دارند، که باید بر اساس نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای فصل بهار و تابستان از پارچه های جین کاغذی و برای فصول سرد سال از جین های ضخیم استفاده کنید.

    پارچه های معرفی شده در قسمت بالا اغلب دارای رنگ های مختلفی هستند، به همین دلیل براساس سلیقه و سبک استایل خود می توانید مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که شلوارهای رنگ تیره به راحتی با انواع مانتوهای اسپرت ست می شوند.

    البته اگر قصد دوخت شلوارهای اسپرت و راحتی را دارید، دست شما در انتخاب پارچه مناسب باز است؛ زیرا برای دوخت شلوار راحتی می توان هر نوع پارچه ای را مورد استفاده قرار داد.

    در تولید شلوارهای راحتی علاوه بر سلیقه شخصی هر فرد کیفیت پارچه نیز اهمیت دارد، اما در نتیجه شما می توانید برای دوخت آن از هر نوع پارچه ای استفاده کنید. فراموش نکنید هرچه کیفیت پارچه بالاتر باشد شلوار دوخته شده طول عمر بالاتری خواهد داشت.

    در انتخاب مدل پارچه هیچ دغدغه ای وجود ندارد؛ زیرا برای تمامی سلیقه ها پارچه های جذاب و زیبایی وجود دارد.

    برخی از پارچه های مناسب برای دوخت شلوار راحتی زنانه شامل موارد زیر است:

    پارچه های کتان، غواصی، تترون، کرپ کش، بنگال، جین، لینن بهترین پارچه ها برای دوخت شلوارهای اسپرت و راحتی هستند.

    شلوار زنانه ساده

    انواع شلوار زنانه

    شلوارهای زنانه از لحاظ ظاهری به دسته بندی زیر تقسیم می شوند:

    شلوار بگ

    اگر در فصل بهار و تابستان با گرم شدن هوا کلافه می شوید و پوشیدن برخی از لباس ها برایتان آزار دهنده است، می توانید شلوارهای بگ را انتخاب کنید. شلوارهای بگ در گذشته محبوب بودند، اما در حال حاضر جز ترندهای پرطرفدار محسوب می شوند.

    مشخصه شلوارهای بگ گشادی آن ها از قسمت بالا تا پایین است، که با جنس جین و پارچه ای تولید می شوند. بهترین گزینه برای افراد ظریف و لاغر اندام استفاده از شلوار بگ است. شلوار بگ با استایلی قابل ست است.

    شلوار مام استایل

    شلوارهای فاق بلندی که کمر آن در بالای ناف قرار می گیرند و موجب بزرگی و برجستگی باسن می شوند، در دسته شلوارهای مام استایل قرار می گیرند. با استفاده از شلوارهای مام استایل پاها کشیده تر به نظر می رسند. از ویژگی این شلوارها می توان به آزاد و گشاد بودن آن اشاره کرد و به طور کلی مدلی مخروطی شکل دارند.

    شلوار بوت کات

    در حال حاضر به شلوارهای پاچه گشاد زنانه، بوت کات گفته می شود. این شلوارها تا سر زانو ها جذب بوده و در ادامه کاملا گشاد است. طراحی این شلوارها به گونه ای است که با انواع بوت ها قابل استفاده هستند، به همین دلیل با این نام شناخته می شوند. شلوارهای بوت کات به سه دسته جین، پارچه ای و چاک دار تقسیم می شوند.

    شلوارهای بوت کات پاها را بلندتر و کشیده تر نمایان می کنند و استفاده از آن برای افراد قد بلند که پاهای پری دارند توصیه می شود.

    شلوار جاگر

    شلوارهای جاگر تنخور نسبتا آزادی داشته و در قسمت مچ جمع می شوند. برای تولید این پارچه ها معمولا از پارچه های سبک و خنک استفاده می کنند. اگر خنک بودن شلوار برایتان اهمیت دارد، از انتخاب شلوارهای جاگر غافل نشوید.

    شلوار سندبادی

    از مشخصه های شلوار سندبادی می توان به فاق بلند، گشاد و دمپا کش بودن آن ها اشاره کرد. نام این شلوار برگرفته از شخصیت کارتونی سندباد است. البته به آن ها شلوارهای هندی نیز می گویند؛ زیرا پیشینه این شلوارها به لباس های سنتی هند باز می گردد. شلوارهای سندبادی معمولا نخی هستند و به دلیل خنکی و راحتی بسیار برای فصل بهار و تابستان پیشنهاد می شوند.

    این شلوارها با مدل های مختلف تولید می شوند، که برخی از آن ها فاق بلندی داشته و شبیه به دامن هستند که در قسمت مچ پا جمع می شوند. استفاده از این نوع شلوار برای طرفداران استایل های هنری و بوهو پیشنهاد می شود.

    شلوار راسته و کلاسیک

    برای تولید شلوارهای راسته و کلاسیک که برای استایل های رسمی مناسب هستند از پارچه هایی همچون: کتان، کرپ و گاباردین استفاده می کنند. تنخور  مدل شلوار پارچه ای زنانه راسته نسبتا آزاد است و برای استایل های کلاسیک و رسمی مناسب هستند. رنگ بندی این شلوارها متنوع است، اما برخی از خانم ها رنگ های تیره را ترجیح می دهند؛ زیرا با هر پوششی به راحتی استایل می شوند.

    شلوار لگ

    تنخور شلوارهای لگ معمولا جذب است و برای تولید این شلوارها از پارچه های دارای کشسانی بالا استفاده می شود. شلوارهای لگ برای استایل های اسپرت و ورزشی مناسب هستند.

     خرید شلوار زنانه ساده آراور

    مشخصه های بهترین پارچه برای دوخت شلوار

    باتوجه به ویژگی هایی که در قسمت زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد می توانید مناسب ترین پارچه ها را انتخاب کنید.

    وزن یا گرما

    وزن یا حرارت پارچه با ضخامت پارچه ارتباط مستقیمی دارد. هر چه مقدار حرارتی کمتر باشد، ضخامت پارچه کمتر خواهد بود و هرچه مقدار حرارتی پارچه بیشتر باشد ضخامت آن نیز پیشتر خواهد بود. معمولا مقدار گرمای شلوارهای زنانه بین 250 تا 300 گرم است، که این میزان کمتر از شلوارهای مردانه است.

    خاصیت ارتجاعی پارچه

    میزان کشسانی یکی از ویژگی های دیگر پارچه های مناسب برای شلوار است. این ویژگی تنها در شلوارهای زنانه وجود دارد و شلوارهای مردانه خاصیت ارتجاعی ندارند. در واقع استفاده از پارچه های الاستیک برای افراد دارای وزن اضافه گزینه مناسبی به شمار می رود؛ زیرا این شلوارها به خوبی روی کمر و باسن قرار گرفته و اندام را زیباتر به نظر می رسانند.

    پایداری و کیفیت رنگ

    دوام رنگ پارچه از دیگر ویژگی های مهم شلوارهای زنانه محسوب می شود، که تولید کنندگان هنگام تهیه مواد اولیه باید این موضوع را در اولویت قرار داده تا شاهد کیفیت بالای آن ها باشند.

    سایش

    هر پارچه ای که در برابر سایش از مقاومت بالاتری برخوردار باشد، قطعا کیفیت بالاتری خواهد داشت، پس از دیگر ویژگی های شلوار زنانه می توان به این موضوع اشاره کرد.

    هر یک از پارچه ها برای کدام نوع شلوار زنانه مناسب هستند؟

    برای تولید شلوارهای زنانه معمولا از مواد مختلفی استفاده شده است، اما اینکه کدامیک از پارچه ها انتخاب شود به مدل و سبک شلوار بستگی دارد.

    پارچه جین

    شلوارهای جین هرگز از مد نخواهند افتاد و تولید این نوع شلوارها همیشه مورد استقبال بسیاری از تولید کنندگان قرار می گیرد؛ زیرا بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. پارچه های جین معمولا در تولید شلوارهای جین کاربرد دارند، که برای استایل های اسپرت مورد استفاده قرار می گیرند.

    پارچه بنگال

    اگر قصد دوخت یک شلوار با انعطاف پذیری بالا را دارید، استفاده از پارچه های بنگال توصیه می شود. پارچه های بنگال معمولا برای تولید شلوارهای ورزشی مناسب بوده و با استایل های ورزشی کاملا هماهنگ هستند.

    پارچه گاباردین

    پارچه های گاباردین برای تولید کت و شلوار، پالتو و شلوار مناسب هستند. زیرا در ترکیبات این نوع پارچه از مواد محکم تر و سخت تری نسبت به سایر پارچه ها استفاده شده است.

    پارچه لینن

    پارچه های لینن نرمی و لطافت بسیار زیادی دارند، به همین دلیل برای تولید برخی از شلوارهای زنانه کاربرد دارند. برای دوخت بسیاری از شلوارهای راحتی، تیشرت ها و لباس خواب ها از پارچه لینن استفاده می کنند.

    ویژگی های شلوار مناسب زنانه

    میزان راحتی

    مهم ترین ویژگی در شلوارهای زنانه توجه به برش و کیفیت پارچه است؛ زیرا در صورتی که شلوار از کیفیت و دوخت مناسبی برخوردار نباشد هنگام استفاده از آن احساس راحتی را ایجاد نکرده و تنخور زیبایی نخواهد داشت.

    توصیه می شود هنگام خرید یا دوخت شلوار، کیفیت دوخت را در اولویت قرار دهید؛ زیرا کیفیت بالای دوخت در انعطاف پذیری شلوارهای زنانه تاثیرگذار بوده و انجام فعالیت های مختلف به وسیله ان راحت تر خواهد بود.

    جنس

    شلوارهای زنانه از پارچه های مختلفی تولید می شوند، اما به این نکته توجه داشته باشید که جنس شلوار رابطه مستقیمی در میزان گرما و راحتی آن دارد. در انتخاب جنس پارچه از کیفیت آن غافل نشوید. کیفیت بالای پارچه علاوه بر طول عمر بالاتر در راحتی نیز تاثیرگذار است.

    سایز

    در انتخاب سایز مناسب باید به اندام خود توجه کنید. انتخاب و پوشیدن شلوارهایی که زیاد تنگ یا زیاد گشاد هستند، پیشنهاد نمی شود؛ زیرا علاوه بر راحت نبودن تنخور زیبایی نخواهند داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.