شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خاص ترین مدل های دستبند کارتیر 2023 + بررسی تاریخچه ی آن
    30 اردیبهشت 1402 - 14:16
    شناسه : 253085
    1

    دستبند کارتیر بهترین و لاکچری ترین مدل های دستبند است که این روزها خیلی معروف شده در اکثر طلا فروشی ها دیده می شود. ولی نمونه های نقره و بدل آن نیز جزو اکسسوری های پرطرفدار می باشد. در یک سخن کوتاه می توان گفت برند کارتیر از تلفیق طلا و هنر دست طراحان جواهر، یک اثر هنری ماندگار را خلق کرده است. در این مقاله نظر داریم شما را با تاریخچه دستبند کارتیر آشنا کنیم. با آویز گالری همراه باشید.

    پ
    پ

    images 1684419059 646631f326d88 - خاص ترین مدل های دستبند کارتیر 2023 + بررسی تاریخچه ی آن -

    دستبند کارتیر بهترین و لاکچری ترین مدل های دستبند است که این روزها خیلی معروف شده در اکثر طلا فروشی ها دیده می شود. ولی نمونه های نقره و بدل آن نیز جزو اکسسوری های پرطرفدار می باشد. در یک سخن کوتاه می توان گفت برند کارتیر از تلفیق طلا و هنر دست طراحان جواهر، یک اثر هنری ماندگار را خلق کرده است. در این مقاله نظر داریم شما را با تاریخچه دستبند کارتیر آشنا کنیم. با آویز گالری همراه باشید.

    تاریخچه دستبند کارتیر

    زیبایی یکی از شگرف ترین و هیجان انگیز ترین تمایلات درونی است که با روح و ذات انسان ارتباط مستقیم دارد و انسان همیشه در پی زیبایی بیشتر بوده است. ساخت جواهرات که یکی از قدیمی ترین هنر های ظاهری می باشد به علت همین احساس درونی پدید آمده است.

    «دستبند» خصوصا دستبند طلا و دستبند نقره یکی از این جواهرات است که از دوران باستان به حد زیادی مورد توجه قرار گرفته و نه تنها به وسیله بانوان، حتی توسط مردان مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه مطلب نکاتی مهم برای انتخاب را آموزش خواهیم داد  که به هرچه زیباتر انتخاب کردن مدل دستبند مناسب با دستان شما کمک خواهد نمود.

    دستبندها چرا بوجود آمدند؟

    برای دلیل بوجود آمدن دستبند باید بدانیم که گروه های قبیله ای و قومی مختلف دست بند ها را عموماً به مناسبت های آیینی مختلفی بدست می کردند. مردم مصر دستبند را از لوازمی مثل سنگ، چوب و استخوان، می تراشیدند و از آن ها در ارتباط با تمایلات روحانی و مذهبی خود استفاده می کردند.

    مصریان دستبند معروفی داشته اند که با طرح یک نوع سوسک و با سنگ عقیق درست می شده است این دستبند بر اساس یافته‌ های موسسه نشنال جئوگرافی یکی از معروف ترزن نمادهای مصر باستان به شمار می رفت و مصریان از آن به عنوان نوعی طلسم یا مهره استفاده می کردند.

    همچنین نماد مقدس این حشره تجدید حیات و تولد دوباره را نمایان می کرد. به این دلیل دستبندهای تراشیده شده ای که طرح این سوسک را داشتند به عنوان هدیه و زینت به زنان باردار داده می شد.

    البته این دستبند برای احیا در دنیای پس از مرگ، در مومیایی اجساد نیز گنجانده می شد. در بلغارستان در دوران قدیم، سنتی به نام آئین مارتین تسا وجود داشت. کسی که می خواست آئین مارتین نسا را اجرا کند باید یک روبان قرمز و سفید را به دور مچ دست خود به صورت یک دستبند ببندد تا بدین ترتیب بابا مارتا از او خشنود گردد.

    این شخصیت کسی بوده که با خود پایان فصل سرد و شروع بهار را مژده می داد. همچنین در یونان باستان نیز سنتی مشابه آن وجود داشت. یونانیان در این رسم قدیمی دستبندی از رشته های قرمز و سفید می بافند که آن را تا پایان تابستان بدست گره میزدند.

    به این دستبند مارتیس گفته می شد و به همین علت آن را بدست می انداختند که از پوستشان در برابر نور شدید خورشید محافظت کند.همچنین در آمریکای لاتین دستبندی از جنس طلا بوده است که با پلاکی از مرجان قرمز یا سیاه و شبیه به یک مشت گره کرده ساخته می شده است. این دستبند به همراه خود طلسمی را داشته است که فرد را از «چشم زخم» یا همان تماس شیطان بی آسیب نگه می داشت.

    همه ما می دانیم که پدیده چشم زخم ،  ناشی از نگاه شدیداً تحسین آمیز یا بالعکس حسادت آلود افراد ناشی می شود.

    زنان آمریکای لاتین در موارد متعدد به همین سبب دستبند آرپاچی را به نوزادان خود می پوشاندند تا از آن ها در برابر حوادث شوم حافظت کنند. در فرهنگ چینی، دستبندهای در هم بافت شده ریز بافت که از سنگ یشم ساخته می شدند برای مدت زمان بیشتر از چهار هزار سال وجود داشته اند. والدین چینی به فرزند های خود دستبند سنگ یشم کادو می دادند؛ آن ها بر این باور بودند و اعتقاد داشتند که عنصر یشم از فرزندانشان محافظت خواهد کرد. بین چینی ها این عقیده مرسوم بوده که سنگ یشم از یک نوع خواص درمانی ویژه برخوردار است.

    خواص درمانی یشم می توانست در درمان بیماری های مرتبط با کبد و تسکین دستگاه کلیوی موثر باشد. چینی ها اعتقاد داشتند که دستبند یشم به آن ها این توانایی را می دهد تا با ارواحی که در زمین بطور آزاد گشت و گذار می کنند ارتباط داشته باشند و بدینوسیله از زندگان و مردگان آنها محافظت کنند.

    همچنین چینی ها برای دستبند طلا ارزشِ زیادی قائل بودند و طرح های پرجزئیات و پیچیده از موجودات طبیعی، اسطوره ای و حیوانی بر طلا حک می کردند. النگوی طلا در بین انواع دستبند، سبکی متداول و مد روز به حساب می آمد که از این نظر مردم  چینی به مردم هند شبیه بودند. در واقع در کشور هند دستبند طلا بسیار متداول بود. در بعضی از مناطق هند نوع و تعداد النگوهایی که یک زن در دست داشت وضعیت تاهل آن شخص را مشخص می کرد.

    images 1684417735 64662cc7186db - خاص ترین مدل های دستبند کارتیر 2023 + بررسی تاریخچه ی آن -

    شاید برای شما جالب باشد : ۲۰ ایده جذاب برای هدیه به دختری که دوستش داری

    دستبند های امروزی در چه جایگاهی قرار دارند؟

    با توجه به تولید زیاد و امکان فراهم آوردن هر چه بیشتر جواهرآلات مد روز طی قرن بیستم ، تنوع انواع مدل های دستبند نیز بیش از قبل در دسترس مردم قرار گرفت. طرح های شلوغ در اواخر قرن نوزدهم جای خود را به طرحهای ساده و واضح داد. در دهه سی میلادی طراحان زیورآلات موادی همچون پلاستیک و باکالیت را به سایر مواد مرسوم در تهیه زیورآلات اضافه کردند.

    همچنین در دهه پنجاه میلادی زنان دستبندهای خیره کننده برنجی که با روکش های نقره آبکاری شده یا اینکه طلا تمام عیار بودند را به دست انداختند. البته از اوایل دهه هفتاد میلادی تا پایان آن، زنجیرهای ظریف ، النگوهای بسیار نازک، دستبندهای ضخیم، حلقه های طره ای پولک و یا منجوق دوزی شده ترند شده بودند. در طی گذشت سال ها سبک خاصی از دستبند برای مردان نیز بوجود آمد.

    در طراحی های مد امروز از الماس یا سنگ های گران قیمت در تزئین انواع زیورآلات و دستبند ها استفاده می شود .

    امروزه دستبندهای ساده ای در میان نسل جوان وجود دارند که نشان دهنده مسائل اجتماعی می باشند و بسیار متداول و مرسوم شده‌اند. به عنوان مثال دستبندی که برای کمک به افراد سرطانی در مراکز خیریه برای تهیه کمک هزینه‌های درمانی افراد نیازمند تدارک دیده می شود نماینده بسیار پرکاربردی از این گروه دستبندها می باشند.

    images 1684418043 64662dfb6a108 - خاص ترین مدل های دستبند کارتیر 2023 + بررسی تاریخچه ی آن -

    شاید برای شما جالب باشد :  بهترین زیورآلات مردانه که می‌توانید در استایل خود استفاده کنید

    معرفی انواعی از دستبند دخترانه و پسرانه از لحاظ ساخت

    • دستبند های النگویی

    دستبندهای النگویی اکثرا گرد و محکم و غیر قابل انعطاف هستند و از جلوی دست به داخل کشیده می شوند، روی مچ دست کمی شل هستند و در هر ضخامتی دیده می شوند.

    النگوها را ممکن است چندتایی نیز استفاده کنند. النگوها معمولا از فلزاتی مانند طلا، نقره، برنز و استیل ساخته می شوند. این النگو ها به دلیل جذاب بودن و قیمت ارزان بشدت در بین دختران محبوب شده است.

    • دستبند تک پوش

    دستبند های تک پوش اغلب ضخیم تر هستند و معمولا یک فاصله یا یک گیره دارند که از طریق آن به مچ بسته می شود است از فلزات و یا چرم ساخته می شوند.

    به دلیل اینکه این نوع از دستبند کلفت و غیرقابل انعطاف هست، نمی توان از آنها به عنوان پایه استفاده کرد.

    • دستبندهای تنیس

    دستبند های تنیس معمولا یک اکسسوری کلاسیک هستند که به خوبی با لباس های رسمی یا روزمره ست می شوند.

    مدل طراحی شده ی ساده ی آن، روی زیبایی طبیعی سنگ ها و نگین های استفاده شده و فلزات آن، تاکید بیشتری دارد.

    دستبندهای تنیس معمولا ظریف و انعطاف پذیر هستند و آسان پوشیده می شوند و جفت دست می شوند.

    • دستبند مهره ای

    دستبند مهره از دستبند های خوب و محبوب است که از چندین مهره بوجود آمده است که توسط یک نخ بهم متصل شده اند.

    این دستبند ها می توانند قفل نیز داشته باشند یا بصورت کشی باشند، این دستبند ها البته الان قسمتی از تیپ جوانان و نوجوانان است ، آن هم از نوع اسپرت و کژوال است اما این نوع دستبند ها از قدیم با سنگ هایی مانند عقیق و فیروزه و یاقوت جزء زیورآلات ایرانی بوده اند.

    در خرید دستبند مردانه چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

    احتمال دارد که شما از آن دسته مردان شیک پوشی هستید که دستبند مردانه جزئی اصلی در استایل روزمره ی شما وجود دارد، و یا بانویی هستید که می خواهید اقدام به خرید دستبند مردانه برای همسر خود، پدر و یا برادر خود به عنوان هدیه کنید.

    امکان دارد علت دیگری برای خرید خود داشته باشید که ما از شما دعوت می‌کنیم تا دنبال کننده‌ی پارتنر بعدی باشید تا قبل از خرید خود، با نکاتی جذاب درباره خرید دستبند مردانه آشنا شوید.

    قبل از آن که اقدامی برای خرید دستبند مردانه انجام دهید، این سوال مطرح می شود:

    • کدام نوع دستبند
    • کدام استایل؟

    این قانون را هرگز فراموش نکنید که قبل از استفاده از هر نوع دستبندی باید بدانید آیا متناسب با استایلی که می خواهید در آن روز داشته باشید هست یا خیر! طبیعتا هر مکانی استایل خاص خود را دارد و هر استایلی، دستبند خاص خود! همچنین امروزه مردان از زیورآلات دیگری مانند گوشواره طلا نیز استفاده می کنند. اما دستبند ها همچنان بیشترین گرایش را بین مردان دارد.

    ممنون که تا انتهای این مطلب با آویز گالری همراه بودید. خوشحال میشویم نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.