شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تحلیل قیمت پرنوسان‌ترین مقاطع فولادی در هفته آخر اردیبهشت 1402
    30 اردیبهشت 1402 - 15:49
    شناسه : 253106
    0

    با نزدیک شدن به روزهای آخر اردیبهشت 1402 همچنان شاهد ثبات قیمت اکثر مقاطع فولادی بودیم، برخی از محصولات فولادی در طول هفته گذشته نوساناتی را تجربه کردند اما به روند ثبات برگشتند.

    پ
    پ

    تیرآهن کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد.

    به گزارش آهن آنلاین، اردیبهشت پر فراز و نشیب هم به روزهای آخر خود رسیده و بازار فولاد وارد روند ثابتی شده که بسیاری از افراد از ابتدای هفته آن را پیش‌بینی کرده بودند. البته بعضی از مقاطع در طول هفته نوسان‌هایی را تجربه کردند، اما آن‌ها هم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) به ثبات رسیدند. در ادامه روند قیمت آخرین هفته پرنوسان‌ترین مقاطع فولادی را بررسی می‌کنیم.

    نوسان‌های قیمت تیرآهن در هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲

    بازار تیرآهن در ابتدای اردیبهشت نوسان‌های شدیدی را تجربه کرد، اما از نیمه دوم، روزهای بسیاری را با ثبات قیمت به پایان رساند. قیمت اکثر این مقاطع فولادی در هفته آخر اردیبهشت ثابت بود، اما تعداد محدودی از آن‌ها کاهش قیمت محدودی را تجربه کردند. آخرین نوسان شدید بازار تیرآهن بین پنجنشبه ۲۱ اردیبهشت تا شنبه ۲۳ اردیبهشت رخ داد. قیمت در این بازه، مقداری افزایش پیدا کرد، اما بعد از آن روند ثابتی را در پیش گرفت. به عنوان مثال قیمت تیرآهن ۲۰ ذوب آهن اصفهان در روز شنبه با قیمت ۸ میلیون و ۷۳ هزار تومان خرید و فروش شد و با شیب ملایم نزولی به پایان هفته رسید و در روز پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت با قیمت ۷ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان معامله شد. تغییرات قیمت تیرآهن 14 ذوب آهن در هفته اخیر را در تصویر زیر مشاهده می کنید؛ همچنین با مراجعه به صفحه نمودار قیمت تیرآهن می توانید نوسانات قمیت تیرآهن برندهای دیگر را مشاهده کنید.

    نمودار قیمت تیرآهن 14 اصفهان از 23 تا 28 اردیبهشت را در تصویر مشاهده می کنید.

    نوسان‌های قیمت میلگرد در هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲

    میلگرد یکی از پرنوسان‌ترین مقاطع فولادی در اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که حتی در هفته آخر هم به ثبات قیمت نرسید! البته در روزهای اخیر، بازار میلگرد کمی آرام شده و خبری از شیب‌های شدید صعودی یا نزولی در نمودارهای آن نیست.

    قیمت میلگرد در روزهای آخر هفته سوم اردیبهشت، شیب شدید نزولی پیدا کرد و به یکباره کف قیمت جدیدی را از نیمه دوم اردیبهشت به بعد، ثبت کرد. اما این روند نزولی شدید، چندان ادامه‌دار نبود و با شروع هفته آخر اردیبهشت اصلاح شد. این روند اصلاحی برای برخی مقاطع با سرعت بیشتری ادامه داشت و برای بعضی،‌ آهسته و پیوسته افزایش پیدا کرد.

    میلگرد ۱۸ میانه از آن دست محصولاتی بود که فراز و نشیب ناگهانی و زیادی را تجربه کرد. قیمت این محصول از ۲۳ هزار تومان در ۲۱ اردیبهشت به بیش از ۲۵ هزارتومان در ۲۳ اردیبهشت رسید. البته در روز تعطیلی بین هفته، کاهش پیدا کرد و در نهایت در چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۷ و ۲۸ ماه، با قیمت ۲۴ هزار و ۸۹۵ تومان معامله شد. میلگردهای ذوب آهن هم روند مشابهی را تجربه کردند، اما نوسان کاهشی آخر هفته سوم آن‌ها به اندازه مقاطع میانه شدید نبود و اصلاحش هم با شیب ملایم‌تری انجام شد.

    در این تصویر، قیمت میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان را از 23 تا 28 اردیبهشت 1402 مشاهده می کنید.

    نوسانات قیمت ورق سیاه فولادی در هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲

    ورق سیاه فولادی هفته آرامی را سپری کرد، اما در روز آخر هفته تمایل به نوسان قیمتی دارد! این مقاطع تخت فولادی، در سه هفته ابتدایی اردیبهشت فراز و نشیب‌های قیمتی بسیاری را تجربه کردند و پر از اوج قیمت و کف قیمت‌های مقطعی بودند. اما با فرا رسیدن آخر هفته، کمی آرام گرفتند و به خریداران اجازه دادند با آرامش خاطر بیشتری معاملاتشان را انجام بدهند. نوسان‌های ورق سیاه به اندازه‌ای بود که کارخانه فولاد مبارکه، عرضه را در روز سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت،‌ متوقف کرد.

    جالب است بدانید که نوسان‌های ورق سیاه حتی در هفته آخر هم با سایر محصولات فولادی متفاوت بود. به عنوان مثال ورق سیاه ۲ فولاد مبارکه از ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت قیمت ثابت ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان داشت و در روز ۲۸ اردیبهشت به ۳۵ هزار و ۲۳۰ تومان رسید. اما ورق سیاه ۳ با ابعاد  1000×2000 فولاد مبارکه در ۲۳ اردیبهشت از ۳۲ هزار و ۷۵۰ به ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسید تا ۲۵ ماه ثابت باقی ماند و دوباره روند صعودی خود را تا رسیدن به قیمت ۳۲ هزار و ۸۹۰ ادامه داد.

    آیا نوسان‌های بازار فولاد به پایان رسیده است؟

    با وجود اینکه در یک هفته اخیر، قیمت‌های بسیاری از محصولات ثبات نسبی داشته، اما هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره به ثبات رسیدن بازار و پایان شیب‌های شدید مثبت و منفی نظر داد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم بازار فولاد خردادماه را چطور شروع می‌کند و هفته آینده بازار چه قیمت‌هایی به خریداران نشان می‌دهد. شما می توانید با مراجعه به صفحه جدول وزن آهن آلات قبل از اقدام به خرید از وزن استاندارد محصولات فولادی مختلف اطمینان حاصل کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.