جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علت گاز هرز خوردن ماشین اتوماتیک
    31 اردیبهشت 1402 - 10:07
    شناسه : 253263
    0

    سیستم پیچیده اتومبیل ممکن است از قسمت‌های مختلف دچار ایراداتی شود. به عنوان مثال یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در صورت داشتن ماشین اتوماتیک با آن مواجه می‌شوید، گاز هرز خوردن گیربکس است. اگر اطلاعاتی راجع به علت گاز هرز خوردن ماشین ندارید، همراه ما باشید.

    پ
    پ

    علت گاز هرز خوردن ماشین اتوماتیک

    رفت و آمد این روزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی امروزی در شهرهای شلوغ است. اغلب ما هرروزه از صبح زود به سمت محل کار یا مدرسه و دانشگاه روانه می‌شویم و غالباً این فاصله بیشتر از آن است که بتوان مسیر را پیاده طی کرد. چنین مواردی نیاز به خودروها را افزایش داده؛ به طوری که در هر خیابان از شهر، ماشین‌های زیادی را می‌بینیم که به سمت مقاصد گوناگون در حرکت‌اند. حال افزایش بی‌رویه این ماشین‌ها، مشکلات آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد؛ به همین خاطر است که تعمیرگاه‌های شهر هم هرروز بیشتر و بیشتر می‌شوند.

    سیستم پیچیده اتومبیل ممکن است از قسمت‌های مختلف دچار ایراداتی شود. به عنوان مثال یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در صورت داشتن ماشین اتوماتیک با آن مواجه می‌شوید، گاز هرز خوردن گیربکس است. اگر اطلاعاتی راجع به علت گاز هرز خوردن ماشین ندارید، همراه ما باشید.

    images 1684142717 6461fa7da026f - علت گاز هرز خوردن ماشین اتوماتیک -

    نشانه‌های گاز هرز خوردن ماشین

    پیش از هر چیز لازم است بگوییم که گاز هرز خوردن ماشین به چه معناست و در چه صورت ماشین گاز هرز می‌خورد. ممکن است برایتان پیش آمده باشد که با وجود گاز دادن، خودرو هیچ حرکتی به سمت جلو نکند. در این حالت با وجود آن که نیرویی را در موتور ایجاد می‌کنید، این نیرو به چرخ‌ها منتقل نمی‌شود و ماشین به سمت جلو حرکت نمی‌کند. این اشکال ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد؛ اما اغلب این مشکل به دلیل ایراد در گیربکس خودرو اتفاق می‌افتد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

    مهم‌ترین علت‌های گاز هرز خوردن ماشین‌های اتومات

    همان طور که گفته شد، گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برای آن که بتوانید ماشین را تعمیر کنید، لازم است ابتدا عیب‌یابی را به درستی انجام دهید. با بررسی مواردی که در ادامه گفته می‌شود، می‌توانید تا حدودی متوجه ایراد خودرو شوید. با این حال باید بدانید که تعمیر گاز هرز خوردن گیربکس به دانش و مهارت خاصی نیاز دارد و باید ماشین را به یک تعمیرگاه معتبر نشان دهید.

    سوختن باند ترمز

    باند ترمز یکی از اجزای مهم گیربکس اتوماتیک است که در انجام صحیح عملکرد آن نقش مؤثری دارد. در صورتی که باند ترمز سوخته باشد، فشار روی کریِر وارد نمی‌شود. در نتیجه این اتفاق، کل مجموعه حتی در زمان قفل شدن نیز متحرک می‌ماند و ماشین گاز هرز می‌خورد.

    از بین رفتن صفحه‌های دارای آزبست

    از دیگر دلایل گاز هرز خوردن گیربکس، از بین رفتن صفحه‌های آزبست‌دار است. برای آن که قدرت از موتور به چرخ‌ها منتقل شود، صفحه‌های آزبست‌دار باید هاپ سنتر را در کاسه قفل کنند. زمانی که این صفحات از بین بروند، دیگر قفل شدن اتفاق نمی‌افتد و ماشین بی‌جهت گاز می‌خورد؛ در حالی که نیرو به چرخ‌ها منتقل نمی‌شود. یکی از دلایلی که نیاز به تعمیر گیربکس ماکسیما خواهید داشت، همین مسئله است.

    کاهش روغن گیربکس

    روغن‌ها و مایعات در قسمت‌هایی از ماشین که به صورت هیدرولیکی حرکت می‌کنند، نقش بسیار مهمی دارند. یکی از مهم‌ترین این موارد که می‌تواند در صورت عدم توازن، باعث بروز مشکلاتی در خودرو شود، کم شدن روغن گیربکس است. روغن گیربکس باعث پرس شدن پیستون در کاسه می‌شود. در صورتی که میزان روغن گیربکس کاهش پیدا کند، روغن کافی به پشت کاسه‌ها نمی‌رسد و به همین خاطر گاز هرز خوردن گیربکس را مشاهده می‌کنیم. این مورد یکی از رایج‌ترین مشکلات در ماشین‌های اتوماتیک است.

    اشکال در شیربرقی گیربکس اتوماتیک

    شیر برقی یکی دیگر از اجرای گیربکس است که نقش مهمی نیز در آن ایفا می‌کند. وظیفه اصلی این شیر، به تعویض دنده مرتبط است؛ اما وجود ایراد و اشکال در آن، می‌تواند سبب بروز مشکلات دیگری در گیربکس شود. به همین خاطر بهتر است هر چه سریع‌تر به یک مرجع معتبر نظیر تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کرده و اقدام به تعمیر گیربکس کنید‌. به این ترتیب می‌توانید از هزینه‌های سنگین‌تر و مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنید.

    images 1684142717 6461fa7da6b31 - علت گاز هرز خوردن ماشین اتوماتیک -

    نقش کلیدی گیربکس در خودرو

    حقیقت این است که گیربکس یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو است که نمی‌توان از مشکلات آن به آسانی چشم‌پوشی کرد. هر زمان که ایرادی در گیربکس مشاهده کردید، باید هر چه سریع‌تر اقدام به برطرف کردن آن کنید. گیربکس یا جعبه دنده در حقیقت وظیفه انتقال قدرت و سرعت از موتور به دیفرانسیل و سپس چرخ‌ها را بر عهده دارد. در نتیجه کنترل سرعت خودرو را گیربکس برعهده دارد. خراب شدن گیربکس علاوه بر اینکه می‌تواند سبب گاز هرز خوردن گیربکس شود، می‌تواند مشکلات دیگری را نیز در خودرو ایجاد کند. چند مورد از رایج‌ترین علائم خراب شدن گیربکس که عملکرد خودرو را با مشکل مواجه می‌کنند عبارت‌اند از:

    • بروز مشکل در تعویض دنده
    • ضعیف شدن واکنش‌ها
    • ایجاد سر و صدای اضافه
    • شل شدن کلاچ
    • تکان خوردن خودرو هنگام تعویض دنده
    • نشت روغن
    • احساس بوی سوختگی

    در صورت مشاهده چنین مشکلاتی باید هر چه سریع‌تر برای تعمیر گیربکس ماکسیما یا سایر ماشین‌های اتوماتیک اقدام کنید. البته تمام این موارد مربوط به ماشین‌های اتوماتیک نیستند.

    تعمیر گیربکس ماشین‌های اتوماتیک

    اگر به تازگی نشانه‌هایی از گاز نخوردن گیربکس را در ماشین خود مشاهده می‌کنید و به دنبال بهترین مرجع برای تعمیر گیربکس ماکسیما یا سایر ماشین‌های اتوماتیک هستید، پیشنهاد می‌کنیم به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید. این مجموعه با بیش از ده سال سابقه در تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک، به عنوان یکی از بهترین‌های این حوزه شناخته می‌شود و رضایت بالای مشتریان تعمیرگاه هادیلو، نشان از کیفیت بالای خدمات آن است. هزینه‌ای که بابت تعمیر گیربکس می‌پردازید، به نسبت مدل ماشین و ایراد وارده متفاوت خواهد بود؛ اما مطمئن باشید که هزینه کم‌تری از سایر تعمیرگاه‌ها خواهید پرداخت.

    images 1684142717 6461fa7da6b31 - علت گاز هرز خوردن ماشین اتوماتیک -

    کلام آخر

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی مراجعه به تعمیرگاه هادیلو و تعمیر گیربکس ماشین، می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه سری بزنید. تمام اطلاعات لازم در وب‌سایت درج شده‌اند و امکان مشورت با کارشناسان نیز وجود دارد. هادیلو، سلامت گیربکس ماشین شما را تضمین خواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.