سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قفل دیجیتال درب آپارتمان
    01 خرداد 1402 - 14:34
    شناسه : 253376
    0

    قفل دیجیتال درب آپارتمان، قفلی است که به کمک فناوری دیجیتال و برقراری ارتباط با دستگاه های الکترونیکی، امکان باز و بسته کردن درب را به صورت کاملاً اتوماتیک و بدون نیاز به کلید فیزیکی فراهم می کند.  این نوع قفل ها برای افزایش امنیت و راحتی استفاده در محیط های مسکونی و تجاری استفاده می شوند. این قفل ها معمولاً با استفاده از کارت هوشمند، کد عبور، اثر انگشت و یا سیستم های تشخیص چهره کار می کنند.

    پ
    پ
    با استفاده از قفل دیجیتال درب آپارتمان،امکان افزایش سطح امنیت و کاهش خطر دسترسی غیرمجاز به آپارتمان فراهم می شود. همچنین، این نوع قفل ها به دلیل عدم نیاز به کلید فیزیکی و امکان باز و بسته شدن درب به صورت اتوماتیک، راحتی و سهولت بیشتری در استفاده از آنها ایجاد می کنند. به علاوه، قفل دیجیتال درب آپارتمان می تواند به صورت بی سیم با سیستم های امنیتی و نظارتی دیگر ارتباط برقرار کند و در صورت نیاز به صورت راه دور از طریق اینترنت کنترل شود.

    images 1684737328 646b0d3075c82 - قفل دیجیتال درب آپارتمان -

    کاربردهای قفل دیجیتال درب آپارتمان

    قفل های دیجیتال کاربرد و مزایای گوناگونی دارند که در زیر به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم:

    قابلیت باز کردن درب آپارتمان با ریموت و آیفون

    قابلیت باز کردن درب آپارتمان با ریموت و آیفون، یکی از ویژگی های قفل دیجیتال درب آپارتمان است. با استفاده از این ویژگی، امکان باز و بسته کردن درب آپارتمان را با استفاده از یک ریموت کنترل یا همان آیفون فراهم می شود. برای باز کردن درب آپارتمان با ریموت کنترل، کافی است که دکمه ریموت کنترل را فشار دهید و سیگنال باز شدن درب به دستگاه درب ارسال شود. برای باز کردن درب با آیفون، نیز می توانید از نرم افزارهای مخصوصی استفاده کنید که با ارتباط برقراری با دستگاه درب، امکان باز و بسته کردن درب را فراهم می کنند.

    استفاده از قابلیت باز کردن درب آپارتمان با ریموت و آیفون، علاوه بر افزایش راحتی و سهولت در استفادهاز قفل دیجیتال درب آپارتمان، به دلیل نیاز به برداشتن کلید فیزیکی و همچنین افزایش سطح امنیتی، می تواند بهبود وضعیت امنیتی آپارتمان شما را بهبود بخشد. همچنین این ویژگی برای افرادی که دارای محدودیت حرکتی هستند یا نمی توانند به سرعت تا سطح درب برسند، بسیار مفید است.

    گزارش‌گیری در قفل‌های آپارتمانی

    گزارش‌گیری (LOG) در قفل‌های آپارتمانی، به معنای ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به وقایعی است که در ارتباط با قفل در طول زمان رخ می‌دهد. این ویژگی در بسیاری از قفل‌های دیجیتال درب آپارتمان وجود دارد و به امکان بررسی و پیگیری وقایع مربوط به باز و بسته کردن درب و دسترسی‌های غیرمجاز کمک می‌کند.

    گزارش‌گیری در قفل‌های آپارتمانی معمولاً شامل ثبت تاریخ، زمان و جزئیات دسترسی به درب است. این اطلاعات می‌تواند شامل مواردی مانند زمان باز کردن و بستندرب توسط کد عبور، کارت هوشمند، اثر انگشت و یا ریموت کنترل باشد. همچنین اگر قفل دیجیتال دارای ویژگی تشخیص چهره باشد، اطلاعات مربوط به این ویژگی نیز در گزارش‌گیری قرار می‌گیرد.

    گزارش‌گیری در قفل‌های آپارتمانی به دلیل امنیت بالاتر، برای مدیران ساختمان و صاحبان آپارتمان‌ها بسیار مهم است. با استفاده از گزارش‌گیری، می‌توانند به راحتی و به صورت آنلاین وضعیت دسترسی ها را بررسی کرده و در صورت وقوع هرگونه حادثه غیرمنتظره، به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین گزارش‌گیری به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسانی انجام می‌شود و به دلیل دقت بالا، اطلاعات دقیقی در مورد وقایع مربوط به دسترسی به درب فراهم می‌کند.

    images 1684737365 646b0d557acd3 - قفل دیجیتال درب آپارتمان -

    تابع خیالی در قفل دیجیتال

    زمانی که شما رمز عبور خود را بر روی دستگاه‌های الکترونیکی مانند قفل دیجیتال یا گوشی موبایل وارد می‌کنید، از امنیت رمز عبور خود نگران هستید. برای حفظ امنیت رمز عبور، برخی از قفل‌های الکترونیکی از ویژگی تابع خیالی استفاده می‌کنند. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید چند رقمی قبل یا بعد از رمز عبور خود را به صورت تصادفی وارد کنید تا افراد دیگر نتوانند رمز عبور شما را حدس بزنند. این ویژگی در قفل‌های دیجیتال مختلفی مانند قفل‌های برندهای یال، روک و گیت من قابل استفاده است.

    همچنین، ویژگی دیگری که برخی از قفل‌های الکترونیکی دارند، نمایش تصادفی اعداد است. با استفاده از این ویژگی، در زمان ورود رمز عبور، ترتیب نمایش اعداد برای هر شخص به صورت تصادفی تغییر می‌کند و افراد دیگر نمی‌توانند رمز عبور شما را حدس بزنند. این ویژگی در قفل‌های برند سامسونگ موجود است.

    در کل، استفاده از ویژگی‌هایی مانند تابع خیالی و نمایش تصادفی اعداد در قفل دیجیتال، امنیت رمز عبور شما را بالا می‌برد و به شما اطمینان می‌دهد که رمز عبور شما به دست افراد دیگر نخواهد رسید. به همین دلیل، در هنگام خرید قفل دیجیتال درب آپارتمان، بهتر است از قفل‌هایی با این ویژگی‌ها استفاده کنید تا امنیت رمز عبور شما حفظ شود. همچنین، برای افزایش امنیت، می‌توانید رمز عبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و از رمزهای پیچیده و قوی استفاده کنید.

    آپشن قفل اتوماتیک روی درب آپارتمان

    قفل اتوماتیک در قفل های هوشمند به معنای قفل شدن درب پس از چند ثانیه از بسته شدن درب است. این ویژگی برای افرادی که به راحتی رمز عبور خود را فراموش می‌کنند، ویژگی بسیار مفیدی است. در برخی از مدل‌های قفل‌های هوشمند، زمان قفل شدن درب قابل تنظیم است. همچنین، قفل‌های تمام اتوماتیک نیز یکی دیگر از نوع قفل‌های دیجیتالی هستند که بعد از باز شدن در با استفاده از کارت، اثر انگشت یا رمز عبور، دیگر نیازی به فشار دادن دستگیره برای بازکردن در ندارند. به عبارت دیگر، پس از احراز هویت، درب خودکارانه باز می‌شود و نیازی به دستکاری یا استفاده از دستگیره نیست.

    استفاده از قفل‌های دیجیتال اتوماتیک، به دلیل امنیت و راحتی کاربران، بسیار پرطرفدار شده است. در انتخاب قفل مناسب برای درب خود، باید به جزئیات مانند نیاز به قفل اتوماتیک در دستگیره یا تمام اتوماتیک بودن قفل توجه کرد. همچنین، ویژگی‌هایی مانند قابلیت تنظیم زمان قفل شدن درب، قابلیت اتصال به سیستم امنیتی ساختمان، مقاومت در برابر حملات نیرومند و ابزارهای شکست، دوام و عمر مفید قفل و همچنین راحتی استفاده و نگهداری نیز بسیار مهم هستند. با توجه به نیازها و سلیقه شخصی، می‌توانید قفل مناسبی را برای درب خود انتخاب کنید که هم امنیت بالایی را فراهم کند و هم با نیازهای شما سازگار باشد.

    images 1684737399 646b0d778f3d6 - قفل دیجیتال درب آپارتمان -

    قیمت قفل دیجیتال درب آپارتمان

    قیمت قفل دیجیتال درب آپارتمان به ویژگی ها و کیفیت قفل و همچنین نام تولید کننده و برند آن بستگی دارد. قفل‌های دیجیتال برخی اوقات با قفل‌های سنتی قیمت مشابهی دارند و برخی اوقات هم گران تر هستند. برخی از ویژگی‌هایی که ممکن است قیمت قفل دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهند عبارتند از:

    • نوع قفل: قفل‌های دیجیتال ممکن است از نوع باز شدن با کارت، اثر انگشت، رمز عبور، یا ترکیبی باشند. هر نوع قفل دیجیتال قیمت متفاوتی دارد.
    • کیفیت: قفل‌های دیجیتال با کیفیت بالاتر و ویژگی‌های امنیتی بیشتر، قیمت بالاتری دارند.
    • برند: برندهای معتبر و مشهور در زمینه قفل‌های دیجیتال، قیمت بالاتری دارند.
    • ویژگی‌های پیشرفته: برخی قفل‌های دیجیتال دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند قابلیت اتصال به شبکه و کنترل از راه دور هستند که قیمت آن‌ها را بیشتر می‌کند.
    • نوع درب: نوع درب (چوبی، آهنی، پی وی سی، …) نیز ممکن است بر روی قیمت قفل دیجیتال تأثیرگذارد.

    در کل، قیمت قفل دیجیتال درب آپارتمان ممکن است از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد. برای خرید قفل دیجیتال مناسب، باید به ویژگی‌ها، کیفیت، برند، و نوع درب توجه کرد و تحقیقات لازم را انجام داد. همچنین، ممکن است نصب قفل دیجیتال نیاز به همکاری تعمیرکاران مجرب داشته باشد که هزینه اضافی برای نصب قفل دیجیتال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.