شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فرآیند طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است؟
    03 خرداد 1402 - 16:40
    شناسه : 253700
    0

    طلاق توافقی بدون وکیل یک روش ساده و دوستانه برای پایان دادن به ازدواج است. در این نوع از طلاق، زوجین به صورت خودجوش، بدون نیاز به حضور وکیل، با یکدیگر تفاهم می کنند. آنها تمام مسائل مربوط به این ازدواج را حل کرده و این موضوع با رسیدگی قضایی تایید شده است.

    پ
    پ
    طلاق توافقی بدون وکیل یک روش ساده و دوستانه برای پایان دادن به ازدواج است. در این نوع از طلاق، زوجین به صورت خودجوش، بدون نیاز به حضور وکیل، با یکدیگر تفاهم می کنند. آنها تمام مسائل مربوط به این ازدواج را حل کرده و این موضوع با رسیدگی قضایی تایید شده است.

    آیا نگران هزینه های بالای وکیل و همینطور طولانی شدن تمام مسائل قانونی مربوط به طلاق هستید؟ در این صورت، شما بهترین گزینه را پیدا کرده اید؛ “طلاق توافقی بدون وکیل“. این روش، شما را از فشارهای بیشتر و هزینه های بیشتر نسبت به وقتیکه این موضوع را به یک وکیل بسپرید، بی نیاز می کند.

    با حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری به بررسی مدت زمان انجام فرآیند طلاق توافقی بدون وکیل می‌ پردازیم.

    images 1684872301 646d1c6d401a8 - فرآیند طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است؟ - حمیرا پارسا وکیل

    طلاق توافقی بدون وکیل

    مراحل طلاق توافقی بدون وکیل به شرح زیر است:

    توافق زوجین:

    در این مرحله از طلاق توافقی دو طرف به صورت مستقیم با یکدیگر توافق می‌ کنند. آنها بدون دخالت وکیل مسائل مربوط به طلاق، مانند تقسیم دارایی‌ها و تعیین نحوه تربیت فرزندان خود را حل می ‌کنند. اما برای صحت این توافقنامه طلاق، باید دو طرف به طور خود جوش و با استفاده از آگاهی کامل از حقوقشان موافقت کنند. بهتر است قبل از امضای توافقنامه، با یک وکیل مشورت نموده و نکات مربوط به توافقنامه را به دقت بررسی نمایید.

    ثبت نام در سامانه ثنا:

    به تازگی ثبت نام در سامانه ثنا و یا سامانه ابلاغ الکترونیکی جز مراحل طلاق توافقی قرار گرفته است. زوجین باید پس از توافق در این سامانه ثبت نام کنند و پیگیری ها و ابلاغیه ها را بدون رفت و آمد به دادگاه مشاهده کنند.آموزش تصویری ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی در وب سایت حقوقی قرار گرفته است تا افرادی که قصد ثبت نام در سامانه ثنا را دارند به صورت مرحله به مرحله ثبت نام خود را انجام دهند.

    ثبت نام در سامانه تصمیم:

    از مراحل طلاق توافقی بدون وکیل ثبت نام در سامانه تصمیم است. زوجین ابتدا باید در جلسات مشاوره و غربالگری بهزیستی شرکت کنند تا گواهی ای دال بر عدم امکان سازش آنها صادر شود. هر چند با داشتن وکیل می توان این مرحله را انجام نداد و بدون مشاوره مراحل طلاق را طی کرد.

    ثبت دادخواست طلاق توافقی:

    در این قسمت از فرآیند طلاق توافقی بدون وکیل زوجین باید با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی،  سند نکاحیه و گواهی مرکز مشاوره برای ثبت دادخواست طلاق توافقی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند. البته ثبت درخواست از طریق سامانه ثنا نیز امکان پذیر است.

    شماره تماس با وکیل پایه یک دادگستری 02188554580 

    شرکت در جلسه دادگاه برای طلاق توافقی:

    زوجین باید هر دو به صورت الزامی برای امضای طلاق توافقی حضور داشته باشند و پس از ثبت، این دادخواست برای بررسی به دادگاه خانواده ارسال می شود و سپس شعبه رسیدگی مشخص و بعد از تعیین زمان رسیدگی توسط منشی شعبه، دعوای مدنظر بررسی و رسیدگی می شود.

    زوجین در روز جلسه دادگاه نسبت به نحوه دریافت و پرداخت حقوق مالی و مادی خود مانند مهریه، نفقه و غیره آگاه می شوند و پس از توافق بر سر این مسائل به قاضی اعلام می کنند و رای دادگاه بر اساس تصمیم و توافقات آنها اعلام خواهد شد.

    images 1684872301 646d1c6d479c0 - فرآیند طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است؟ - حمیرا پارسا وکیل

    طلاق توافقی

    حضور یافتن در جلسه رسیدگی دادگاه:

    پس از گذراندن مراحل گفته شده در مورد طلاق توافقی بدون وکیل، ابلاغیه ای برای زوجین ارسال می شود که باید طبق آن به دادگاه مراجعه کنند و ضمن اعلام توافقات گفته شده، قاضی رای خود را صادر می کند. پس از صورت جلسه در دادگاه زوجین حق تجدید نظر و فرجام خواهی را دارند که برای ثبت آن باید به دفتر طلاق مراجعه کنند.

    جاری شدن صیغه طلاق و صدور سند:

    در آخرین قسمت از فرآیند طلاق توافقی بدون وکیل ثبت و جاری شدن صیغه طلاق است. لازم به ذکر است که مدت زمان اعتبار گواهی عدم امکان سازش سه ماه است. زوجین در این زمان می توانند به دفتر ثبت طلاق مراجعه کنند تا صیغه طلاق جاری شود.

    images 1684872301 646d1c6d4a9c2 - فرآیند طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است؟ - حمیرا پارسا وکیل

    طلاق

    مدت زمان انجام فرآیند طلاق توافقی بدون وکیل چقدر است؟

    با توجه به اینکه وکیل در روش طلاق توافقی بدون وکیل دخالت ندارد، مدت زمان انجام این فرآیند با عواملی چون حجم مسائل مرتبط و همچنین پیش‌شرط ‌های قانونی، متفاوت است.

    از مسائلی که می توان برای تعیین مدت زمان این نوع طلاق اشاره کرد، میزان پیچیدگی مسائل مربوط است.

    میزان پیچیدگی مباحث مرتبط با طلاق توافقی بدون وکیل، نقش مهمی در مدت زمان لازم برای انجام آن دارد. به طور مثال، ممکن است بین دو همسر درباره تقسیم دارایی ‌ها، تعیین نحوه مراقبت از فرزندان، تعیین مبلغ نفقه ‌ها و یا بسیاری از مسائل دیگر اختلاف وجود داشته باشد. در این صورت، برای حل این اختلافات یک توافق‌ نامه باید امضا شود. اگر موردی وجود نداشته باشد، فرآیند طلاق توافقی بدون وکیل می ‌تواند در عرض چند هفته انجام شود، البته باید دستورالعمل‌های قانونی را دنبال کرد.

    لازم به ذکر است که در ده روز آخر هر ماه به شعب دادگاه ها ارجاعی صورت نمی گیرد و اگر دادخواست خود را در این بازه ثبت کنید رسیدگی صورت نمی گیرد و پروسه طولانی تر می شود.

    نتیجه گیری

     طلاق توافقی

    طلاق توافقی نیز مانند سایر امور تخصصی نیازمند واگذاری به وکیل متخصص می باشد تا وکیل طلاق توافقی با بهره گیری از کلیه امکانات و تخصص خویش سعی در به انجام رساندن این امر مهم در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت باشد. اشخاصی که قصد دارند از یکدیگر به طرز توافقی، جدا شوند می توانند ضمن مراجعه به وکیل خانواده کلیه امور مربوط به این امر مهم را به یک وکیل مجرب و باتجربه سپرده و با خیالی اسوده منتظر اخذ نتیجه مطلوب خود باشند. دریافت مشاوره حقوقی حضوری و یا مشاوره حقوقی تلفنی هم در راستای ثبت و پیگیری طلاق توافقی راهگشا می باشد که این امر در دفتر وکالت به بهترین نحو ممکن ارائه می شود. جهت مطالعه مطالب روز حقوقی، کیفری و خانواده به وب سایت حقوقی حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری با ادرس https://parsalaw.irمراجعه نمایید. سولات حقوقی در کمترین زمان پاسخ داده می شود.

    شماره تماس با وکیل 02188554580 

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.