جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با کلینیک دکتر ضربان تماس بگیر و مشاوره دریافت کن تا از سلامت قلبت مطمئن بشی
    03 خرداد 1402 - 16:42
    شناسه : 253710
    2

    بسته به علت زمینه‌ای، علائم ممکن است کمتر از یک ثانیه تا چند روز یا بعضا چند هفته طول بکشند، ممکن است اغلب یا به ندرت رخ دهند و همچنین ممکن است به ‌طور غیر قابل پیش‌بینی یا تحت شرایط خاصی ظاهر شود.

    پ
    پ

    علل درد قفسه سینه همیشه مشکلات قلبی نیست، بدون شک درد یا ناراحتی در قفسه سینه می‌تواند ناراحت کننده یا حتی ترسناک باشد. درد قفسه سینه می‌تواند گاهی تیز و تیر کشنده باشد و گاهی هم پراکنده و مبهم، حتی می‌تواند به صورت احساس فشار یا فشردگی در قفسه سینه، سفتی و همچنین بی‌حسی یا سایر ناراحتی ها ظاهر شود.

    بسته به علت زمینه‌ای، علائم ممکن است کمتر از یک ثانیه تا چند روز یا بعضا چند هفته طول بکشند، ممکن است اغلب یا به ندرت رخ دهند و همچنین ممکن است به ‌طور غیر قابل پیش‌بینی یا تحت شرایط خاصی ظاهر شود.

    از آنجایی که درد در قسمت قفسه سینه می‌تواند هم نشانگر بیماری‌های مهم قلبی باشد و هم ناشی از عارضه‌های مختلف دیگر همچون سوزش سر دل، اضطراب باشد، برای بررسی دقیق و تعیین علل درد قفسه سینه لازم است که شما در اولین فرصت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید، شما می‌توانید برای بررسی و ریشه یابی علائم خود به کلینیک دکتر ضربان مراجعه کرده و توسط پزشکان مجرب ویزیت شوید.

    images 1684841941 646ca5d5cae8d - با کلینیک دکتر ضربان تماس بگیر و مشاوره دریافت کن تا از سلامت قلبت مطمئن بشی -

    علت‌های درد قفسه سینه

    همانطور که می‌دانید قفسه سینه از گردن تا بالای شکم را پوشش می‌دهد و اندام‌ها و بخش‌های مختلفی از بدن همچون ریه‌ها، قلب و عروق بزرگ، دنده‌ها، ماهیچه‌ها، بخشی از ستون فقرات، معده و دیگر اندام‌ها که در ناحیه فوقانی شکم قرار می‌گیرند را شامل می‌شود. بروز بیماری در هر یک از این اندام‌ها می‌تواند باعث ایجاد درد در قفسه سینه شود. در ادامه، علل نسبتا رایج درد در قفسه سینه را مورد بحث قرار خواهیم داد.

    علل قلبی

    هنگام تجربه درد در قفسه سینه قلب اولین عضوی است که هم پزشکان و هم بیماران به سلامت یا عدم سلامت آن فکر می‌کنند. البته منظور از مشکلات قلبی، بروز اختلال درشریان‌ها یا دریچه‌های قلب و یا دیگر لایه‌های قلب است.

    images 1684841992 646ca60862af7 - با کلینیک دکتر ضربان تماس بگیر و مشاوره دریافت کن تا از سلامت قلبت مطمئن بشی -

    درد در قسمت دیواره قفسه سینه یا ستون فقرات

    این نوع درد در دیواره قفسه سینه ایجاد می‌شود که هنگام لمس محل آسیب با افزایش پیدا کردن درد همراه است. این نوع درد قفسه سینه ناشی از آسیب‌ها و بیماری‌های مربوط به دیواره قفسه سینه (ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، دنده‌ها) و یا استخوان‌ها و جوارح ستون فقرات می‌باشد.

    درد های گوارشی

    معده، کبد، کیسه صفرا و لوزالمعده در قسمت زیرین قفسه سینه و در پشت دنده‌های پایینی آن قرار گرفته‌اند. به همین دلیل است که بروز هرگونه آسیب، اختلال، بیماری و ناراحتی در هر یک از این اعضا می‌تواند خود را به صورت دردی که در ناحیه بالای شکم و پایین جناغ سینه احساس می‌شود، نشان دهد.

    زخم معده

    یکی از بیماری‌های شایع که علائم آن با علائم بیماری‌های قلبی تداخل دارد و گاها با آن اشتباه گرفته می‌شود، زخم اثنی عشر و درد در معده است. درد ناشی از این بیماری معمولا با غذا خوردن ایجاد می‌شود، نه با افزایش فعالیت بدنی. به همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است درد ناشی از زخم اثنی عشر را با مشکلات قلبی اشتباه بگیرند.

    اما عکس این قضیه هم وجود دارد، بدترین حالت آن است که فرد درد قلب خود را با ناراحتی‌های معده اشتباه بگیرد، همین مسئله می‌تواند باعث بروز تاخیر در درمان ناراحتی قلبی او شود. بنابراین توصیه می‌شود در صورت تجربه علائم و نشانه‌های خطر مربوط به بیماری‌های قلبی همچون درد قفسه سینه یا تنگی نفس، در اسرع وقت به یک مرکز درمانی مجهز مراجعه کنید تا با معاینه مطمئن شوید که بیماری قلبی ندارید. می‌توانید برای دریافت خدمات درمانی مختلف جهت درمان درد قفسه سینه و مشکلات قلبی، به کلینیک دکتر ضربان مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.