×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

برای تعیین حصار کشی زمین‌ها و تعیین حد و حدود بین آنها، از انواع فنس فلزی شامل:پرسی، باغی، الکتریکی، گابیون، حصاری، گالوانیزه، چمنی، آهنی و … استفاده می‌شود. هر کدام از این فنس‌ها در انواع جنس فولادی، با روکش گالوانیزه یا pvc دارای ویژگی‌های مختلفی تولید شده و کاربردهای متفاوتی دارند. انواع توری فنس به صورت ورق یا رولی تولید و در بازار عرضه می‌شوند.

انواع فنس فلزی(آهنی، فولاد، گالوانیزه)

اجازه دهید ابتدا به شرح کوتاهی از فنس بپردازیم: در واقع فنس‌ها سیم‌های از نوع فلز(آهن، فولاد، گالوانیزه) یا چوب و پلاستیک هستند که به هم بافته می‌شوند و با توجه به نحوه بافت، ظاهر ،اندازه چشمه‌ها، مقاومت، جنس … محصولات مختلفی از انواع مختلف فنس‌ها تولید می‌شود. با همراه باشید تا در ادامه به شرح هر کدام از این محصولات بپردازیم.

عوامل موثر بر تقسیم بندی انواع فنس‌ها

بهتر است کمی در مورد این که چه عواملی سبب می‌شود تا انواع فنس‌ها از هم تفکیک شوند صحبت کنیم، این عوامل به شرح زیر هستند:

  • نوع ساختار
  • مشخصات ظاهری
  • جنس توری فنس

images 1685014352 646f475090949 - انواع فنس فلزی: پرسی، حصاری و گابیون -

تقسم بندی انواع فنس براساس ساختار

توری‌های فلزی به دلیل تنوع در نیاز و تقاضاء، از نظر ساختار در انواع مختلفی تولید شده‌اند.به عنوان مثال توری پرسی نوعی از توری است که سیم‌های آن از طریق پرس به هم وصل می‌شوند و توری جوشی نوعی دیگری از توری است که سیم‌های آن از طریق جوش به هم وصل می‌شوند.
همچنین به توری گابیون نیز می‌توان اشاره کرد که مفتول‌ها به وسیله گره به هم وصل می‌شوند.

تقسیم بندی انواع فنس براساس مشخصات ظاهری

از تفاوت دیگر بین انواع فنس‌های فلزی می‎توان به مواردی مانند اندازه و ضخامت مفتول‌ها، نوع اتصال سیم‌ها، ابعاد و سایز چشمه‌ها و … اشاره کرد. همچنین برخی از توری‌ها از سیم‌های خاردار ساخته شده‌اند که از نظر ظاهری قابل مشاهده هستند.

از دیگر مشخصات ظاهری فنس‌ها به ارتفاع آنها می‌توان اشاره کرد، ارتفاع توری بین ۵۰ سانتی‌متر تا ۳ متر می‌باشد.

تقسیم بندی انواع فنس براساس جنس توری یا مفتول

در حال حاضر انواع توری‌های فنس با جنس‌های مختلفی مانند فلزی، پلاستیکی، چوبی تولید شده‌اند(در این صفحه ما بیشتر به توری فلزی خواهیم پرداخت.).

توری‌های فلزی شامل توری با سیم‌هایی از جنس فولاد، آهن … ساخته می‌شوند، که می‌توانند شامل گالوانیزه یا گالوانیزه با پوشش pvc نیز باشند.

انواع محصولات فنس فلزی

در ادامه به شرح جزئیات و ویژگی‌های هر کدام از انواع توری‌های فنس می‌پردازیم:

  • توری فنس پرسی
  • توری فنس گابیون
  • توری فنس مرغی
  • توری فنس الکتریکی
  • فنس چمنی

images 1685014352 646f47509c94c - انواع فنس فلزی: پرسی، حصاری و گابیون -

توری فنس پرسی

همه نوع از توری‌های حصاری پر استفاده و پر فروش هستند اما توری پرسی به دلیل مناسب بودن قیمت هر کیلو توری پرسی و همچنین کاربرد بسیار آن یکی از پرفروش‌ترین توری‌های فلزی بوده که در صنایع‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، این محصول با مفتول از جنس آهن یا گالوانیزه و با استفاده از دستگاه پرس(بدون هیچگونه جوشی) ساخته می‌شود، توری پرسی که به آن توری مشبک یا فنس پرسی گفته می‌شود، دارای چشمه‌های به شکل مربع یا مستطیل در سایز‌های مختلف می‌باشند.

توری فنس گابیون

از آنجایی که این توری‌ها مقاومت بالایی جهت نگهداری سنگ ها دارند به آن توری سنگی یا فنس توری هم گفته می‌شود. با استفاده از توری گابیون می‌توان سبد‌هایی را ساخت که با خاک یا سنگ پر می‌شوند و همچنین به دلیل مقاومت بالا این محصول از آن در ساخت سد، نگهداری سنگ‌هایی که احتمال ریزش دارند … استفاده می‌شود.

مورد جالب این که در این نوع فنس سیم‌ها بهم بافته می‌شوند و تعداد گره‌های آن در محل اتصال متفاوت است.

توری فنس مرغی

این توری به دلیل داشتن مقاومت بالا، نصب آسان و قیمت مناسب بسیار پر کاربرد است، در واقع توری مرغی یکی از انواع فنس‌های فلزی بوده که از بافته شدن مفتول‌ها ساخته می‌شود. از کاربرد فنس مرغی می‌توان به مواردی مانند: نگهداری پرندگان، حصارکشی و تعیین حدو مرز زمین‌ها، جداسازی زمین، ایجاد جان‌پناه در هنگام ساختمان سازی جهت جلوگیری از سقوط مصالح بر روی عابرین … اشاره کرد.

توری فنس الکتریکی

به توری فنس الکتریکی، حصار شوکدار یا الکتروفنس نیز گفته می‌شود، این توری‌ها یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌هایی جهت جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به حریم یا اماکن مورد نظر می‌باشند. در واقع این توری‌ها با توجه به نیاز شما می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی جای حفاظ شاخه گوزنی باشند.

فنس چمنی

این نوع محصول دارای ظاهری بسیار زیبا بوده و با توجه به نیاز شما، می‌تواند بسیار مناسب باشد. از ویژگی‌های این توری فنس چمنی می‌توان به ایجاد امنیت، قیمت مقرون به صرفه، زیبایی، محدود کردن دید از سمت بیرون اشاره کرد.

تا اینجا با انواع توری فنس آشنا شده‌اید اما اگر می‌خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری را دریافت کنید عبارت”انواع فنس فولاد توفیقی” را در اینترنت سرچ کنید.

کاربرد انواع فنس‌های فلزی

به صورت کلی انواع فنس‌ها در صنایع و پروژه‌های مختلف چه به صورت موقتی و چه به صورت دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارت اند از:

  • حصار کشی و مرزبندی
  • افزایش امنیت و حفاظت
  • جلوگیری از ورود موجودات

images 1685014352 646f4750a144c - انواع فنس فلزی: پرسی، حصاری و گابیون -

حال به توضیح هر کدام از موارد بالا می‌پردازیم:

حصار کشی و مرزبندی

یکی از مهم‌ترین دلیل خریداری و استفاده از توری فنس همین حصارکشی است. از این محصول جهت مرز بندی و تعیین حد و حدود زمین‌های کشاورزی، ویلا‌ها، خانه‌ها، استخر‌ها و … استفاده می‌شود.

افزایش امنیت

در هنگامی که پروژه‌ها در حال انجام هستند برای محافظت از مصالح، لوازم و … در صورت امکان از توری فلزی به دلیل ارزان بودن جهت ایجاد حریم و عدم ورود افراد استفاده می‌کنند.

همچنین از انواع توری مش جهت بستن محل‌های خطرناک که هدف جلوگیری از ورود افراد باشد به عنوان مثال دکل‌ها، منبع آب و … استفاده می‌شود.

از دیگر کاربرد این توری می‌توان به مواردی که نیاز است از ورود افراد و حیوانات به داخل محوطه‌ای جلوگیری شود، اشاره کرد.

ایجاد مقاومت

به دلیل داشتن مقاومت برخی از انواع مش‌ها(توری گابیون)، از آنها جهت نگهداری سنگ‌های سنگین در حریم رودخانه‌ها، جلوگیری از ریزش سنگ‌های کوه، ایجاد زیباسازی و قرار دادن سنگ‌های بزرگ به جای دیوار در حاشیه یا داخل پارک‌ها و … استفاده می‌شود.

ایجاد محوطه

از آنجایی که توری فنس از قیمت مناسبی برخوردار است، جهت ایجاد محیط‌هایی برای نگهداری از حیوانات مانند پرندگان و … بسیار مناسب هستند.

اطلاع از قیمت انواع فنس فلزی

تا اینجا در مورد کاربرد‌ها و ویژگی‌های فنس گفته شد، حال می‌خواهیم کمی درمورد قیمت انواع فنس فلزی صحبت کنیم. در واقع قیمت توری فنس‌ها با توجه به نوع فلز، وزن، اندازه، نحوه ساخت بسیار متفاوت است. یکی از مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه کنید تعیین قیمت توسط کارخانه تولیدی می‌باشد.
یکی از بهترین کارخانه‌های تولیدی انواع فنس که محصولات را با کیفیت عالی و قیمت مناسب ارائه می‎دهد کارخانه فولاد توفیقی است شما می‎توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت فولاد توفیقی شده و مشاوره دریافت نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.