شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41551 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2375×
عوارض کراتین مو
13 خرداد 1402 - 16:20
شناسه : 255150
1

اگر موهای مجعد یا موج دار دارید، مواد کراتین مو نیز می تواند موهای شما را صاف تر کند

پ
پ

عوارض کراتین مو

کراتین نوعی پروتئین طبیعی در پوست، مو و ناخن شماست. درمان کراتینه، کراتین اضافی را به موهای شما اضافه می کند که می تواند به کاهش موخوره، افزایش درخشندگی و تقویت مو کمک کند. اگر موهای مجعد یا موج دار دارید، مواد کراتین مو نیز می تواند موهای شما را صاف تر کند.این شامل استفاده از محصولات بر روی مو، سشوار کردن آن، و مهر و موم کردن آن با یک اتوی صاف است. اما ممکن است عوارض کراتین مو ناخواسته همراه باشند و برخی از مشکلات ایمنی را نیز به همراه داشته باشند.

1.برای سلامت طولانی مدت مو خوب نیست

درمان کراتینه برای سلامت موهای شما خوب نیست. این فقط موهای شما را صاف تر نشان می دهد، اما می تواند آسیب زا باشد و هیچ مزیت درمانی ندارد.

2. می تواند باعث ریزش مو شود

بله، یکی از بزرگترین نگرانی ها و عوارض جانبی درمان کراتینه ریزش مو است ، به خصوص اگر به طور مکرر انجام شود. به همین دلیل باید در مرحله ریزش مو به طور کامل از مصرف آن اجتناب کرد و مصرف آن را به یک بار در سال محدود کرد. ریزش مو یکی از عوارض رایج کراتینه درمانی است.

3.می تواند باعث سرطان شود

فرمالدئید در طول درمان کراتینه آزاد می شود که ممکن است باعث تحریک چشم شود و یک سرطان زا شناخته شده است. فرمالدئید عاملی با ظرفیت ایجاد سرطان در انسان است. به دلیل قرار گرفتن در معرض مکرر، خطر بیشتری برای متخصصان سالن ایجاد می کند. البته خرید تجهیزات و مواد اصل میتواند از این امر به شدت جلوگیری کند. اگر به دنبال خرید مواد کراتین با کیفیت یا تجهیزات تتو اصل می باشید به تتو بومرنگ مراجعه نمایید.

4.می تواند به موهای شما آسیب برساند

قرار گرفتن در معرض فرمالدئید و افزایش دما منجر به آسیب به ساقه مو می شود. این امر به محض از بین رفتن نتیجه جلسه آشکار می شود. بنابراین اگر به فکر امتحان آن هستید، عوارض جانبی کراتین را در نظر داشته باشید.

عوارض جانبی بالقوه

کراتین مورد استفاده در درمان های زیبایی معمولاً از پوست، مو یا ناخن یا حیوانات است. در حالی که کراتین یک پروتئین طبیعی است، این محصولات با چندین ماده اضافه شده دیگر از جمله یک ماده شیمیایی به نام فرمالدئید ساخته می شوند.

منبع معتبر انجمن سرطان آمریکا هشدار می دهد که فرمالدئید یک سرطان زا شناخته شده است. این بدان معنی است که ممکن است باعث سرطان شود یا به رشد سرطان کمک کند. فرمالدئید همچنین ممکن است عوارض جانبی دیگری برای سلامتی ایجاد کند.

منبع مورد اعتماد اداره غذا و دارو هشدار می دهد که فرمالدئید و ترکیبات مرتبط در درمان های کراتینه ممکن است در موارد زیر نقش داشته باشند:

  • سوزش چشم
  • سردرد
  • سرگیجه
  • گلو درد
  • سرفه کردن
  • خس خس سینه
  • حالت تهوع
  • درد قفسه سینه
  • استفراغ
  • کهیر

این عوارض جانبی هم توسط مصرف‌کنندگانی که درمان‌های کراتینه را دریافت کرده‌اند و هم توسط متخصصانی که آنها را ارائه کرده‌اند گزارش شده است.

این اثرات در طول یا مدت کوتاهی پس از درمان کراتینه با استفاده از محصولات حاوی فرمالدئید رخ می دهد. هنوز مشخص نیست که آیا درمان‌های کراتینه حاوی فرمالدئید اثرات طولانی‌ مدتی بر سلامتی دارند یا این که چه اثراتی ممکن است داشته باشند.

images 1685686159 6479878f4cc73 - عوارض کراتین مو - بوتاکس

خطر فرمالدئید چقدر جدی است؟

بخشی از مشکل فرمالدئید در درمان‌های کراتینه این است که محصولات ممکن است حاوی فرمالدئید بسیار بیشتری نسبت به آنچه که تبلیغ می‌شود داشته باشند.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2014 بر روی مارک های کراتین عرضه شده در آفریقای جنوبی نشان داد که 6 محصول از 7 محصول حاوی 0.96 تا 1.4 درصد فرمالدئید هستند که پنج برابر بیشتر از سطح ایمن توصیه شده 0.2 درصد است.

یک مطالعه قبلی در سال 2011 به طور مشابه سطوح بالاتر فرمالدئید را در 4 مارک مختلف درمان کراتینه نشان داد.

شایان ذکر است که درمان‌های کراتینه معمولاً در سالن‌هایی انجام می‌شوند، جایی که سایرین احتمالاً در طول روز کراتینه درمانی دریافت می‌کنند.

آژانس ثبت مواد سمی و بیماری ها خاطرنشان می کند که قرار گرفتن در معرض سطح فرمالدئید 0.1 تا 0.5 قسمت در میلیون (ppm) می تواند باعث تحریک بینی و چشم، اثرات عصبی و افزایش خطر آسم و آلرژی شود. در سطوح 0.6 تا 1.9 ppm، افراد ممکن است اگزما یا تغییراتی در عملکرد ریه خود تجربه کنند.

مطالعه سال 2011 که در بالا ذکر شد نشان داد که غلظت فرمالدئید در سالن در طول بخش سشوار یک درمان کراتینه از 0.08 تا 3.47 ppm بود. در طول بخش درمان صافی مو با اتو، از 0.08 تا 1.05 ppm متغیر بود. حد بالایی هر دو محدوده بسیار فراتر از آن چیزی است که اکثر مردم می توانند تحمل کنند.

اگر فقط یک درمان را انجام دهید، ممکن است اثرات زیادی را احساس نکنید. اما اگر یک آرایشگر هستید که به طور مرتب در سالن کار می کنید، این نوع قرار گرفتن در معرض می تواند تأثیر بیشتری بر سلامتی داشته باشد.

آیا درمان های کراتینه ایمن هستند؟

درمان‌های کراتینه حاوی فرمالدئید، ماده شیمیایی که موها را برای ماه‌ها بدون وز و صاف نگه می‌دارد، درمان‌هایی هستند که باید مراقب آنها بود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) فرمالدئید را گازی بی رنگ و با بوی قوی تعریف می کند. در سال 1987، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آن را به عنوان ماده ای طبقه بندی کرد که به طور بالقوه می تواند پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت باعث ایجاد سرطان شود. پیشنهاد می شود، به سالن‌های معتبری که درمان‌های کراتینه فرمالدئید را با درصد مطمئنی ارائه می‌دهند (هر چیزی کمتر از 0.002٪ خوب است) یا سالن‌هایی که درمان‌های کراتینه را با جایگزین‌های فرمالدئید ارائه می‌دهند، مراجعه کنید.

آیا درمان های کراتینه می توانند باعث واکنش های آلرژیک یا مشکلات تنفسی شوند؟

بله، عوارض جانبی متداول قرار گرفتن در معرض فرمالدئید، مانند گلودرد، خونریزی بینی، و خراش چشم می باشد.

آیا هنگام استفاده از کراتین خطر شکستن مو و افزایش قرار گرفتن در معرض فرمالدئید وجود دارد؟

خطر افزایش شکستگی و قرار گرفتن در معرض فرمالدئید هنگام دریافت کراتینه درمانی وجود دارد. هنگام انجام درمان باید به میزان حرارتی که روی موها اعمال می شود توجه کنید. اگر حرارت بیش از حد اعمال شود یا موهای شما را بیش از حد صاف کند، موهای شما سریع‌تر از حد معمول خشک می‌شود و باعث شکستگی می‌شود. این ممکن است به دلیل استفاده آرایشگر از تنظیم دمایی که برای نوع موی شما بسیار بالا است یا اتو کردن بیش از حد از موهای شما باشد.

دمایی که آرایشگر شما هنگام اتو کردن موهایتان استفاده می‌کند، توسط چند عامل تعیین می‌شود، مانند بافت مو، میزان کاهش فر که به دنبال آن هستید، و اینکه آیا موهای شما رنگ شده است یا نه. به عنوان مثال، فردی که موهای ظریف و صاف‌تری دارد نسبت به افرادی که موهای ضخیم و فرفری دارند به حرارت کمتری نیاز دارند. مطمئن شوید که آرایشگری را پیدا کنید که در اعمال کراتینه روی مو با بافت و نیازهای خاص شما متخصص باشد.

استفاده از دمای بالا روی فلاترون برای چسباندن مواد شیمیایی به مو، در صورتی که آسیبی به تارهای مو وارد شده باشد، بد است. علاوه بر این، هنگامی که گرما به مو اعمال می شود، فرمالدئید در هوا آزاد می شود و اطرافیان آن را استنشاق می کنند. اگر از کراتینه درمانی حاوی فرمالدئید استفاده می کنید، حتما به یک سالن با تهویه مناسب بروید.

images 1685686159 6479878f56fc3 - عوارض کراتین مو - بوتاکس

از آرایشگر خود در مورد نسخه های 100% بدون فرمالدئید درمان کراتینه بپرسید، اما قبل از قرار دادن درمان شیمیایی روی موهای خود نیز حتما تحقیقات خود را انجام دهید.

فروشگاه تتوبومرنگ ارائه دهنده انواع مواد کراتین مو، مواد بوتاکس مو ، مواد پروتئین مو و … با ایمنی بالا و کیفیت تضمین شده در سراسر کشور می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.