شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41551 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2375×
انواع پارچه نسوز
14 خرداد 1402 - 14:48
شناسه : 255229
0

پارچه نسوز و ضد حریق ابزار ایمنی ضروری در انواع کاربردهای صنعتی، تجاری و شهری هستند. پیشرفت‌های تکنولوژیکی در این پارچه‌ها توسعه موانع شعله، پوشش‌ها، انواع متعدد تجهیزات حفاظت فردی و موارد دیگر را تسهیل کرده است.

پ
پ

انواع پارچه نسوز

پارچه نسوز و ضد حریق ابزار ایمنی ضروری در انواع کاربردهای صنعتی، تجاری و شهری هستند. پیشرفت‌های تکنولوژیکی در این پارچه‌ها توسعه موانع شعله، پوشش‌ها، انواع متعدد تجهیزات حفاظت فردی و موارد دیگر را تسهیل کرده است. در این جا تفاوت های بین پارچه های نسوز و پارچه های مقاوم در برابر آتش تولید شده از نخ نسوز ، پنبه نسوز و مواد شیمیایی، کاربردهای رایج این پارچه ها و موارد دیگر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پارچه نسوز در مقابل پارچه مقاوم در برابر آتش

در حالی که همپوشانی قابل توجهی در پارچه های نسوز و مقاوم در برابر آتش وجود دارد ( هم در اصطلاح و هم از نظر استفاده فیزیکی) این دو نوع پارچه تفاوت های متمایزی دارند.

پارچه های نسوز و پارچه های مقاوم در برابر آتش دو دسته متفاوت از مواد هستند. هر کلاس دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آنها را برای کاربردهای گرمای شدید یا شعله باز مفید می کند، اما آنها از مکانیسم های مختلفی برای انجام این کار استفاده می کنند.

پارچه های مقاوم در برابر آتش ، همچنین به عنوان پارچه های شیمیایی نسوز شناخته می شوند، پارچه های استانداردی هستند که با یک پوشش ضد اشتعال ویژه پوشش داده شده اند. آنها می سوزند، اما با سرعت بسیار کمتری نسبت به پارچه های استاندارد .

بازدارنده شعله به سه گروه بازدارنده شعله (FR)، بازدارنده شعله ذاتی (IFR) و مقاوم در برابر شعله (DFR) طبقه بندی می شود.

پارچه‌های مقاوم در برابر آتش معمولاً از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند که در برابر شعله یا حرارت طولانی در برابر اشتعال مقاومت می‌کنند. به دلیل این ساختار، گاهی اوقات از آنها به عنوان پارچه های ذاتی مقاوم در برابر آتش نیز یاد می شود. به جای سوختن، این پارچه ها در نهایت شروع به ذوب شدن می کنند. درجه الیاف ذاتاً مقاوم در برابر شعله در یک پارچه مقاوم در برابر شعله بسته به سازنده می تواند از چند درصد الیاف تا ساخت کامل متفاوت باشد.

 

پارچه نایلون و پلی استر مقاوم در برابر آتش

الیاف مصنوعی اکثر انتخاب های برتر برای پارچه های مقاوم در برابر آتش را تشکیل می دهند. در حالی که بیشتر الیاف طبیعی قابل اشتعال هستند، الیاف پلاستیکی اغلب به جای اشتعال به دلیل گرما ذوب می شوند. پارچه های نایلونی و پلی استر به دلیل نقطه ذوب بالا و هدایت حرارتی کم محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. برای حفاظت بیشتر، سازندگان می توانند الیاف را با محلولی از مواد شیمیایی مقاوم در برابر آتش درمان کنند.

افزودن یک روکش پارچه ای مقاوم در برابر آتش

برخی از مواد شیمیایی می توانند الیاف طبیعی و مصنوعی را برای افزایش مقاومت در برابر آتش درمان کنند. این مواد شیمیایی بر اساس اثراتشان به چهار گروه مختلف طبقه بندی می شوند:

  • مقاوم در برابر آتش نرم (FR)
  • مقاوم در برابر آتش متوسط ​​ترد (FR)
  • مقاوم در برابر آتش متوسط ​​نرم (MSFR)
  • مقاوم در برابر آتش (HSFR)

images 1685803662 647b528e1cd59 - انواع پارچه نسوز - انواع پارچه نسوز

 

کاربردهای پارچه نسوز

پارچه های نسوز  و مقاوم در برابر آتش مانند پتو نسوز در کاربردهای مختلف ضروری هستند. بسیاری از صنایع، انواع پارچه‌های مجاز را در تنظیمات مختلف تنظیم می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که امکانات حداقل استانداردهای ایمنی کاربرد را برآورده می‌کنند. برخی از محبوب ترین کاربردهای این پارچه ها عبارتند از:

کاربردهای هوانوردی، خودرویی و دریایی ، که به پارچه‌های مقاوم در برابر آتش یا مقاوم در برابر آتش برای صندلی، توری‌های بار و پوشش داخلی نیاز دارند.

مصارف بیمارستانی مانند مواد برای پرده، ملحفه و روکش تشک

کاربردهای نظامی، مانند لباس های نظامی محافظ

ایمنی شغلی ، با برنامه‌هایی که عمدتاً بر ایمنی کارگران و PPE در محیط‌های صنعتی و فضای باز متمرکز است.

تفریح ، به ویژه در کمپینگ، ماهیگیری، گلف، پیاده روی، شکار و تیراندازی

images 1685803662 647b528e358d1 - انواع پارچه نسوز - انواع پارچه نسوز

 

خرید پارچه نسوز

در صنعت واشر اصفهان، ما طیف گسترده ای از منسوجات بافتنی، از جمله پارچه های نسوز و مقاوم در برابر آتش را تولید می کنیم. مواد ما مطابق با استانداردهای صنعتی و ایمنی دقیق هستند تا اطمینان حاصل شود که هر پارچه محافظ تا حد امکان ایمن است. تیم ما می تواند الیاف سفارشی را برای ایجاد پارچه های بافتنی که چالش های عملیاتی خاص را هدف قرار می دهند، تحقیق و توسعه دهد. همین امروز با ما تماس بگیرید یا  درخواست قیمت بدهید  تا ببینید که چگونه توانایی های ما می تواند در خدمت شما باشد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.