شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41550 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 7 علت خارج شدن دود آبی از اگزوز
    15 خرداد 1402 - 13:18
    شناسه : 255260
    1

    یکی از مشکلاتی رایجی که در خودرو ها وجود دارد خارج شدن دود آبی از اگزوز آن ها می باشد. خارج شدن دود آبی از اگزوز نشان دهنده این است که در حین فرآیند احتراق روغن با گاز مخلوط شده است و به شکل دود آبی از اگزوز خارج می شود. در این مطلب قصد داریم برخی از دلایل خارج شدن دود آبی از اگزوز خودرو را بیان کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

    پ
    پ

    یکی از مشکلاتی رایجی که در خودرو ها وجود دارد خارج شدن دود آبی از اگزوز آن ها می باشد. خارج شدن دود آبی از اگزوز نشان دهنده این است که در حین فرآیند احتراق روغن با گاز مخلوط شده است و به شکل دود آبی از اگزوز خارج می شود. در این مطلب قصد داریم برخی از دلایل خارج شدن دود آبی از اگزوز خودرو را بیان کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

     دلایل خارج شدن دود آبی از اگزوز

     همانطور که گفتیم دود آبی که از اگزوز خودرو خارج می شود معمولا به دلیل وجود مشکل و یا اختلال در سیستم احتراق خودرو می باشد. در واقع دلایل خارج شدن دود آبی از اگزوز ممکن است بسیار متنوع باشند. در ادامه به بررسی برخی از این دلایل می پردازیم.

     1 . گیر کردن شیر pvc

     در صورت خارج شدن دود آبی از اگزوز، اولین بخش در خودرو که باید برسی شود شیر pvc می باشد. این شیر وظیفه دارد که فشار را به داخل منیفولد ورودی آزاد کند که منیفولد خود نیز به فیلتر های هوای موتور متصل است. از این رو در صورتی که این شیر دچار خرابی شود و یا گیر کند، باعث مخلوط شدن روغن با هوا و دیگر گاز های موجود در موتور شده و در نهایت منجر به خارج شدن دود آبی از اگزوز می شود.

     2 . خراب شدن کاسه نمد ساق سوپاپ

     خراب شدن کاسه نمد ساق سوپاپ یکی از دلایل خارج شدن دود آبی از اگزوز خودرو می باشد. این قطعه در خودرو وظیفه دارد گاید و ساق سوپاپ ها را روغن کاری کند. یکی از نشانه های خراب شدن این قطعه مربوط به زمانی است که پس از چند ثانیه گاز دادن به خودرو و سپس متوقف کردن آن، از اگزوز دود آبی خارج شود.در صورتی که این قطعه دچار نشتی شود و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد موجب نشتی روغن و در نتیجه ایجاد دود آبی در خودرو می شود.

     7 علت خارج شدن دود آبی از اگزوز

     3 . خراب شدن رینگ پیستون

     دلیل خراب شدن رینگ پیستون معمولا کمبود فاصله و فضا میان پیستون و جداره سیلندر می باشد که موجب ساییدگی رینگ پیستون می شود.در صورتی که رینگ پیستون دچار سایش شود از محل قرارگیری خود جدا می شود. خوب است بدانید که در صورت خراب شدن رینگ پیستون با هر بار فشردن پدال گاز خودرو، دود آبی رنگی از اگزوز خارج می شود. لازم به ذکر است که خرابی رینگ پیستون در خودرو نادر است و به ندرت رخ می دهد.

     4 . فرسوده شدن موتور و قطعات آن

     در موتور خودرو پیستون هایی قرار دارد که یک سیلندر را به بالا و پایین هدایت می کنند. این پیستون ها دارای حلقه های فلزی می باشند که با استفاده از این حلقه ها از سیلندر حفاظت می کنند. فرسوده شدن این بخش ها به مرور زمان باعث می شود که روغن از زیر پیستون وارد بخش های بالایی آن شده و با هوا و بنزین مخلوط شود؛ که این امر در نتیجه منجر به خارج شدن دود آبی از اگزوز خودرو می شود.

     5 . سوختن توربو

     از دیگر دلایل خارج شدن دود آبی از اگزوز خودرو سوختن یا خراب شدن توربو می باشد.سوختن توربو فقط در خودرو هایی که مجهز به توربو می باشند ممکن است رخ دهد و در مورد خودرو هایی که دارای توربو نمی باشند صدق نمی کند. اگر توربو بسوزد و یا عملکرد آن به طور کامل دچار اختلال شود، میزان زیادی دود آبی از اگزوز خارج می شود. توصیه می شود در صورت برخورد با چنین مشکلی حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کرده و با کمک یک تعمیرکار مشکل را برطرف کنید.

     6 . استفاده از روغن موتور نامناسب

     استفاده از روغنی که متناسب با موتور خودروی شما نباشد می تواند از موجب تولید دود آبی در خودرو شود. از این رو توصیه می شود همواره از روغنی استفاده کنید که با موتور خودروی شما سازگاری داشته و از کیفیت خوبی برخور دار باشد. استفاده از روغن مناسب و تعویض به موقع آن به کاهش تولید دود آبی کمک کرده و علاوه بر آن باعث حفظ سلامت و افزایش طول عمر موتور خودرو نیز می شود.

     7 . استفاده از سوخت نامناسب

     علاوه بر روغن موتور نامناسب، استفاده از سوخت نامرغوب و بی کیفیت نیز می تواند باعث خارج شدن دود آبی از اگزوز خودرو شود. بهتر است تا حد امکان از بنزین یا سوختی که کیفیت پایینی دارد و یا قدیمی یا منقضی شده است استفاده نکنید تا مشکلی در خودرو ایجاد نشود.

     همانطور که گفتیم خارج شدن دود آبی از اگزوز مشکلی است که در هر نوع خودرویی ممکن است ایجاد شود و دلایل مختلفی برای رخ دادن وجود دارد. از این رو بهتر است در صورت مشاهده چنین مشکلی در خودروی خود حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کرده و از تعمیرکاران بخواهید خودروی شما به طور کامل مورد بررسی قرار دهند تا دلیل اصلی این مشکل مشخص شود. تعمیرگاه تخصصی عباسی کلیه خدمات تعمیرگاه چری در تهران را برای مالکین این خودرو در کمترین زمان انجام می دهد . برای کسب اطلاعات بیشتر با تعمیرگاه عباسی تماس بگیرید .
    09128172781
    www.abbasikhodro.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.