چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41422 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین زمان غذا دادن به سگ و گربه چه زمانی است؟
    18 خرداد 1402 - 2:14
    شناسه : 255594
    1

    از لحظه ای که توله سگ شما برای اولین بار وارد خانه می شود، مهم ترین نکته این است که از روز اول تعیین کنید کجا آب بخورد و آب بنوشد. 2 ظرف تمیز جداگانه برای غذای خشک و آب نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که آب شما همیشه تازه و تمیز است. با کلیک بر روی قسمت تیره رنگ می توانید نگاهی به ظروف آب و غذای سگ که با دقت برای شما انتخاب کرده ایم بیاندازید.

    پ
    پ

    درباره تغذیه سگ

    از لحظه ای که توله سگ شما برای اولین بار وارد خانه می شود، مهم ترین نکته این است که از روز اول تعیین کنید کجا آب بخورد و آب بنوشد. 2 ظرف تمیز جداگانه برای غذای خشک و آب نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که آب شما همیشه تازه و تمیز است. با کلیک بر روی قسمت تیره رنگ می توانید نگاهی به ظروف آب و غذای سگ که با دقت برای شما انتخاب کرده ایم بیاندازید.

    C:\Users\mehrzad\Desktop\1.jpg

    نکته مهم دیگر در اینجا این است که زمان غذا خوردن توله سگ شما باید همیشه بعد از شما باشد. به این ترتیب، می توانید تشخیص دهید که در دوران کودکی چه کسی در خانه رئیس است.

    دوره های رشد توله سگ ها

    اگرچه رشد توله سگ شما بر اساس نژاد و اندازه متفاوت است، رشد برای هر توله سگ شامل دو مرحله است.

    تا 5 یا 6 ماه اول خیلی سریع ایجاد می شود. این دوره مهم است زیرا سیستم اسکلتی قوی تر می شود و افزایش وزن روزانه سریع است. در همین حال، دستگاه گوارش هنوز به طور کامل توسعه نیافته است و به تدریج به انتقال به غذای جامد عادت می کند. در بزرگسالی، سیستم گوارش رشد می کند.

    در دوره دوم (از نژادی به نژاد دیگر متفاوت است؛ بین 6 تا 10-15 ماهگی)، سرعت رشد کاهش می یابد. سیستم اسکلتی قوی تر می شود، ماهیچه ها رشد می کنند و دندان های دائمی (بین 3 تا 7 ماهگی) بیرون می آیند.

    C:\Users\mehrzad\Desktop\1-1.jpg

    سگ ها چقدر رشد می کنند؟

    • نژادهای مینی (وزن بالغ 1-10 کیلوگرم)، تا 10 ماه
    • نژادهای متوسط ​​(وزن بالغ 25-11 کیلوگرم)، تا 12 ماهگی
    • نژادهای ماکسی (وزن بالغ 26-44 کیلوگرم)، تا 15 ماه
    • نژادهای غول پیکر (وزن بالغ بالای 45 کیلوگرم)، تا 18-24 ماه

    در هفته های اول زندگی آنها مصونیت از مادر منتقل می شود. بین هفته های 4 تا 12، آنتی بادی ها در بدن آنها قبل از توسعه سیستم دفاعی خود شروع به کاهش می کند. این دوره بسیار بحرانی و مستعد ابتلا به بیماری ها است. ایمنی با واکسیناسیون تقویت می شود توجه داشته باشید که حاوی کمپلکس آنتی اکسیدانی سینرژیست (ویتامین C&E، تورین، لوتئین) و MOS برای افزایش تولید آنتی بادی است.

    مراقب باشید در این دوره از نظر تغذیه اشتباه نکنید زیرا سلامت آینده توله ها به مراقبت از آنها در دوره رشد مربوط می شود. از آنجایی که سگ ها گوشتخوار هستند، کاملا با انسان ها متفاوت هستند، بنابراین نمی توانند غذاهای مشابه ما بخورند!

    از آنجایی که غذا انرژی می دهد، باید تداوم سلامت سلول های بدن را تضمین کند و از مشکلاتی که با هضم، مفاصل و افزایش سن قابل مشاهده است جلوگیری کند. برای تحقق این چهار نکته مهم باید خیلی خوب و متعادل تدوین شود. پروتئین ها، مواد معدنی، الیگو عناصر، ویتامین ها، چربی ها و گلوسیدها نقش مهمی در تغذیه دارند.

    مقدار باید به اندازه هر سگ تنظیم شود، و حتی در برخی نژادها به طور خاص، نه خیلی کم و نه زیاد.

    تغذیه بر اساس اندازه سگ

    بسته به جثه هر سگ، رژیم غذایی بسیار مهم است. به عنوان مثال، تفاوت زیادی در وزن بزرگسالان بین چیهواهوا و سنت برنارد وجود دارد. بنابراین نیازهای آنها هم در دوره رشد و هم در دوره های بعدی متفاوت است. علاوه بر وزن و اندازه بزرگسالان، فعالیت بدنی، سن، نژاد و حساسیت های خاص نیز باید در نظر گرفته شود.

    به عنوان مثال، اگرچه گلدن رتریورها و لابرادور رتریورها ممکن است در نگاه اول شبیه به هم به نظر برسند، اما ویژگی های یکسانی ندارند، بنابراین نیازهای غذایی آنها متفاوت است.

    علاوه بر فرمول غذا در سگ، اندازه، ساختار، شکل و تراکم دانه ها نیز بسیار مهم است و باید برای فک و دندان آنها مناسب باشد. به عنوان مثال، بولداگ ها، پاگ ها و شیتزوس ها دارای سر براکی سفالی (کوتاه، بزرگ و گرد) هستند. همچنین از آنجایی که فک پایین آنها بلندتر است، این سگ ها به سختی کیبل ها را می گیرند. بنابراین نیاز به کیبل مخصوص به شکل و اندازه دارند که بتوانند به راحتی بخورند و همچنین میتوانند کنسروهای مخصوص سگ را تهیه کنید که بدون دردسر جلوی سگ خود بزارید، برای قیمت کنسرو سگ کلیک کنید.

    هرگز به سگ خود غذای خانگی، باقیمانده غذا و پاداش های دائمی ندهید. در حین تهیه این غذاها، می توانید آنها را تشویق کنید تا زمانی که سر میز هستید، روی میز بپرند، زیرا تهیه تمام مواد اولیه مورد نیاز با توجه به سن، اندازه، وضعیت بدنی و نژاد آنها، برای تهیه تازه آنها، برای پخت و پز دشوار است. آنها را به درستی به نسبت و مقدار مناسب. یک غذای خشک کامل با کیفیت و فرموله شده تمام نیازهای آنها را برآورده می کند و همچنین مشکلات گوارشی را کاهش می دهد.

    توصیه های تغذیه ای برای سگ شما

    مقدار توصیه شده روزانه را به 3 وعده غذایی حداکثر تا 6-5 ماه تقسیم کنید.

    در صورت نیاز به تعویض غذای او، غذا را به تدریج بدهید تا مشکلی برای دستگاه گوارش توله سگ پیش نیاید. بهترین و درست ترین کار این است که غذای قدیمی خود را با غذای جدیدش مخلوط کند.

    1. روز 1 الی 2 ؛ 75% غذای قدیمی + 25% غذای جدید
    2. روز 3 الی 4؛ 50% غذای قدیمی + 50% غذای جدید
    3. روز 5 الی 6؛ 25 درصد غذای قدیمی + 75 درصد غذای جدید
    4. روز هفتم به بعد؛ غذای 100% جدید

    وعده های غذایی بدون دردسر برای توله سگ ها

    سگ های کوچک کمتر اما بیشتر از سگ های بالغ غذا می خورند. به توله سگ خود هر روز همان تعداد وعده غذایی را به شرح زیر تغذیه کنید:

    • سگ های کوچک: 4-5 وعده غذایی کوچک در روز تا 10 هفتگی.
    • سنین 10 هفته تا 5 ماه: 3 وعده غذایی در روز.
    • بعد از 5 یا 6 ماه: 2 وعده غذایی در روز.

    درباره تغذیه گربه

    C:\Users\mehrzad\Desktop\1-11.jpg

    اگر گربه را به فرزندی قبول کرده اید، بچه گربه چقدر غذا می خورد؟ شما باید اطلاعات دقیقی در مورد تغذیه داشته باشید. گذاشتن یک کاسه غذا و گذاشتن آن در آنجا رفتار درستی نیست و به مقدار بیشتری نیاز دارید. علاوه بر نژاد ، وضعیت سلامت و سن گربه ، باید با توجه به نوع غذایی که استفاده می کنید، محیط خانه و تعداد گربه هایی که دارید، رژیم غذایی تهیه کنید.

    تغذیه برای حفظ زندگی، یا بهتر است بگوییم تغذیه مناسب، یک مسئله بسیار حساس برای گربه شما برای داشتن یک زندگی سالم است، همانطور که برای همه موجودات زنده است. بر این اساس، تمام جزئیات، از کیفیت غذایی که استفاده می کنید تا دفعات تغذیه آن، اهمیت زیادی دارند.

    یکی از رایج ترین اشتباهات شناخته شده، تغذیه بیش از حد است. فراموش نکنیم که غذای زیاد نیز مانند مردم باعث چاقی می شود. به طور خاص، نسبت معینی از حیوانات خانگی یا دارای اضافه وزن یا چاق هستند. متأسفانه، این نشان دهنده کاهش شدید استانداردهای زندگی و مشکلات بهداشتی است. به عنوان یک راه حل، می توانید با یک دامپزشک مشورت کنید و نوع، مقدار و فواصل تغذیه غذا را به طور خاص برای گربه خود تعیین کنید.

    اولین قدمی که باید برای ترتیب دفعات تغذیه برداشته شود، که به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات نامشخص دیده می شود، تعیین مقدار مواد مغذی است که گربه شما باید در طول روز دریافت کند. بعد از اینکه این مرحله را پشت سر گذاشتید، باید با تقسیم آن به وعده های غذایی، یک روتین ایجاد کنید.

    دفعات تغذیه بر اساس گروه های سنی

    بچه گربه ها چقدر غذا می خورند؟ اطلاعات در مورد دفعات تغذیه گربه ها

    دفعات تغذیه بچه گربه ها در این دوره مهم است. زیرا آنها برای رشد و جمع آوری انرژی خود نسبت به گربه های بالغ نیاز به غذای بیشتری دارند. با این حال، از منظر وسیع، آنها به تغذیه مکرر نیاز دارند، هم به دلیل متابولیسم آنها بسیار سریع و هم به دلیل کوچک بودن معده آنها. متعاقباً با شروع رشد این وضعیت کاهش می یابد. با پیگیری دقیق رشد گربه، می توانید متوجه شوید که گربه به چه مقدار غذا نیاز دارد یا نه. این به شما راهنمایی می کند که چند بار باید به گربه خود غذا دهید.

    • برای یک بچه گربه 2 هفته ای؛ 3 تا 4 گرم شیر بچه گربه باید 8 تا 12 بار در روز هر 2 تا 3 ساعت داده شود.
    • برای بچه گربه های 3-4 هفته؛ شیر بچه گربه که 5-6 گرم است باید 8 بار در روز هر 3 ساعت یکبار داده شود .
    • برای بچه گربه های 4 هفته ای که از شیر گرفته شده اند. 13-17 گرم شیر بچه گربه باید 6 بار در روز و هر 4 ساعت یکبار داده شود .
    • برای بچه گربه های چهار هفته ای؛ از شیر گرفتن باید به 13 تا 17 گرم غذای خشک/تر برای بچه گربه ها تغییر یابد و 3 بار در روز هر 8 ساعت یکبار مصرف شود.

    گربه‌های 6 هفته‌ای باید سه بار یا کمتر در زمان‌های مشخصی تغذیه شوند، در حالی که گربه‌های 12 هفته‌ای باید سه وعده در روز با افزایش اقدامات تغذیه‌ای خود تغذیه شوند . در نهایت، می توانید دو بار در روز به گربه های 6 ماهه غذا بدهید .

    دفعات تغذیه گربه های بالغ

    گربه ها زمانی که به سن 1 سالگی می رسند بالغ محسوب می شوند و می توان برای 9 سال آینده دو بار در روز با فواصل 12 ساعته غذای خشک داد . اگر بیش از 12 ساعت باشد، معده گربه شما ممکن است واکنش اسیدی بیش از حد داشته باشد و حالت تهوع ایجاد کند.

    دفعات تغذیه گربه های مسن تر

    محدوده تغذیه گربه های مسن برجسته تر است و با توجه به ظرفیت نیاز می توان به دفعات بیشتری غذا داد. بهتر است از دامپزشک برای دفعات و محتوای غذاهایی که این گربه ها باید مراقبت شوند کمک بگیرید.

    دفعات تغذیه با توجه به وضعیت سلامت گربه شما

    اگر گربه شما دیابت دارد ، پس از تزریق انسولین باید به او غذا داد. در صورت وجود پرکاری تیروئید، این بیماری باید در مدت زمان کوتاهی درمان شود. در پرکاری تیروئید، اگرچه گربه شما به مقدار طبیعی تغذیه می شود، کاهش وزن مشاهده می شود زیرا متابولیسم به سرعت افزایش می یابد.

    دفعات تغذیه گربه های باردار

    مصرف مداوم غذا از ابتدا تا پایان بارداری برای گربه شما اجتناب ناپذیر است. به خصوص در 1/3 آخر تولد، می توان گفت که نیاز به غذا 50 درصد افزایش می یابد، زیرا فرزندان خیلی سریع شروع به رشد می کنند.

    بر اساس همه این عوامل، خوردن تقریباً دو برابر بیشتر از آنچه که باید معمولی باشد، برای او کاملاً رایج است. نکته مهم در اینجا این است که وضعیت گربه خود را بررسی کنید. افزایش وزن بیش از حد در این دوره می تواند زایمان را دشوار کند. اگر متوجه افزایش وزن غیر طبیعی در گربه خود شدید، با دامپزشک خود تماس بگیرید. علاوه بر این، غذا دادن به این گربه ها هیچ مشکلی ندارد. ما نیازی به دادن محدوده زمانی یا تعداد وعده های غذایی نداریم.

    اگر تا جایی که می توانند به آنها غذا بدهید، تا زمانی که سیر شوند غذا می خورند و زمانی که احساس سیری کنند دست از کار می کشند. برای اینکه این دوران را با انرژی بالا به پایان برسانید، در طول روز به طور مکرر به او مقدار کمی غذا بدهید.

    مناسب ترین دفعات تغذیه برای شما چیست؟

    به طور کلی سه روش مختلف برای تغذیه گربه ها به عنوان تغذیه ساعتی، تغذیه رایگان و تغذیه مخلوط دنبال می شود. در کنار ارائه اطلاعات در مورد هر یک از آنها، به مزایا و معایب نیز خواهیم پرداخت. اما فراموش نکنید که هر موجود زنده ای منحصر به فرد است و تفاوت های مختلفی دارد. در وهله اول، گربه خود را به خوبی آنالیز کنید و فرکانس تغذیه مورد نیاز را بر اساس آن ایجاد کنید.

    خوراک رایگان

    همانطور که از نام فید رایگان می بینید، محدوده طرح بندی بر اساس هیچ ساعتی را منعکس نمی کند. با این حال، اگر این را ترجیح می دهید، بزرگترین چیزی که باید به آن توجه کنید استفاده از غذای خشک است. زیرا بیرون ماندن غذای مرطوب در طول روز درست نیست. اگر بیش از یک روز گذشته است و غذای خشک خود را نخورده است، آن را هم نباید بدهید.

    برای جنبه های مثبت؛ می توان گفت که گربه شما مطابق میل خود رژیم غذایی ایجاد می کند. اما نکته منفی این است که باعث مشکل چاقی می شود که بسیار مهم است. وضعیت دیگری نیز وجود دارد که اگر بیش از یک گربه داشته باشید، نمی توانید ردیابی کنید که کدام یک چند بار و به چه میزان غذا می خورد.

    بهترین راه برای تحمیل تغذیه رایگان این است که ظرف او را با مقداری که در طول روز باید بخورد پر کنید و اگر غذایش را تمام کرد، آن را دوباره نگذارید. به این ترتیب گربه شما یاد می گیرد که در پول خود صرفه جویی کند.

    خوراک ساعت

    رژیمی که فقط در ساعات مشخصی در طول روز داده می شود، تغذیه ساعتی نامیده می شود و نوع غذا ( غذای مرطوب ، غذای خشک ) اهمیتی ندارد. از جمله مزایایی که ارائه می دهد؛ این شامل قابلیت تنظیم مقدار غذای مصرفی و حذف برتری خوردن غذای بیشتر در محیطی است که بیش از یک گربه در آن زندگی می کند.

    نکته منفی این است که گربه شما ممکن است اصرار به خوردن غذا در خارج از ساعات مشخص شده داشته باشد. آنها ممکن است نتوانند خود را با این شرایط وفق دهند و کنترل غذا خوردن خود را از دست بدهند. اگر از برنامه ای که دامپزشک داده است پیروی کنید، می توانید مقدار و دفعات مصرف گربه را به درستی اجرا کنید.

    خوراک مخلوط

    تغذیه مختلط نوعی تغذیه است که به گونه ای انجام می شود که می توانید دو بار در روز غذای مرطوب و همیشه غذای خشک بخورید. این نوع تغذیه برای گربه شما بسیار مفید است تا دفعات غذا خوردن خود را تعیین کند و فواید غذای خشک و کنسرو گربه را ببیند.

    با این حال، این روش تغذیه ممکن است دوباره با مشکل چاقی مواجه شود. برای جلوگیری از این امر باید غذا را در حد اعتدال داد و بعد از تمام شدن غذا دیگر آن را ننوشید. اگر بیش از یک گربه داشته باشید، ممکن است باعث شود آنها بیشتر غذا بخورند زیرا نمی دانید کدام یک چقدر می خورد.

    جزئیات مهم در مورد غذا دادن به گربه

    C:\Users\mehrzad\Desktop\1-3.jpg

    • به گربه خود غذای کامل و مناسب برای مرحله زندگی او بدهید (گربه، گربه بالغ یا مسن). روی بسته بندی غذا نوشته می شود که کدام مرحله زندگی را هدف قرار داده است.
    • اگر نمی دانید چقدر و چند بار به گربه خود غذا بدهید، دستورالعمل های روی بسته بندی غذا را دنبال کنید.
    • به گربه خود رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری ندهید. گربه ها گوشتخواران اجباری هستند، به این معنی که برخی از مواد مغذی ضروری فقط در گوشت یافت می شوند. به همین دلیل است که اگر گربه ها با رژیم غذایی بدون گوشت تغذیه شوند، می توانند بسیار ناراحت شوند.
    • شما می توانید از یک اسباب بازی غنی کننده تغذیه برای لذت بردن از غذا دادن و نگهداری گربه خود استفاده کنید. حتی می توانید اسباب بازی های غنی سازی تغذیه را خودتان بسازید.
    • اگر در مورد وزن گربه خود سؤال یا نگرانی در مورد رژیم غذایی دارید، باید با دامپزشک خود صحبت کنید.

    چه چیزی باید به گربه ام غذا بدهم؟

    بعد از رفتن به راهرو غذای حیوانات خانگی نزدیکترین محل پت شاپ دناپت با غذای گربه های زیادی روبرو می شوید. اما با این همه گزینه، چگونه تصمیم می گیرید که کدام یک برای گربه شما بهترین است؟ اول از همه، شما باید غذاهایی را انتخاب کنید که مخصوص گربه ها هستند. غذای سگ کاملاً نامناسب و غذای انسان است ممکن است نتواند تمام مواد مغذی مورد نیاز گربه شما را تامین کند. بهترین غذا برای گربه شما غذای کامل گربه از برندهای معتبر خواهد بود. جدای از آن، دامپزشک شما تمام تلاش خود را می کند تا شما را به سمت بهترین غذا برای گربه راهنمایی کند. غذای خانگی گربه یک درمان گاه به گاه خوب است، اما مگر اینکه دامپزشک شما آن را توصیه کند، ممکن است در دادن تعادل مناسب پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز گربه برای رشد مشکل داشته باشید. اگر به گربه خود با غذای با کیفیت گربه غذا می دهید، نیازی به مکمل ویتامین ندارید مگر اینکه دامپزشک شما توصیه کند. مکمل های ویتامین می توانند باعث عدم تعادل تغذیه ای شوند که می تواند به گربه شما آسیب برساند.

    چه غذایی می توانم به گربه ام بدهم؟

    صاحبان گربه به خوبی می دانند که گربه ها عاشق غذا هستند. اگر می خواهید به گربه خود غذا بدهید، باید مطمئن شوید که آن را در طول روز محدود کنید تا وزن اضافه نشود. غذای گربه، حتی اگر حاوی مقادیر کمی مرغ یا ماهی پخته باشد، همیشه گزینه بسیار بهتری نسبت به باقی مانده و گوشت خام بوده است. پازل‌ها و اسباب‌بازی‌های غنی‌سازی غذا، گربه شما را مشغول می‌کنند و در عین حال مصرف غذای او را محدود می‌کنند. از طرفی باید مراقب گربه خود باشید و با آن بازی کنید. به این ترتیب، پیوند بین خود و گربه خود را بدون افزایش وزن بالقوه تقویت خواهید کرد.

    چگونه به گربه خود غذا می دهید؟

    اگر گربه ها غذای سرو شده را دوست نداشته باشند، ممکن است مدت زیادی صبر کنند تا چیزی که ترجیح می دهند برسد. برخی از گربه ها بدخلق تر از دیگران هستند، در حالی که برخی دیگر به دلیل بیماری یا استرس غذا خوردن را ترجیح نمی دهند . اگر گربه شما غذا خوردن را متوقف کرده است و این غیرطبیعی است، باید به دامپزشک مراجعه کنید تا از بیماری های زمینه ای و مشکلات رفتاری مطلع شوید. همچنین می توانید برای تشویق گربه خود به غذا خوردن موارد زیر را انجام دهید.

    • ارائه غذاهای تر و خشک مختلف در زمان های مختلف و معرفی تدریجی غذاهای جدید
    • دادن غذای مرطوب در دمای اتاق به جای مستقیم از یخچال
    • سرو کردن مقادیر کم و منظم غذا به جای یک وعده بزرگ (که کمتر طاقت فرسا است و غذا را تازه تر نگه می دارد)
    • سرو غذا با بوی تند (گرم کردن غذا باعث افزایش بو می شود، اما مراقب باشید زیاد داغ نشود)
    • اضافه کردن یک قطره عصاره مخمر خوشمزه، روغن ماهی یا غذای بچه گربه به وعده غذایی (این کار غذا را اشتها آور می کند اما نباید به طور منظم این کار را انجام داد)
    • با او بنشینید و با دست غذا بدهید (این کار باعث تحریک اشتهای آنها می شود، اما اگر هنوز مشکل دارند سعی کنید به آنها مقدار کمی مرغ و ماهی بدهید )
    • غذای گربه بدون غلات را توصیه کنید

    چند بار باید به گربه ام غذا بدهم؟

    اگر گربه شما بیش از 6 ماه سن دارد، اشکالی ندارد که دو بار در روز به او غذا بدهید. اگر گربه شما بیش از یک سال سن دارد، اشکالی ندارد که فقط یک بار در روز به او غذا بدهید، اما این ممکن است برای هر گربه متفاوت باشد. و به همین دلیل، گربه شما ممکن است نیاز به دو بار تغذیه داشته باشد.

    بچه گربه ها چه می خورند؟

    اگر در دوران بارداری و در دوران شیردهی به گربه مادری رژیم غذایی متعادلی ارائه دهید ، او به بچه گربه هایش تا 6 تا 8 هفتگی غذا می دهد تا از شیر گرفته شود. می توانید با دادن غذای خوب له شده به بچه گربه در سن 3 تا 4 هفتگی، فرآیند از شیر گرفتن را آغاز کنید. اگر بیش از یک بچه گربه دارید، می توانید شیر مخصوص بچه گربه ها را در سنین پایین تر به رژیم غذایی آنها اضافه کنید. اگر مادر بچه گربه نمی تواند به بچه گربه اش غذا بدهد، یا اگر بچه گربه یتیم است ، باید مسئولیت تغذیه را بر عهده بگیرید.

    پاداش: چه زمانی باید با دامپزشک تماس گرفت

    • اگر زمانی که به طور معمول خوب غذا می خورد ناگهان متوقف شود
    • 48 ساعته چیزی نخورده
    • اگر به گرسنگی عادت کند
    • اگر فقط با یک طرف دهانش غذا بخورد
    • هنگام غذا خوردن صدای جیرجیر می دهد
    • به طور قابل توجهی بیشتر از حد معمول شروع به نوشیدن و خوردن می کند
    • کاهش وزن بدون دلیل مشخص
    • اگر استفراغ یا اسهال دارد، باید با دامپزشک خود مشورت کنید.

    سوالات متداول

    بعد از چند ماه می توان به بچه گربه ها غذای خشک داد؟

    نیازهای تغذیه ای و انرژی بچه گربه ها دو یا حتی سه برابر بیشتر از بزرگسالی است. هنگامی که بچه گربه ها به مدت 6 تا 7 هفته از شیر مادر تغذیه نمی کنند، باید عادات غذایی منظم و سالم را به دست آورند. بچه گربه هایی که خیلی سریع و تدریجی رشد می کنند، باید در طول دوره رشد خود 4-5 وعده غذایی در روز با ترک عادت تغذیه شوند. بچه گربه ها باید همیشه یک کاسه آب همراه خود داشته باشند و تمیزی آنها بررسی شود.

    چگونه به یک بچه گربه یک ماهه غذا بدهیم؟

    یک بچه گربه معمولی به ازای هر 100 گرم وزن بدن به 30 میلی لیتر شیر نیاز دارد. اگر رشد بچه گربه کافی نیست و احساس می کنید که وعده های غذایی آن به طور کامل برآورده نمی شود، می توانید تغذیه اضافی بدهید. اگر سعی کنید غذای زیادی به گربه خود بدهید، می تواند بر سلامت گربه شما تأثیر منفی بگذارد. بچه گربه های تا یک هفته باید هر 2-3 ساعت، بچه گربه های 2 هفته باید 4-6 ساعت و گربه های 3 هفته به بالا به طور متوسط ​​هر 6-8 ساعت تغذیه شوند.

    چگونه به بچه گربه شیر بدهیم؟

    می توانید با یک بطری به بچه گربه خود غذا بدهید. باید دقت کنید که دمای شیر 30 – 35 درجه باشد و حتماً شیر را بدون حرارت دادن نباید بدهید. در عین حال باید از تازه بودن غذایی که تهیه می کنید مطمئن شوید. همچنین می توانید شیر را با کمک قهوه جوش گرم کنید. آب را در قابلمه قهوه بریزید و بطری پر از شیر را داخل قهوه جوش بریزید. بعد از به جوش آمدن آب، دمای آن را بررسی کنید و سپس آن را به گربه خود بدهید.

    از نظر سلامتی استفاده از محصول شیر بچه گربه 300 گرمی رویال کنین بیبی کت که متعلق به برند رویال کنین می باشد مفید است.

    چه زمانی بچه گربه ها باید شیردوش را متوقف کنند؟

    بچه گربه باید بعد از 6 هفته شیر را ترک کند و غذا را بخورد. فراموش نکنید که بچه گربه ها باید حداقل به مدت 1 ماه با شیر مادر تغذیه شوند. با این حال، این دوره ممکن است بسته به مادر و فرزندان او متفاوت باشد. اگر گربه مادر تعداد زیادی بچه گربه داشته باشد، ممکن است تا 2 ماه طول بکشد تا شیر را رها کند. بچه گربه ها به محض بیرون آمدن دندان ها خود به خود شروع به از شیر گرفتن می کنند. اگر مطمئن هستید که شیر مادر کافی نیست، می توانید پس از 1 ماه غذا دادن به بچه گربه خود را شروع کنید. هنگامی که غذا با شیر مادر تکمیل می شود، رشد بچه گربه ها بسیار قوی تر می شود. به این ترتیب بچه گربه نیز عادت به غذا خوردن پیدا می کند.

    چه غذاهایی را نباید به بچه گربه داد؟

    وقتی بچه گربه ها از شیر گرفته می شوند، توانایی ذاتی آنها برای هضم شیر مادر از بین می رود. بنابراین، به بچه گربه ها نباید شیر گاو داده شود. علاوه بر این، پخت و پز خانگی یا غذای مصرف شده توسط افراد می تواند بر سلامت گربه تأثیر منفی بگذارد. شما نباید تمام غذایی که می خورید را به بچه گربه بدهید. با توجه به سن و وزن گربه خود، باید با غذای مناسب یا در میان آن با پودر شیر گربه تغذیه کنید.

    چه چیزی باید به عنوان غذای خشک به بچه گربه داده شود؟

    غذای مادر و بچه گربه رویال کنین 34 مادر و بچه گربه به عنوان یک ویتامین اضافی و مکمل غذایی قوی در 1 تا 4 ماهگی توصیه می شود . این غذای نرم که برای دهان و دندان بچه گربه ها مناسب است، به لطف مواد اولیه موجود در آن، قابل هضم است. در عین حال به راحتی جویده می شود و در انتقال از شیر به غذای خشک سهولت و راحتی را فراهم می کند.

    آیا بچه گربه آب می خورد؟

    آب برای بچه گربه ها نیز ضروری است. هنگامی که گربه ها 2 ماهه می شوند، محتوای آب در بدن آنها به 75٪ می رسد. بچه گربه شما باید به طور منظم آب بنوشد تا زندگی سالمی داشته باشد. اگر فکر می‌کنید گربه شما آب کمتری می‌نوشد، می‌توانید ظروف غذا و آب را انتخاب کنید که ممکن است برای افزایش این مقدار مفید باشد.

    گربه ها چقدر باید در روز بخورند؟

    با توجه به اینکه یک گربه به طور متوسط ​​حدود 5 کیلوگرم وزن دارد، یک گربه خانگی به 250 کالری در روز نیاز دارد. اگر به گربه خود غذای خشک باکیفیت حاوی پروتئین می دهید، باید بدانید که او فقط به 1/3 تا 1/2 فنجان غذا در روز نیاز دارد.

    • یک گربه در روز چه مقدار (چند گرم) غذا می خورد؟
    • برای گربه های 1.5 – 2.5 کیلوگرم: 20 تا 30 گرم غذا
    • برای گربه های 2.5 کیلوگرمی تا 4.5 کیلوگرمی: 30 تا 50 گرم غذا
    • برای گربه های 4.5 – 6.5 کیلوگرم: 50 تا 70 گرم غذا

    می توان گفت اکنون اطلاعات کافی در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید به گربه خود با توجه به ویژگی های آن غذا بدهید، دارید. اگر دوست داری دوست کوچولویت سالیان سال در کنار تو زندگی سالم و شادی داشته باشد، شک ندارم در این زمینه دقت لازم را به خرج می دهی و امیدوارم هیچ وقت از هم جدا نشوی…

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.